Connect with us
Advertisement

Eveniment

Șoferul unui BMW, nevinovat de producerea unui accident rutier mortal în Alba. Cum au ajuns magistrații la clasarea dosarului

Publicat

Un șofer care a fost implicat înr-un accident rutier mortal în urmă cu cinci ani, pe raza județului Alba, nu va fi tras la răspundere. Magistrații au stabilit că nu a fost vinovat de producerea accidentului, ci persoanele din căruța pe care le-a lovit din spate, în timp ce conducea un autoturism marca BMW.

Accidentul rutier s-a petrecut în data de 31 ianuarie 2020, pe DN 14 B Teiuș-Blaj, în localitatea Cistei. Atunci, un bărbat care se afla în căruță, a murit, iar altul, a fost rănit grav. 

La jumătatea anului 2024, procurorii din Blaj au clasat dosarul după ce au considerat că șoferul nu se face vinovat de accident. Însă, rudele victimelor nu au fost de acord cu decizia procurorilor și au atacat decizia de clasare.

În data de 21 noiembrie 2024, magistrații Judecătoriei Blaj au dat o decizie in acest caz.

Ce s-a întâmplat și cum s-a produs accidentul mortal

Potrivit motivării instanței accidentul s-a petrecut în jurul orei 18.50. Atunci, ”la kilometrul 12+188 metri, în afara localității Cistei, șoferul autoturismului marca BMW, pe o porțiune de drum în aliniament, în condiții meteorologice nefavorabile, respectiv carosabil umed si lipsa iluminatului public, a lovit din spate un atelaj hipo, nesemnalizat corespunzător circulației pe timp de noapte, care era condus de victima, pe același sens de mers. Victima se afla sub influența influența alcoolului, pasajer în atelajul hipo fiind si cea de a doua persoană vătămată.

În urma impactului, persoana vătămată (cea care a supraviețuit) a fost proiectat pe partea carosabilă, iar la scurt timp a fost lovit si târât pe carosabil de către autovehiculul marca Wolkswagen Passa

Victima (persoana decedată) a fost proiectată în șanțul din partea dreaptă a sensului de mers, și a suferit multiple leziuni incompatibile cu viaţa, acesta decedând în urma producerii evenimentului rutier, deces constatat de medicii SMURD prezenți la faţa locului”, au notat magistrații.

Ce au concluzionat experții în accidente auto

În dosar dinamica producerii accidentului a fost prezentată de un expert în accidente auto care a analizat cazul și a tras o serie de concluzii.

  • Viteza probabilă a auto marca BMW condus de suspectul din momentul impactului cu atelajul, a fost de cca 98 km/h, iar în aceste condiţii, suspectul nu putea evita producerea accidentului;
  • suspectul putea însă preveni producerea accidentului dacă s-ar fi deplasat cu o viteză adaptată la condiţiile de drum;
  • numitul (victima), aflat sub influenţa băuturilor alcoolice, putea preveni producerea evenimentului rutier dacă ar fi semnalizat atelajul hipo corespunzător circulaţiei pe timp de noapte;
  • accidentul s-a produs atât din cauza nesemnalizării atelajului corespunzător circulaţiei pe timp de noapte, cât şi din cauza deplasării cu o viteză superioară celei care fi fost adaptată condiţiilor de drum, a autoturismului condus de șoferul de BWM
  • accidentul ar fi putut fi evitat dacă suspectul ar fi circulat cu viteza de 54 km/h.

Ce au decis magistrații

În linii mari, procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Blaj au notat că vina aparține în totalitate victimei. Din cauza faptului că era cu un atelaj hipo pe un drum național, unde este interzis un asemenea mijloc de transport, de asemenea că nu era semnalizat corespunzător pentru timp de noapte și că era sub influența alcoolului.

”Victima a adoptat în mod evident o atitudinea imprudentă în trafic, nu şi-a luat nicio măsură de siguranță pentru a putea fi observată în trafic în timp util”, au notat magistrații.

De asemenea au mai notat că pe acel segment de drum viteaza maximă admisă este de 90 de kilometri la oră, iar șoferul circula cu 98 de kilometri la oră. Însă chiar dacă expertul a spus că accidentul putea fi evitat dacă șoferul circula cu 54 de kilometri la oră, această remarcă nu poate fi imputată în acest caz.

”Instanţa subliniază că limita de viteză de 54 km/h era necesară doar pentru ca suspectul să observe atelajul hipo ce circula nesemnalizat corespunzător, ori această viteză nu este aplicabilă în alte situaţii, respectiv nu este necesară pentru a observa restul autoturismelor sau participanţilor la trafic care circulă în mod legal şi general pe un drum naţional, în afara localităţii”, au notat magistrații.

”Într-adevăr, suspectul a depășit cu 8 km/h, limita legală de viteza de 90 km/h, însă, între depășirea cu 8 km/h, a limitei legale de 90 km/h și producerea accidentului, nu există o legătură de cauzalitate, deoarece accidentul putea fi evitat doar la o viteză de 54 de km/h sau inferioară”, au mai precizat judecătorii din Blaj.

Drept urmare au respins apelul rudelor persoanei decedate care nu au fost de acord cu soluția de clasare a dosarului. Decizia Judecătoriei Blaj a fost definitivă.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement