Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Tichetele de masă ar putea fi incluse în categoria veniturilor neimpozabile. Proiect, la Senat

Publicat

Parlamentarii vor să includă în categoria veniturilor neimpozabile tichetele de masă, voucherele de vacanță, tichetele de creșă și tichetele culturale. O propunere legislativă în acest sens, privind modificarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere în 8 iunie.

Potrivit inițiatorilor, un grup de parlamentari de la USR, prin proiectul legislativ se urmărește includerea în sfera veniturilor neimpozabile a biletelor de valoare, în sensul de a nu fi cuprinse în baza de calcul al impozitului pe venit din salarii și asimilat salariilor, așa cum nu sunt cuprinse nici în baza de calcul a contribuțiilor sociale.

Regimul fiscal al biletelor de valoare este reglementat de Legea 227/2015 privind Codul fiscal. Potrivit legii, biletele de valoare, sub forma tichetelor cadou, cu excepția destinațiilor și limitelor prevăzute de lege, tichetele de masă, voucherele de vacanță, tichetele de creșă și tichetele culturale reprezintă avantaje în bani sau în natură.

Aceste avantaje acordate salariaților sunt primite în legătură cu o activitate dependentă, sunt incluse în veniturile asimilate salariilor și reprezintă venituri impozabile.

Neimpozitarea biletelor de valoare

„Biletele de valoare ar trebui să constituie <sume> neincluse în veniturile salariale și să fie neimpozabile, mai ales din prisma faptului că pentru aceste venituri nu se achită contribuții sociale, la fel cum și drepturile de hrană acordate de angajatori angajaților și unele tichete de cadou sunt neimpozabile.

Prin neimpozitarea biletelor de valoare, salariații vor beneficia de o creștere a veniturilor.

De exemplu, un angajat care beneficiază de tichetele de masă oferite de angajator la valoarea nominală a unui tichet de 20 de lei, plătește 2 lei/zi, respectiv 40 de lei/lună pentru 20 de zile lucrătoare, această sumă fiind reținută din salariul angajatului.

Impozitul nedatorat pentru aceste venituri asimilate salariilor ar reprezenta un real sprijin acordat salariaților în contextul economico-social actual.

Pe de altă parte, ar încuraja consumul intern, turismul intern, precum și sectorul cultural”, se precizează în expunerea de motive.

sursa: senat.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

BLAJ

Modernizarea DN 14B – drumul TransRegio ce va lega Blaj de Teiuș și Autostrada A10. Licitația pentru proiectare, lansată în SEAP

Publicat

Primăria municipiului Blaj a lansat recent o licitație pentru elaboarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea a 23 de kilometri din DN 14B – drumul TransRegio ce va lega Blajul de orașul Teiuș și Autostrada A10 Sebeș – Turda. Valoarea contractului este de peste 5,7 milioane de lei.

Primăria Blaj a lansat în 27 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de elaborare studiu de fezabilitate, PAC și proiect tehnic de execuție pentru modernizarea DN 14B + poduri (peste CF M200 Teiuș și CF M300 Crăciunel), pentru realizarea obiectivului de investiție „Drum TransRegio Blaj – Teiuș – A10”.

Valoarea totală estimată a contractului este de 5.781.230 de lei, fără TVA. 

Proiectul are ca scop modernizarea DN 14B cu o lungime de aproximativ 24 km, în vederea asigurării conectivității dintre dintre municipiul Blaj și E81 și Autostrada A10 Sebeș – Turda.

Citește și Proiectul variantei ocolitoare a municipiului Blaj: Viaduct de 327 de metri, pasaje și podețe. Acord de mediu, solicitat la APM

Reamintim faptul că municipiul Blaj ar putea avea în curând și o centură ocolitoare. Șoseaua va 6,8 kilometri lungime și va include un viaduct de 327 de metri lungime și mai multe pasaje rutiere și podețe, valoarea totală a proiectului fiind estimată la peste 190 de milioane de lei.

Prin modernizarea DN 14B, se asigură următoarele rezultate și efecte pozitive așteptate:

  • îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului rutier;
  • reducerea numărului de accidente precum și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei; gestionând în acelasi timp reducerea emisiilor de poluanți și impactului negativ asupra mediului, prin creșterea fluenței atât a traficului de tranzit, deviat pe varianta ocolitoare, cât și a traficului rămas în zona urbană, de a reduce poluarea sonoră în zona nodului rutier și a municipiului Blaj și a orașului Teiuș.

Pentru aceasta este necesară elaborarea documentațiilor aferente, în conformitate cu reglementările tehnice și legislația în vigoare și a cerințelor din caietul de sarcini, în vederea utilizării în accesarea fondurilor externe nerambursabile precum și elaborarea documentațiilor de atribuire pentru promovarea obiectivului de investiții spre execuție. Potrivit documentației, investiția „Drum TransRegio Blaj – Teiuș – A10” se dorește a fi finanțată prin POIM.

Obiectivul general al proiectului este de a spori eficiența tehnico-economică a rețelei de transport din România și de a aduce îmbunătățiri în ceea ce privește viteza de călătorie, îmbunătățind de asemenea conectivitatea la nivel regional și condițiile traficului de mărfuri ce va fi asigurat prin drumul național DN 14B.

Pe lângă importanța sa națională, proiectul „Modernizare DN 14B (Km 0+000 – Km 23+700)” va deservi în condiții bune traficul de tranzit intern și internațional, de mărfuri și persoane de pe teritoriul României prin accesibilitatea la Autostrada A10 Sebeș – Turda.

Prin modernizarea rețelei existente, DN 14B (km 0+000 – km 23+700) ce face legătura între localitatea Teiuș respectiv E81 și Autostrada A10 Sebeș – Turda și municipiul Blaj, se va asigura capacitatea de circulație necesară pentru traficul generat de conexiunea cu Autostrada A10 a Văii Târnavelor, de dezvoltarea industrială a zonei municipiului Blaj, ținând cont și de cererea de transport în creștere, asigurarea unui grad ridicat de siguranță a traficului rutier cu următoarele rezultate și efecte pozitive așteptate:

  • reducerea timpului de călătorie și creșterea vitezei medii de deplasare între localitățile – nodul rutier de la Teiuș și municipiul Blaj;
  • îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului rutier;
  • reducerea numărului de accidente precum și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei; gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactului negativ asupra mediului, prin creșterea fluenței atât a traficului de tranzit, deviat pe autostrăzi, cât și a traficului rămas în zona urbană, de a reduce poluarea sonoră în zona localitățiilor urbane aferente localităților Teiuș, Crăciunelu de Jos și Blaj.
  • zona care va fi deservită de viitorul drum modernizat DN 14 B între Teiuș – (legătura A 10) – Blaj (zona industrială) cuprinde în mod direct municipiul Blaj și orașul Teiuș însă are capabilitatea de a crea plus-valoare economică și pentru alte municipii din apropriere – Sebeș, Alba Iulia, Aiud, Turda, Târnăveni, alte orașe ca: Dumbrăveni, Copșa Mică, și pentru comunele situate administrativ în zona acestui drum expres. Populația vizată direct de această investiție este de peste 100.000 de locuitori din care peste 65% provine din mediul urban.
  • realizarea acestui obiectiv de infrastructură rutieră vizează – zona mediană a Regiunii de Dezvoltare Centru cuprinde o parte importantă din bazinul hidrografic al Târnavelor în zona estică a județului Alba.
  • realizarea acestui obiectiv de investiții va constitui un semnal important de dezvoltare pentru județul Alba și pentru comunitățile locale din județele învecinate: Mureș și Sibiu
  • acest obiectiv de investiții, odată finalizat, ar completa în mod fericit rețeaua de transport feroviar – zona fiind traversată de culoarul IV Pan-European București – Curtici, cât și va facilita o legătură rapidă între aeroporturile din zonă – Sibiu, Târgu Mureș și Cluj-Napoca – realizându-se o conectivitate complexă și rapidă între această zonă cu celelalte zone învecinate din România cât și cu Europa.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Guvernul a aprobat ordonanța de urgență privind decarbonizarea sectorului energetic. Cum va fi afectată activitatea minieră

Publicat

Guvernul a adoptat joi, la propunerea ministerului Energiei, Ordonanța de Urgență privind decarbonizarea sectorului energetic, un jalon important din PNRR, anunță ministerul.

Eliminarea etapizată a centralelor electrice pe bază de lignit și huilă constituie un element de reformă al Componentei C6. Energie, din cadrul Pilonului I. Tranziția verde al Planului Național de Redresare și Reziliență.

Prin proiectul de act normativ se stabilește cadrul legal general pentru eliminarea etapizată din mixul energetic a producției de energie electrică pe bază de lignit și huilă, termenele pentru închiderea și conservarea grupurilor energetice cu funcționare pe lignit și huilă, și măsuri inclusiv pentru asigurarea rezervei tehnice necesare funcționării sigure și stabile a Sistemului Electroenergetic Național, potrivit Mediafax.

Cum va fi afectată activitatea minieră

Se vor retrage din exploatare și se vor conserva corelat cu punerea în funcțiune a investițiilor în capacități pe gaze naturale și surse regenerabile de energie.

La carierele unde încetează activitatea minieră de exploatare a lignitului vor fi executate lucrări de închidere definitivă și ecologizare, în considerarea faptului că activitatea de exploatare a lignitului a avut impact asupra componentelor de mediu, cel mai afectat fiind solul.

Minele de huilă închise pot fi incluse în circuitul turistic, cu repectarea prevederilor legale în vigoare privind siguranța și securitatea vizitatorilor.

Planurile pentru reconversia profesională

Ordonanța de Urgență stabilește și o serie de măsuri de protecție socială, precum și măsuri pentru reconversie profesională și recalificare.

Persoanele care își pierd locurile de muncă urmare aplicării programului de decarbonizare beneficiază de măsuri de protecție socială precum și măsuri active de combatere a șomajului în condițiile prevăzute de lege și de prevederile contractelor colective sau individuale de muncă aplicabile, la cursurile de reconversie profesională și recalificare prevăzute în Planul Național de Formare Profesională, precum și a nevoilor de formare profesională identificate în Planurile Teritoriale pentru o Tranziție Justă și învățământ dual.

Având în vedere că operatorii economici cei mai afectați de procesul de decarbonizare se află în județele Gorj, Hunedoara, Dolj, Mehedinţi şi Vâlcea, se impune includerea persoanelor disponibilizate din aceste zone, cu prioritate, în planurile de creștere a capacității serviciilor publice de formare profesională și recalificare.

Totodată, acestea pot beneficia de finanțare nerambursabilă pentru achiziția de sisteme fotovoltaice din fonduri europene, în conformitate cu prevederile Programului Operațional Tranziție Justă.

În scopul atenuării impactului socio-economic al implementării reformelor prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență pentru înlocuirea cărbunelui din mixul energetic, se vor aplica politici active pentru creșterea accesului persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă și a angajatorilor la programe de calificare/recalificare, perfecționare și specializare.

Se vor acorda servicii de asistență pentru căutarea unui loc de muncă și de măsuri de incluziune activă a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, prioritare fiind nevoile persoanelor cu pregătire medie sau de bază afectate de reducerea sau transformarea activităților economice expuse negativ tranziției la neutralitatea climatică.

Se înființează Comitetul Interministerial al Cărbunelui

De asemenea, pentru coordonarea întregului proces de implementare a decarbonizării, se va înființa Comitetul Interministerial al Cărbunelui, fără personalitate juridică, pentru coordonarea implementării procesului decarbonizării.

Comitetul va avea în componență reprezentanți ai următoarelor autorități ale administrației publice centrale și instituții ale prefectului:

  • Ministerul Economiei,
  • Ministerul Finanțelor,
  • Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene,
  • Ministerul Energiei,
  • Ministerul Muncii și Solidarității Sociale,
  • Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor,
  • Ministerul Antreprenoriatului și Turismului,
  • Instituția Prefectului Gorj,
  • Instituția Prefectului Hunedoara,
  • Instituția Prefectului Dolj,
  • Instituția Prefectului Mehedinţi
  • Instituția Prefectului Vâlcea.

Ordonanța de Urgență mai prevede următoarele: ” În situație de criză energetică, Guvernul României, la propunerea Ministerului Energiei, poate lua decizia, prin hotărâre a Guvernului, de amânare a închiderii unor capacități energetice cu funcționare pe cărbune și a exploatărilor miniere aferente sau de repornire a grupurilor energetice închise și a exploatărilor miniere aferente, cu respectarea legislației de mediu și a termenului de finalizare a decarbonizării sectorului energetic și în corelare cu măsurile cuprinse în planurile de urgență aferente sectorului energetic”.

Este important de reținut că pentru acoperirea deficitului de capacitate creat prin eliminarea cărbunelui din mix-ul energetic, se fac investiții pentru punerea în operare până în anul 2030 și a unor noi capacități de producere hidroelectrice și capacități energetice nucleare.

sursa foto: arhivă

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Probleme la Programul Casa Verde Fotovoltaice. Prețurile nu au fost actualizate. Cu cât trebuie să plătească mai mult beneficiarii

Publicat

Sunt probleme la Programul Casa Verde Fotovoltaice. Bugetul programului este raportat la anul 2019, iar creșterile de prețuri din ultima perioadă au fost ignorate, astfel că beneficiarii sunt în situația de a plăti cu peste 30% mai mult contribuția. 

Suma de plată pentru Casa Verde Fotovoltaice a ajuns la 50%, iar valoarea instalației trebuie să fie de minimum 22.000 de lei. Astfel, pentru fiecare locuință în care se instalează panouri fotovoltaice suma minimă de plată pentru cofinanțare este de minim 2.000 de lei.

Reprezentanții Administrației Fondului de Mediu (AFM) au transmis că au un proiect de implementat și nu au spus când se va rezolva problema bugetului, potrivit Antena 3.

„Din păcate în întâlnirea pe care am avut o cu unul dintre instalatorii agreați contribuția mea a crescut de la 2.000 cât era acum doi ani la peste 7.000 de lei, motivația fiind creșterea foarte mare a preţurilor pe piaţă în ceea ce privește sistemul fotovoltaic”, spune Ion Bogdan, beneficiar program.

Programul Casa Verde Fotovoltaice 2022: un program scurtcircuitat

Persoanele fizice interesate de program s-au înscris în decembrie pe platforma Administraţiei Fondului de Mediu (AFM), care a devenit ulterior inactivă.

Înscrierile au fost suspendate, dosarele depuse au fost anulate și după noi intervenții la sistem şi o nouă simulare, lansarea a reprezentat un eşec.

Potrivit reprezentanților firmelor de panouri fotovoltaice, oamenii sunt interesați de energia verde, au renunţat la așteptări şi la co-plată.

„Din fonduri proprii vorbim, sună telefonul non-stop, continuu, de dimineața până seara, inclusiv pe Facebook sunt foarte multe întrebări”, spune Vicenţiu Văduva, key account Gentle Electric.

Până acum doar 3% dintre cei care au depus dosarul la AFM au primit finanțare, rămânând aproximativ alte 43.000 de oameni care așteaptă și care vor plăti mai mult.

Reprezentanții AFM spun că până la acest moment au fost finanțate aproximativ 11.411 cereri de decontare, în procent de 84,80%.

Restul de cereri sunt în curs de finanțare dintr-un total de peste 44.000 solicitări de finanțare.

Totodată, conform AFM, la momentul actual se află în procedură de elaborare un proiect de modificare a ghidului de finanțare, ceea ce înseamnă un nou ghid, alte proceduri.

Programul a fost oprit deja de două ori în 2019 și în 2021.

„Estimez că undeva în luna iunie va porni programul cu noua metodologie și, după ce programul va porni, ține de instalatori cât de repede vor reuși să instaleze panourile pe fiecare gospodărie în parte.

Toate cererile care au fost depuse și vor fi declarate eligibile, AFM le va finanța, chiar dacă va depăși un pic bugetul alocat.Noi am mers pe o contractare de 150%, vom finanța absolut toate cererile care au fost depuse”, declara la sfârșitul lunii mai președintele AFM Laurențiu‑Adrian Neculaescu.

Programul Casa Eficientă Energetic- neclarități cu privire la diiferențele de preț provocate de scumpiri

Nici la programul Casa Eficientă Energetic, lucrurile nu sunt roz. Beneficiarii aprobati în program se plâng că nu au pe cine întreba pentru clarificarea unor probleme apărute din cauza întârzierii cu aproape doi ani a programului și din cauza scumpirilor.

Aceștia spun că prețurile la materiale, estimate în septembrie 2020- atunci când s-au înscris în program- aproape s-au dublat. Contractele pentru proiectele aprobate au început să le primească abia la începutul anului 2022, iar prețurile la materiale au explodat.

Acum pentru materialele de cu prețuri totale de 50.000 vor trebui să plătească aproape dublu. În același timp și manopera s-a scumpit. Nu există nicioun ”telVerde” pentru informații și clarificări. Beneficiarii au ajuns, în lipsa unor informații și clarificări oficiale să își împărtășească experiențele pe un grup de facebook.

Condiții și finanțare pentru Casa Verde Fotovoltaice 2022

Prin Programul privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, AFM acordă facilităţi de finanţare de panouri solare în limita sumei de 20.000 lei şi respectiv de 25.000 de lei în cazul locuinţelor izolate.

Cheltuielile care pot fi acoperite cu aceşti bani sunt:

  • cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere minimă instalată de 3kWp (sistemul de panouri fotovoltaice, invertor, conexiuni, tablou electric)
  • cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului de panouri fotovoltaice (15% din costurile echipamentelor şi instalaţiilor electrice)
  • TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Suma reprezintă 90% din valoarea totală a unui astfel de sistem, iar restul de 10% trebuie plătit de către beneficiarul sistemului.

De exemplu, în situaţia unei investiţii cu valoarea totală de 22.230 lei, finanţarea acordată este de 20.000 lei, iar contribuţia proprie a persoanei fizice este de 2.230 lei.

 Cheltuielile eligibile în cadrul programului Casa Fotovoltaice 2022

a) cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere minimă instalată de 3kWp, având ca principale părţi componente: panouri fotovoltaice; invertor/invertoare; structura de susținere a sistemului; tablou electric curent continuu/curent alternativ;

b) cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului de panouri fotovoltaice;

c) TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Sunt considerate eligibile numai cheltuielile efectuate după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă încheiat între beneficiarul final şi Autoritate.

Înscrierea solicitantului persoană fizică se va face la unul dintre instalatorii validaţi care au încheiat contract de participare cu AFM, în limita procentului stabilit prin dispoziția președintelui AFM, raportat la sumele alocate regiunii în care se află imobilul pe care se implementează proiectul.

Administrația Fondului pentru Mediu analizează documentele depuse de persoanele fizice la momentul înscrierii și introduse de instalator în aplicația informatică și  publică pe site-ul propriu listele cu persoanele fizice aprobate.

Eliminarea obligativității prezentării Avizului tehnic de racordare, rămânând obligația depunerii certificatului de racordare.

Implementarea proiectului se realizează în termen de cel mult 12 luni de la semnarea contractului de finanțare nerambursabilă, termen în care trebuie realizată instalația și încheiate formalitățile privind recepția sistemului de panouri fotovoltaice și obținerea certificatului de racordare.

Monitorizarea finanţării acordate în cadrul programului, a investiţiilor realizate, precum şi a respectării condiţiilor prevăzute în prezentul ghid se face de către AFM, pe o perioadă de 6 ani de la data obţinerii de către beneficiarul final a certificatului de racordare.

sursa: Antena 3, economedia.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Vacanță în Spania 2022: Au crescut amenzile pentru turiștii care nu respectă regulile în stațiuni și pe plaje. LISTA

Publicat

Mai multe regiuni din Spania au impus diferite reguli și amenzi pentru turiști și nu numai. Aceste lucruri este bine să fie cunoscute pentru ca vacanța să nu afecteze suplimentar bugetul familiei, prin plata unor amenzi.

Autoritățile spaniole au fixat amenzi pentru  ocuparea șezlongurilor cu un prosop, fumat și alcool pe plajă, nudism pe plajele non-nudiste, picnic sau grătare,  plimbatul în bikini sau fără tricou, picnic pe plajă, plimbatul cățeilor și chiar înotul la ore nepermise sau practicarea de sporturi în zone interzise.

Regulile și amenzile nu ar trebui să afecteze turiștii cu cei șapte ani de acasă, dar sunt și aspecte care nu țin de comportamentul oamenilor, ci mai mult pentru a limita consumul de băuturile alcoolice în stațiunile spaniole.

Potrivit blogului healthplanspain.com, cea mai mare amendă este pentru grătarul pe plajă: 3000 euro și pentru dormitul pe plajă: 1500 euro.  Și celelalte amenzi sunt importante.

Duș cu săpun și șampon – 720 euro

Motivul pentru această amendă este că substanțele chimice din aceste produse sunt dăunătoare vieții marine și au fost declarate ilegale.

Ocuparea șezlongului cu un prosop: 30 euro

Cei prinși încercând să rezerve un loc pe plajă cu un prosop vor fi, de asemenea, amendați în temeiul regulamentului care a intrat în vigoare pe 18 iulie.

În plus, autoritățile pot  confisca bunurile lăsate până la plata amenzilor.

Grătar pe plajă – 3000 de euro

În Salobrena, amenda pentru grătar pe plajă este de până la 3000 de euro.

Sunt zone în care se poate face picnic, sau foc de tabără, fiecare regiune are regulile sale.

Dormi pe plajă – 1500 de euro

În multe zone din Spania, precum Valencia, sau San Pedro de Pinaltar, este interzis să dormi sau să campezi pe plajă, să faci picnic sau foc de tabără.

Nudism pe plajă

Pentru nudism pe o plajă non-nudistă, amenda este de 750 de euro.

Fumatul pe plajă – 30 euro

Din iulie, plajele și zonele fără fumat includ locații din Galicia, Murcia, Catalonia, Andaluzia, Asturias, Insulele Canare și Insulele Baleare.

Consiliul municipal din Barcelona spune că programul pilot de anul trecut a redus semnificativ numărul fumătorilor de pe plajă și mucurile de țigară din nisip.

Nici alcoolul nu este privit cu ochi buni pe plajele Spaniei.

Limită la alcool la hotelurile All Inclusive din insulele baleare

Turiștii sunt limitați la  numai șase băuturi alcoolice în resorturile All Inclusive din insulele Baleare. Aici s-a interzis din ianuarie, vânzarea de alcool în magazine între orele 21:30 și 8:00, ofertele de băuturi două la preț de una și happy hour în anumite locuri din Magaluf, El Arenal și Playa de Palma din Mallorca și Sant. Antoni de Portmany în Ibiza.

La fel și Mallorca și Ibiza au fixat o limită de doar șase băuturi pe zi pentru concediile all inclusive.

Numărul de băuturi în vacanțele cu totul inclus a fost limitat la șase:  trei la prânz și trei la cină. Restul se achită.

Mersul pe stradă în bikini sau fără tricou: 300 euro

În Barcelona, Malaga și în Palma de Mallorca turiștii nu au voie să se plimbe prin oraș și pe lângă plajă în costume de baie, sau în pantalonii de plajă, fără tricou în cazul bărbaților.

Playa de Palma a introdus un cod vestimentar pentru a intra în baruri și restaurante: fără bikini, fără tricouri sportive,  fără costume de baie sau pălării-umbrelă.

Câini pe plajă

În majoritatea orașelor din Spania nu este permisă plimbarea cățeilor pe plajă, cel puțin nu după orele dimineții.

Urinatul pe plajă sau în apa mării: 750 euro amendă

În mai multe zone din Spania, cei care sunt prinși urinând pe plajă sau în mare vor primi amenzi de până la 750 de euro.

Barcelona: limitare la tururile pietonale

Numai 24 de străzi și piețe pot fi vizitate, iar turul va fi ”one way”: se începe într-un loc și se finalizează în altul.

În unele zone din Barcelona, precum Ciudad Vella, tururile ghidate nu vor avea mai mult de 15 participanți (înainte erau 30), iar opririle trebuie să se facă în locuri fără aglomerație, pentru a nu afecta traficul pietonilor.

În anumite zone turistice  nu pot fi grupuri mai mari de 3-8 vizitatori.

Chipiona, Cadiz: 300 euro amendă pentru aruncarea de gunoi pe plajă

Pentru aruncarea de mucuri de țigară, resturi de semințe amenda este 300 euro. Folosirea instrumentelor muzicale gălăgioase poate ajunge la o amendă de 900 de euro.

Alte interdicții pe plajele din Spania

În anumite zone ale plajelor jocul cu mingea sau alt echipament sportiv este permis doar în zonele special desemnate. În zona Malaga practicarea sportului pe plajă este permisă doar la 6 metri de alți turiști.

În regiunea Benidorm, dar și în alte zone din Spania,  sunt restricții privind înotul sau mersul pe plajă între orele 23 și 7 dimineața, regula fiind impusă din motive de siguranță, dar și pentru curățarea plajelor.

sursa: site healthplanspain, sursa foto: arhivă

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax