Actualitate
Tiraje subțiri la pliante, ghiduri sau broșuri: Materialele informative cu atracțiile turistice din județul Alba sunt rare și la mare căutare
A venit vara şi, odată cu sezonul estival, şi momentul concediilor, pe care cu toţii îl aşteptăm, de la începutul anului. Şi cum fiecare ne dorim să mergem în alte zone ale ţării, să aflăm istoria sau cele mai importante obiective care merită vizitate, „salvarea” pentru turiştii care iau la pas un oraş nou sunt materialele de informare turistice. Pliante, broşuri, hărţi despre obiectivele care merită văzute măcar o dată în viaţă ar trebui să fie pe „toate gardurile” din oraşul pe care îl vizitezi.
În ultimul an, în Alba Iulia au fost tipărite sub coordonarea primăriei 20.000 de astfel de materiale, iar consiliul judeţean a dat bani pentru editarea a peste 10.000 de exemplare. Mai exact, turiştii care au vizitat Cetatea Alba Carolina sau frumuseţile din judeţ au avut la dispoziţie aproximativ 29.000 de materiale informative, un număr destul de mic având în vedere că numai în judeţ, într-o lună de sezon, ne calcă „pragul” peste 6.000 de turişti.
Deși numărul total al acestor materiale pare mare , luate în parte, pe fiecare categorie dintre acestea, nu ar ajunge decât pentru 5-6 turiști care s-ar caza în fiecare hotel sau pensiune din județ sau ar lua masa într-un restaurant . De asemenea ponderea materialelor o reprezintă cele realizate în limba română, câteva sute de exemplare în engleza și niciun material în germană, franceză sau maghiară. Autoritățile locale și județene s-au aventurat să investească banii în mai multe ediții premium de ghiduri sau albume folosite nu pentru turiști ci mai mult pentru actiunile de protocol. Motivul nu ar fi lipsa banilor, ci mai mult spaima directorilor din structurile administrative că vor fi criticați că risipesc banii publici pe pliante și broșuri ”subțiri” .
În mod normal, hărţile, broşurile sau pliantele pentru turiştii care vin în Alba Iulia şi vor să viziteze şi alte părţi ale judeţului trebuie să fie puse la dispoziţia lor, la fiecare pas. Mai exact, în bezinării, hoteluri, pensiuni, restaurante, cafenele şi la punctele de informare turistice. Şi totuşi, în ultimul an, în total, administraţia locală şi judeţeană a tipărit din bani publici aproximativ 30.000 de exemplare de materiale de informare, adică broşuri, hărţi turistice şi pliante.
Primăria Alba Iulia a tipărit din bani publici, mai exact cu 72.998 de lei: 1.000 de bucăţi albume foto – 43.263 lei (TVA inclus), care au fost doar pentru protocol; 2.000 de broşuri informative cu calendarul evenimentelor din Alba Iulia – 10.515, 20 lei ( s-au folosit la târgurile de turism la care a participat municipiul); 5.000 de bucăţi broşuri limba română – 19.220 lei (TVA inclus); 12.000 hărţi turistice – distribuite gratuit.
Aceste materiale au fost editate în ultimul an şi conţin toate elementele turistice integrate Cetăţii Alba Carolina.
Aceste materiale informative au fost tipărite numai pentru turiştii români, pentru că administraţia locală nu şi-a stabilit un buget pentru editarea unui număr de pliante sau broşuri pentru turiştii străini care vizitează Cetatea Alba Carolina.
Consiliul Judeţean Alba a realizat în acest an 10.500 de pliante, broşuri şi hărţi turistice ale judeţului Alba în valoare de 25.860 de lei. În acest an, primii 1.000 de turişti străini care au venit pe meleagurile judeţului s-au bucurat şi de o hartă turistică despre frumuseţile care ne înconjoară, în limba engleză, „Inspirational Trips in 2014”.
Pe lângă aceste materiale informative, au mai fost tipărite 3.000 de hărţi turistice ale judeţului Alba (11.010 lei), 500 de broşuri „Călătorii inspirate în 2014” în limba română (995 de lei) şi 500 de broşuri cu evenimentele care se desfăşoară în judeţ. (1.420 de lei).
Broşura Munţii Apuseni – cazare în judeţul Alba a fost tipărită numai pentru 1.000 de persoane (1.540 de lei) şi tot în acelaşi tiraj au fost editate şi pliantele despre Valea Mureşului, Valea Târnavelor, Valea Aiudului şi Munţii Sebeşului. Pentru ultimele patru destinaţii a fost alocată din bugetul judeţean suma de 800 de lei.
Consiliul Judeţean Alba a vrut ca prin aceste broşuri frumos colorate şi de o calitate superioară să promoveze în 2014 Alba Iulia, Blaj, Peştera Scărişoara, Peştera Poarta lui Ionele, Vânătarele Ponorului, Peştere Huda lui Păpară, Rimetea, Piatra Secuiului, Râmeţ, Cheile Râmeţului, Munţii Sebeşului şi Transalpina.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News