Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Sute de polițiști, jandarmi și pompieri din Alba vor asigura buna desfășurare a alegerilor locale de duminică


Publicat

jandarmerie jandarmi

Structurile teritoriale din cadrul M.A.I. angrenate în organizarea și desfășurarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din 27 septembrie au luat toate măsurile, potrivit competenței, pentru asigurarea unui climat de linişte şi siguranţă publică.

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, alături de reprezentanții Inspectoratul Județean de Jandarmi Alba, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Alba, precum și alte structuri M.A.I., se vor afla în misiuni pentru asigurarea măsurilor de protecţie, ordine și siguranță publică, la secțiile de votare, precum și în locurile de depozitare a buletinelor de vot, se arată într-un comunicat remis de IPJ Alba. 

Măsurile de pază şi protecţie instituite la locaţiile secţiilor de votare presupun prezenţa efectivelor pentru a preveni apariţia unor incidente de natură să perturbe procesul de votare.

Având în vedere amploarea activităților organizate pe parcursul procesului electoral, inclusiv în contextul pandemiei COVID – 19, dispozitivul de ordine și siguranță publică a fost suplimentat cu efective de la alte structuri pentru a asigura îndeplinirea misiunilor în cele mai bune condiții.

Astfel, în perioada 26-27 septembrie 2020, peste 800 de efective, dintre care 387 de poliţişti, 248 de jandarmi, 202 de reprezentanţi I.S.U. și alte structuri vor asigura paza şi protecţia a 439 de secţii de votare ce s-au constituit pe raza judeţului Alba.

Duminică, 27 septembrie a.c., 256 de poliţişti vor asigura măsuri de ordine şi linişte publică, pentru prevenirea oricăror fapte antisociale.

Pentru intervenţia efectivă la eventuale incidente, poliţiştii angrenați în paza şi protecţia secţiei de votare vor fi sprijiniţi, la solicitare, de patrulele de poliţie aflate în dispozitivul curent de intervenţie, care îşi vor desfăşura activitatea în zonă.

Pentru combaterea oricăror fapte antisociale, vor fi asigurate rezerve de polițiști și echipe operative, pregătite să intervină.

Astfel, 66 de polițiști vor fi constituiți în echipe operative, inclusiv luptători pentru acțiuni speciale și echipe operative de specialiști.

Până la repartizarea buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării la secțiile de votare, 79 lucrători M.A.I. vor fi în misiuni de protecție, atât a transportului buletinelor de vot, cât și a locurilor unde acestea vor fi depozitate.

În ziua procesului electoral, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba va avea în responsabilitate 229 de secții de votare, constituite în 204 de locaţii, unde vor fi prezenţi 232 de poliţişti, Inspectoratul de Jandarmi Alba va avea în responsabilitate 207 secții de votare dispuse în 191 locații, unde vor fi prezenți 207 de jandarmi.

Pentru un plus de siguranță, vor fi constituite și rezerve de intervenție, capabile să intervină în cel mai scurt timp, dacă situația o va impune.

Jandarmii vor asigura desfășurarea în condiții de siguranță a activității în cadrul Biroului Electoral Județean, având și atribuții de protecție a transportului buletinelor de vot după încheierea procesului de votare.

202 pompieri asigură desfășurarea în bune condiții a alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale.

Premergător procesului electoral, pompierii au efectuat verificări la obiectivele în care sunt organizate secții de votare, fiind înlăturate disfuncționalitățile pe linia apărării împotriva incendiilor.

De asemenea, specialiștii I.S.U. Alba au desfăşurat activități de instruire pe linia prevenirii situaţiilor de urgenţă cu președinții secțiilor de votare, precum și recunoașteri în teren pentru asigurarea accesului autospecialelor și gestionarea eventualelor intervenții de urgență.

Pentru mai multe informații privind procesul electoral, puteți consulta pagina unității noastre, accesând bannerul special creat în acest sens, care vă direcționează pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne, unde puteți găsi atât prevederi cu caracter general privind organizarea alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din 27 septembrie 2020, cât și actele normative incidente și contravențiile și infracțiunile prevăzute de acestea.

În acest context, pentru prevenirea unor evenimente negative, vă recomandăm să respectați legislația electorală și regulile de conviețuire socială.

Sesizați orice încălcare a legislației la numărul unic de urgență 112 sau celui mai apropiat reprezentant M.A.I.!



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Gogu

    sâmbătă, 26.09.2020 at 17:22

    Sunt curios de ce pompierii (care se ocupa de gestionarea situatiilor de urgenta si nu de mentinerea si restabilirea ordinii publice) sunt obligati sa asigure paza sectiilor de votare ? Cum ar trebui sa se comporte un pompier in momentul in care, la solicitarea presedintelui sectoei de votare, este pus in situatia de a interveni ?????

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Medicul Virgil Musta: Ce înseamnă simptome ușoare de Covid-19, când poți sta acasă, și când trebuie să mergi la spital

Publicat

Pacienții asimptomatici sau cu forme ușoare de Covid-19 vor fi monitorizați și tratați de medicii de familie. Medicul Virgil Musta, şeful Clinicii de Infecţioase de la Spitalul Victor Babeş din Timișoara, a explicat la Digi24 ce însemană simptome ușoare și când este momentul în care pacienții trebuie să meargă la spital.

„Pacienții care au durere de gât, tuse care nu e intensă, scaune diareice, lipsa gustului, a mirosului, acestea sunt forme ușoare când pacienții pot rămâne acasă.

Dacă au semne de infecție de căi respiratorii, lipsă de aer, tuse intensă, febră, acestea recomandă internarea sau prezentarea la evaluare pentru a se lua decizii de internare sau de rămânere la domiciliu, în funcție și de locurile în spital”, a spus Musta.

Medicul a precizat și după cât timp de simptome ușoare, dar persistente, ar trebui pacienții să meargă la spital.

„La acest virus, în 5 – 7 zile starea se înrăutățește, simptomele devin mai grave, atunci trebuie să sune la 112 ca să se interneze.

Dacă durează peste o săptămână este bine să se prezinte pentru evaluare pentru a analiza sindromul inflamator sau de coagulare și să primească recomandări. Evaluarea se face într-o singură zi, când se fac investigații biologice conform unui protocol, investigații imagistice. Pacientul poate fi trimis acasă sau, dacă se consideră că este cazul, să fie internat într-un spital nivel 1 sau spital suport.

Acum, noi nu avem niciun loc, tot ce se prezintă pentru evaluare direcționăm spre spitalele suport”, a explicat Virgil Musta.

Și medicul de familie își poate da seama dacă pacientul respiră greu sau sacadat, a spus medicul.

Singura posibilitate de a determina cât de gravă este problema respiratorie este determinarea saturației oxigenului. Dacă pacientul are o saturație scăzută, trebuie făcute investigații biologice, a precizat medicul.

sursa: digi24.ro 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

JOI: Prima ședință a noului Consiliu Local din Alba Iulia. PROIECTE pe ordinea de zi

Publicat

sediu primarie drona

Noul Consiliu Local al municipiului Alba Iulia, rezultat în urma alegerilor din 27 septembrie, se întâlnește în ședință ordinară joi, 29 octombrie, de la ora 13:00, în regim de videoconferință.

În prima ședință din acest legislativ pe masa consilierilor locali se vor afla 29 de proiecte, printre care se numără rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli, extinderea rețelei de apă potabilă și canalizare pe mai multe străzi din municipiu și implementarea unor sisteme de supraveghere și de alarmare la 18 obiective din oraș. 

Pe ordinea de zi se află următoarele proiecte:

1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al municipiului Alba Iulia pentru anul 2020

2. Proiect de hotărâre privind execuția bugetului general de venituri si cheltuieli al municipiului Alba Iulia pe trimestrul III anul 2020

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico – economice faza SF și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții : ”Extindere rețea de apă potabilă și canalizare zona Emil Racoviță, străzile : Emil Racoviță, Alexandru Odobescu, Petre Ispirescu, Grigore Antipa, Humulești, Simion Mândrescu, Alexandru Vlahuță, Dimitrie Bolintineanu, Cenade, Episcop Emilian Birdaș, Victor Babeș”

4. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 38/2020 a Consiliului local cu privire la aprobarea sumelor din excendetul bugetului local din anul precedent ca sursă de finanțare a cheltuielilor secțiunii de dezvoltare în anul 2020 cu modificările și completările ulterioare

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico economice pentru obiectivul de investiții : ”Sisteme de supraveghere video și ssiteme de alarmare ale imobilelor de interes public din municipiul Alba Iulia ”

6. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei și statului de funcții al Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Alba Iulia, începând cu data de 1 noiembrie 2020

7. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 44/2018 a Consiliului local privind stabilirea salariilor de bază funcționarilor publici și personalului contractual din Aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia și din serviciile publice aflate în subordinea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia, cu modificările și completările ulterioare, începând cu data de 1 noiembrie 2020

8. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 252/2019 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia cu privire la aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a comisiei pentru susținerea și promovarea culturii scrise 9. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Consiliului local al municipiului Alba Iulia în Consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică de pe raza municipiului Alba Iulia pentru anul școlar 2020-2021

10. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților administrației publice locale în Consiliul de administrație al Palatului Copiilor Alba Iulia pentru anul școlar 2020-2021

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea cuantumului cotizației pentru Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Salubris Alba

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unei convenţii de constituire a drepturilor de uz, servitute și acces la utilitățile publice în favoarea SDEE TRANSILVANIA SUD SA

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii termenului contractului de concesiune nr.538/1996 încheiat între municipiul Alba Iulia și Gergely Nicolae

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii termenului contractului de concesiune nr.122.915/2016 încheiat între municipiul Alba Iulia și SC RAISSA NORB SRL

15. Proiect de hotărâre privind aprobarea unui schimb de imobile (terenuri) între municipiul Alba Iulia şi Anca Ioan și Anca Eleonora, Varga Aurelia, Ciugudean Nicolae și Ciugudean Elena, Ordean Ioan

16. Proiect de hotarare privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat în municipiul Alba Iulia, str. București, nr. 86

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea unui schimb de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării prin negociere directă a unor imobile (terenuri) situate în Alba Iulia,str.Crișan, FN

19. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării prin negociere directă a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia,str.Nada Florilor, nr.1G

20. Proiect de hotărâre privind acceptarea donației făcute municipiului Alba Iulia a unor imobile (drumuri) situate în Alba Iulia, strada Christian Tell

21. Proiect de hotărâre privind acceptarea donației făcute municipiului Alba Iulia a unor imobile (drumuri), situate în Alba Iulia, strada Eftimie Murgu

22. Proiect de hotărâre privind acceptarea donației făcute Municipiului Alba Iulia a unui imobil (drum) situat în Alba Iulia, strada Odisea

23. Proiect de hotărâre privind acceptarea donației făcute municipiului Alba Iulia a unor imobile (drumuri) situate în Alba Iulia, strada Romanița

24. Proiect de hotărâre cu privire la propunerea de atribuire prin Ordin al Prefectului a cotei de 12/489 mp teren în favoarea numitului Bolca Gheorghe

25. Proiect de hotărâre cu privire la propunerea de atribuire prin Ordin al Prefectului a cotei de 11,8/966 mp teren în favoarea numiților Oniga Vasile și Gligor Liliana Marinela

26. Proiect de hotărâre cu privire la propunerea de atribuire prin Ordin al Prefectului a cotei de 13/550 mp teren în favoarea numiților Haneș Nicolae și Haneș Bianca Ramona

27. Proiect de hotărâre cu privire la propunerea de atribuire prin Ordin al Prefectului a cotei de 20/453 mp teren în favoarea numiților Gavrilă Florin Traian și Gavrilă Floare Paraschiva

28. Proiect de hotărâre privind înscrierea definitivă a dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia în domeniul public a imobilului (drum) strada Azur în administrarea Consiliului local al municipiului Alba Iulia

29. Proiect de hotărâre privind însușirea raportului de expertiză extrajudiciară efectuată în Dosar nr. 4886/176/2020 aflat pe rol la Judecătoria Alba Iulia

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Un tânăr pălmuiește statuile din Piața Cetății din Alba Iulia, se cațără pe ele și le înjură. A primit 15000 de aprecieri

Publicat

Un tânăr a fost filmat când pălmuia câteva dintre statuile din Piața Cetății din Alba Iulia, iar scenele au ajuns pe internet. 

Tânărul pare că vrea să facă o glumă, iar în imagini se vede cum lovește statuile de metal, le vorbește, ba chiar se și cațără pe ele. Din „arsenalul umoristic” al tânărului nu lipsesc înjurăturile.

Și mai semnificativ este faptul că peste 15.000 de persoane i-a apreciat cele două videoclipuri postate online și le-au găsit amuzante.

sursa video: TikTok – Florin R. 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Persoanele fizice vor putea plăti datoriile la stat eșalonat pe 12 luni. Perioada în care firmele pot amâna plata, extinsă

Publicat

bani

Guvernul a aprobat, joi, eşalonarea la plată pentru cel mult 12 luni a obligaţiilor bugetare principale şi accesorii a căror scadenţă/termen de plată s-a împlinit după data la care a fost declanşată starea de urgenţă şi până la data eliberării certificatului de atestare fiscală, a anunţat Ministerul Finanţelor.

Totodată, Executivul a decis prelungirea până la 25 decembrie a perioadei în care nu se percep dobânzi şi penalităţi pentru obligaţiile fiscale neachitate la termen, a căror scadenţă s-a împlinit după declanşarea stării de urgenţă, arată un comunicat al ministerului.

Potrivit sursei citate, până la 25 decembrie 2020 organele fiscale nu vor începe executarea silită, dând posibilitatea debitorilor de a se decide cu privire la accesarea facilităţilor fiscale oferite corespunzător situaţiei sale fiscale.

„Beneficiari ai facilităţii de eşalonare simplificată sunt toţi contribuabilii, indiferent de forma de proprietate, inclusiv cei care au în derulare o înlesnire la plată potrivit Codului de procedură fiscală şi care nu înregistrează obligaţii fiscale restante la data declarării stării de urgenţă, sau acestea au fost achitate până la eliberarea certificatului fiscal”, potrivit comunicatului.

Pentru acordarea eşalonării, contribuabilul trebuie să depună cerere până la data de 15 decembrie 2020, inclusiv.

Totodată, la cerere, debitorul poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare. De asemenea, trebuie să nu înregistreze obligaţii bugetare restante la data declarării stării de urgenţă şi neachitate ulterior; să nu se afle în procedura insolvenţei; să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare; să aibă depuse toate declaraţiile fiscale; să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislaţiei privind insolvenţa şi/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 şi 26 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit sursei citate, eşalonarea la plată nu se acordă pentru sume de până la 500 de lei, în cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 de lei, în cazul persoanelor juridice.

„Pot beneficia de eşalonarea simplificată şi debitorii aflaţi în insolvenţa pentru obligaţiile curente născute după declararea stării de urgenţă, dar şi cei care au eşalonare la plată conform Codului de procedură fiscală. Întrucât eşalonarea simplificată nu presupune constituirea de garanţii, legiuitorul, în acord cu mediul de afaceri şi ceilalţi parteneri sociali, a instituit plata unei dobânzi. Nivelul dobânzii este redus la jumătate, respectiv 0,01% pe zi de întârziere adică la 3,65 % pe an (faţă de Codul de procedură fiscală care prevede nivelul dobânzii de 0,02% pe zi de întârziere)”, se mai spune în comunicat.

Ministerul Finanţelor precizează că debitorul poate solicita modificarea eşalonării, prin includerea obligaţiilor apărute după acordarea acesteia, de 2 ori în perioada stabilită.

„Dacă debitorul pierde eşalonarea, poate solicita menţinerea acesteia tot de două ori. Debitorul poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare, care poate cuprinde rate diferenţiate de plată”, se menţionează în comunicat.

Printre avantajele acestei măsuri, Ministerul Finanţelor precizează faptul că „este o alternativă la măsurile fiscale adoptate după intrarea în starea de urgenţă, pentru care perioada de aplicare încetează la data de 25 octombrie 2020”. Totodată, este o procedură simplificată de acordare a eşalonării la plată, pentru contribuabilii care au fost buni platnici până la data intrării în starea de urgenţă.

„Faţă de procedura normală de acordare a eşalonării, potrivit Codului de procedură fiscală, procedura şi documentele depuse de debitori sunt simplificate, în sensul că se acordă eşalonare numai în baza unei cereri, fără a fi depuse alte documente. Termenul de soluţionare este mult diminuat – 5 zile de la data depunerii cererii, întrucât nu este necesară o analiză amplă asupra situaţiei fiscale a debitorului”, precizează ministerul.

Pe de altă parte, se suspendă executarea silită pentru obligaţiile bugetare ce fac obiectul eşalonării la plată şi nu se constituie garanţii, ţinând cont de termenul scurt de acordare eşalonării la plată (12 luni), de situaţia dificilă cu care se confruntă contribuabilii din perspectiva lichidităţilor financiare mult diminuate faţă de perioada anterioară intrării în starea de urgenţă, precum şi de necesitatea susţinerii mediului de afaceri pentru revitalizarea activităţii.

Ministerul Finanţelor precizează că nu se consideră a fi restante obligaţiile bugetare pe perioada eşalonării la plată, iar contribuabilii trebuie să achite toate obligaţiile născute în această perioadă, cu posibilitatea de prelungire a termenelor de plată.

„Debitorul poate solicita, o singură dată pe perioada de valabilitate a eşalonării la plată, modificarea eşalonării la plată prin includerea în eşalonare a obligaţiilor ce constituie condiţie de menţinere a valabilităţii acesteia”, se mai precizează în comunicat. De asemenea, acesta poate menţine eşalonarea la plată, pierdută, o singură dată pe perioada de valabilitate a eşalonării la plată, respectiv în cele 12 luni de eşalonare.

sursa: mfinante.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate