Connect with us
Publicitate

Economie

Tinerii din județul Alba care preiau frâiele unora dintre cele mai importante afaceri din România

Publicat

De câţiva ani noua generaţie este pregătită intens de către oamenii de afaceri din România pentru a prelua frâiele businessurilor pe care le-au fondat în urmă cu mai bine de 20 de ani.

Acum le dau copiilor lor responsabilităţi, îi implică în luarea deciziilor importante în companie şi îi pregătesc pentru momentul în care se vor ocupa singuri de businessuri de zeci sau chiar sute de milioane de euro în timp ce alţii au preluat deja conducerea afacerilor înfiinţate de părinţii lor.

De altfel, cel mai recent studiu despre afacerile de familie din România, realizat de compania de audit şi consultanţă PwC, arată că 74% dintre afacerile locale au membri ai familiei din generaţia următoare care lucrează în companie, iar 49% plănuiesc să transfere atât proprietatea, cât şi conducerea organizaţiei către noua generaţie, scris businessmagazin.ro.

ana si maria necsulescu

Maria şi Ana Necşulescu- Jidvei

Pentru Maria şi Ana Necşulescu, joburile pe care le au în cadrul companiei Jidvei nu sunt ca unele într-un orice alt business, pentru că legătura pe care o au cu această afacere este una specială.

Ele au crescut practic odată cu producătorul de vinuri din Alba dezvoltat de tatăl lor, Claudiu Necşulescu.

Antreprenorul şi tatăl său, Liviu Necşulescu, au readus la viaţă businessul Jidvei după o perioadă grea pentru unul dintre cei mai vechi producători de vinuri de pe plan local. Astăzi, Jidvei vinde anual peste 14 milioane de sticle de vin, are 2.500 de hectare de viţă-de-vie şi crame situate în Jidvei, Tăuni, Blaj şi Bălcaciu.

„Maria şi Ana Necşulescu au crescut în mijlocul poveştilor cu şi despre vin şi au descoperit cum pasiunea pentru acest domeniu atât de fascinant se poate împleti cu pasiunile şi preocupările lor”, spun reprezentanţii Jidvei, companie care la nivelul anului 2017 (ultimele date disponibile) a avut o cifră de afaceri de peste 34 de milioane de euro.

Iar Ana şi Maria nu doar că lucrează astăzi alături de echipa cu peste 1.000 de oameni a Jidvei pentru dezvoltarea businessului, ci au dat şi numele vinurilor din gama exclusivistă Owner’s Choice.

Maria Necşulescu, absolventă a Facultăţii de Matematică şi Management din cadrul University College of London, a devenit în anul 2014 director general adjunct al Jidvei, iar de anul acesta coordonează şi departamentul naţional de vânzări.

Ana Necşulescu a urmat Business Studies în cadrul Cass Business School, unde timp de trei ani a studiat toate ariile de business, urmând o specializare în domeniul marketingului.

În prezent, Ana este marketing manager al Jidvei, poziţie care se potriveşte nu doar cu pasiunea ei pentru domeniu – despre care consideră că este o îmbinare perfectă între creativitate, psihologie şi sociologie, cunoaşterea pieţei şi a consumatorilor,  abilităţi de rezolvare a problemelor – dar şi cu pasiunea pentru lumea vinului.

Cele două tinere vor duce mai departe businessul Jidvei, dând şansa businessului românesc să ajungă la mai multe generaţii, aşa cum s-a întâmplat în industria vinului din alte ţări. De exemplu, familia Antinori din Italia a ajuns la a 26-a generaţie în vinificaţie, iar noua generaţie duce mai departe istoria de peste 600 de ani a producătorului de vinuri.

„În ce priveşte viitorul afacerii, atât Maria, cât şi Ana, îl privesc ca fiind unul de familie. Pe de o parte, este vorba despre a duce mai departe o construcţie ale cărei baze au fost puse de bunicul lor, Liviu Necşulescu, împreună cu tatăl lor, Claudiu Necşulescu, preşedinte al grupului Jidvei.

Pe de altă parte, este vorba despre o abordare mai amplă, generoasă, întrucât Jidvei este mai mult decât un business de familie, Jidvei este o mare familie în rândurile căreia se numără nu doar cei peste 1.000 de angajaţi, dar şi toţi cei care iubesc vinurile Jidvei”, spun reprezentanţii companiei.

emil-si-vasile-gota

Emil şi Vasile Goţa- Elis Pavaje

Fraţii Emil şi Vasile Goţa au crescut învăţând calităţile betonului şi urmărind cum se montează pavajul. Treptat, s-au implicat în procesul de vânzare a pavelelor pe care tatăl lor le producea, iar – în timp în familia Goţa au început şi discuţiile despre alăturarea celor doi fii la businessul Elis Pavaje din judeţul Alba.

Afacerea a început în urmă cu circa trei decenii, când Elisiu Goţa – fondatorul Elis Pavaje – a adus din Germania două bucăţi de pavele, un produs nepopularizat la acea vreme în România. A început să fabrice în propria curte pavele, în serii extrem de mici la început. În timp, afacerea s-a extins, ajungând să numere acum patru unităţi de producţie.

„Fiecare dintre noi a avut anumite afinităţi pentru câte o parte a businessului. Eu mi-am continuat studiile în domeniul economic şi, ulterior, am preluat latura comercială a afacerii, iar Vasile a făcut o facultate tehnică şi se ocupă de partea tehnică şi de montaj. În final, toate deciziile importante legate de afacere se iau, şi acum, în consiliul de familie”, povesteşte Emil Goţa, directorul general al Elis Pavaje.

Compania a fost înfiinţată în 1991, iar brandul a apărut pe piaţă în 2006 şi a fost inspirat din numele fondatorului companiei, Elisiu Goţa, care a pus bazele firmei în urmă cu trei decenii. O lungă perioadă a produs şi a vândut fără a avea o marcă anume în spate. Transferul afacerii mai departe către copii a fost o mutare curajoasă, care a pus şi multe responsabilităţi pe umerii celor doi fraţi.

„Creşterea unei afaceri de familie este ca şi creşterea unui copil: cel mai greu este să fii responsabil pentru tot ce aduce compania ta în piaţă şi să rămâi consecvent în a oferi valoare, pentru a putea obţine şi păstra respectul angajaţilor şi al clienţilor. Cel mai frumos este să vezi că, zi de zi, lucrurile chiar se întâmplă”, spune Emil Goţa.

Elis Pavaje are patru fabrici de pavele funcţionale în acest moment, la care se adaugă una de piatră, achiziţionată anul trecut – singura din portofoliul companiei în care nu se produc pavele. Unităţile din Petreşti (judeţul Alba), Stoeneşti (judeţul Prahova) şi Secuienii Noi (judeţul Neamţ) au o capacitate de producţie de câte 5.000 de metri pătraţi pe zi, iar cea din Vinţu de Jos (judeţul Alba) va avea şi ea aceeaşi capacitate începând din vara anului 2019, când se vor finaliza lucrările de repunere în funcţiune.

Afacerile Elis Pavaje au ajuns la 179 de milioane de lei în 2018, în creştere cu 11% faţă de anul anterior. Compania este angajator pentru 385 de salariaţi, iar familia din Alba îşi doreşte ca afacerea să nu se desprindă, în timp, de fondatori.
„Sperăm ca businessul Elis Pavaje să rămână şi peste generaţii tot în familie”, conchide Emil Goţa.

Theodora Popa- Transavia.

Theodora este absolventă de Ştiinţe Economice la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, IMD Business School și Said Business School, University of Oxford.

În 2014, imediat ce a absolvit facultatea, a devenit oficial membru în conducerea companiei Transavia, înfiinţată de tatăl său în 1991. În prezent, Theodora este vicepreşedinte al Grupului Transavia, evaluat la peste 200 de milioane de euro. În condiţiile în care tatăl acesteia, Ioan Popa, a refuzat de mai multe ori să vândă afacerea şi foarte probabil nu va face acest lucru nici în viitor, Theodora este cea care va prelua la un moment dat frâiele celei mai mari companii din România de pe piaţa cărnii de pasăre.

În cei șase ani de când se află în conducerea companiei, tânăra a învăţat business de la tatăl său şi este pregătită pentru o carieră strălucită în afaceri. Theodora a ”moştenit” pasiunea pentru golf de la tatăl său, care a implicat-o şi în noul complex de golf care îi poartă numele. Tânăra este vicepreşedinte al ”Theodora Golf Club”, resort inaugurat la Teleac, comuna Ciugud, în 14 octombrie 2017, în prezenţa preşedintelui Klaus Iohannis.

”Eu, la vârsta de trei ani nu mă jucam cu păpuşile, aveam un mic telefon de jucărie şi comandam «furaje pentru pui». Poate datorită faptului că îl vedeam pe tatăl meu cât de mult munceşte şi cu câtă pasiune făcea fiecare lucru, involuntar, cred că am preluat şi eu din pasiunea lui pentru business.

Cea mai mare realizare pentru mine este ca tatăl meu să vadă că pot să conduc această companie exact aşa cum îşi doreşte el”, declara Theodora Popa, în 2015, pentru Ziarul Financiar. La rândul său, Ioan Popa, afirma despre fiica sa: ”De mică a venit cu mine, atât la birou, cât şi în vizită la ferme. Deoarece o cunosc suficient de bine, pot spune că întotdeauna am fost sigur că îmi va călca pe urme“. Pe lângă golf, Theodora Popa mai este pasionată de călătorii şi de schi.

 

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate