Eveniment
Un drum forestier care face legătura între DN67C – Transalpina și Luncile Prigoanei va fi reabilitat. Licitația, lansată în SEAP
Un drum forestier în lungime de 11,2 km, care leagă DN 67 C – Transalpina de Luncile Prigoanei, va fi reabilitat printr-o investiție de peste 6,7 milioane de lei. Drumul cu o bandă va asigura un acces mai bun în zonă pentru transportul forestier.
Regia Națională a Pădurilor – Romsilva a lansat marți, 17 ianuarie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de reabilitare a drumului forestier Valea Prigoanei, OS Blaj – D.S. Alba.
Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 6.742.646,73 de lei, fără TVA.
Potrivit caietului de sarcini, reabilitarea drumului forestier Valea Prigoanei se va realiza pe o lungime de 11,27 km din lungimea totală de 11,4 km. Drumul începe în apropierea confluenței pârâului Valea Prigoanei cu râul Sebeș, unde se racordează cu drumul național DN 67C Novaci – Sebeș, la km 91+735.
Modernizarea drumului forestier Valea Prigoanei va asigura un acces mai bun în zonă pentru transportul forestier, accesibilizând o suprafață mare de pădure și, de asemenea, va facilita și accesul populației în zona turistică Luncile Prigoanei.
Potrivit proiectului tehnic, drumul va avea o bandă de circulație și stații de încrucișare pe toată lungimea.
Structura rutieră va fi alcătuită din 20 cm piatră spartă, 10 cm material mărunt de carieră sau balast și balast în grosime de 30 cm. Pe unele zone se va utiliza structura rutieră flexibilă alcătuită din 4 cm beton asfaltic (BA16), 6 cm beton asfaltic deschis (BAD22,4), 20 cm amestec de piatră spartă, 10 cm material mărunt de carieră, așezat pe o zestre proprie de piatră spartă și balast în grosime de 30 cm.
Elementele principale ale drumului:
- categoria drumului a II-a (principal): 7,43 km
- viteza de proiectare: 20 km/h
- lățimea platformei: 4,5 m
- partea carosabilă: 3,5 m
- acostamente: 0,5 m
- categoria drumului a III-a (secundar): 3,84 km
- viteza de proiectare: 20 km/h
- lățimea platforme: 3,5 m
- partea carosabilă: 2,75 m
- acostamente: 0,375 m
Se vor construi două podețe dalate noi, cu lungimea de 4 metri, din elemente prefabricate. Se va construi și un podeț nou din prefabricate tip C3, pe fundații din beton.
Au fost prevăzute 29 de podețe tubulare pentru descărcarea apelor din șanțuri, ce vor avea diametrul tubului de 800 mm și o lungime de 6,2 m. De asemenea, pentru traversarea unor ravene cu debit semipermanent sau permanent au fost prevăzute 6 podețe tubulare cu diamentrul de 1000 mm și o lungime de 6,9 m și 7 podețe tubulare cu diametrul de 1200 mm și o lungime de 8 m.
Pentru colectarea și evacuarea apelor pluviale se vor executa șanțuri trapezoidale din pământ. Șanțurile vor avea lățimea de 1 metru și adâncimea de 0,3 m.
De-a lungul traseului sunt necesare lucrări de apărare consolidare pentru protejarea taluzului de rableu și a platformei drumului împotriva eroziunii. Zidurile de sprijin, ce vor avea o lungime de 265 m, vor fi din zidărie de piatră cu mortar de ciment M100Z.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News