Connect with us
Publicitate

Eveniment

Top 10 motive posibile pentru victoria lui Călin Georgescu în primul tur al alegerilor prezidențiale

Publicat

Top 10 motive posibile pentru victoria lui Călin Georgescu în primul tur al alegerilor prezidențiale. Performanța acestuia nu a fost reliefată de sondajele de opinie anterioare scrutinului și a produs o undă de șoc în interiorul partidelor. 

De unde a venit, cine este Călin Georgescu și, mai ales, cum a reușit să îi devanseze pe liderii partidelor principale din România, care au avut al dispoziție bugete masive, instituții și mașinării de partid, au fost întrebările serii de duminică.

Top motive posibile pentru victoria lui Călin Georgescu

  • Scoaterea din cursă a Dianei Șoșoacă. Alegătorii acesteia s-au regăsit în mesajele lui Georgescu, în condițiile în care aceasta a refuzat să îl susțină pe George Simion, ba mai mult l-a atacat dur. De aici poate proveni valul de voturi din ultimele două săptămâni.
  • Scandalurile din AUR. Scandalul listelor pentru alegerile parlamentare a orientat unii dintre liderii din teritoriu ai partidului, care nu s-au regăsit pe locuri eligibile, spre susținerea unui alt candidat. Și ei au vărsat în coșul lui Georgescu.
  • Rețelele sociale. O rețea complexă de propagandă a funcționat și funcționează și mai intens pe rețelele sociale. Mii de boți și troli au împânzit TikTok cu mesaje simple de susținere a unui candidat despre care oamenii nu știau mai nimic. Mesajele au inundat inclusiv conturile celorlalți contra-candidați. Orice mesaj anti-Georgescu a fost rapid îngropat în zeci de mesaje de susținere. Unele țări au înțeles că TikTok nu este o rețea socială, ci o armă. România nu.
  • Lipsa de reacție a instituțiilor statului. Declarațiile antisemite ale acestuia au rămas fără răspuns din partea instituțiilor statului. Mai multe dosare penale ale acestuia au fost îngropate.
  • Lipsa de reacție a serviciilor. Serviciul Român de Informații (SRI) nu s-a alarmat de amploarea fenomenului trollilor și boților folosiți din greu pe rețelele de social-media de ani de zile, nu doar de radical-extremiști, ci și de politicieni așa zis tradiționali. Vezi detalii pe Deutsche Welle.
  • Incapacitatea publicului de a tria și filtra mesajele, lipsa de educație democratică. Publicul a fost ușor de cucerit cu ajutorul unor banalități, citate aproximative (fără context) și clișee ambalate într-un limbaj pretențios, rostite cu o morgă serioasă.
  • Ignorarea lui de către presă, concentrată pe candidații main-stream.
  • Oferta electorală slabă: Lipsa de contracandidați de anvergură. Partidele au oferit candidați cu mari probleme de integritate, slab pregătiți, cu performanțe academice îndoielnice, care au dat senzația că ”jocurile sunt făcute” și că publicul este captiv.
  • Existența unei infrastructuri complexe de diseminare a ideilor conspiraționiste, cultivate în mediul online din perioada pandemiei, utilizate de acesta în discursurile sale. Existența unor canale de circulație a narațiunilor Rusiei, capabile să ajungă inclusiv la oamenii educați.
  • Aroganța și autosuficiența politicienilor. Partidele au plătit bani grei pentru promovarea în campanie, considerând nivelul bugetelor folosite ca fiind suficient pentru a câștiga alegerile. În acest context, comunicarea de campanie s-a deprofesionalizat.

Evident, acestea sunt doar câteva dintre motivele posibile (și mai ales vizibile) pentru care Georgescu a ajuns pe prima poziție în preferințele românilor, după primul tur al alegerilor prezidențiale.

Vezi și Clasament la prezidențiale 2024, în Alba: Câte voturi a luat fiecare candidat. REZULTATE – SURPRIZĂ în localități din județ

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. facsimil

    luni, 25.11.2024 at 14:16

    lipsa de educație.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate