Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

”Țeapa poloneză” cu mașini second-hand. Un bărbat din Alba Iulia a reușit să evite o pierdere de 14.500 de euro


Publicat

t

O înșelăciune cu autoturisme de lux la mâna a doua, derulată pe teritoriul mai multor țări din Europa de Est, face victime printre cumpărători, de ani buni, fără ca autoritățile naționale sau transfrontaliere să o poată stopa.

Un bărbat din Alba Iulia a fost la un pas să cadă în plasa infractorilor. Doar o căutare pe forumurile auto l-a făcut să își dea seama că metoda este larg folosită. ”Dacă ceva pare prea frumos ca să fie adevărat, atunci sigur nu este! Mașina pe care am găsit-o era exact ce doream: în stare bună, nici prea scumpă dar nici chilipir, cu multe dotări… așa m-am decis să îi contactez” ne spune Alexandru M., din Alba Iulia. 

Acesta își caută mașină de aproximativ 2 luni, timp în care a căutat pe mai toate siteurile de profil. ”În urmă cu aproximativ o lună, am citit despre tipul acesta de înșelătorie, cu voucher cadou… Când am luat legătura cu acești țepari, mi-am dat seama imediat când mi s-a propus un voucher, că la mijloc e vorba despre o înșelătorie foarte bine pusă la punct”, adaugă Alexandru. 

Acesta dorea să cumpere un Audi A5, la prețul de 14.500 de euro. ”Această poveste trebuie să ajungă la cât mai multă lume, pentru a le aduce pierderi acestor escroci. Preveniți-vă prietenii și familia” a mai spus acesta.

Țeapa constă într-o schemă destul de elaborată, dar mereu aceeași de cel puțin patru ani, semn că funcționează în continuare. Infractorii au drept ținte cumpărătorii potențiali de mașini cu prețuri cuprinse între 10.000 – 20.000 de euro, care în final rămân fără bani, și evident că și fără mașină.

Mașini momeală, țeapă garantată

Plecând de la acest caz, am decis să aflăm cum funcționează această țeapă. Totul începe cu un anunț postat pe unul dintre cele mai cunoscute site-uri de anunțuri auto românești (în cazul nostru). Mașinile „momeală” nu sunt neapărat chilipiruri, dar sunt în stare bună și în general au foarte multe dotări, ceea ce atrage atenția.

La numărul de telefon indicat nu răspunde însă nimeni. La un mesaj transmis, vine și răspunsul, de pe un număr scurt, 1745: „Bună ziua, nu sunt în țară, dacă vă mai interesează Audi A5 2.0tdi din 2015, scrieți un  email la puscasmihai4@gmail.com și vă ofer detalii despre mașină”.

E-mailul pe care îl trimitem către „vânzător” conține câteva întrebări legate de starea mașinii.

„Mă interesează Audi A5 pe care îl aveți la vânzare. Aș dori o fotografie a certificatului de înmatriculare din care să se vadă nr de identificare (seria șasiu). De asemenea aș vrea să vă întreb următoarele:

  • ce origine are mașina (reprezentanță Audi România sau adusă din altă țară)?
  • cum se pot certifica km (eventual poze cu cartea de service dacă se poate)?
  • la ce reprezentanță se poate testa? Unde este acum mașina ca să vin să o văd?
  • este quattro? din poze nu se vede emblema quattro
  • a fost accidentată vreodată?
  • care este prețul final pe care îl acceptați?
  • când o pot vedea?
  • aveți cont în Banca Transilvania să vă pot face plata dacă îmi place?
    Mulțumesc.”

Răspunsul vine după câteva ore, timp în care anunțul de pe site dispare. Din e-mail ar trebui să deducem că Mihai Pușcaș este inginer și lucrează la Exxon Mobile, două lucruri care ar trebui să îi confere un plus de credibilitate.

„On 18-Apr-19 8:13 PM, Ing. Mihai Puscas Exxon Mobile wrote:

Buna seara,

Masina s-a vandut astazi dar va pot recomanda dealer-ul de unde am cumparat-o eu pe aceasta. Ei vand masini second-hand la preturi acceptabile, masinile fiind recuperate de catre firme de leasing. In cazul in care achizitionati de la ei va pot oferi fara nici o pretentie un voucher in valoare de 500 Eur pe care l-am primit atunci când am cumparat de la ei. Daca sunteti interesat si imi permiteti va pot indruma catre siteul lor”.

Urmează acceptul nostru și indicația lui către site:

„On 19-Apr-19 3:19 PM, Ing. Mihai Puscas Exxon Mobile wrote:

Site-ul dealer-ului este: www.auto-luwo.com

Asa cum v-am spus, daca gasiti o masina care doriti s-o cumparati, pot sa va dau un voucher în valoare de 500 Eur pe care l-am primit atunci când am cumparat de la ei. Voucherul valoreaza 750 Eur dar eu voi primi de la ei 250 Eur si dvs. reducere la masina de 500 Eur”.

Cum funcționează schema

Site-ul respectiv este extrem de bine organizat și, mai ales, credibil. Este vorba despre mașini recuperate de firmele de leasing, în stare excepțională.

Un operator online este imediat disponibil. Discuția se poartă în limba engleză. Discutăm despre un Audi A6.

Continuăm povestea cu voucherul oferit de clientul român, iar operatorul ne confirmă că au avut un client Mihai Pușcaș și ne oferă pe loc reducerea în numele acestuia, împreună cu prețul final, cu tot cu transport până la București, și un cost suplimentar de 250 de euro pentru pregătirea documentelor: 13.480,60 euro.

Apoi urmează instrucțiunile de plată (nu se acceptă cash), în cinci pași. Întâi trebuie să completăm o autorizație de cumpărare în numele nostru și să trimitem o copie după cartea de identitate. În 48 de ore ar urma să plătim factura pe care ne-o trimit, iar ei, după ce primesc banii, ne asigură că îi transmit firmei de leasing pentru plata datoriilor pentru respectiva mașină.

După această procedură, ne spun că firma de leasing le pune la dispoziție mașina cu toate documentele necesare pentru a o înregistra pe numele nostru. După această procedură, autovehiculul ar urma să ajungă la noi într-un interval cuprins între 7 și 15 zile. Sau o putem ridica de acolo chiar noi.

cracovia

De unde? Din Cracovia, Polonia, de la sediul dealerului. Doar că sediul acestuia există doar online, nu și fizic. La o verificare a adresei indicate la contactul site-ului, streetview ne arată o curte cu o parcare. Nici urmă de vreun dealer auto, cu atât mai puțin dealerul respectiv.

Mai mult, la o verificare mai amănunțită, ajungem la „artists against 419”, o bază de date a site-urilor false, unde regăsim și auto-luwo.

Timpul de două săptămâni, din momentul plății până la data la care ar trebui recepționată mașina, le dă răgaz infractorilor să își ascundă urmele, dar și să utilizeze mai mult timp website-ul special conceput pentru înșelătorie. Pentru că imediat ce banii sunt încasați, site-ul dispare și „activitatea” se mută pe un portal nou, cu imagine nepătată.

Site-ul amintit a fost creat în martie 2019 și este deținut de o căsuță poștală din Panama. Alte site-uri utilizate pentru acest timp de înșelătorie nu mai sunt active.b

BitDefender și alte sisteme antivirus avertizează la accesarea acestui site că acesta are conținut și comportament de tip Phising.

Toate acestea se întâmplă cel puțin din 2015, când în mediul online au apărut primele informații despre acest tip de „țeapă”, cum se numește în limbajul comun.

Schema e simplă: ofertă atrăgătoare (nu chilipir bătător la ochi), vânzătorul (doctor sau angajat la o multinațională – persoană care inspiră încredere) nu răspunde decât la mesaje, mașina tocmai s-a vândut, datele dealerului și un voucher.

Pe forumurile de profil, povestea se repetă de mai multe ori, din 2015 încoace, dar diferă website-urile și numele vânzătorului din anunțul inițial.

De exemplu, pe forumul vezicatface.ro, un utilizator își povestește experiența: „Vanzatorul nu avea telefonul disponibil, deci am cerut prin mesaj in platforma site-ului respectiv seria de sasiu a masinii sa o verific. Dupa doua mesaje mi-a raspuns «vanzatorul» care mi-a spus ca masina inca mai e disponibila la pretul din anunt si sa ii scriu pe emailul aba.dea@gmail.com daca vreau mai multe informatii si poze. I-am scris, si mi-a raspuns dupa cateva ore de pe adresa abadea@gmail.com ca «masina s-a vandut azi», dar daca vreau o masina buna imi recomanda el dealerul din Polonia de unde a cumparat si el si care are masini la preturi foarte bune pentru ca le ia de la banci si firme de leasing din Germania.

Mi-a trimis link catre site-ul www.zarevocarsp.eu, si mi-a spus ca in cazul in care vreau sa cumpar imi va da un voucher pe care el l-a primit la cumpararea masinii sale si pe baza caruia eu voi avea reducere de 500 Euro iar el va primi 250 Euro. Am intrat pe site-ul respectiv care arata excelent. M-am minunat vreo ora-doua de cat de mici sunt preturile masinilor pe site-ul respectiv, cat de bine arata masinile, dupa care m-am uitat la termeni si am vazut ca masina se plateste in avans si «iti este livrata» dupa cateva zile ”.

Buna ziua! Am gasit pe un site un Passat din 2013 la 10500 Euro, un pret relativ mic pentru dotarile si anul masinii. Am contactat vanzatorul iar acesta mi-a raspuns printr-un sms ca a vandut masina dar daca vreau imi trimite site-ul de unde a cumparat-o. Acesta mi-a trimis site-ul urmator : www.zarevocarsp.eu , un site foarte bine construit si pus la punct insa cu oferte dubios de ieftine. Am cautat pe google insa aceasta pagina nu o gaseste. Mentionez ca nu are nici un detaliu despre firma pe pagina oficiala iar la adresa pe google maps scrie ca este o alta institutie. Oare atat de mult sa evolueze metodele de escrocherie in romania?”, a scris un alt utilizator pe 4tuning.ro.

Autoritățile din România au primit încă din 2015 plângeri pe acest subiect. Mai mulți păgubiți s-au plâns autorităților pentru că au fost escrocați prin această metodă. Reclamațiile au ajuns atunci la Protecția Consumatorului Brașov, conform ziarului Adevărul de la acea dată. Se pare că instituția nu a avut pe cine să amendeze pentru că nu exista niciun dealer, iar oamenii nu și-au recuperat banii, pe care i-au achitat în conturi din străinătate, în special în Polonia.

În plus, între timp infractorii s-au specializat și profită de lipsa de jurisdicție a anumitor instituții românești în străinătate, dar și de faptul că acestea tratează fiecare caz individual, ceea ce face ca prejudiciile constatate să fie prea mici pentru o anchetă internațională de proporții.

Sursă: G4Media.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: Tupeu și nesimțire, la Alba Iulia. Șofer surprins cu mașina pe pista de biciclete de pe Dealul Mamut

Publicat

Tupeul în trafic nu are limite. O dovedește un șofer care a fost surprins, duminică după-amiaza, în timp ce conducea un autoturism, pe pista de biciclete de pe Dealul Mamut din Alba Iulia. 

Incidentul a fost surprins duminică, în jurul orei 14:50, de un cititor Alba24, pe porțiunea dintre Parcul Dendrologic și restaurantul Panoramic.

Acesta susține că șoferul mașinii înmatriculată în județul Alba nu a vrut să treacă pe banda pentru autovehicule, fiind nevoit să îl ocolească.

„Pe pista de biciclete de la Dendrologic. Nu a vrut să treacă pe partea lui, a trebuit să ocolesc eu”, ne-a transmis cititorul.

În zona respectivă, traficul autoturismelor este restricționat pe o singură bandă, iar aleile sunt doar pentru bicicliști și pietoni.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

JOI: Şedinţă la Consiliul Local Aiud. Stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2022 și alte 26 de proiecte

Publicat

Consilierii locali din Aiud se reunesc în şedinţă ordinară joi, 22 aprilie, începând cu ora 14:00, în sistem la distanță, prin mijloace electronice.

Pe ordinea de zi sunt 27 de proiecte, între care stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2022, retragerea unor autorizații de transport și autorizații taxi și aprobarea Regulamentului de administrare și întreținere a spațiilor verzi din intravilanul municipiului. 

Ordinea de zi:

1. Proiect de hotărâre privind stabilirea și aprobarea impozitelor şi taxelor locale pentru anul fiscal 2022 în Municipiul Aiud.

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al bugetului Centrului Cultural Liviu Rebreanu Aiud la 31 martie 2021.

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al bugetului Serviciului Public Administrația Patrimoniului Local Aiud la 31 martie 2021.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al bugetului Spitalului Municipal Aiud la 31 martie 2021.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei bugetelor la secţiunea de funcţionare şi secţiunea de dezvoltare cumulate la 31 martie 2021 pentru Municipiul Aiud.

6. Proiect de hotărâre privind însușirea valorilor de inventar actualizate a bunurilor din domeniul public și privat al Municipiului Aiud.

7. Proiect de hotărâre privind alocarea unei sume din bugetul local reprezentând cotizația Municipiului Aiud pentru anul 2021 la Asociația Municipiilor din România.

8. Proiect de hotărâre privind alocarea unei sume din bugetul local, reprezentând cotizația pentru anul 2021 la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară “APA ALBA“.

9. Proiect de hotărâre privind încheierea Convenției de colaborare între Municipiul Aiud – Direcția de Asistență Socială și Asociația Serviciul de Ajutor Maltez în România.

10 . Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării statului de funcții al Direcției de Asistență Socială a municipiului Aiud din subordinea Consiliului Local al municipiului Aiud.

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcții al Serviciului Public de Interes Local Administraţia Patrimoniului Local subordonat Consiliului Local Aiud.

12. Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului de organizare și desfășurare a activităților comerciale și a serviciilor de piață în municipiul Aiud, aprobat prin H.C.L. nr. 29 din 22.02.2017.

13. Proiect de hotărâre privind prelungirea contractelor de închiriere pentru un număr de 5 loturi din imobilul ”Construcții Corp A și teren aferent” situate administrativ în Aiud, str. Iuliu Maniu, în zona Pieței „Dr. Constantin Hagea”.

14. Proiect de hotărâre privind propunerea de atribuire în proprietate a unor terenuri, conform art. 36 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

15. Proiect de hotărâre privind retragerea unor autorizații de transport și autorizații taxi.

16. Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de colaborare în interes public, între Municipiul Aiud și SC Dacia Faber SRL Cluj – Napoca.

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării prin act adițional, a art. 2, alin 3 și art. 13, lit. d) din contractul de concesiune nr. 1122/29.03.2019, concesionar Asociația Un Pas Înainte Alexandra.

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de administrare și întreținere a spațiilor verzi ce aparțin domeniului public din intravilanul Municipiului Aiud.

19. Proiect de hotărâre privind concesionarea prin licitație publică a imobilului Atelier C10 și terenul aferent, proprietate privată a municipiului Aiud, situat în Aiud, str. Tribun Tudoran, nr. 5, înscris în CF nr. 74194, având numerele cadastrale 74194 și 74194-C1.

20. Proiect de hotărâre privind diminuarea suprafeței de teren cuprinsă în contractul de concesiune nr. 503 din 22.11.2004 încheiat în Consiliul local Aiud și Cristea Ana.

21. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a imobilului teren înscris în CF. nr. 75726 Aiud, în suprafață de 25 mp, situat în Aiud, str. Băilor, Bl. G2 – domeniul privat, cu destinația de extindere garsonieră, în favoarea petenților Popa Viorel-Adrian și soției Popa Silvia-Cristina, în baza contractului de vânzare-cumpărare cu încheierea de autentificare nr. 1690 din 07.09.2020.

22. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordului de asociere pentru administrarea „Bazei sportive Ciumbrud” între Serviciul Public Administrația Patrimoniului Local Aiud și Asociația Club Sportiv „Șoimii Ciumbrud”.

23. Proiect de hotărâre privind schimbarea titularului contractelor de concesiune nr. 8 din 02.08.1996 și nr. 1640/30.06.2010 respectiv a contractului de comodat (folosință gratuită) nr. 7425/15.06.2010 încheiate între Consiliul Local al Municipiului Aiud și Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Sud S.A în Societatea Distribuție Energie Electrică România S.A.

24. Proiect de hotărâre privind achitarea unor cheltuieli legate de plățile electronice online utilizând cardul bancar.

25. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației PUZ – „Construire depozit de materiale de construcții”, Aiud, DJ 107E, extravilan FN.

26 . Proiect de hotărâre privind modificarea art.1 din HCL nr. 182/27.11.2020, pct. 1 și 8 la Anexa la hotărâre, prin care au fost desemnați reprezentanţii Consiliului Local Aiud ca membri ai consiliilor de administraţie şi ai comisiilor pentru evaluarea şi asigurarea calităţii din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat de pe raza municipiului Aiud, pentru anul școlar 2020 – 2021.

27. Raport periodic de activitate conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public pe anul 2020.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O nouă tranșă de vaccin Pfizer BioNTech sosește luni în țară. Cum vor fi distribuite cele peste 500.000 de doze

Publicat

Luni, 19 aprilie, va sosi în țară o nouă tranșă de vaccin produs de compania Pfizer BioNTech, însumând 511.290 de doze. Acestea vor fi livrate pe cale aeriană și vor ajunge pe aeroporturile din Otopeni, Cluj-Napoca și Timișoara, a transmis Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19.

Transportul către centrele de stocare este asigurat de firma producătoare, inclusiv pe cale terestră. Vaccinurile sunt transportate în condiții optime de siguranță, în containere speciale, cu gheață carbonică și folie etanșă.

Astfel, procesul de vaccinare continuă atât în centrele din București, cât și din țară, dozele fiind distribuite după cum urmează:

  • Centrul Național de Stocare București: 146.250 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Brașov: 64.350 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Cluj: 62.010 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Constanța: 74.880 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Craiova: 54.990 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Iași: 58.500 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Timișoara: 50.310 doze.

Până la acest moment, țara noastră a recepționat 3.886.019 doze de vaccin produse de compania Pfizer, iar 3.362.997 au fost deja utilizate pentru imunizarea populației.

În centrele de vaccinare se vor utiliza atât doze recepționate de România în tranșa curentă, cât și în tranșele anterioare, pe baza solicitărilor transmise la Centrul Național și centrele regionale de depozitare, prin direcțiile de sănătate publică județene și cea a municipiului București.

În România, alocarea dozelor de vaccin se realizează conform calendarului de livrare pus la dispoziție de firma producătoare, sens în care, săptămânal, țara noastră primește tranșele de vaccin necesare imunizării populației.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Înmatriculările de autoturisme în România au scăzut cu peste 25% în primul trimestru. Mașinile electrice câștigă teren

Publicat

masini electrice

Înmatriculările de autoturisme în România au scăzut cu 25,8% în primele trei luni din acest an comparativ cu perioada similară a anului trecut, conform unui comunicat de presă al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

„După ce, în ultimele 4 luni ale anului 2020, am consemnat creşteri importante ale înmatriculărilor de autovehicule, anul 2021 a debutat cu o scădere semnificativă în lunile ianuarie (-46,6%) şi februarie (-18,8%), acestea fiind, într-o oarecare măsură, compensate de creşterea de 19,4% din luna martie. Pe plan european, însă, după o creştere importantă în luna martie (+87,3%), primul trimestru se încheie cu o creştere generală de 3,2%”, se spune în comunicat.

Revenind la piaţa naţională, top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) după 3 luni din anul 2021 este condus de către Dacia (4.322 unităţi), urmată de Ford (2.656 unităţi), Toyota (2.061 unităţi), Hyundai (1.844 unităţi), Volkswagen (1.833 unităţi), Skoda (1.767 unităţi), Mercedes Benz (1.541 unităţi), Renault (1.456 unităţi), BMW (956 unităţi) şi Suzuki (809 unităţi).

Autoturismele (care reprezintă cca. 79% din total) au înregistrat, în luna martie 2021, un volum de 7.752 unităţi, cu 18,7% mai mare decât în luna similară din 2020. Pe ansamblul primelor 3 luni din 2021, se înregistrează a scădere generală de 25,8% comparativ cu perioada similară a anului anterior.

Conform sursei citate, după primele 3 luni ale anului 2021, se observă o evoluţie mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, segmentele în creştere fiind A (+115,8%), F (+153,5) și „Sport” (+19,0%), celelalte fiind în scădere.

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 45,3% (în creştere cu 5,8 pp faţă de 2020), urmat de C, cu 26,6% (în scădere cu 7,2 pp) şi B, cu 17,9% (în scădere cu 1,5 pp).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, după 3 luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere moderată (-3,8 pp) faţă de perioada similară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 61,3%.

În ceea ce priveşte autoturismele cu motoare diesel, şi acestea înregistrează o scădere de 3pp faţă de primele 3 luni din 2020, deţinând, însă, o cotă de doar 26,5% din total.

Potrivit comunicatului, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, după primele 3 luni din 2021, o cotă de piaţă de 12,2%, care este de 2,2 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut (5,5%).

„Ca şi în anul 2020, când, deşi s-a înregistrat o contracţie importantă a achiziţiilor de autoturisme, cele „verzi” au performat, şi în 2021 acestea rămân în teritoriul pozitiv, crescând cu 65,0% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Şi mai important este faptul că ele deţin, în luna martie, o cotă de piaţă de 10,7%, iar după după 3 luni din 2021, 12,2% faţă de doar 5,5%, cât era în perioada similară din 2020″, se precizează în comunicat.

O altă analiză prezentată de APIA este evoluţia autoturismelor cu tracţiune integrală (4×4). Acestea au, după 3 luni din 2021, o cotă de piaţă de 25,3%, pe un volum total de 5.174 unităţi, inferior cu 21,4% celui consemnat în perioada similară din 2020.

În ceea ce priveşte tipul proprietarului, cele mai multe achiziţii de autoturisme în primele 3 luni din 2021 au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 67% din totalul achiziţiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 33%. Raportul este unul mai dezechilibrat decât de obicei, în condiţiile în care demararea mai târzie a programului Rabla, a generat o aşteptare vizibilă în special în rândul persoanelor fizice, şi nu numai.

În ceea ce priveşte autovehicule comerciale uşoare (inclusiv minibuse şi pick-up), APIA precizează că şi această categorie de autovehicule înregistrează, după două luni de scădere în 2021, o creştere, chiar importantă (+10,7%). Cu toate acestea, după trei luni din acest an consemnăm o scădere generală de 7,0%, aceasta fiind mai puţin abruptă comparativ cu cea înregistrată de autoturisme (-25,8%). În acest context, sunt mărci şi modele care sunt în teritoriul pozitiv în raport cu perioada similară din 2020.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate