Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2020: Rezultatele finale, publicate marți. Profesorii află notele după contestații. Calendarul de repartizare


Publicat

examen profesor

Rezultatele finale la concursul de Titularizare 2020 au fost publicate marți, 11 august, potrivit calendarului anunțat de Ministerul Educației.

Ședințele de repartizare încep de miercuri.

Rezultatele finale sunt afișate AICI.

Rezultate finale județul ALBA Titularizare 2020

Rezultate finale județul ARGEȘ Titularizare 2020

Rezultate finale județul ARAD Titularizare 2020

Rezultate finale județul BUCUREȘTI Titularizare 2020

Rezultate finale județul BACĂU Titularizare 2020

Rezultate finale județul BIHOR Titularizare 2020

Rezultate finale județul BISTRIȚA-NĂSĂUD Titularizare 2020

Rezultate finale județul BRĂILA Titularizare 2020

Rezultate finale județul BOTOȘANI Titularizare 2020

Rezultate finale județul BRAȘOV Titularizare 2020

Rezultate finale județul BUZĂU Titularizare 2020

Rezultate finale județul CLUJ Titularizare 2020

Rezultate finale județul CĂLĂRAȘI Titularizare 2020

Rezultate finale județul CARAȘ-SEVERIN Titularizare 2020

Rezultate finale județul CONSTANȚA Titularizare 2020

Rezultate finale județul COVASNA Titularizare 2020

Rezultate finale județul DÂMBOVIȚA Titularizare 2020

Rezultate finale județul DOLJ Titularizare 2020

Rezultate finale județul GORJ Titularizare 2020

Rezultate finale județul GALAȚI Titularizare 2020

Rezultate finale județul GIURGIU Titularizare 2020

Rezultate finale județul HUNEDOARA Titularizare 2020

Rezultate finale județul HARGHITA Titularizare 2020

Rezultate finale județul ILFOV Titularizare 2020

Rezultate finale județul IALOMIȚA Titularizare 2020

Rezultate finale județul IAȘI Titularizare 2020

Rezultate finale județul MEHEDINȚI Titularizare 2020

Rezultate finale județul MARAMUREȘ Titularizare 2020

Rezultate finale județul MUREȘ Titularizare 2020

Rezultate finale județul NEAMȚ Titularizare 2020

Rezultate finale județul OLT Titularizare 2020

Rezultate finale județul PRAHOVA Titularizare 2020

Rezultate finale județul SIBIU Titularizare 2020

Rezultate finale județul SĂLAJ Titularizare 2020

Rezultate finale județul SATU MARE Titularizare 2020

Rezultate finale județul SUCEAVA Titularizare 2020

Rezultate finale județul TULCEA Titularizare 2020

Rezultate finale județul TIMIȘ Titularizare 2020

Rezultate finale județul TELEORMAN Titularizare 2020

Rezultate finale județul VÂLCEA Titularizare 2020

Rezultate finale județul VRANCEA Titularizare 2020

Rezultate finale județul VASLUI Titularizare 2020

Zeci de profesori din Alba au depus contestații după publicarea rezultatelor la Titularizare 2020. Majoritatea sunt profesori de Educație fizică, dar au fost nemulțumiți de note și educatori sau învățători.

Potrivit datelor IȘJ Alba, au fost înregistrate 87 de contestații la proba scrisă. Înainte de contestații, în Alba, au fost 2 note de 10, 235 între 7 și 9,99, 120 între 6,99 și 5 și alte 80 sub 5. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Au fost contestate lucrări evaluate cu note începând cu 1,85 până la 8,95. Sunt 20 de contestații la disciplina Educație fizică, 19 la educatori, 15 la învățători, 8 la Română, 6 la Matematică, 5 la Muzică, 3 la Istorie, 2 la Psihopedagogie specială, 2 la Mecanică și câte una la Informatică/TIC, Franceză, Engleză, Chimie, Biologie, Agricultură-Horticultură, profesori documentariști.

Vezi TITULARIZARE 2020: 80 de profesori din Alba au luat note sub 5. Rată de promovare de 54% a concursului, în județ

CALENDAR TITULARIZARE 2020 – după publicarea primelor rezultate și perioada de depunere a contestațiilor:

5-10 august 2020 – soluţionarea contestațiilor în centrele naţionale.

6-7 august 2020 – înregistrarea cererilor candidaților care solicită repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante în alt județ sau în municipiul București, diferit de cel în care au susținut proba scrisă: candidaţii depun/transmit cererile la inspectoratul școlar din județul/ municipiul București în care aceştia doresc repartizarea; candidaţii transmit informări, în scris, la inspectoratul  școlar din județul/ municipiul București în care au susţinut proba scrisă, cu privire la faptul că solicită repartizarea în alt judeţ

11 august 2020 – comunicarea rezultatelor finale ale concursului național.

Vezi TOP REZULTATE la Titularizare 2020 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note. Doi candidați cu 10 la proba scrisă

În Alba, sunt 115 posturi titularizabile și 728 neocupate în total.

Vezi AICI lista posturilor în Alba.

ŞEDINŢE DE REPARTIZARE

12 august 2020 – Şedinţa pentru repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în condiţiile art. 62 alin. (13) din Metodologie;

13 august 2020 – Şedinţa de repartizare a candidaților care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor;

14 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

completarea normei cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6), respectiv a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului, rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare;

soluţionarea restrângerilor de activitate: cadrele didactice titulare, a căror restrângere de activitate a apărut în perioada aprilie-iulie 2020 și cadrele didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată din etapele anterioare, în vederea soluționării restrângerii de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

candidații cu statut de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concursul naţional, sesiunea 2020, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

cadrele didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2020, și au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

(Pct. 3 şi pct.4 – ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor)

ocuparea posturilor didactice, rămase vacante, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

17 august 2020 – Detaşarea în interesul învăţământului pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control.

18 august 2020:

Ocuparea posturilor didactice pentru detaşare în interesul învăţământului – dosare ale titularilor, înregistrate pentru detaşare în interesul învăţământului în perioada: 10-12 iunie 2020.

Ocuparea posturilor didactice, rămase neocupate, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

19 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

Începând cu data de 19 august 2020 şi după începerea cursurilor, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor, în toate etapele și ședințele de repartizare au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată, cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită completarea normei didactice și cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

20 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

solicitărilor pentru detașare la cerere prin continuitate;

solicitările pentru detașare la cerere în ordinea descrescătoare a notelor obţinute la proba scrisă a concursului naţional – sesiunea 2020.

20-21 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cadrele didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată/ determinată;

cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;

cadrele didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

candidații care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în ordinea descrescătoare a notelor

[au prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2020-2021 în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte), în condițiile prevăzute la art. 61 și 85 din Metodologie]

24 august 2020 – Şedinţă de repartizare pentru detașare la cerere prin concurs specific în ordinea descrescătoare a punctajelor.

25-26 august 2020 – Şedinţă de repartizare a cadrelor didactice care îndeplinesc condițiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 85 din Metodologie.

26-28 august 2020 – Şedinţă de repartizare la nivelul inspectoratului școlar, a posturilor didactice rămase neocupate, conform prevederilor art. 90 din Metodologie, în următoarea ordine de prioritate:

a) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă pentru completarea normei didactice, conform prezentei Metodologii;

b) cadre didactice titulare rămase în restrângere de activitate prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată;

c) cadre didactice titulare rămase nerepartizate care solicită continuitate prin detaşare la cerere sau detaşare la cerere prin concurs;

d) candidaţi care au obţinut minimum nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii, având prioritate candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional, sesiunea 2020, şi care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2020-2021 în baza mediei de repartizare de minimum 7 (şapte) obţinute la concursurile naţionale, sesiunile 2019 şi/sau 2018, respectiv 2019, 2018, 2017 şi/sau 2016 pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, în condiţiile prezentei metodologii;

e) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor art. 8 alin. (3);

f) cadre didactice care solicită detaşare la cerere prin concurs specific;

g) candidaţi care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2020-2021;

h) candidaţi care au obţinut minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii;

i) abrogat;

j) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), în profilul postului solicitat (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

k) candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2020, care au susţinut proba scrisă în profilul postului şi proba practică/orală în profilul postului conform , în ordinea art. 89 alin. (4) descrescătoare a mediilor;

l) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) la proba scrisă în profilul postului din iulie 2019, iulie 2018 şi/sau iulie 2017 şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a

mediilor de repartizare;

m) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020, şi care au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, în ordinea descrescătoare a notelor;

n) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursurile naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017, şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

o) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020 şi au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

p) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

q) candidaţi care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare.

r) candidaţi cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014, care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor;

s) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

t) candidaţi care au renunţat la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi în etapele anterioare, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Pentru angajarea pe perioada nedeterminată, candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă.

Pentru angajarea pe perioada determinată, candidații trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

Pot fi repartizați în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile naționale din perioada 2014-2019 candidații care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naționale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naționale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e).

Candidaţii eliminaţi din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizaţi pe posturi didactice /catedre în anul şcolar 2020-2021.

conform art. 62 alin. (8) şi (9) din Metodologie, în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afişată pentru concurs, cu respectarea condiţiilor Metodologiei.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs se aplică, pentru departajare, prevederile art. 63 alin.(1) şi (2) din Metodologie.

În situaţia în care candidaţii care nu sunt titulari, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, renunţă la opţiunea făcută sau nu se prezintă la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi, se mai pot prezenta la o altă repartizare înainte de atribuirea orelor în regim de plata cu ora, conform Calendarului. Situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Ministerului Educației și Cercetării.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

DOCUMENT: BNR schimbă regulile la credite imobiliare. Avans mai mare la credite în lei, euro și alte valute din 1 ianuarie 2022

Publicat

foto: Pixabay/moerschy

BNR vrea să schimbe condițiile de creditare pentru românii care investesc în imobiliare. Astfel, de la 1 ianuarie 2022 avansul va fi mai mare pentru toate tipurile de credite acordate fie în lei, euro sau alte valute. 

Astfel creditele în lei pentru investiții în imobiliare nu vor putea depăși 75% din valoarea garanției ,cele în euro 65%, iar cele în alte valute  50%.

DOCUMENTUL poate fi consultat AICI: BNR – Proiect de modificare reguli credite imobiliare

BNR a publicat un proiect de regulament pentru schimbarea condiţiilor de creditare pentru unele credite de investiţii imobiliare, prin care avansul ar urma să fie modificat, precum şi criteriile de calcul pentru gradul maxim de îndatorare al persoanelor fizice scrie ZF.ro

”În cazul creditelor acordate pentru achiziţia unui imobil care nu este destinat a fi utilizat ca locuinţă pentru folosinţă proprie şi permanentă/continuă a debitorului, limitele prevăzute la alin. (1)-(3) se reduc cu 10 puncte procentuale”, potrivit documnetului BNR.

Astfel, valoarea unui credit pentru investiţii imobiliare nu poate depăşi 75% din valoarea garanţiei ipotecare în cazul creditelor acordate în lei, faţă de 85% cât era în trecut, 65% pentru creditele în euro, şi 50% pentru creditele în alte valute.

Avans mai mare cu 10% pentru creditele în lei. Majorări și la euro și alte valute

Potrivit noilor calcule, românii vor avea de plătit un avans de 25% pentru creditele de investiţii imobiliare în lei, de 35% pentru cele în euro şi 50% pentru cele în alte valute.

Noile prevederi nu se aplică în cazul creditelor pentru investiţii imobiliare garantate integral sau parţial de stat.

În cazul creditelor acordate pentru achiziția unui imobil care nu este destinat a fi utilizat ca locuință pentru folosință proprie și permanentă/continuă a debitorului, limitele se reduc cu 10 puncte procentuale.

De asemenea, BNR propune ca pentru acordarea creditelor, împrumutătorii stabilesc prin normele proprii de creditare nivelurile maxime admise pentru gradul de îndatorare, cu luarea în considerare a riscului valutar, a riscului de rată a dobânzii şi a riscului de diminuare a veniturilor eligibile disponibile pe perioada de derulare a creditului.

Noile condiţii intră în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

surse: BNR, ZF.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în ALBA până duminică: Temperaturile scad din nou, câteva ploi la munte. Prognoza meteo de weekend, 22-24 octombrie

Publicat

Vremea se răcește din nou la finalul acestei săptămâni în județul Alba. Vor fi maxime de 12-17 grade Celsius.

Noaptea, minimele vor coborî de la 9 grade până la -2 grade Celsius, în zonele mai joase.

La munte, temperaturile maxime vor varia între 7-11 grade la Arieșeni, respectiv 3-7 grade la Oașa. Minimele vor fi negative, începând de sâmbătă.

Prognoza meteo în localități din Alba în perioada 22-24 octombrie:

Vineri, 22 octombrie

Alba Iulia: minime de 9 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; nori și soare

Sebeș: minime de 9 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; nori și soare

Șugag: minime de 6 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius: nori și soare

Oaşa: minime de 1 grad Celsius, maxime de 7 grade Celsius; ploaie scurtă

Aiud: minime de 9 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; nori și soare

Blaj: minime de 9 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; nori și soare

Ocna Mureş: minime de 6 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; nori și soare

Zlatna: minime de 9 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; nori și soare

Abrud: minime de 4 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; ploaie scurtă

Câmpeni: minime de 4 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; ploaie scurtă

Arieşeni: minime de 3 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; perioade de ploaie

Cugir: minime de 9 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; nori și soare

Sâmbătă, 23 octombrie

Alba Iulia: minime de 4 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; parțial însorit

Sebeș: minime de 4 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; parțial însorit

Șugag: minime de -2 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; parțial însorit

Oaşa: minime de -5 grade Celsius, maxime 5 grade Celsius; parțial însorit

Aiud: minime 5 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; parțial însorit

Blaj: minime de 5 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; parțial însorit

Ocna Mureş: minime de 1 grad Celsius, maxime de 14 grade Celsius; parțial însorit

Zlatna: minime de 0 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; parțial însorit

Abrud: minime de -2 grade Celsius, maxime de 12 grade Celsius; parțial însorit

Câmpeni: minime de -2 grade Celsius, maxime de 12 grade Celsius; parțial însorit

Arieşeni: minime de -3 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; parțial însorit

Cugir: minime de 4 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; parțial însorit

Duminică, 24 octombrie

Alba Iulia: minime de 1 grad Celsius, maxime de 12 grade Celsius; predominant însorit

Sebeș: minime de 1 grad Celsius, maxime de 12 grade Celsius; predominant însorit

Șugag: minime de -4 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; predominant însorit

Oaşa: minime de -4 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; predominant însorit

Aiud: minime de 0 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; predominant însorit

Blaj: minime de 0 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; predominant însorit

Ocna Mureş: minime de -2 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; predominant însorit

Zlatna: minime de -1 grad Celsius, maxime de 12 grade Celsius; predominant însorit

Abrud: minime de -3 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant însorit

Câmpeni: minime de -3 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant însorit

Arieşeni: minime de -4 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; predominant însorit

Cugir: minime de 1 grad Celsius, maxime de 12 grade Celsius; predominant însorit

sursa: accuweather.com

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Avion cu bolnavi COVID oprit de la decolare la Cluj. Trebuia să transfere la Viena trei paciente aflate în stare gravă

Publicat

Situaţie de-a dreptul incredibilă pe Aeroportul din Cluj-Napoca! Un avion Spartan care trebuia să transfere la Viena trei paciente, în stare gravă, bolnave de COVID, a fost oprit din drum chiar înainte de decolare.

Cele trei femei, care au stat aproape o oră în aeronavă, au fost preluate de ambulanţe şi transportate înapoi la spitalul din Cluj, unde, din lipsă de locuri, erau ţinute la oxigen chiar în secţia de Urgenţe, scrie Cluj24.ro.

Deocamdată nu se cunosc motivele pentru care pacienții nu au mai fost transferați la Viena, dar, din primele informații, partea austriacă, după ce inițial își dăduse acordul pentru a primi acești pacienți, a anunțat că nu mai este pregătită, pentru moment, să ne ofere sprijin cu internarea bolnavilor.

Vorbim despre trei femei în stare gravă, cu vârste cuprinse între 40 și 67 de ani și care de mai multe zile primeau oxigen în Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean, pentru că pe secția de Terapie Intensivă nu mai este niciun loc.

Spitalul din Austria nu i-a primit. Pacienții au fost duși înapoi la spitalul din Cluj

Cele trei paciente au fost aduse la aeroport, unde erau așteptate deja de o aeronavă Spartan trimisă de la București și urmau ca în jurul orei 15 să decoleze spre Viena, acolo unde erau primite de un spital de stat până când starea lor de sănătate permitea transferul într-un salon normal.

UPDATE: După 40 de minute de așteptat pe pistă, piloții au fost înștiințați că spitalul din Austria nu îi mai primește, astfel că au fost chemate din nou ambulanțele la aeroport, pacientele au fost debarcate și duse înapoi la spital.

Aeronava Spartan va rămâne în aeroport până mâine pentru că se vor face din nou demersuri către clinica din Viena pentru a se încerca din nou transferul celor trei femei scrie observatornews.ro

Surse: Cluj24, observatornews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Furnizorii de energie avertizează: Măsurile luate de autorităţi pentru compensarea facturilor ar putea determina noi scumpiri

Publicat

contor curent

Ultima formă a OUG 118/2021 votată în Senat şi aflată în dezbatere la Camera Deputaţilor, prin care se doreşte compensarea facturilor la utilităţi, ar putea duce la creşteri de preţ sau chiar lipsă de energie, în condiţiile în care furnizorii îşi vor recupera cu întârziere banii de la stat, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Furnizorilor de Energie din România – AFEER, citat de Agerpres.

AFEER solicită participarea, alături de reprezentanţii celorlalţi actori din sectorul energetic, la dezbaterile din comisiile de specialitate ale Camerei Deputaţilor ale OUG 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022.

„Este necesară o consultare cât mai largă a specialiştilor din domeniul energetic, înainte de a lua decizii ce influenţează activitatea în sector”, a declarat Laurenţiu Urluescu, preşedintele AFEER.

Deşi acceptă că limitarea efectelor creşterilor de preţuri la energie electrică şi gaze naturale la clienţii finali prin compensarea unor sume din facturi este o metodă corectă, venită atât în sprijinul populaţiei, cât şi al companiilor, multe grav afectate atât de criză sanitară provocată de COVID-19 cât şi de criză energetică aflată în desfăşurare, furnizorii de energie îşi exprimă îngrijorarea că, prin modalitatea de aplicare a acestor compensări, se vor crea probleme în plus în sectorul energetic.

„De aceea am cerut să fim consultaţi şi să participăm la dezbaterile privind OUG 118/2021 din comisiile de specialitate ale Camerei Deputaţilor, pentru a preîntâmpina aspectele neclare sau discutabile din acest act normativ”, a susţinut Urluescu.

Una dintre neclarităţi se referă la modul în care furnizorii de energie electrică şi gaze naturale îşi vor recupera sumele alocate. Legislaţia, inclusiv în varianta OUG 118/2021 adoptată în Senat, este destul de imprecisă, având în vedere că nu se prevede foarte clar de unde şi când se recuperează sumele compensate.

În plus, reprezentanţii Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) au declarat că este imposibil că angajaţii ANRE să reuşească să verifice, în fiecare lună, aproximativ 7 milioane de facturi, o condiţie esenţială pentru recuperarea sumelor de către furnizori.

O prelungire a termenelor în care se pot recupera banii poate avea consecinţe absolut nefaste: furnizorii ar putea avea probleme cu lichidităţile, ceea ce ar putea conduce la imposibilitatea plăţii facturilor către distribuitorii, transportatorii şi producătorii de energie electrică şi gaze naturale, precum şi către bugetul statului (TVA şi accize).

„Un blocaj financiar în plină iarnă ar fi devastator pentru siguranţa sistemului energetic naţional”, a declarat, la rândul său, Ion Lungu, directorul executiv al AFEER.

Potrivit acestuia, trebuie amintit faptul că asemenea blocaje au determinat, atât în România, cât şi în alte state europene, de exemplu Anglia şi Cehia, insolvenţă sau falimentul unor importanţi furnizori de energie.

O altă problemă se referă la amânarea plăţii facturilor de către consumatorii vulnerabili. Deocamdată, nu se cunoaşte cine sunt consumatorii vulnerabili, pentru a putea beneficia de posibilitatea de a-şi amâna plata facturilor la energie electrică şi gaze naturale.

„De aceea, solicităm o urgentare în stabilirea acestor persoane, pentru a putea beneficia de această facilitate şi o comunicare operativă a acestor liste către furnizorii de energie”, a adăugat preşedintele AFEER.

OUG 118/2021 şi modificările aduse în Senat la acest act normativ prevăd o marjă de 5% pentru toţi operatorii din piaţă care vând energie şi o supraimpozitare cu 80% a venitului suplimentar realizat de producători rezultat din diferenţa dintre preţul de vânzare al energiei electrice şi preţul de 450 lei/MWh.

„Această supraimpozitare poate conduce, pe termen scurt, la o creştere artificială a preţurilor de vânzare pe piaţa angro şi la lipsa unei cantităţi de energie din piaţă. Mai mult, supraimpozitarea, care nu ţine seama de profitul real al unui producător, poate conduce la intrarea în incapacitate de plată a unora dintre ei, în special a celor care utilizează combustibil fosil”, a mai spus Laurenţiu Urluescu.

Acest mod de impozitare creşte riscul privind siguranţa în alimentarea cu energie electrică şi gaze naturale, în prag de iarnă. Se poate accentua penuria pe piaţa de energie, ceea ce ar conduce la o creştere a necesarului de import din ţările în care nu există această supraimpozitare.

Din păcate, capacitatea de import este limitată şi, în plus, se prefigurează probleme în alimentarea cu energie şi la nivelul UE. În final, se poate ajunge chiar şi la deconectări de consumatori. Pe termen lung, supraimpozitarea este un puternic semnal negativ pentru investitori, periclitând încrederea acestora şi angajamentele României din PNIESC cu privire la investiţiile în capacităţi de producere a energiei electrice nepoluante sau mai puţin poluante, care să le înlocuiască parţial pe cele ce utilizează cărbunele că şi combustibil.

„Sprijinul pentru consumatorii finali reprezintă o decizie benefică, pe care o apreciem, dar considerăm că autorităţile trebuie să se limiteze la acesta, fără să intervină pe piaţa angro de energie electrică şi gaze naturale”, a completat Lungu.

Pe termen mediu şi lung, AFEER consideră necesare acţiuni urgenţe ale autorităţilor prin care să se susţină dezvoltarea de unor noi capacitate de producţie, care să asigure echilibrul între cerere şi oferta în România.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate