Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2021: LISTA posturilor vacante în ALBA și în țară, calendarul concursului și detalii pentru candidați


Publicat

examen profesor

Ministerul Educației a lansat site-ul Titularizare 2021 cu lista posturilor disponibile și detalii despre organizarea concursului din acest an.

Proba scrisă va fi organizată în 21 iulie, iar primele rezultate vor fi comunicate în 27 iulie.

Vezi LISTA posturi ALBA

Lista finală a posturilor vacante pentru concursul de Titularizare 2021 va fi publicată/actualizată în 10 mai, după parcurgerea celorlalte etape din procedura de mobilitate a personalului didactic. Potrivit IȘJ Alba, până vineri, 19 februarie, în județ, sunt 969 de posturi vacante, din care complete 345 și 101 de titularizare.

Vezi AICI listele pe țară, ordonate ca:

– Lista posturilor vacante/rezervate complete cu viabilitatea de cel puţin 4 ani ordonate după disciplină

– Lista posturilor vacante/rezervate complete cu viabilitatea mai mică de 4 ani ordonate după disciplină

– Lista posturilor vacante/rezervate incomplete ordonate după disciplină

Titularizarea este concursul național de ocupare a posturilor didactice, de angajare în învățământ.

Candidații care iau medii peste 7 se pot angaja pe perioadă nedeterminată și cei care iau peste media 5, pe perioadă determinată, dacă există posturi disponibile, scoase la concurs.

Vezi și TITULARIZARE 2021: Modele de subiecte și bareme de corectare pentru examen. Detalii pentru candidați

CALENDAR concurs TITULARIZARE 2021:

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

Până la 7 mai 2021 – înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ şi transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare

Termen: 10 mai 2021 – verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs

Perioada: 11-17 mai 2021 – înregistrarea dosarelor de înscriere a candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2021, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere; pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada aprilie-mai 2021

Perioada: 12-18 mai 2021 – verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului

Perioadele: 19-20 mai 2021; 13-16 iulie 2021 – pentru absolvenții promoției 2021/absolvenţii 2021ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/ departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic – validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs

În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2021 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 21 iulie 2021, până la ora 8.00. Absolvenţii promoţiei 2021 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

Pe durata stării de alertă, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, candidaţii nu mai validează fişele de înscriere şi optează, în scris, pentru judeţul/municipiul Bucureşti în care se prezintă la repartizare.

Termen: 21 mai 2021 – afișarea, la avizierele inspectoratelor şcolare, a: (i) listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă; (ii) listei cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice.

Notă: Pe durata stării de alertă, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, candidatul care observă erori în datele afișate informează, în scris, prin poștă electronică, inspectoratul școlar în vederea corectării acestora până la data de 16 iulie 2021.

Perioada: 24 mai – 25 iunie 2021 – stabilirea centrelor de concurs şi comunicarea acestora la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Direcţia Generală Învăţământ Preuniversitar; organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

Notă: (1) În perioada 24 mai-25 iunie pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada aprilie-mai 2021.

Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada 24 mai –4 iunie 2021.

Termen: 2 iulie 2021 – afişarea rezultatelor la probelepractice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

Termen: 21 iulie 2021 – desfășurarea probei scrise

Termen: 27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale

Perioada: 27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

Perioada: 29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor

Termen: 3 august 2021 –  comunicarea rezultatelor finale

Termen: 4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

Termen: 5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: (i) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c); (ii) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); (iii)cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e); (iv)cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz

Termen: 6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

Perioada: 9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

În atenția personalului didactic de predare care solicită completarea normei didactice la nivel judeţean pentru anul şcolar 2021-2022

IȘJ Alba a anunțat că personalul didactic de predare care are norma didactică incompletă pentru anul şcolar 2021-2022, a cărui completare de normă nu a fost soluţionată la nivelul unităţii de învățământ, al consorţiului școlar sau la nivelul unităților de învățământ din aceeași localitate sau care solicită completarea normei pe perioadă nedeterminată, întocmeşte dosarul pe baza cererii tip (Anexa nr.14 la Metodologie) şi îl înregistrează la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba, Str. Gabriel Bethlen, nr.7, Alba Iulia, Etajul I.

Se anexează la dosar Fișa județeană de evaluare a activității cu punctajul rezultat prin autoevaluare, conform criteriilor prevăzute în anexa nr. 2 la Metodologie.

AB_Fisa_evaluare_2021

Programul înregistrării dosarelor la ISJ Alba:

– vineri, 19.02.2021, între orele 09.00-14.00;

– luni, 22.02.2021, între orele 09.00-16.00.

ŞEDINŢA DE REPARTIZARE – marți, 2 martie 2021, ora 9,00 (toate specialităţile) – şedinţă de repartizare pentru soluţionarea cererilor de completare a normei didactice, pe catedre vacante/rezervate incomplete, conform prevederilor art. 33, alin. (5).

Şedinţa este organizată la nivel judeţean, în următoarea ordine de prioritate:

a) cadrele didactice titulare, în ordinea descrescătoare a punctajelor, cu respectarea principiului continuităţii;

b) cadrele didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4-6), cu norma incompletă, în ordinea descrescătoare a punctajelor;

c) cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pe perioadă determinată, cu ore vacante/rezervate existente la altă/alte unitate/unităţi de învăţământ, în specialitate, la disciplina/disciplinele înscrise în decizia de repartizare.

LOCUL de desfăşurare: Sala de şedinţe a ISJ Alba, Etajul I.

INSPECŢIILE SPECIALE LA CLASĂ ȘI PROBELE PRACTICE SAU PROBELE ORALE PENTRU LIMBA DE PREDARE

23-26 februarie 2021 – organizarea inspecţiilor speciale la clasă, a probelor practice sau a probelor orale pentru ocuparea fracţiunilor de normă care necesită susţinerea acestor probe. Aceste probe sunt obligatorii numai în situaţia în care un titular solicită completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată cu ore într-o altă specialitate dobândită prin studii finalizate, diferită de cea înscrisă în actul de titularizare.

Notă: Pe durata stării de alertă, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, se susţin doar probele practice / orale evaluate prin calificative „Admis/Respins”, conform Anexei nr.4 la Metodologie, probe la care nu se admit contestaţii.

SOLUŢIONAREA CERERILOR DE COMPLETARE A NORMEI DIDACTICE

Soluţionarea cererilor de completare a normei didactice de predare în şedinţă de repartizare se realizează, pe discipline:

– mai întâi pentru cadrele didactice titulare, în ordinea descrescătoare a punctajelor, cu respectarea principiului continuităţii;

– apoi pentru cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6) cu norma didactică de predare incompletă, în ordinea descrescătoare a punctajelor, pe catedre vacante/rezervate incomplete şi, în mod excepţional, când acestea s-au epuizat, pe fracțiuni din catedre vacante/rezervate complete, după cum urmează:

a) cu ore în specialitate, pe care cadrele didactice au dreptul să le predea conform studiilor finalizate cu diplomă, în concordanţă cu prevederile prezentei Metodologii şi prevederile Centralizatorului;

b) cu alte ore, la discipline din aceeaşi arie curriculară, altele decât cele corespunzătoare specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de învăţământ, până la 1/3 de normă, cu menţinerea drepturilor salariale, în învăţământul gimnazial din mediul urban, conform art. 263 alin. (9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;

c) cu alte ore, din aceeaşi arie curriculară, altele decât cele corespunzătoare specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de învăţământ, până la 1/2 de normă, cu menţinerea drepturilor salariale, în învăţământul gimnazial din mediul rural, conform art. 263 alin. (9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;

d) cu alte ore, decât cele corespunzătoare specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cuprinse în planurile de învăţământ, până la 1/2 de normă, cu menţinerea drepturilor salariale, în învăţământul gimnazial din mediul rural, conform art. 263 alin. (9) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare; e) e) cu ore pentru pregătirea remedială sau pentru pregătirea de performanţă, până la 3 ore săptămânal.

În unitățile de învățământ din mediul rural, completarea normei didactice de predare se poate realiza:

– pe durata unui an școlar;

– pe durată nedeterminată, numai pentru cadrele didactice titulare, conform specializării/specializărilor de pe diplomă/diplome, cu acordul acestora. În mediul urban pot beneficia de completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată cadrele didactice titulare care urmează să-și completeze norma didactică cu ore în unitățile de învățământ în care au funcţionat prin completarea normei didactice neîntrerupt în ultimii 3 (trei) ani școlari, dacă orele respective sunt vacante și se certifică viabilitatea acestora pentru o durată de cel puţin 2 (doi) ani şcolari.

După soluţionarea cererilor de completare de normă didactică de predare a cadrelor didactice titulare, respectiv a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6), se soluţionează cererile de completare a normei didactice de predare pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pe perioadă determinată, cu ore vacante/rezervate existente la altă/alte unitate/unităţi de învăţământ, în specialitate, la disciplina/disciplinele înscrise în decizia de repartizare.

Candidaţii se prezintă în şedinţa de repartizare pentru completarea normei didactice şi precizează în faţa comisiei judeţene de mobilitate codurile posturilor didactice (fracţiunile de normă) pentru care optează, coduri extrase din lista publicată.

Candidaţii se legitimează cu cartea de identitate. În cazul în care cadrul didactic nu este prezent personal sau printr-un împuternicit la şedinţa publică, comisia îi atribuie din oficiu fracţiunea de normă necesară, din lista afişată, conform punctajului.

Personalului didactic de predare repartizat pentru completarea normei didactice i se revocă decizia de completare de normă, în situaţia în care, până la data începerii cursurilor, se constată că i se poate asigura normă întreagă conform actului de numire/transfer/repartizare în învăţământ, directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ având obligaţia să comunice în scris cadrului didactic decizia de revocare a completării de normă didactică, emisă de inspectoratul şcolar.

În actualizare.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

OPC Alba, dat în judecată de supermarket-ul Penny: Amendă de 10.000 de lei contestată în instanță. Motivul procesului

Publicat

Reprezentații unui supermarket din Alba Iulia s-au trezit cu un control OPC, iar apoi cu o amendă de 10.000 de lei, pentru eticheta unui produs care se afla la vânzare. A fost vorba despre eticheta unei sticle de apă plată, pe care inspectorii OCP au clasat-o ca fiind practică înșelătoare. 

Este vorba despre magazinul Penny din Alba Iulia care în data de 6 iulie 2021 a fost controlat de OPC Alba, iar produsul pentru care magazinul a fost amendat este apa Aqua Carpatica. 

Conducerea lanțului de magazine nu a fost de acord cu amenda primită din simplul motiv că nu ei dețin produsul ci doar îl comercializează. Drept urmare au contestat amenda primită din partea inspectorilor OPC.

Un proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, iar o primă decizie a venit la sfârșitul anului 2021. În urma cu câteva zile, motivarea instanței a fost făcută public.

Ce s-a întâmplat

Potrivit motivării instanței, ”în fapt, la data de 06 iulie 2021, în baza unui control al CJPC Alba la punctul de lucru al subscrisei, magazinul Penny din Alba Iuliaa emis Procesul verbal sus indicat prin care petenta a fost sancționată contravențional cu amenda în cuantum de 10.000 lei (3.500 lei in 15 zile), fiind formulată și propunerea de emitere a unei decizii de încetare a practicilor comerciale înșelătoare solicitat.

Controlul a vizat produsele AOUA CARPATICA. Apa minerala plata kids si AQUA CARPATICA. Apa minerală plată 500 ml fiind constatate presupuse abateri de etichetare, respectiv înscrierea pe eticheta produselor a mențiunii ”microbiologic pura”.

De asemenea, comisarii ANPC au constatat faptul că mențiunea prezentă pe eticheta produsului ”microbiologic pură” reprezintă o practica comercială înșelătoare”, se arată în motivarea instanței.

Reprezentații market-ului au spus, în linii mari, că ei nu dețin marca respectivă și că scopul lor este acela de a pune produsul spre vânzare exact cum acesta vine de la producător. Automat nu se considera vinovați pentru că au pus produsul la vânzare.

În replică, reprezentații legali ai OPC Alba au spus că amenda a fost dată în baza legală.

Ce a decis instanța

”Distribuitorul nu i se pot imputa aspecte ce țin de strategia de marketing a producătorului, neavând nici în fapt și nici în drept prerogativa cenzurării modului de etichetare al produselor, în raport cu care nu deține calitatea de producător.

Obligația comerciantului de a se asigura că produsele oferite spre comercializare sunt sigure și respectă condițiile prescrise și declarate se referă la obligația acestuia de a verifica produsele comercializate pentru conformitate și că acestea respectă normele de siguranță.

Faptul că eticheta produselor Aqua Carpatica Kids și apă Aqua Carpatica 500 ml, au inscripționat pe ambalajul/pet produselor mențiunea „microbiologic pură”, caracteristică deținută atât de prezentele produse cât și de celelalte tipuri de ape minerale naturale de pe piață, care sunt pure din punct de vedere microbiologic, chiar dacă nu au înscrisă această mențiune pe ambalajul acestora, nu revin comerciantului.

Responsabilitatea conținutului și a modalității de redactare a etichetelor aparține societății care a îmbuteliat și aplicat etichetele, aceasta fiind cea care a stabilit și configurat forma acestora și informațiile corespunzătoare produsului, respectiv Carpathian Springs, în cazul de față”, se arată în motivarea instanței.

Drept urmare, aceștia au anulat procesul verbal întocmit de inspectorii OPC și automat au exonerat de la plata amenzii pe reprezentații magazinului.

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

FOTO-VIDEO: Peste 2000 de locuitori din Apuseni fără curent din cauza viscolului. Mai multe drumuri din Alba acoperite de zăpadă

Publicat

Vremea grea de iarnă a afectat alimentarea cu energie electrică în Munții Apuseni. Prefectura Alba a comunicat că peste 2000 de locuitori din Abrud și Poiana Vadului au rămas fără curent, luni seara.

În zona Poiana Vadului au fost 16 puncte cu 773 utilizatori nealimentați cu energie electrică. În zonă sunt prezente echipaje pentru remedierea defecțiunilor. Luni seara, în jurul orei 19.00, mai erau nealimentați 290 utilizatori.

De asemenea, o avarie în zona Abrud a afectat circa 2.000 de utilizatori. Au fost finalizate manevrele de izolare a defecțiunii și implicit de alimentare a tuturor consumatorilor din această zonă, au precizat reprezentanții Instituției Prefectului Alba.

În ceea ce privește alimentarea cu energie electrică, echipele DEER (Electrica) acționează în teren pentru a remedia avariile provocate de ninsorile abundente la rețeaua electrică din județ.

În funcție de evoluția situației, toate instituțiile cu rol în gestionarea situațiilor de urgență generate de fenomenele meteorologice, sunt pregătite să intervină în cel mai scurt timp, potrivit sursei citate.

Circulația pe Transalpina și în Munții Apuseni

Echipele DRDP Cluj – Secția Drumuri Naționale Alba acționează cu toate utilajele din dotare pe DN 67C – Transalpina, DN 74, DN 74 A și DN 75, pentru deszăpezirea acestor sectoare de drum. Circulația se desfășoară în condiții de iarnă.

Luni seara, zona de munte a județului Alba este sub avertizare Cod Portocaliu de intensificări puternice ale vântului, ninsori, viscol și vizibilitate foarte redusă.

 

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Cum se face sesizarea online la furnizorul de gaze care a emis o factura eronată. Noua procedură pentru depunerea reclamațiilor

Publicat

Persoanele consideră că sunt probleme la măsurarea cantității de gaze naturale consumate, adică atunci când pe factură apare o cantitate mai mare decât cea pe care cred că au consumat-o, pot face o sesizare sau reclamație la furnizorul de gaze.

Potrivit unei noi proceduri de rezolvare a unor astfel de reclamații, apărută săptămâna trecută, sesizările se pot depune fizic la furnizorul de gaze naturale, dar pot fi transmise și online către acesta, scrie avocatnet.ro

Astfel, potrivit Ordinului Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) nr. 142/2021, apărut marți în Monitorul Oficial nr. 31, de-acum, în cazul problemelor legate de măsurarea consumului de gaze, se aplică o nouă procedură de soluționare a reclamațiilor sau sesizărilor consumatorilor.

Se pot face sesizări pentru consumul de gaze pe ultimele trei luni

Mai exact, consumatorii ce au contract pentru furnizarea gazelor naturale încheiat cu un furnizor de pe piața locală pot reclama la acesta eventualele situații în care consumul indicat de contor nu corespunde cu cel din realitate.

Reclamațiile consumatorilor sunt valabile pentru măsurarea cantităților de gaze naturale înregistrate în ultimele trei luni consecutive, în cazul clienților finali casnici, și în ultimele șase luni, în cazul clienților noncasnici.

Reclamația sau sesizarea legată de măsurarea gazelor naturale trebuie formulată în scris, în limba română, și poate fi depusă la furnizor sau transmisă online ori prin fax, poștă și prin e-mail.

Procedura de rezolvare a reclamațiilor privind măsurarea cantităților de gaze naturale se consideră declanșată odată cu înregistrarea la furnizor a sesizării, însoțită de documentele justificative existente.

Ce trebuie să cuprindă reclamația

Reclamația trebuie să cuprindă, potrivit Ordinului ANRE 142/2021, cel puțin următoarele informații:

  • datele de identificare ale solicitantului, adică, în cazul persoanelor fizice, numele și prenumele, adresa de domiciliu și adresa de corespondență, dacă este cazul;
  • datele referitoare la sistemul de bază: adresa locului de consum, codul locului de consum, tipul și seria sistemului/ mijlocului de măsurare a gazelor naturale;
  • datele de contact ale solicitantului: numărul de telefon și/ sau adresa de e-mail;
  • prezentarea pe larg a situației de fapt la care se referă reclamația/ sesizarea/ divergența;
  • solicitarea sau nu, după caz, a expertizării metrologice a contorului.

Documente justificative necesare

Documentele justificative amintite sunt copii, după caz, ale următoarelor:

  • factura/ facturile de gaze naturale aferentă(e) perioadei reclamate;
  • buletinul de mișcare a mijloacelor de măsurare a gazelor naturale;
  • nota de constatare privind corectitudinea datelor de măsurare a consumului de gaze naturale (dacă operatorul a emis una);
  • procesul-verbal privind măsurarea cantităților de gaze naturale;
  • alte documente cuprinzând informațiile sau datele necesare rezolvării reclamației.

În cât timp trebuie să răspundă compania de gaze la reclamație

Potrivit procedurii, operatorul rețelei de distribuție a gazelor naturale trebuie să răspundă la o reclamație în cel mult 15 zile de la data înregistrării ei. De asemenea, acesta are obligația ca, în cel mult cinci zile lucrătoare de la înregistrarea reclamației, să verifice la fața locului funcționarea sistemului de bază.

În cadrul acestei acțiuni se verifică etanșeitatea îmbinărilor, existența și integritatea sigiliilor, funcționarea sistemului de măsurare la debitul minim și la debitul maxim al aparatelor consumatoare de combustibili gazoși.

Apoi, dacă după verificare se stabilește că este necesară expertizarea metrologică a contorului, aceasta se face în cel mai scurt timp posibil pentru sistemele de măsurare a cantităților de gaze naturale care necesită demontarea și transportul la un laborator metrologic autorizat și în maximum cinci zile lucrătoare pentru sistemele care se verifică la locul de funcționare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Revenirea la preț reglementat la energie pentru consumatorii casnici, cel puțin 6 luni. Propunerea PNL privind facturile

Publicat

Liderul PNL, Florin Cîțu, a declarat luni, înaintea ședinței coaliției de guvernare, că propunerea partidului este preț reglementat pentru o perioadă de șase luni pentru consumatorii casnici de energie. În ceea ce privește companiile mici și mijlocii, să fie și varianta compensării prețului de la buget.

„PNL va avea două propuneri simple: pentru consumatorul casnic este varianta de a ne întoarce pe o perioadă determinată până în 6 luni de zile, poate mai puţin, la un preţ reglementat, pentru consumatorul companii mici, mijlocii şi restul consumatorilor discutăm de variante de compensare de la buget”, a afirmat Cîţu, potrivit Agerpres.

El a explicat că este vorba de un preţ reglementat, aşa cum a fost pe piaţa reglementată.

În acelațși context, PSD propune plafonarea prețului la energie și gaz la o valoarea mai mică decât cea stabilită anul trecut, dublarea volumului pentru care prețul este compensat și reducerea TVA-ului la 5%.

Vezi și Reducere cu 45% a plafonului la gaze și electricitate și dublarea volumului compensat. Propuneri PSD pentru scăderea facturilor

Premier: sunt analizate mai multe propuneri

Premierul Nicolae Ciucă a declarat, luni, că, la nivelul Guvernului, au fost analizate mai multe propuneri pentru diminuarea impactului creşterii preţului la energie, care vor fi discutate în şedinţa coaliţiei de guvernare, menţionând că scopul principal este protejarea consumatorului vulnerabil şi a instituţiilor esenţiale, iar economia să poată să funcţioneze.

„La nivelul Guvernului au fost analizate mai multe propuneri care vor fi discutate în această seară în coaliţie. Scopul principal este să protejăm consumatorul vulnerabil, să protejăm instituţiile esenţiale – şcoli şi spitale şi, de asemenea, să luăm măsuri astfel încât economia românească să poată să funcţioneze şi să nu fie afectată de impactul creşterilor de preţuri la energie şi gaze”, a răspuns Ciucă întrebat, înainte de şedinţa coaliţiei, despre propunerile PSD de reducere a plafoanelor la energie electrică şi gaze naturale.

El a adăugat că s-au luat măsuri ca instituţiile statului să verifice toate companiile care furnizează energie electrică şi gaze şi care nu au respectat Legea consumatorului vulnerabil. Premierul a subliniat că verificările vor continua cu „fermitate” şi „corectitudine”, potrivit Agerpres.

Întrebat în legătură cu propunerea PSD de reducere a TVA la energie începând din februarie, prim-ministrul a spus: „Măsurile care au vizat perioada de după 31 martie au fost prezentate în sensul de a asigura continuitatea celor care deja produc efecte prin Legea consumatorului vulnerabil, iar cele care vizează punerea lor în aplicare de la 1 februarie, aşa cum a fost analizate la vremea respectivă, se refereau la celelalte elemente de măsuri pe care putem să le luăm astfel încât aşa cum spuneam să diminuăm impactul creşterii preţurilor”.

Patronatele și sindicatele cer plafonarea prețurilor la energie la nivelul celor din decembrie 2020

Patronatele și sindicatele îi solicită Guvernului să plafoneze prețurile la energie electrică și gaze la nivelul celor din decembrie 2020 pentru o perioadă de un an.

Nouă confederaţii patronale şi sindicale i-au trimis un mesaj premierului Nicolae Ciucă prin care își arată îngrijorarea față de criza energetică cu care România se confruntă.

„Suntem constienţi de criza internaţională, dar creşterile realizate în România depăşesc cu mult creşterile la nivel global, punând în situaţii limită atât cetăţenii ţării, cât şi întregul sistem economic, care nu mai poate, în condiţiile actuale, să facă faţă unei competitivităţi corecte”, susțin semnatarii scrisorii, potrivit Mediafax.

Reprezentanții patronatelor și ai sindicatelor ar vrea să se revină la prețurile din 2020 pentru energie electrică și gaze.

„Vă solicităm ca în procedură de urgenţă, în conformitate cu prevederile Legii concurenţei (Legea 21/1996, art. 4) să se limiteze preţurile aplicate la energie şi gaz la valoarea celor din decembrie 2020, pentru cel puţin 1 an (legea prevede posibilitatea de prelungire până la 3 ani). În acest fel se poate câştiga timpul necesar ca, împreună cu partenerii sociali, să se poată corecta şi realiza cadrul legislativ, cuprinzând şi reglementările care să evite o criză economică şi socială, inclusiv conflicte sociale deschise”, solicită reprezentanții patronatelor și sindicatelor.

Patronii și sindicaliștii propun formarea unui comitet de specialiști care să realizeze o strategie pe termen lung în ceea ce privește securitatea energetică a României

„Solicităm de asemenea crearea unui Task Force national care în termen de maximum o lună să vină cu soluții pe termen mediu și lung pentru asigurarea securității energetice a României, iar aceste soluții să se materializeze într-un pact asumat de toate forțele politice și de partenerii sociali”, precizează semnatarii scrisorii.

Membrii coaliției de guvernare se întâlnesc luni pentru a discuta despre soluțiile privind criza facturilor la energie electrică și gaze.

surse: Agerpres, Mediafax

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate