EVENIMENT
Tichete de activităţi casnice: ce oferă platforma electronică de evidență a activităților casnice și cum se face accesul
Tichete de activităţi casnice. Platforma electronică pentru gestionarea tichetelor de activități casnice este disponibilă la adresa tichete.anofm.ro. Aceasta oferă un mod eficient de a conecta beneficiarii casnici cu prestatorii de servicii, facilitând remunerarea activităților casnice ocazionale.
Potrivit AJOFM Alba, prin acumularea și preschimbarea a minimum 85 de tichete/lună, prestatorii casnici beneficiază de asigurări de sănătate și pensie.
Angajatorii pot acorda propriilor angajaţi, sub formă de primă sau bonus, în afară de salariul de bază stabilit, tichete de activităţi casnice, suportând valoarea nominală a acestora.
Ce oferă platforma?
- Gestionare simplificată a tichetelor: Tichetele pot fi achiziționate în format fizic sau electronic și sunt utilizate exclusiv pentru plata prestatorilor de servicii casnice.
- Facilitarea interacțiunii dintre beneficiar și prestatorul casnic: Beneficiarii pot posta în secțiunea „Marketplace” serviciile pentru care caută personal, iar prestatorii serviciile pe care le pot oferi, fiind asigurată în acest fel medierea între cerere și ofertă în ceea ce privește desfășurarea activităților casnice.
- Ghiduri de utilizare a platformei pentru prestatori, beneficiari și angajatori:
- Prestator – https://tichete.anofm.ro/provider-guid
- Beneficiar – https://tichete.anofm.ro/beneficiary-guid
- Angajator – https://tichete.anofm.ro/company-guid
Acces la platformă
Beneficiarii, prestatorii și angajatorii sunt invitați să își creeze un cont pe platforma https://tichete.anofm.ro pentru a putea utiliza și gestiona tichetele.
Platforma este ușor de utilizat și accesibilă oricărui utilizator cu acces la internet.
Pentru întrebări utilizatorii pot contacta Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba, tel. 0258/811470.
„Platforma de tichete pentru activități casnice este o oportunitate excelentă de a organiza și de a remunera în mod eficient serviciile casnice, contribuind totodată la securitatea socială a celor implicați”, au transmis reprezentanții AJOFM Alba.
Tichetele de activităţi casnice pot fi utilizate sau valorificate în termen de 12 luni
Tichetele de activităţi casnice pot fi utilizate sau valorificate în termen de 12 luni de la achiziţionare, în cazul beneficiarilor, respectiv timp de 12 luni de la primire, în cazul prestatorilor casnici, potrivit unei Hotărâri adoptate recent de Guvern.
Tichetele de activităţi casnice nevalorificate în acest termen vor fi anulate de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, în platforma electronică, în termen de 30 de zile de la data expirării celor 12 luni, precizează Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale.
Pentru a acorda tichete de activităţi casnice angajaţilor sub formă de bonus sau primă, angajatorii trebuie să încheie un contract cu agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în raza căreia îşi au sediul/sediul social sau punctul de lucru.
Poate fi prestator casnic orice persoană fizică care a împlinit 16 ani care doreşte să aibă sau să-şi suplimenteze veniturile prin prestarea, ocazional, de activităţi casnice necalificate, fie că este şomer, pensionar, elev, student sau angajat.
În total, au fost stabilite 34 de activităţi care pot fi remunerate exclusiv cu tichete valorice şi care vizează îngrijirea locuinţelor sau a grădinilor, a animalelor de companie sau sprijinirea persoanelor dependente.
LISTA activităților casnice
Liista activităților eligibile, stabilite prin Legea nr.111/2022 privind reglementarea activității prestatorului casnic, modificată și completată prin OUG nr. 38/2024:
Nr.crt – Activitatea casnică
- Curățenia /igienizarea locuinței
- Strângerea resturilor vegetale din gradină
- Întreținerea spațiilor verzi
- Întreținerea și irigarea răsadurilor și a plantelor
- Toaletarea pomilor
- Plantarea pomilor, arborilor și arbuștilor
- Plantarea răsadurilor
- Călcatul rufelor
- Spălarea rufelor manual sau la mașina de spălat
- Spălarea covoarelor (altele decât cele înnodate manual)
- Prepararea hranei
- Aranjarea și servirea mesei
- Debarasarea și spălarea vaselor
- Hrănirea și/sau îngrijirea animalelor de companie
- Plimbarea câinilor sau a altor animale de companie
- Transportarea animalelor de companie la/de la cabinetul veterinar
- Curățirea și întreținerea piscinei/ a acvariilor
- Realizarea de cumpărături
- Tăierea și despicarea lemnelor pentru foc
- Căratul lemnelor și a materialelor pentru foc
- Încărcatul-descărcatul de obiecte casnice
- Spălarea și curățarea autovehiculelor
- Recoltarea fructelor și a legumelor
- Spălarea geamurilor și a tâmplăriei
- Văruirea pomilor
- Efectuarea igienei corporale a persoanelor dependente
- Îmbrăcarea şi dezbrăcarea persoanelor dependente
- Hrănirea şi hidratarea persoanelor dependente
- Efectuarea igienei eliminărilor persoanelor dependente
- Transferul şi mobilizarea persoanelor dependente
- Facilitarea comunicării persoanelor dependente cu alte persoane
- Facilitarea deplasării persoanelor dependente în interior
- Facilitarea deplasării și însoţirea persoanelor dependente în exterior
- Acompanierea persoanele dependente la activități de socializare şi/sau socializarea cu persoanele dependente
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.