Connect with us
Advertisement

Administrație

MODIFICĂRI în trafic pe bulevardele din Alba Iulia, după noile lucrări de infrastructură. TOATE parcările publice din zonă DISPAR

Publicat

Noi lucrări de infrastructură au început recent în Alba Iulia, în cadrul celui de-al doilea proiect de mobilitate. Vor fi afectate, pentru început, tronsoane din B-dul Republicii (în zona Stadion), B-dul Revoluției 1989 (în zona Spital și între Piață și Mercur) și strada Gheorghe Pop de Băsești.

De asemenea, toate parcările publice aflate pe tronsoanele de drum reconfigurate prin proiectele de mobilitate vor dispărea, arată hărțile proiectelor. Practic, vor fi afectate afacerile magazinelor de la parterul blocurilor, dar și locurile pe care parcau, peste noapte, locuitorii din zonă care nu aveau locuri de parcare rezidențiale. 

Vezi și FOTO-VIDEO: Modificări de circulație la Alba Iulia, în zona Bd. Revoluției – strada Arnsberg, din cauza lucrărilor la carosabil

Concret, odată cu începerea lucrărilor, locurile respective dispar definitiv. Ar fi vorba de circa 200 de locuri de parcare.

De menționat că locurile de parcare rezidențiale nu vor fi afectate de lucrări, așadar persoanele care au plătit parcare pe un an nu vor avea probleme cu parcarea la bloc.

Reamintim faptul că cel de-al doilea proiect de mobilitate urbană din Alba Iulia are o valoare totală de 79 de milioane de lei. Acesta este împărțit pe trei loturi, după cum urmează:

  • Pe lotul 1 (Bulevardul Republicii) constructorul desemnat, în urma licitației, este Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj S.A (ARL Cluj), societate a grupului Strabag, iar valoarea contractului este de 24.079.563 lei, fără TVA.
  • Pe lotul 2 (Bulevardul Revoluției 1989) licitația a fost câștigată de PORR Construct, iar valoare contractului este de 29.066.757 lei, fără TVA.
  • Pe lotul 3 (străzile Lalelelor, Pinului, Francesca, Nicolae Grigorescu, Gheorghe Pop de Băsești și Bulevardul Încoronării) constructorul desemnat este ELIS Pavaje, iar valoarea contractului este de 25.699.852 lei, fără TVA.

Tronsoanele pe care se va lucra în perioada următoare:  

  • Pe lotul 1 – pe B-dul Republicii – dinspre intersecția de la Stadion (Calea Moților) spre Ampoi III.
  • Pe lotul 2 – pe B-dul Revoluției 1989 – pe două tronsoane: în zona Spital (între B-dul Transilvaniei și strada Cloșca – lucrările au început deja); urmează între Piață și Mercur.
  • Pe lotul 3 – pe strada Gheorghe Pop de Băsești

Cum vor arăta bulevardele și străzile, după finalizarea lucrărilor

Lotul 1 – B-dul Republicii

În urma lucrărilor de reconfigurare a spațiului urban existent, Bulevardul Republicii va avea următoarele elemente geometrice:

Între km 0+000 – km 0+250 (între intersecția cu strada Calea Moților (OMV) și Bazinul Olimpic):

Potrivit proiectului, zona intersecției dintre B-dul Republicii și strada Alcala de Henares urmează să fie semaforizată (inclusiv trecerea de pietoni din fața Bazinului Olimpic).

  • parte carosabilă – 20,5 m (șase benzi de circulație x 3-3,5 m, din care două benzi dedicate transportului public + patru benzi dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,5 m (inclusiv spațiul de siguranță)
  • trotuar stânga – 1,75 m
  • spațiu verde dreapta – 2,5 m
  • pistă de biciclete dreapta – 1,5 m (inclusiv spațiul de siguranță)
  • trotuar dreapta – 1,75 m

Între km 0+250 – km 0+570 (între Bazinul Olimpic și intersecția cu strada Vasile Alecsandri)

  • parte carosabilă – 13 m (patru benzi de circulație, dintre care două benzi x 3,5 m dedicate transportului public + două benzi x 3 m dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,5 m (inclusiv spațiul de siguranță)
  • trotuar stânga – 1,75 m
  • pistă de biciclete dreapta – 1,5 m (inclusiv spațiul de siguranță)
  • trotuar dreapta – 2 m

Între km 0+570 – km 0+830 (între intersecția cu strada Vasile Alecsandri și intersecția cu strada Gheorghe Șincai)

Stațiile de autobuz aflate în zona Dedeman vor fi relocate. Astfel, stația Alsting urmează să fie mutată în zona Dacia Depozit, iar Ardealul va fi relocată spre intersecția cu strada Craivei.

De asemenea, intersecțiile dintre B-dul Republicii și străzile Vasile Alecsandri / Craivei respectiv B-dul Republicii și strada Gheorghe Șincai vor fi semaforizate.

Parcările aflate în zonă vor fi anulate, în locul acestora fiind prevăzute spații verzi și arbori.

  • parte carosabilă – 13 m (patru benzi de circulație, dintre care două benzi x 3,5 m dedicate transportului public + două benzi x 3 m dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 1,9 m
  • pistă de biciclete stânga – 1,2 m
  • trotuar stânga – 3,5 m
  • spațiu verde dreapta – 1,9 m
  • pistă de biciclete dreapta – 1,2 m
  • trotuar dreapta – 3,5 m

Între km 0+830 – km 1+390 (între intersecția cu strada Gheorghe Șincai și intersecția cu strada Emil Racoviță)

  • parte carosabilă – 13 m (patru benzi de circulație, dintre care două benzi x 3,5 m dedicate transportului public + două benzi x 3 m dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,5 m (inclusiv spațiul de siguranță)
  • trotuar stânga – 1,7 m
  • pistă de biciclete dreapta – 1,5 m (inclusiv spațiul de siguranță)
  • trotuar dreapta – 1,7 m

Între km 1+390 – km 1+560 (între intersecția cu strada Emil Racoviță și intersecția cu strada Arieșului)

Giratoriul provizoriu aflat la intersecția dintre B-dul Republicii și strada Emil Racoviță va fi anulat, iar intersecția va fi semaforizată. Semafoare vor fi instalate și la intersecția dintre B-dul Republicii și strada Arieșului.

Parcările aflate în zonă vor fi anulate, în locul acestora fiind prevăzute spații verzi și arbori.

  • parte carosabilă – 13 m (patru benzi de circulație, dintre care două benzi x 3,5 m dedicate transportului public + două benzi x 3 m dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 2 m
  • pistă de biciclete stânga – 1,2 m
  • trotuar stânga – 3,15 m
  • spațiu verde dreapta – 2 m
  • pistă de biciclete dreapta – 1,2 m
  • trotuar dreapta – 4 m

Între km 1+560 – km 1+710 (între intersecția cu strada Arieșului și intersecția cu strada Tudor Vladimirescu)

  • parte carosabilă 17,5 m (cinci benzi de circulație, dintre care două benzi x 3,5 m dedicate transportului public + trei benzi x 3,5 m dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 1,7 m
  • pistă de biciclete stânga – 1,2 m
  • trotuar stânga – 2,9 – 8,3 m
  • spațiu verde dreapta – 3,9 m
  • pistă de biciclete dreapta – 1,2 m
  • trotuar dreapta – 2,9 m

Lotul 2 – B-dul Revoluției 1989

În urma lucrărilor de reconfigurare a spațiului urban existent, Bulevardul Revoluției 1989 va avea următoarele elemente geometrice:

Între km 0+000 – km 0+430 (între intersecția cu strada Lalelelor și intersecția cu strada Vasile Goldiș)

  • parte carosabilă 13 m (patru benzi de circulație dintre care două benzi x 3,5 m dedicate transportului public + două benzi x 3 m dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 1,2 m
  • pistă biciclete stânga – 1,2 m
  • trotuar stânga – 1,9 m
  • spațiu verde dreapta – 1,65 m
  • pistă de biciclete dreapta – 1,2 m
  • trotuar dreapta – 1,9 m

Sensul giratoriu aflat la intersecția cu strada Lalelelor va fi anulat. De asemenea, vor fi semaforizate intersecțiile cu străzile Lalelelor și Gheorghe Pop de Băsești.

Trecerea de pietoni de pe B-dul Revoluției 1989, aflată la intersecția cu strada Gheorghe Pop de Băsești, va fi relocată pe partea opusă (spre strada Lalelelor).

Între km 0+430 – km 1+020 (între intersecția cu strada Vasile Goldiș și intersecția cu strada Cloșca)

  • parte carosabilă 14 m (patru benzi de circulație dintre care două benzi x 3,5 m dedicate transportului public + două benzi x 3,5 m dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 1,7 m
  • pistă de biciclete stânga – 1,2 m
  • trotuar stânga – 3,2 m
  • spațiu verde dreapta – 1,7 m
  • pistă biciclete dreapta – 1,2 m
  • trotuar dreapta – 3,5 m

Sensurile giratorii aflate la intersecțiile cu B-dul Transilvaniei și strada Cloșca, vor fi anulate.

De asemenea, vor fi semaforizate intersecțiile cu străzile Lalelelor, Gheorghe Pop de Băsești, trecerea de pietoni din zona Bisericii Sf. Ecaterina, trecerea de pietoni zona Flanco, intersecția cu B-dul Transilvaniei, noua trecere de pietoni realizată în fața Spitalului Județean de Urgență și intersecția cu strada Cloșca.

Între km 1+020 – km 1+843 (între intersecția cu strada Cloșca și intersecția cu strada Calea Moților)

  • parte carosabilă 13 m (patru benzi de circulație dintre care două benzi x 3,5 m dedicate transportului public + două benzi x 3 m dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,6 m (inclusiv spațiu de siguranță)
  • trotuar stânga – 3 m
  • spațiu verde dreapta – 1,2 m
  • pistă de biciclete dreapta – 1,2 m
  • trotuar dreapta – 1,5 m

Sensurile giratorii aflate la intersecțiile cu străzile Toporașilor și Vânătorilor vor fi anulate. De asemenea, vor fi semaforizate intersecțiile.

Lotul 3 – B-dul Încoronării și străzile Lalelelor, Pinului, Francesca, Nicolae Grigorescu, Gheorghe Pop de Băsești

B-dul Încoronării

Între km 0+000 – km 0+920 (zona intersecției cu strada Octavian Goga)

  • parte carosabilă 13 m (patru benzi de circulație dintre care două benzi x 3,5 m dedicate transportului public + două benzi x 3 m dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,6 m (inclusiv spațiu de siguranță)
  • trotuar stânga – aprox. 1,8 m
  • pistă de biciclete dreapta – 1,6 m (inclusiv spațiu de siguranță)
  • trotuar dreapta – aprox. 1,8 m

Intersecția dintre B-dul Încoronării și străzile Gheorghe Pop de Băsești și Brândușei va fi reconfigurată. Pe B-dul Încoronării urmează să fie realizată o nouă trecere de pietoni, în zona Colegiului HCC.

O altă trecere de pietoni va apărea pe B-dul Încoronării, în zona stației de autobuz.

De asemenea, trecerea de pietoni supraînălțată aflată în zona intersecției dintre B-dul Încoronării și strada Cetății urmează să fie relocată.

Între km 0+920 – km 1+120 

  • parte carosabilă 6,5 m – stradă cu sens unic (două benzi de circulație dintre care o bandă x 3,5 m dedicată transportului public + o bandă x 3 m dedicată traficului general)
  • pistă de biciclete dreapta – 1,6 m (inclusiv spațiu de siguranță)
  • trotuar dreapta 2,7 – 4 m

Între km 1+120 – km 1+320 (intersecție cu strada Viilor)

  • parte carosabilă 6,5 m – stradă cu sens unic (două benzi de circulație dintre care o bandă x 3,5 m dedicată transportului public + o bandă x 3 m dedicată traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,6 m (inclusiv spațiu de siguranță)
  • spațiu verde stânga – 1,9 m
  • trotuar stânga – 1,6 m
  • trotuar dreapta – 3,5 – 4 m

Între km 1+320 – km 1+466 (intersecție cu Bulevardul Ferdinand)

  • parte carosabilă 10,5 m – stradă cu sens unic (trei benzi de circulație dintre care o bandă x 3,5 m dedicată transportului public + două benzi x 3,5 m dedicate traficului general)
  • pistă de biciclete stânga – 1,6 m (inclusiv spațiu de siguranță)
  • spațiu verde stânga – 2,6 m
  • trotuar stânga – 1,6 m
  • trotuar dreapta – 3,3 m

Între km 1+486 – km 1+610 (sfârșit proiect)

  • parte carosabilă 14 m – stradă cu sens unic (patru benzi de circulație dintre care două benzi x 3,5 m dedicate transportului public + două benzi x 3,5 m dedicate traficului general)
  • spațiu verde stânga – 2 – 9 m
  • trotuar stânga – 2,7 m
  • pistă de biciclete în dublu sens stânga – 2 m
  • spații de parcare autobuze – 3,5 m
  • trotuar dreapta – 2,8 m
  • spațiu verde dreapta – 4,5 – 8,9 m
  • trotuar dreapta 3,5 m

Zona intersecției dintre B-dul Încoronării și B-dul Ferdinand I și zona Gării CFR urmează să fie reconfigurată. Va dispărea trecerea de pietoni aflată în prezent în zona magazinului Penny.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

4 Comentarii

4 Comentarii

  1. SsS

    sâmbătă, 18.03.2023 at 14:58

    Vom progresa, nu glumă…dispar sensurile giratorii și ne întoarcem la semafoare. rămân doar 2 benni pentru circulația atat a autoturismelor precum și a traficului de marfă…de la întrarea în oraș de la nodul Alba Nord cu autostrada, pentru a ajunge în Cetate, se vor face 2 ore minim…ăsta da „plan de mobilitate urbană”…n-ati învățat nimic din coșmarul de pe accesul în oraș dispre Micesti !!!

  2. cici1800

    duminică, 19.03.2023 at 08:33

    foarte bine! pe jos sau cu bicicleta. Sa mareasca si costul unei parcari: 10 lei pe luna e mai putin ca o cafea. Obrazul fin cu cheltuiala se tine

  3. dolfi

    duminică, 19.03.2023 at 09:26

    foarte bine!

    e plin orasul de cocalari de toate varstele care cred ca o rabla pe 4 roti le ridica statutul! Unii sunt asa pasionati de rable incat au cate una pentru fiecare membru al familiei si au pretentia sa le parcheze toate sub geamul apartamentului. Tot astia se inghesuie cu rablele lor in trafic daca au de mers mai mult de 2km pe jos.
    Cand eram eu elev, veneam de la liceul nr. 1 pe jos pana la Fortuna (intrarea in cartierul Chicago ) ca autobuzele erau insuficiente si vechi, unele cu burduful rupt de-ti era mai frig in ele iarna decat sa mergi pe jos.
    Din clasa a-2-a pana cand am terminat studiile n-a trebuit sa ma duca sau sa ma aduca „mami” sau
    „tati” ca pe o beizadea rasfatata la/de la scoala.

    Orasul este al oamenilor si al mijloacelor de transport nepoluante, nu al rablelor cu 4 roti in care e cate-un/o frustrat(a) nervo(a)s(a) singur(a) ce ne otraveste aerul.
    Toti sarantocii frustrati au drepturi in tara asta dar zero obligatii…

  4. B Dana

    joi, 23.03.2023 at 08:09

    Nu ar fi trebuit acest proiect supus dezbaterii publice? Acum este imposibil de schimbat ceva. Dupa parerea mea este totul bine doar parcarile desfintate sunt o mare gresala.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement