Economie
Totul despre tichetele de activități casnice, o nouă serie de beneficii pentru angajați. Când intră în vigoare și cum funcționează
O nouă serie de beneficii pentru angajați va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2024. Este vorba despre tichetele de activități casnice care pot fi primite de la angajatori publici sau privați, acolo unde va exista buget pentru ele.
Sistemul va funcționa în felul următor: angajatorul cumpără aceste tichete și le oferă angajaților care, în termen de 12 luni, vor trebui să le utilizeze pentru a plăti munca necalificată pe care altcineva o face pentru ei.
Tichetele vor fi achiziționate de la Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de muncă (ANOFM) de către angajatori, pentru fiecare tichet urmând să plătească 15 lei, , potrivit avocat.net.
Aceste tichete vor trebui să aibă numele salariaților înscrise pe ele și vor fi supuse impozitării pe venit.
Impozitul trebuie reținut și virat de către angajator, dar tichetele de activități casnice nu fi supuse plății contribuțiilor sociale obligatorii.
De asemenea, angajatorii nu trebuie să achite contribuția asiguratorie de muncă pentru aceste tichete.
Tichetele de activități casnice: ce se poate plăti cu ele
Tichetele de activități casnice pot fi utilizate pentru a plăti diferite activități: gătit, activități de curățenie sau igienizare a locuinței sau grădinii, servicii de croitorie sau de îngrijire corporală, hrănirea sau supravegherea copilului sau unei alte persoane avute în grijă.
Salariatul va putea să folosească tichetele primite pentru a plăti aceste activități care i-au fost prestate.
Potrivit Legii 111, prin utilizarea acestor tichete salariatul devine beneficiar casnic, iar persoana care prestează activități de muncă necalificată în beneficiul lui și care este plătit cu aceste tichete de activități casnice este prestatorul casnic.
De asemenea, aceste tichete vor fi acordate doar dacă vor exista fonduri la bugetul de stat sau local în cazul angajatorilor din sectorul bugetar sau în limita sumelor prevăzute pentru această destinație în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat, în cazul celorlați angajatori.
Atunci când stabilesc limita sumelor prevăzute pentru acest beneficiu în bugetele proprii, angajatorii vor trebui să ia în calcul valoarea nominală a tichetului de activități casnice, numărul de angajați care vor primi aceste tichete și numărul de tichete care vor fi acordate lunar sau anual angajaților, potrivit normelor de aplicare ale legii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News