Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2021: LISTA posturilor vacante în ALBA și în țară, calendarul concursului și detalii pentru candidați


Publicat

examen profesor

Ministerul Educației a lansat site-ul Titularizare 2021 cu lista posturilor disponibile și detalii despre organizarea concursului din acest an.

Proba scrisă va fi organizată în 21 iulie, iar primele rezultate vor fi comunicate în 27 iulie.

Vezi LISTA posturi ALBA

Lista finală a posturilor vacante pentru concursul de Titularizare 2021 va fi publicată/actualizată în 10 mai, după parcurgerea celorlalte etape din procedura de mobilitate a personalului didactic. Potrivit IȘJ Alba, până vineri, 19 februarie, în județ, sunt 969 de posturi vacante, din care complete 345 și 101 de titularizare.

Vezi AICI listele pe țară, ordonate ca:

– Lista posturilor vacante/rezervate complete cu viabilitatea de cel puţin 4 ani ordonate după disciplină

– Lista posturilor vacante/rezervate complete cu viabilitatea mai mică de 4 ani ordonate după disciplină

– Lista posturilor vacante/rezervate incomplete ordonate după disciplină

Titularizarea este concursul național de ocupare a posturilor didactice, de angajare în învățământ.

Candidații care iau medii peste 7 se pot angaja pe perioadă nedeterminată și cei care iau peste media 5, pe perioadă determinată, dacă există posturi disponibile, scoase la concurs.

Vezi și TITULARIZARE 2021: Modele de subiecte și bareme de corectare pentru examen. Detalii pentru candidați

CALENDAR concurs TITULARIZARE 2021:

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

Până la 7 mai 2021 – înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ şi transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare

Termen: 10 mai 2021 – verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs

Perioada: 11-17 mai 2021 – înregistrarea dosarelor de înscriere a candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2021, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere; pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada aprilie-mai 2021

Perioada: 12-18 mai 2021 – verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului

Perioadele: 19-20 mai 2021; 13-16 iulie 2021 – pentru absolvenții promoției 2021/absolvenţii 2021ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/ departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic – validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs

În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2021 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 21 iulie 2021, până la ora 8.00. Absolvenţii promoţiei 2021 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

Pe durata stării de alertă, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, candidaţii nu mai validează fişele de înscriere şi optează, în scris, pentru judeţul/municipiul Bucureşti în care se prezintă la repartizare.

Termen: 21 mai 2021 – afișarea, la avizierele inspectoratelor şcolare, a: (i) listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă; (ii) listei cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice.

Notă: Pe durata stării de alertă, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, candidatul care observă erori în datele afișate informează, în scris, prin poștă electronică, inspectoratul școlar în vederea corectării acestora până la data de 16 iulie 2021.

Perioada: 24 mai – 25 iunie 2021 – stabilirea centrelor de concurs şi comunicarea acestora la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Direcţia Generală Învăţământ Preuniversitar; organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

Notă: (1) În perioada 24 mai-25 iunie pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada aprilie-mai 2021.

Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada 24 mai –4 iunie 2021.

Termen: 2 iulie 2021 – afişarea rezultatelor la probelepractice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

Termen: 21 iulie 2021 – desfășurarea probei scrise

Termen: 27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale

Perioada: 27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

Perioada: 29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor

Termen: 3 august 2021 –  comunicarea rezultatelor finale

Termen: 4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

Termen: 5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: (i) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c); (ii) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); (iii)cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e); (iv)cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz

Termen: 6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

Perioada: 9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

În atenția personalului didactic de predare care solicită completarea normei didactice la nivel judeţean pentru anul şcolar 2021-2022

IȘJ Alba a anunțat că personalul didactic de predare care are norma didactică incompletă pentru anul şcolar 2021-2022, a cărui completare de normă nu a fost soluţionată la nivelul unităţii de învățământ, al consorţiului școlar sau la nivelul unităților de învățământ din aceeași localitate sau care solicită completarea normei pe perioadă nedeterminată, întocmeşte dosarul pe baza cererii tip (Anexa nr.14 la Metodologie) şi îl înregistrează la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba, Str. Gabriel Bethlen, nr.7, Alba Iulia, Etajul I.

Se anexează la dosar Fișa județeană de evaluare a activității cu punctajul rezultat prin autoevaluare, conform criteriilor prevăzute în anexa nr. 2 la Metodologie.

AB_Fisa_evaluare_2021

Programul înregistrării dosarelor la ISJ Alba:

– vineri, 19.02.2021, între orele 09.00-14.00;

– luni, 22.02.2021, între orele 09.00-16.00.

ŞEDINŢA DE REPARTIZARE – marți, 2 martie 2021, ora 9,00 (toate specialităţile) – şedinţă de repartizare pentru soluţionarea cererilor de completare a normei didactice, pe catedre vacante/rezervate incomplete, conform prevederilor art. 33, alin. (5).

Şedinţa este organizată la nivel judeţean, în următoarea ordine de prioritate:

a) cadrele didactice titulare, în ordinea descrescătoare a punctajelor, cu respectarea principiului continuităţii;

b) cadrele didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4-6), cu norma incompletă, în ordinea descrescătoare a punctajelor;

c) cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pe perioadă determinată, cu ore vacante/rezervate existente la altă/alte unitate/unităţi de învăţământ, în specialitate, la disciplina/disciplinele înscrise în decizia de repartizare.

LOCUL de desfăşurare: Sala de şedinţe a ISJ Alba, Etajul I.

INSPECŢIILE SPECIALE LA CLASĂ ȘI PROBELE PRACTICE SAU PROBELE ORALE PENTRU LIMBA DE PREDARE

23-26 februarie 2021 – organizarea inspecţiilor speciale la clasă, a probelor practice sau a probelor orale pentru ocuparea fracţiunilor de normă care necesită susţinerea acestor probe. Aceste probe sunt obligatorii numai în situaţia în care un titular solicită completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată cu ore într-o altă specialitate dobândită prin studii finalizate, diferită de cea înscrisă în actul de titularizare.

Notă: Pe durata stării de alertă, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, se susţin doar probele practice / orale evaluate prin calificative „Admis/Respins”, conform Anexei nr.4 la Metodologie, probe la care nu se admit contestaţii.

SOLUŢIONAREA CERERILOR DE COMPLETARE A NORMEI DIDACTICE

Soluţionarea cererilor de completare a normei didactice de predare în şedinţă de repartizare se realizează, pe discipline:

– mai întâi pentru cadrele didactice titulare, în ordinea descrescătoare a punctajelor, cu respectarea principiului continuităţii;

– apoi pentru cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6) cu norma didactică de predare incompletă, în ordinea descrescătoare a punctajelor, pe catedre vacante/rezervate incomplete şi, în mod excepţional, când acestea s-au epuizat, pe fracțiuni din catedre vacante/rezervate complete, după cum urmează:

a) cu ore în specialitate, pe care cadrele didactice au dreptul să le predea conform studiilor finalizate cu diplomă, în concordanţă cu prevederile prezentei Metodologii şi prevederile Centralizatorului;

b) cu alte ore, la discipline din aceeaşi arie curriculară, altele decât cele corespunzătoare specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de învăţământ, până la 1/3 de normă, cu menţinerea drepturilor salariale, în învăţământul gimnazial din mediul urban, conform art. 263 alin. (9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;

c) cu alte ore, din aceeaşi arie curriculară, altele decât cele corespunzătoare specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de învăţământ, până la 1/2 de normă, cu menţinerea drepturilor salariale, în învăţământul gimnazial din mediul rural, conform art. 263 alin. (9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;

d) cu alte ore, decât cele corespunzătoare specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de învăţământ, până la 1/2 de normă, cu menţinerea drepturilor salariale, în învăţământul gimnazial din mediul rural, conform art. 263 alin. (9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare; e) e) cu ore pentru pregătirea remedială sau pentru pregătirea de performanţă, până la 3 ore săptămânal.

În unitățile de învățământ din mediul rural, completarea normei didactice de predare se poate realiza:

– pe durata unui an școlar;

– pe durată nedeterminată, numai pentru cadrele didactice titulare, conform specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cu acordul acestora. În mediul urban pot beneficia de completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată cadrele didactice titulare care urmează să-și completeze norma didactică cu ore în unitățile de învățământ în care au funcţionat prin completarea normei didactice neîntrerupt în ultimii 3 (trei) ani școlari, dacă orele respective sunt vacante și se certifică viabilitatea acestora pentru o durată de cel puţin 2 (doi) ani şcolari.

După soluţionarea cererilor de completare de normă didactică de predare a cadrelor didactice titulare, respectiv a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6), se soluţionează cererile de completare a normei didactice de predare pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pe perioadă determinată, cu ore vacante/rezervate existente la altă/alte unitate/unităţi de învăţământ, în specialitate, la disciplina/disciplinele înscrise în decizia de repartizare.

Candidaţii se prezintă în şedinţa de repartizare pentru completarea normei didactice şi precizează în faţa comisiei judeţene de mobilitate codurile posturilor didactice (fracţiunile de normă) pentru care optează, coduri extrase din lista publicată.

Candidaţii se legitimează cu cartea de identitate. În cazul în care cadrul didactic nu este prezent personal sau printr-un împuternicit la şedinţa publică, comisia îi atribuie din oficiu fracţiunea de normă necesară, din lista afişată, conform punctajului.

Personalului didactic de predare repartizat pentru completarea normei didactice i se revocă decizia de completare de normă, în situaţia în care, până la data începerii cursurilor, se constată că i se poate asigura normă întreagă conform actului de numire/transfer/repartizare în învăţământ, directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ având obligaţia să comunice în scris cadrului didactic decizia de revocare a completării de normă didactică, emisă de inspectoratul şcolar.

În actualizare.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Peste 91 milioane lei, plătite anul trecut de AJPIS Alba, pentru indemnizațiile acordate persoanelor cu handicap

Publicat

ajpis

Aproape 19.000 de beneficiari au primit, anul trecut, în județul Alba, indemnizaţie lunară destinată persoanelor cu handicap grav şi accentuat, bugetul personal complementar acordat persoanelor cu handicap grav, accentuat şi mediu şi indemnizaţia de însoţitor pentru adultul cu handicap vizual grav.

AJPIS Alba a făcut plăți de peste 91 milioane lei pentru aceste categorii.

Potrivit AJPIS, anul trecut, valoarea prestațiilor sociale a fost de:

500 de lei (350 de lei indemnizația lunară și 150 de lei bugetul personal complementar), pentru persoanele adulte cu handicap grav;

375 de lei (265 de lei indemnizatia lunară și 110 lei bugetul personal complementar), pentru persoanele adulte cu handicap accentuat;

60 de lei (bugetul personal complementar), pentru persoanele adulte cu handicap mediu;

300 de lei (bugetul personal complementar) pentru părintele sau persoana desemnată pentru protecția și îngrijirea copilului cu handicap grav;

175 de lei (bugetul personal complementar) pentru părintele sau persoana desemnată pentru protecția și îngrijirea copilului cu handicap accentuat;

60 de lei (bugetul personal complementar) pentru părintele sau persoana desemnată pentru protecția și îngrijirea copilului cu handicap mediu.

Potrivit directorului AJPIS Alba, Flaviu Cozuc, la nivelul judeţului Alba, în perioada ianuarie-decembrie 2020, situaţia plăţii prestaţiilor persoanelor cu handicap se prezintă astfel:

– cea mai mare sumă a revenit beneficiarilor de indemnizație lunară acordată persoanelor cu handicap accentuat – 31.431.940 lei, pentru 9.845 de persoane;

– alte 5.429 de persoane cu handicap grav au primit o indemnizație ce însumează 22.898.343 lei;

– bugetul complementar acordat persoanelor adulte cu handicap accentuat a revenit unui număr de 9.843 beneficiari, care au primit în total, în 2020, 13.042.640 lei;

– indemnizația lunară acordată persoanelor cu handicap vizual grav a revenit unui număr de 615 persoane, care au primit în total 9.986.009 lei;

– bugetul complementar acordat persoanelor adulte cu handicap grav a fost plătit pentru 5.429 beneficiari, iar sumele acordate reprezintă 9.812.101 lei;

– 680 de copiii cu handicap grav au primit, ca buget complementar, în 2020, 2.447.400 lei, iar pentru alți 745 de copii cu handicap mediu a fost acordat, ca buget complementar, suma de 536.340 lei;

– pentru 114 copii cu handicap accentuat s-a plătit, cu buget complementar, suma de 240.275 de lei.

Potrivit AJPIS, au fost 18.724 beneficiari, în perioada ianuarie-decembrie 2020, iar pentru aceștia a fost plătită suma de 91.335.778 lei.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Vaccinul Pfizer-BioNTech reduce transmiterea virală după o singură doză, dar și numărul cazurilor asimptomatice. Studiu

Publicat

Vaccinul Pfizer reduce transmiterea virală după o singură doză și a dus la o scădere de patru ori a cazurilor asimptomatice, arată un studiu făcut în Marea Britanie.

O singură doză de vaccin Pfizer-BioNTech împotriva-Covid-19 reduce numărul de infecții în rândul asimptomaticilor și ar putea reduce semnificativ riscul de transmitere a virusului, arată rezultate unui studiu din Marea Britanie publicat vineri, potrivit Mediafax, care citează Reuters.

Cercetătorii au analizat rezultatele a mii de teste Covid-19 efectuate în fiecare săptămână personalului medical din Cambridge, estul Angliei.

„Descoperirile noastre arată o reducere drastică a ratei de infectare în rândul lucrătorilor asimptomatici din domeniul sănătății după o singură doză de vaccin Pfizer-BioNTech”, a declarat Nick Jones, specialist în boli infecțioase la Spitalul Universitar Cambridge, care a condus studiul.

Citește și: Pfizer și BioNTech au început testele pentru a vedea dacă o a treia doză de vaccin oferă protecție împotriva noilor tulpini

Rezultatele sugerează o scădere de patru ori a infecției în rândul cazurilor asimptomatice în rândul angajaților din sănătate care au fost vaccinați de peste 12 zile și o protecție de 75%, a declarat Mike Weekes, specialist în boli infecțioase la departamentul de medicină al Universității Cambridge.

De asemenea, nivelul infecţiilor asimptomatice a fost redus cu jumătate în primele 12 zile după vaccinare, în rândul angajaţilor din sistemul sanitar vaccinați.

Marea Britanie vaccinează atât cu Pfizer, cât și cu serul AstraZeneca de la sfârșitul lunii decembrie 2020.

„Este o veste minunată. Vaccinul Pfizer nu numai că oferă protecție, dar ajută și la prevenirea infecției, reducând considerabil riscul transmiterii virusului. Trebuie însă să ne aducem aminte că vaccinul nu oferă o protecție completă pentru toată lumea”, a mai spus Mike Weeks.

Sursa: Mediafax

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 1,15 milioane de teste rapide au ajuns în școli. Au fost folosite 5.000, iar 90% au avut rezultate negative

Publicat

Ministerul Sănătății (MS) a anunțat că până vineri au fost distribuite în unitățile de învățământ din țată peste 1,15 milioane de teste rapide antigen pentru depistarea infecției cu SARS-CoV-2. Aproape 5.000 de teste au fost folosite deja, iar peste 90% au avut rezultat negativ.

Peste 66% dintre testele antigen au fost distribuite în cabinetele medicale școlare din cadrul unităților de învățământ.

Testarea antigen SARS-CoV-2 vizează 17.677 de unități de învățământ și 3.226.554 de persoane, dintre care 2.918.275 de elevi, potrivit Ministerului Sănătății.

Citește și: Cum se fac testele COVID în școli după redeschiderea din 8 februarie. Precizările unui secretar de stat din Ministerul Sănătății

Până în prezent, au fost folosite 4.375 de teste, iar 92% dintre acestea au avut rezultat negativ.

Testarea antigen SARS-CoV-2 se face în conformitate cu Ordinul 3235/93 din 4 februarie 2021 al ministrului Educației și al ministrului Sănătății pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 și vizează prevenirea și limitarea răspândirii infecției cu SARS-CoV-2.

Citește și: Ministerul Sănătății intenționează utilizarea testelor rapide în școli. Declarațiile secretarului de stat, Andreea Moldovan

Guvernul a decis introducerea testării rapide în unitățile de învățământ la reluarea cursurilor, începând cu data de 8 februarie, pentru prevenirea și limitarea răspândirii infecției cu SARS-CoV-2.

„Ministerul Sănătății s-a asigurat că toate cabinetele medicale școlare din cadrul unităților de învățământ din țară au la dispoziție testele antigen necesare pentru a lua măsurile de prevenție și limitare a răspândirii virusului SARS-CoV-2. În contextul actual, în paralel cu derularea procesului de vaccinare, creșterea accesibilității la testare contribuie la un control mai bun al procesului epidemiologic”, a declarat ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu.

Testarea elevilor se face cu acordul părinților.

Sursa: Mediafax

Foto: pixabay

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Conducătorii Răscoalei Țărănești de la 1784, Horea, Cloșca și Crișan, comemorați la Alba Iulia. Programul activităților

Publicat

Duminică, 28 februarie la Alba Iulia, vor fi organizate activități de comemorare cu ocazia împlinirii a 236 de ani de la Martiriul lui Horea, Cloșca și Crișan.

Începând cu ora 12.00, la Obeliscul lui Horea, Cloșca și Crișan din municipiu vor fi organizate activități de cinstire și comerare a conducătorilor Răscoalei Țărănești de la 1784, din Transilvania. Iar la ora 12.30 activitățile se vor muta pe Dealul Furcilor.

Sunt așteptați să ia parte la activități reprezentanți ai administrației locale și județene, reprezentanți ai arhiepiscopiei ortodoxe, unitățile militare din garnizoana Alba Iulia, Asociația Veteranilor de Război, Asociația Cadrelor Militare în Rezervă și Retragere și reprezentanți ai partidelor politice.

Programul activităţilor:

11.50 – 12.00 Obelisc – Primirea invitaților

12.00 – 12.05 Intonarea Imnului Național al României

12.05 – 12.10 Alocuțiune privind semnificația evenimentului

12.10 – 12.20 Depuneri de coroane, jerbe și buchete de flori

12.20 – 12.30 Dealul Furcilor – Primirea invitaților

12.30 – 12.35 Intonarea Imnului Național

12.35 – 12.45 Ceremonial religios

12.45 – 12.50 Alocuțiune privind semnificația evenimentului

12.50 – 13.00 Depuneri de coroane, jerbe și buchete de flori.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate