Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

TESTUL de SINCERITATE pe Alba24: Ce sumă cere municipalitatea din Alba Iulia pentru Centenar? – EXCLUSIV


Publicat

nicolaie moldovan 1Administratorul public al municipiului Alba Iulia, Nicolaie Moldovan, a dezvăluit, în premieră, la Alba 24, în emisiunea „Testul de sinceritate”, moderată de jurnalistul Dan Lungu, propunerile pe care municipalitatea le-a înaintat Guvernului pentru Centenar şi suma solicitată pentru pregătirea sărbătoririi a 100 de ani de la Marea Unire din 1918.

Finanţarea cerută de administraţia locală se ridică la câteva zeci de milioane de euro, bani din care ar urma să fie finanţate investiţii în infrastructură, în obiective importante sau în evenimente.

„Domnul primar Hava a trimis o scrisoare Guvernului României, o scrisoare de vreo 60 de pagini în care a justificat importanţa finanţării a cel puţin 17 obiective majore de interes în contextul anului Centenar, până la Centenar şi în contextul anului Centenar, adică unele investiţii pot continua şi după 2018. Am, cerut bani pentru clădirile importante, clădirile simbol, beneficiind de sprijinul şi colaborarea unora din instituţiile din Alba Iulia, dar şi proiecte pentru modernizarea principalelor străzi ale oraşului pe care ne aşteptăm să fie un flux de mobilitate în 2018, respectiv principalele străzi de acces sau cele care duc în zona istorică şi nu au fost modernizate. În scrisoare se regăsesc aceste obiective cu suprafeţe, cu valori estimate, cu situaţia juridică, cu informaţii referitoare la existenţa sau nu a unor documentaţii tehnico-economice” a spus Moldovan.

Potrivit acestuia, municipalitatea a cerut bani pentru infrastructură, pentru principalele parcuri şi zone verzi ale oraşului, pentru Monumentul Unităţii Naţionale, dar şi pentru clădiri importante din Alba Iulia, precum Sala Unirii, Muzeul Naţional al Unirii, Catedrala Încoronării, Palatul Principilor, Biblioteca Batthyaneum, Casa de Cultură a Sindicatelor, Casa de Cultură a Studenţilor.

„Dorim să tragem un semnal de alarmă următorului aspect: România are în curând 100 de ani de existenţă ca stat modern, iar dacă la 100 de ani Alba Iulia nu va fi cu adevărat în vizorul, în atenţia şi în susţinerea reală, nu declarată în mod fals, a celor care conduc România, credem că avem o problemă care depăşeşte graniţele acestui oraş. Unirea s-a făcut la Alba Iulia, dar nu s-a făcut numai pentru albaiulieni, de către albaiulieni, motiv pentru care în 2018 acest oraş, cu toate resursele pe care le poate cointeresa de la instituţiile care trăiesc aici, de la entităţile private care îşi desfăşoară activitatea aici nu va putea să susţină consistent, decât până la un anumit punct, un program de manifestări sau un program de investiţii”, a mai spus Nicolaie Moldovan.

Aflaţi suma cerută de administraţia locală din Alba Iulia pentru Centenar, dar şi multe alte detalii în „Testul de sinceritate”.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Două cazuri de infectare cu COVID-19 la Finanțele din județul Alba: unul la Alba Iulia și unul la Blaj. Precizările instituției

Publicat

anaf ajfp finante alba

Doi angajați ai Administrației Județene a Finanețelor Publice Alba au fost confirmați cu noul coronavirus, iar sediul instituției a fost dezinfectat complet.

În paralel, DSP Alba a început o anchetă epidemiologică acolo.

Este vorba despre un angajat care lucrează la structura de Trezorerie din Alba Iulia, care nu a lucrat cu publicul. Personalul cu care a avut contact s-a izolat voluntar la domiciliu.

Un alt caz a fost confirmat la SFM Blaj, tot la Trezorerie. Cei 4 colegi cu care funcţionarul din Blaj a venit în contact direct sunt izolaţi la domiciliu şi urmează să fie testaţi.

Reprezentanții instituției nu au anuțat diminuarea programului cu publicul dar au lansat un apel către contribuabili, care sunt rugați să folosească pe cât posibil comunicarea online și instrumentele disponibile în acest sens.

Comunicarea AJFP Alba:

”În colectivul de salariaţi ai AJFP Alba este un caz confirmat cu COVID 19 din data de 3 august.

În 04.08.2020 de la ora 7 dimineaţa s-a făcut dezinfecţia şi igienizarea spaţiilor în instituţie.

Funcţionarul confirmat este din structura de Trezorerie dar nu lucrează la vreun ghişeu cu publicul.

Personalul care a avut contact direct este izolat voluntar la domiciliu.

Şi la SFM Blaj este un caz confirmat cu COVID 19 din data de 3 august, tot la Trezorerie; în dimineaţa de 04.08.2020 a fost făcută dezinfecţia şi igienizarea spaţiilor în sediul instituţiei, iar cei 4 colegi cu care funcţionarul din Blaj a venit în contact direct sunt izolaţi la domiciliu şi urmează să fie testaţi.

AJFP Albă colaborează îndeaproape cu reprezentanţii DSP Alba şi urmează toate măsurile recomandate, astfel încât activitatea specifică să se desfăşoare în condiţii normale şi de maximă siguranţă pentru angajaţi şi public.

Facem din nou apel către toţi contribuabilii care se prezintă la sediul instituţiei să respecte cu stricteţe măsurile de prevenire a infectării cu COVID 19 şi să folosească pe cât posibil comunicarea la distanţă cu instituţia noastră” au transmis reprezentanții Finanțelor Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Restricții de circulație feroviară lângă Alba Iulia. Continuă lucrările de montare a pasajului CF pentru Autostrada Sebeș-Turda

Publicat

Circulația feroviară va fi restricționată și astăzi lângă Alba Iulia. Continuă lucrările de montare a tablierului metalic peste calea ferată, la Autostrada Sebeș – Turda, în zona nodului rutier „Alba Nord”.

”Circulația feroviară va fi restricționată astăzi, 5 august, în intervalul orar 10:10 – 19:10, pe magistrala 200A Teiuș-Alba Iulia, între stațiile CF Bărăbanț (km. feroviar 414+271 de metri) – Sântimbru (km.feroviar 409+500 de metri), pentru a permite efectuarea de lucrări de montare a tablierului metalic peste calea ferată, lucrări ce au loc la Autostrada Sebeș – Turda, în zona nodului rutier „Alba Nord”.

Vezi și VIDEO: Lucrările de pe șantierul A10, lângă Alba Iulia. Montarea tablierului metalic în zona nodul rutier Alba Nord

Pe durata lucrărilor, călătorii vor fi transbordați cu mijloace auto între stațiile CF Bărăbanț și Sântimbru”.

sursă: politiaromana.ro

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ce condiții trebuie să îndeplinească elevii pentru a putea cere o tabletă educațională pentru școala online. Ordin de ministru

Publicat

copil tableta

Elevii care provin din mediu defavorizat trebuie să îndeplinească trei condiții pentru a putea cere una dintre cele 250 de mii de tablete care sunt în procedură de achiziție prin Oficiul Național pentru Achiziții Centralizare de la Ministerul Finanțelor.

Potrivit Edupedu.ro, părinții acestora vor semna un contract de comodat cu școala, pentru a primi tableta, după ce vor da o declarație pe propria răspundere și vor depune o cerere.

Contractul respectiv are o serie de obligații pentru elevi și sunt descrise într-un ordin de ministru. Aceștia trebuie să fie elevi din învățământul primar, gimnazial și secundar și sp provină din medii defavorizate.

Criteriile specifice pentru selecția celor care vor primi tablete, potrivit Ordinului citat, sunt următoarele:

  1. Să fie elevi ai căror familii nu dețin niciun dispozitiv electronic cu conexiune la internet
  2.  Elevii care nu dețin, în folosință personală, un dispozitiv electronic cu conexiune la internet
  3. Elevii de cetățenie română care s-au întors pe teritoriul României de la declanșarea pandemiei de COVID-19 și care nu au posibilitatea de a dispune de un dispozitiv electronic cu conexiune la internet.

Citește aticolul complet pe Edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ANCPI: Licitaţie pentru înregistrarea imobilelor în sistemul de cadastru și carte funciară, în trei comune din Alba

Publicat

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a inițiat o procedură pentru achiziționarea serviciilor de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru și Carte Funciară a imobilelor din 261 de unități administrativ-teritoriale (UAT). Printre acestea se numără și trei comune din județul Alba. 

ANCPI a lansat marți, 4 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru și Carte Funciară a imobilelor în 261 de UAT- uri prin Programul Operațional Regional – Proiectul major privind „Creșterea gradului de acoperire și incluziune a sistemului de înregistrare a proprietăților în zonele rurale din România”. Valoarea totală estimată a contractului este de 299.713.704,34 de lei, fără TVA.

Între unitățile administrativ-teritoriale se află și trei comune din județul Alba, respectiv Mihalț, Mirăslău și Unirea.

Achizițiile se desfășoară pe loturi, astfel:

  • Lotul 1 – Servicii de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte funciară a imobilelor situate în UAT Mihalț din județul Alba.
    • Suprafața estimată aferentă: 4.982 ha (464 ha intravilan, 4.518 ha extravilan)
    • Valoarea estimată: 852.888,57 lei, fără TVA
  • Lotul 2 – Servicii de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte funciară a imobilelor situate în UAT Mirăslău din județul Alba.
    • Suprafața estimată aferentă: 5.629 ha (251 ha intravilan, 5.378 ha extravilan)
    • Valoarea estimată: 1.038.656,78 lei, fără TVA
  • Lotul 3 – Servicii de înregistrare sistematică în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte funciară a imobilelor situate în UAT Unirea din județul Alba.
    • Suprafața estimată aferentă: 8.769 ha (532 ha intravilan, 8.237 ha extravilan)
    • Valoarea estimată: 1.665.815,05 lei, fără TVA

Obiectivul lucrărilor de înregistrare sistematică îl constituie înregistrarea în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte Funciară a tuturor imobilelor ce fac obiectul contractelor încheiate cu achizitorul.

Etapele principale de prestare a serviciilor de înregistrare sistematică constau în:

  • organizarea lucrărilor sistematice de cadastru,
  • recunoaşterea terenului,
  • realizarea raportului preliminar,
  • campania de informare publică,
  • identificarea limitelor imobilelor,
  • stabilirea limitelor imobilelor situate în intravilan,
  • stabilirea limitelor imobilelor situate în extravilan,
  • pregătirea fişei de date a imobilului,
  • identificarea deţinătorilor şi colectarea actelor,
  • întocmirea documentelor tehnice ale cadastrului,
  • publicarea documentelor tehnice ale cadastrului,
  • primirea şi soluţionarea cererilor de rectificare,
  • actualizarea documentelor tehnice ale cadastrului.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate