Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ȘTIREA TA pe ALBA24: Nereguli sesizate de cititori la secția de Oncologie a Spitalului Județean Alba. Conducerea confirmă și explică situația


Publicat

spitalul alba sectia oncologieSpitalul Județean Alba este un subiect care preocupă pe toată lumea, dar mai ales pe cei care apelează la serviciile medicale din instituție. Tocmai din acest motiv tot mai mulți cetățeni ne aduc la cunoștință diferite incidente sau nereguli pe care le constată în spital. Ultima sesizare vine de la un cititor Alba24.ro, care ne relatează cum un caz de deces de pe secția de Oncologie nu a putut fi constatat din cauza lipsei de personal. Mai mult, medicul coordonator pe spital, care a fost chemat să confirme decesul, a cerut să îi se aducă pacientul decedat pe secția de ATI unde avea un caz de rezolvat. 

Contactată de reporterii Alba24, managerul Spitalului Județean Alba, Nicoleta Coșarcă, spune că știe de existența acestui caz și că „ e foarte complicat pentru ca pe secția de Oncologie nu există linie de gardă continua ci garda la domiciliu.  Decesul nefiind considerat o urgență medicala, trebuie să găsim o soluție de constatare a decesului de către coordonatorul de gardă” spune managerul.

Întâmplarea relatată de cititorul Alba24:
„Vreau să vă aduc la cunoștința mai multe nereguli care se desfășoară tot mai frecvent în Spitalul Județean Alba Iulia pe secția de Oncologie. În data de 14-07-2016 în jurul orei 02:00, în urma unui deces al unui pacient, personalul secției a solicitat medicul coordonator pe spital să vină să constate decesul, acesta a refuzat să vină, afirmând că trebuie să se ocupe de un pacient pe secția de ATI. Medicul coordonator a cerut personalului secției de Oncologie să transporte cadavrul pacientului pe secția de ATI pentru a constata decesul, ne-luând în calcul faptul că este o ilegalitate ce a cerut, deoarece prin fișa postului nu ai voie să îți părăsești postul de pe secție și nici să te plimbi cu cadavrul prin spital pentru comoditatea medicului care putea veni să constate decesul și după ce se ocupa de pacientul de pe secția ATI, iar persoanele decedate în spital au propriul circuit după deces, fiind interzis ,,să te plimbi cu el’’de pe o secție pe alta.

Oncologia fiind o secție cu o rată a mortalității destul de ridicată și cu un volum foarte mare de muncă, iar întreaga conducere atât a Spitalului Județean cât și a secției de Oncologie este total dezinteresată de aceste aspecte, personalul fiind lăsat răspunzător pe secție deoarece medicii fac garda la domiciliu, iar în cazul apariției unor probleme deosebite medicul acordă ,,sprijin” personalului, telefonic.

De o bună perioada de timp, cadrele medicale de pe secția de Oncologie sunt suprasolicitate datorită lipsei de personal raportat la numărul de pacienți. Aparținătorii bolnavilor sunt total lipsiți de respect dar și de educație, deoarece aceștia nu înțeleg că un cadru medical nu se poate ocupa de 10
pacienți odată în timp ce acest cadru medical trebuie să supravegheze toți pacienții, iar în același timp să vorbească și la telefon cu medicul care este de garda la domiciliu sau care este coordonator pe spital, în unele ture pe lângă muncă din fișa postului, cadrul medical este solicitat să facă muncă de registrator medical fără a avea aceste atribuții, totul fiind în detrimentul bolnavului și totodată cadrele medicale sunt obligate să accepte injurii din partea aparținătorilor și amenințări, aceștia fiind nemulțumiți de timpul de așteptare foarte lung iar conducerea Spitalului, dar și a secței nu reușesc sau nu doresc să găsească soluții viabile pentru a detensiona aceste probleme. În speranța că, conducerea spitalului va reuși să găsească o soluție, eu le mulțumesc iar dacă nu reiese că nu se dorește acest lucru , acest mesaj pe care eu îl adresez dumneavoastră este un semnal de alarmă către conducerea Spitalului Județean Alba Iulia în speță doamnei Nicoleta Coșarcă, care are acest ,,dar de la Dumnezeu” de a dezinforma cetățenii și de a deteriora adevărul ca și în cazul Dr.Mucea Ionel, deoarece în conferința de presă acordată în urma cu câteva zile aceasta nu a făcut public faptul ca acel aparținător avea cartelă de acces pe secția ATI și tot acel aparținător a făcut afirmația că „are ok de la conducere (VEZI AICI DECLARAȚIA)”, această informație putând fi probata cu ajutorul personalului secției de ATI care mai au un dram de demnitate și nu doresc să ascundă adevarul.

Vreau să mai menționez, tot legat de cartelele de acces în secții, care mai nou se regăsesc la anumiți aparținători, nici măcar Serviciul Județean de Ambulanță Alba-Iulia nu deține nici un fel de cartelă de acces în secții sau de la lifturi, fiind nevoiți să facă preluarea paciențiilor direct din secții, acesta
fiind un lucru total greșit, deoarece personalul Serviciului de Ambulanță nu deține echipament de spital în conformitate cu legiile în vigoare și pe lângă toate astea sunt nevoiți să transfere odată cu pacientul și 4 plase de rafie.

Contactată de reporterii Alba24 pentru a verifica aceste informații, managerul Spitalului Județean Alba, Nicoleta Coșarcă, nu infirmă cazul pacientului decedat și vine cu o explicație la toate afirmațiile cititorului.

„Cazul cu refuzul constatării decesului îl cunosc. De o lună de zile încercăm să rezolvam problema constatării deceselor în Oncologie, e foarte complicat pentru ca pe secția de Oncologie nu există linie de gardă continua ci garda la domiciliu.
Decesul nefiind considerat o urgență medicala, trebuie să găsim o soluție de constatare a decesului de către coordonatorul de gardă. Acesta, la rândul său refuză de multe ori, fiind suprasolicitat cu urgențele medicale.
Am facut azi apel la expertii CONAS să ne pună la dispoziție o procedură pentru constatarea deceselor pentru cazurile de deces în secțiile cu gardă la domiciliu. Sper ca cel târziu luni, 18.07.2016 , să rezolvam problema. Pentru weekend-ul acesta, am vorbit individual cu coordonatorii de gardă să raspundă la solicitarile Oncologiei.

În ceea ce privește cartela de acces a aparținătorului, eu nu am afirmat că nu a avut cartela ci că noi, sau mai exact eu, nu i-am pus la dispoziție cartela de acces.
Pe de alta parte, în lege găsim stipulat exact dreptul de vizita al aparținătoruli în secția cu risc. (ordinul ministerului sanatatt 1248/2012)

În rest, rămân la convingerea că modul de adresarea, comunicarea cu pacientul și apartinatorul este una din cele mai importante componente ale actului medical.

Îl asigur pe aparținătorul care v-a semnalat incidentul reprobabil de toată buna mea credință și îi stau oricând la dispoziție dacă dorește să discutăm” a transmis Nicoleta Coșarca.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. Dr.Mucea I

    duminică, 17.07.2016 at 15:10

    Ca de obicei dna manager se pronunta in necunostinta de cauza .Chiar daca pt dsa ” decesul nu este o urgenta ” o informez ca pt apartinatori este caci toti stim ce complicat este ritualu de inmormintare la noi la ortodoxi,Totodata medicul de garda la domiciliu este platit si are aceleasi obligatii respectiv sa vina la spital sa constate decesul sa cosemneze in foaia de observatie si eventual sa elibereze certificatul constatator al decesului.In cel mai rau in loc sa dea interviu in nume personal sa transfere problema directorului medical cu toate ca ma indoiesc ca acsta ar avea habar de miscarea bolnavilor si a decedatilor in spital.Cat priveste cealalta problema cu cartelele de acces in TI eu sigur nu le-am dat probabil le- au „cumparat ” de la supermarket de aceia afirmau „pot intra cand vreau”avand aprobare de la maneger .Nu stiu de unde stie dna manager care nu are nici in clin nici in maneca cu medicina care este cea mai importanta actiune in realizarea unui act medical de calitatate nici intrun caz puparea unui apartinator obaznic si nesimtit.Daca acesta nu ar fi avut cartela nu ar fi putut fi prezent la ora cand se facea vizita si acest conflict pt care am fost demis putea fi evitat.Dr Mucea I

  2. Mucea Ionel

    duminică, 17.07.2016 at 22:13

    Nu iteleg ce incelege dna manager prin afirmatia „decesul nu este o urgenta ” prpbabil nu a avut decedat pe cineva drag pt ca moartea nu este placuta din orcice cauza apare si la orice varsta.Ar trebui sa se gandeasca la apartinatori care doresc sa plece rapid din spital cu decedatul(stiti forte bine ce complicata este o ceremonie de inmormantare).Un alt aspect „garda la domiciliul” este platita si medicul de garda are aceleasi obligatii trebuia sa se prezinte la spital sa constate decesul sa consemneze in FO eventual sa elibereze certificatul de deces.In ce priveste cartelele de acces a celor doi apartinatori sigur nu le-am procurat eu probabil l-au cumparat de la supermarket .Cert este ca daca nu aveau cartele nu aveau ce cauta in sectie in timpul vizitei si acest conflict putea fi evitat.Nu stiu de unde afirmatia managerei referitor la”calitatea actului medical ” dansa neavand nici in clin nici in maneca cu medicina. Cu stima Dr Mucea

  3. Florin Vranceanu

    miercuri, 20.07.2016 at 00:05

    Asa se intampla la Alba cu toti porticaliii. Curca a venit la Alba cu o Dacia 1310…acum traieste intr-un palat si are una din cele mai moderne sectii de la Spitalul Judetean Alba. Si-a dat demisia din director peste noapte….cum se spune „la pont”. Asta e Alba condusa de vataf….Rusine!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Duminică, în Cetatea Alba Carolina: Purtata – jocul fetelor și nevestelor de pe Târnave. Condiții pentru participarea publicului

Publicat

Duminică, 31 octombrie, începând cu ora 16:00, pe strada Muzeului din Cetatea Alba Carolina va avea loc evenimentul „Purtata – jocul fetelor și nevestelor de pe Târnave”.

Evenimentul este organizat de Consiliul Județean Alba, Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba, proiectul fiind cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național. 

Programul va cuprinde:

  • lansarea cărții și a filmului etnografic „Purtata – jocul fetelor și nevestelor de pe Târnave”
  • spectacol folcloric: formațiile de dansuri de femei din județul Alba (Crăciunelu de Jos, Sâncel, Biia, Feisa, Cetatea de Baltă, Crăciunelu de Sus, Lupu și Lunca), Veta Biriș, Leontina Fărcaș, Marinela Baba, Roxana Reche, Ina Todoran, Dorina Narița, Floricica Moga, Maria Filimon, Nicolae Plută, Oana Bozga Pintea, Denisa Balu, Nicușor Balu, Daria Maria Costea.

Este permisă participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului de desfășurare și cu purtarea măștii de protecție, doar pentru următoarele categorii de persoane:

– vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare

– care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Accesul în perimetrul de desfășurare este permis începând cu ora 15:00.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Drumuri din Apuseni, modernizate pentru a face legătura între obiective turistice din Alba, Bihor și Cluj

Publicat

Proiectul prin care județele Alba, Cluj și Bihor au încheiat acord, în vederea promovării obiectivelor turistice, începe să prindă contur.

Datele investiției pentru drumul Padiş – Ic Ponor au fost aprobate, marți, de consilierii județeni.

Modernizarea acestui drum, Padiş – Ic Ponor, face parte dintr-un plan de dezvoltare a Munţilor Apuseni.

Vezi și TRASEE turistice spectaculoase în județul Alba. Unde poți descoperi minunății ale naturii sălbatice

A fost încheiat un acord de parteneriat între Consiliul Judeţean Bihor şi Consiliile Judeţene Alba şi Cluj pentru realizarea unor proiecte de infrastructură rutieră, de punere în valoare a zonei carstice şi de promovare a tradiţiilor şi meşteşugurilor locale, toate sub brandul „Ţara de piatră. Paradisul carstic al României”.

În baza parteneriatului încheiat, CJ Alba va realiza lucrări pe traseul Călineasa – Vf. Clujului – intersecţia DJ 750.

CJ Cluj va moderniza drumul de legătură (continuare a DJ 763) între cele trei judeţe, din cătunul Ic Ponor către comuna Gârda de Sus (intersecţia cu DJ 750), situat pe raza administrativ-teritorială a judeţului Cluj.

În ceea ce privește drumul Padiş – Ic Ponor, proiectul propus presupune modernizarea a 9,75 de kilometri. Carosabilul va avea o lăţime de 5,5 metri, cu două benzi, câte una pe sens.

Drumul este în prezent doar pietruit, şi se află într-o stare degradată, necorespunzătoare pentru circulaţia în condiţii de siguranţă.

Potrivit studiului de fezabilitate, valoarea totală estimată a investiţiei este de 108.299.891,32 lei, cu TVA. Consiliul Judeţean va depune, în primăvara anului viitor, un proiect pentru finanţare a acestei investiţii prin programul POR 2021 – 2027, axa Turism, al cărui ghid de finanţare este în curs de definitivare.

„Acest drum va face legătura între cele două judeţe, Bihor şi Cluj. În etapa următoare vrem să facem o legătură de la acest drum spre localitatea Gârda de Sus din judeţul Alba. Credem că dincolo de dezvoltarea reţelei rutiere, existenţa unui asemenea drum va contribui şi la dezvoltarea turistică a Munţilor Apuseni”, a precizat vicepreşedintele CJ Bihor, Mircea Mălan.

Obiectivele acordului între cele trei județe sunt:

  • amenajarea și modernizarea traseului rutier „Padiș/ Apuseni” situat administrativ în cele trei județe
  • dezvoltarea și promovarea turistică a zonei carstice a Munților Apuseni „Țara de Piatră. Paradisul carstic al României”
  • protejarea turiștilor în zona de interes.
  • protejarea și promovarea patrimoniului etnografic, folcloric și a arhitecturii tradiționale și a biodiversității zonei carstice.

Comunele vizate sunt: în Alba – Gârda de Sus, Arieșeni, Scărișoara; în Bihor – Pietroasa, Budureasa; în Cluj: Beliș, Mărgău, Săcuieu și Mărișel.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Profesorii și alți angajați ai instituțiilor de învățământ nu mai au voie să ceară bani elevilor. Proiect adoptat tacit de Senat

Publicat

bani

Personalul din unităţile de învăţământ nu mai poate pretinde bani de la elevi. Dacă o face, orice angajat al unei instituții de învățământ riscă amenzi cuprinse între 1.000 şi 2.000 de lei.

Asta prevede un proiect iniţiat de parlamentari USR şi AUR, adoptat tacit, luni, de Senat.

Ce prevede legea:

„În unităţile de învăţământ de stat şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale sau chiar în afara acestor spaţii, este interzisă pretinderea, în mod direct sau indirect, pentru sine sau pentru altul, personal sau prin intermediul interpuşilor, de către personalul didactic de conducere, personalul didactic de predare şi de instruire practică, personalul didactic auxiliar sau personalul nedidactic, a unor sume de bani sau alte foloase patrimoniale elevilor, părinţilor sau reprezentanţilor legali ai acestora”.

Nerespectarea acestor dispoziţii se sancţionează cu amendă între 1.000 şi 2.000 de lei, iar constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzilor se fac de către ofiţerii sau agentul de poliţie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), cu competenţe în domeniu, la sesizarea elevilor, părinţilor sau cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, mai prevede proiectul de act normativ”.

Donația trebuie să vină la inițiativa celui care oferă

„Actele cu titlu gratuit, astfel cum sunt donaţia sau legatul, prin care sunt oferite sume de bani sau alte foloase patrimoniale sunt permise numai dacă privesc în mod exclusiv ca beneficiar direct unitatea de învăţământ şi numai dacă iau naştere din iniţiativa celui care oferă.

Sunt exceptate de la prevederile prezentelor dispoziţii legale activităţile de pretindere sau strângere a sumelor de bani sau a altor foloase patrimoniale cazurile ce privesc activităţi extracuriculare, astfel cum sunt excursiile, petrecerile, evenimentele caritabile sau alte asemenea activităţi care nu privesc în mod direct actul de educaţie”, conform iniţiatorului.

Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale nr.1/2011 va fi dezbătută şi votată în Camera Deputaţilor, for legislativ în acest caz.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Exagerare a polițiștilor locali din Alba Iulia: Au amendat un șofer că a trecut cu o roată pe spațiul verde și că nu purta mască

Publicat

Un moment în care angajații Poliției Locale a Municipiului Alba Iulia au exagerat, este descris într-o motivare a instanței de judecată din oraș. 

Mai exact, în momentul în care un bărbat încerca să parcheze o mașina în fața unei clădiri, de pe o stradă din municipiu, polițiștii au apărut și i-au spus că a atins cu o roată spațiul verde. 

Mai mult de atât, când omul a coborât pentru a da explicații l-au amendat și pentru că nu avea masca de protecție pusă pe față. 

Șoferul a mers în instanță pentru a-și căuta dreptate  și până și magistrații Judecătoriei Alba Iulia au precizat că acțiunea polițiștilor a fost una exagerată.

Ce s-a întâmplat mai exact

În data de 1 aprilie 2021, în jurul orei 15.30, șoferul în cauză încerca să parcheze mașina în fața unei case. În acel moment a trecut cu roata pe spațiul verde.

Imediat, doi polițiști locali au văzut momentul și s-au grăbit spre bărbat să îi spună că a încălcat legea și că va fi cel mai probabil sancționat.

Șoferul s-a dat jos din mașină pentru a discuta cu ei, dar în acel moment, polițiștii l-au anunțat că va fi și amendat pentru că nu purta masca de protecție.

În total, polițiștii locali l-au amendat pe bărbat cu 100 de lei pentru că a trecut cu roata pe spațiul verde și 500 de lei pentru că nu a purtat masca de protecție când a coborât din mașină.

Ce au decis judecătorii

Magistrații i-au dat dreptate șoferului.

Ba mai mult de atât, au precizat că tot evenimentul este imputabil polițiștilor care au exagerat.

”Întregul incident este imputabil organelor de poliție care au înțeles să exacerbeze amploarea primei fapte prin intervenția imediată, fără măcar să aștepte coborârea petentului din autovehicul, și în aceste condiții, este de înțeles reacția petentului de a coborî din autovehicul pentru a vedea ce s-a întâmplat, fără a purta masca de protecție în spațiul public deschis și pe o stradă cu circulație pietonală aproape inexistentă.

Ambele procese verbale au fost încheiate în mod netemeinic, motiv pentru care instanța va admite plângerea petentului și va dispune anularea proceselor verbale”, se arată în motivarea Judecătoriei Alba Iulia din data de 4 octombrie 2021.

Drept urmare au anulat cele două procese verbale încheiate de polițiștii locali.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate