Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2021 în ALBA: 110 profesori au lipsit de la proba scrisă de miercuri. Nu au fost candidați eliminați din examen


Publicat

sala clasa liceu examen

Miercuri, de la proba scrisă în cadrul concursului de Titularizare 2021, au absentat 110 candidați dintre cei 570 înscriși.

Dintre cei înscriși, 109 provin din promoția curentă.

S-au retras din examen alți 34 de profesori (426 prezenți), potrivit situației IȘJ Alba, transmisă de inspector general adjunct Elena Ignat (președintă de comisie).

Nu au fost candidați eliminați de la proba scrisă.

Examenul a fost organizat la 44 discipline de concurs.

Sunt disponibile 122 posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată (93 în mediul urban şi 29 în mediul rural).

Vezi LISTA posturi ALBA actualizată sau AICI

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci). Proba practică și inspecția la clasă au fost eliminate pentru anul în curs.

Sălile de examen au fost supravegheate audio-video.

A fost interzise, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanţă, precum şi alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea examenului în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate.

Candidaţii care introduc în sala de examen materiale nepermise, din categoria acelora menţionate sau compatibile cu acelea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistaţi, sunt eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei din centrul de concurs, situaţie în care asistenţii supraveghetori sau membrii comisiei din centrul de concurs încheie un proces-verbal.

Candidații eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizați pe posturi didactice/catedre în anul școlar 2021-2022.

Primele rezultate vor fi afișate în data de 27 iulie.

Contestațiile se depun la sediile inspectoratelor școlare județene sau se transmit prin mijloace electronice, în zilele de 27 iulie, după afișarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv 28 iulie, până la ora 12:00. Contestaţiile pot fi transmise si prin e-mail, după afişarea rezultatelor, până în data de 28 iulie, ora 12:00.

AICI model Contestație Titularizare 2021.

Rezultatele finale se afișează în data de 3 august.

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în intervalul 4 – 5 august.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

LIBERTATEA: Cine controlează Kronospan Sebeș și cum sunt protejați cetățenii de poluare, de către Ministerul Mediului

Publicat

kronospan

Jurnaliștii ziarului Libertatea au realizat o anchetă legată de prezența Kronospan în România și despre modul în care autoritățile supraveghează impactul acestei companii asupra mediului, în orașele în care aceasta deține fabrici. 

”În locul „plămânilor verzi” care dispar, unii dintre marii consumatori de lemn din România pun ceva în loc: poluare. Am încercat să aflăm cum apără Ministerul Mediului şi alte instituţii abilitate sănătatea cetăţenilor români când au în faţă mari companii din industria lemnului”, au scris aceștia în articolul despre Kronospan.

APM Alba măsoară „manual”

La Sebeş, unde Kronospan are o istorie mai lungă de confruntări cu societatea civilă, formaldehida este măsurată de trei entităţi: Kronospan, adică „automonitorizare de către agentul economic”, cum o numeşte ANPM, Agenţia pentru Protecţia Mediului Alba şi Primăria Sebeş.

Jurnaliștii de la libertatea au descoperit că trei măsurători diferite dau trei rezultatediferite.

De pildă, pentru data de 17 februarie 2020, într-un raport al calităţii aerului, Primăria Sebeş a dat alerta în oraş, anunţând un nivel de 0,013 mg / mc de formaldehidă. APM Alba, condusă de Mărioara Popescu, a găsit, în acea zi, valori de 0,001 mg / mc ale formaldehidei în aerul din Sebeş, potrivit raportului lunar de pe site-ul oficial al instituţiei.

Datele din rapoartele APM Alba sunt furnizate în urma prelevărilor manuale şi determinărilor chimice efectuate în laboratorul agenţiei.

Mărioara Popescu a pus aceste nepotriviri pe seama amplasării instalaţiilor de monitorizare şi a anunţat că va amplasa staţia APM lângă staţia Primăriei, să vadă dacă mai există diferenţe.

În iunie anul acesta, Primăria Sebeş a încheiat un protocol de colaborare cu APM Alba pentru monitorizarea calităţii aerului din oraş. De la începutul anului, senzorul pentru formaldehidă instalat de Primărie a fost trimis de mai multe ori la recalibrat.

Cine controlează fabrica de la Sebeș

Prima mare investiţie a Kronospan a fost în judeţul Alba, la Sebeş, achiziţionând, în 2004, fosta fabrică de plăci PAL construită de Gruppo Frati, devenită Kronospan Sebeş SA.

Acţionar majoritar este Kronospan Holdings West SE, din Malta, potrivit Libertatea.ro.

În poziţia de administrator figurează Hajigeroghi Lambros, Spiros Spyrou şi bulgarul Nikolay Bankov. În 2007, Kronospan a ridicat pe platforma industrială o instalaţie de producere a formaldehidei, operată de Kronochem Sebeş SRL.

Administrator este Nikolay Bankov, iar ca acţionar majoritar apare, pe termene.ro, compania Kronospan Chemical Holdings Limited, cu sediul în Cipru.

Sursă: Libertatea.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Proiectul E-MOB: ADR Centru caută soluții pentru dezvoltarea mobilității electrice în transportul public din regiune

Publicat

Mobilitatea sustenabilă, componentă a tranziției verzi, este considerată de Uniunea Europeană ca fiind una din cele mai importante transformări ce va fi realizată în statelor membre până în 2050. Creșterea numărului de vehicule verzi și a celor care folosesc combustibili alternativi este unul din instrumentele cu care UE va susține reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru împreună cu alte 8 organizații din Uniunea Europeană, cooperează pentru a-și îmbunătăți politicile privind mobilitatea electric, prin proiectul E-MOB ”Integrated actions towards enhanced e-mobility in European regions” (Acțiuni integrate pentru creşterea e-Mobilităţii în Regiunile din Europa), finanțat prin programul Interreg Europe.

Tranziția către noile vehiculele electrice în transportul public a început în Regiunea Centru în perioada de programare 2014-2020.

Două localități din Regiunea Centru, Brașov și Mediaș, dispun în prezent de autobuze sau troleibuze electrice în sistemul public de transport și în curând se vor adăuga alte 8 localități ce vor adopta soluții verzi în transportul electric, datorită finanțării din Programul Operațional Regional 2014-2020 (POR).

”În Regiunea Centru, soluțiile de mobilitate electrică au început să fie introduse în tot mai multe orașe, în special prin intermediul programelor de finanțare existente. Unul dintre aceste programe este POR 2014-2020 gestionat de ADR Centru, respectiv Prioritatea de Investiții 4.1 ce finanțează reducerea emisiilor de dioxid de carbon prin proiecte de îmbunătățire a transportului public din zonele urbane, sisteme de monitorizare video, ride-park-uri sau perdele forestiere. Fie că vorbim de municipii reședință de județ sau alte municipii și orașe, tot mai multe aleg să înlocuiască vehiculele cu combustibili din transportul public, cu vehicule electrice sau hibride. Peste 194,49 milioane euro au fost alocați în Regiunea Centru prin POR 2014-2020, în vederea reabilitării sistemului de transport public. Pe lângă cele 28 troleibuze și 178 autobuze electrice ce se achiziționează, investițiile din acest buget vizează și construirea de depouri, achiziția de stații de încărcare lente și rapide, extinderea de linii, crearea de benzi dedicate pentru transportul public și modernizarea străzilor pentru un acces mai facil al autobuzelor. Avem astfel, în fiecare județ din regiune, proiecte, acțiuni și soluții ce îmbunătățesc calitatea aerului respirat de noi, cetățenii,” a declarat Simion Crețu, director general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru.

În calitate de partener al proiectului E-MOB, Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru a fost gazda evenimentului internațional organizat la finalul lunii aprilie 2021 ce a avut ca temă ”Transformarea transportului public urban prin integrarea vehiculelor electrice”.

Evenimentul a reunit reprezentanți ai organizațiilor partenere în proiect și specialiști în domeniul mobilității electrice din 8 țări europene: Germania, Franța, Croația, Grecia, Austria, Spania, Ungaria și România. Obiectivul final al evenimentului a fost de a dezbate cele mai actuale provocări ale municipalităților și actorilor implicați în gestionarea transportului public electric.

Două exemple de bune practici din Regiunea Centru ce aparțin municipiului Brașov, au fost discutate cu partenerii proiectului în acest eveniment de peer-review, acestea fiind troleibuzele echipate cu baterii electrice și rețeaua de autobuze electrice. Aceste exemple au fost publicate și pe website-ul programului Interreg Europe.

Totodată, experții ADR Centru au dezbătut alte trei teme: aspecte legislative privind mobilitatea electrică; bateriile electrice – probleme operaționale și de mentenanță; promovarea în rândul populației a micro-electro-mobilității. În cadrul acestei sesiuni, municipalitățile au fost invitate să își prezinte provocările în materie de mobilitate electrică, iar experții din cadrul proiectului E-MOB – Agenția Districtului Leipzig (Germania), Municipalitatea Koprivnica (Croația), Universitatea de Nord din Croația, Metropola Amiens (Franța) – au evaluat situația și au propus soluții care să răspundă provocărilor semnalate.

Proiectul E-MOB: ”Acțiuni integrate pentru creşterea e-Mobilităţii în Regiunile din Europa” este implementat pe parcursul a 48 de luni, în perioada 1 august 2019 – 31 iulie 2023 de un consorțiu internațional format din nouă organizații din opt state europene, coordonate în calitate de partener lider de Aufbauwerk Region Leipzig GmbH din Germania, consorțiu care are ca obiectiv îmbunătățirea soluțiilor de mobilitate electrică prin integrarea acestora în sistemele publice de transport al pasagerilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O nouă licitație pentru dotarea cu mobilier și echipamente a Centrului social amenajat în fosta clădire a Primăriei Zlatna

Publicat

Primăria Zlatna a lansat o nouă licitație pentru achiziționarea de dotări medicale, mobilier, echipamente electrice, electronice și electrocasnice pentru Centrul social amenajat în fosta clădire a Primăriei. Valoarea totală este estimată la peste 150.000 de lei. 

Primăria Zlatna a lansat marți, 27 iulie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o nouă licitație pentru achiziția de dotări pentru obiectivul de investiții „Amenajare clădire centre sociale fără cazare pentru persoane vârstnice, oraș Zlatna”.

Valoarea totală estimată este de 154.341,2 lei, fără TVA. Reamintim faptul că prima licitație, lansată în 17 iunie, a fost anulată.

Primăria orașului Zlatna a obținut finanțare prin POR pentru reabilitarea și dotarea clădirii situată în Zlatna, strada Calea Moților, nr. 12, care va avea funcțiunea de centre sociale fără cazare pentru persoane vârstnice.

Obiectivul general al proiectului este reprezentat de creșterea gradului de acoperire cu servicii sociale pe raza orașului Zlatna, prin reabilitarea, modernizarea, extinderea și dotarea infrastructurii în vederea înființării de noi centre sociale.

Citește și Fosta clădire a Primăriei din Zlatna, transformată în centru social pentru vârstnici. Ce funcțiuni va avea

Astfel, urmează să fie achiziționate:

  • dotări medicale – canapele consultație, dulapuri medicale, masă pentru masaj, bicicletă cardio, bandă de alergare, aparat fizioterapie cu laser și ultrasunet, aparat electroterapie, pedalier de recuperare, etc.
  • dotări electrice, electronice și electrocasnice – notebook-uri, multifuncțională laser, monitor led, televizor led, videoproiector, ecran proiecție, mașină de spălat vase, plită electrică, cuptor cu microunde, toaster, robot de bucătărie, aparat cafea/ceai, frigider, mașină de spălat rufe, uscător rufe, etc.
  • dotări mobilier – scaune, birouri, bancă de așteptare, dulapuri, rafturi cărți, etajere, canapea, seturi masă cu 4 sau 6 scaune, dulapuri vitrine, etc.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

BAAR: Șoferii din România nu vor mai fi obligați să prezinte Cartea Verde la intrarea în Muntenegru și Marea Britanie

Publicat

Conducătorii autovehiculelor din România nu vor mai fi obligaţi, din 2 august, să prezinte documentul Carte Verde la intrarea în Muntenegru şi Marea Britanie, informează Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România, printr-un comunicat.

„Prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2020/1358 2021/11145 a Comisiei din 30 iunie 2021 privind aplicarea Directivei 2009/103/CE a Parlamentului European
şi a Consiliului începând cu data de 02 august 2021, autorităţile din statele membre UE şi cele din Andorra, Bosnia şi Herţegovina, Islanda, Liechtenstein, Norvegia,
Serbia, Elveţia se vor abţine de la controlul asigurării de răspundere civilă pentru autovehiculele înmatriculate/înregistrate în Marea Britanie şi Muntenegru”, se arată în comunicat.

Totodată, în mod reciproc, autorităţile din Marea Britanie şi Muntenegru trebuie să procedeze la fel pentru autovehiculele înmatriculate/înregistrate în statele membre UE şi cele din Andorra, Bosnia şi Herţegovina, Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Serbia, Elveţia începând cu aceeaşi dată.

„Cu toate acestea, sunt permise controale nesistematice ale acestei asigurări efectuate de autorităţile competente, cu condiţia să nu fie discriminatorii şi să aibă loc
în cadrul controalelor care nu urmăresc exclusiv verificarea asigurării”, menţionează sursa citată.

Pe lângă eliminarea controlului obligatoriu al asigurării RCA, în cazul automobiliştilor români asigurările RCA emise de asiguratorii care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României vor avea acoperire, în mod obligatoriu, în baza unei prime unice inclusiv pe teritoriul celor două state.

Biroul Asigurătorilor din România recomandă totuşi automobiliştilor să aibă asupra lor documentul internaţional de asigurare tip Carte Verde emis pe suport hârtie chiar şi în cazul în care călătoresc în statele pentru care controlul acestui document nu mai este obligatoriu.

BAAR este o asociaţie profesională, de drept privat, independentă şi autonomă a tuturor societăţilor de asigurare, indiferent de forma de organizare şi de statul în care îşi au sediul social, care, în baza legii, au dreptul să practice în România asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule (asigurători RCA) şi care îndeplineşte atribuţiile de birou naţional auto, de organism de plată a despăgubirilor, de organism de compensare, de centru de informare, precum şi alte atribuţii conferite prin lege.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate