Eveniment
Un nou pas pentru construirea centurii de sud a municipiului Alba Iulia. Acord de mediu, solicitat la APM Alba
Un nou pas pentru construirea centurii de sud a municipiului Alba Iulia. Potrivit proiectului, noua șosea va lega intersecția dintre B-dul Revoluției 1989 cu strada Lalelelor de intersecția dintre B-dul Ferdinand I cu strada Viilor. Centura va avea două benzi pe sens, trotuare, piste de biciclete și zone verzi.
Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat pe 25 octombrie depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Fluidizarea traficului rutier prin măsuri de mobilitate urbană durabilă – construire arteră cu rol de culoar verde de mobilitate pe latura de sud-vest a municipiului Alba Iulia”.
Potrivit memoriului de prezentare, proiectul vizează crearea unui culoar verde de mobilitate urbană, în lungime de 2.575 m, în zona de sud-vest a municipiului Alba Iulia.
Se urmărește astfel racordarea zonei de vest a municipiului (cartierul Cetate), din intersecția dintre B-dul Revoluției 1989, str. Lalelelor și strada Ion Lăncrănjan cu punctul de intersecție dintre str. Viilor cu B-dul Ferdinand I (spre zona centrală a orașului).
Prin realizarea acestei artere se va asigura continuitate pentru benzile dedicate și pistele de biciclete create prin proiectele complementare.
Valoarea investiției este estimată la 18.346.255,87 lei, fără TVA.
Un nou pas pentru construirea centurii de sud a municipiului Alba Iulia
Proiectul va avea in vedere realizarea/reconfigurarea următoarelor capacități:
- Benzi de circulație rutieră (bus): 2 x 4 m = 8 m
- Benzi de circulație rutieră (auto): 2 x 3,5 m = 7 m
- Zona verde centrală – separatoare a sensurilor de mers = 2 m
- Zone verzi adiacente benzilor de circulație rutiere: 2 x 1,8 m = 3,6 m
- Trotuare: 2 x 2,5 m = 5 m
- Piste de biciclete: 2 x 2,2 m = 4,4 m
Total lățime culoar verde de mobilitate urbană pe latura de S-V a municipiului Alba Iulia: 30 m
Proiectul va include următoarele:
- Patru stații de încarcare pentru autovehicule electrice;
- Zonele verzi existente se vor reconfigura conform noilor funcțiuni;
- Racordările la străzile adiacente și la proprietăți se vor face conform soluțiilor date de proiectant;
- Linia roșie din profilul longitudinal se va corela cu străzile adiacente și cu accesele la proprietăți;
- Apele pluviale se vor colecta și evacua prin rigole carosabile sau scafe amplasate în zona drumului și dirijate spre emisar, sau potrivit soluției date de proiectant;
- Măsurile de siguranța circulației specifice, potrivit soluției date de proiectant;
- Asigurarea rețelelor tehnico-edilitară, canalizația tehnică și iluminat public;
- Se va reloca, în subteran, rețeaua electrică de medie, joasă tensiune (doar acolo unde este cazul);
- Se vor realiza studii de coexistență cu rețelele electrice, gaze naturale, apă (unde este cazul) și se vor propune soluții, cu respectarea principiului eficienței utilizării fondurilor publice;
- Asigurarea iluminatului public, potrivit soluției date de proiectant;
- Documentația cadastrală în vederea exproprierii;
- Traversarea Căii ferate tehnice – va fi amenajată ca trecere la nivel cu calea ferată tehnică care duce la fabrica Apulum;
- Prin Studiu de Fezabilitate se va stabili traseul de expropriere pentru obiectivul propus
Structura rutieră propusă
Ținând seama de traficul de perspectivă, se propune realizarea următoarei structuri rutiere:
- 4 cm strat de uzură din beton asfaltic MAS16
- 6 cm strat de legătură din binder de criblură BAD 22.4
- 8 cm strat de bază
- 22 cm strat din balast stabilizat cu lianți hidraulici
- 30 cm strat inferior de fundație din balast
- 20 cm strat de formă din pământ stabilizat cu lianți hidraulici
Traseul proiectat va avea două sensuri giratorii, cu două benzi pe sens.
Piste de biciclete și trotuare
Pista de biciclete va fi marcată distinct, respectiv verde/roșu, pentru a fi diferențiată de trotuar. Marcajele vor fi astfel alese astfel încât să împiedice alunecarea bicicliștilor.
Se vor amenaja benzi destinate cicliștilor pe ambele părți ale străzii în afara carosabilului, cu dimensiunea de 2,2 m, delimitate de partea carosabilă prin zone verzi de lățime 1,8 m și borduri, iar de trotuare delimitate prin borduri.
Structura rutieră folosită pentru amenajarea pistelor de biciclete va fi următoarea:
- Strat de uzură tip BA8 rul 50/70 – 3 cm
- Strat din balast stabilizat cu ciment – 12 cm
- Strat de fundație din balast – 10 cm
În zonele de intersecție cu străzile laterale, pistele de biciclete vor fi marcate cu culoarea roșu.
Pentru încadrarea trotuarelor și pistelor de biciclete se vor folosi borduri din beton de ciment/ piatră naturală 20×25 cm, spre carosabil și de borduri de ciment/ piatră naturală 10×15
cm spre proprietăți și spre zonele verzi, pozate pe un strat de beton de ciment C16/20.
Structura rutieră folosită pentru amenajarea trotuarelor este următoarea:
- Pavele autoblocante prefabricate – 6 cm
- Strat de nisip – 5 cm
- Strat din balast stabilizat cu ciment – 12 cm
- Strat de fundație din balast – 10 cm
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Eu
sâmbătă, 26.10.2024 at 00:46
nou pas..daa,din cei 10000 de pasi birocratici. la ce pas a ajuns strandul municipal,sala polivalenta,parcarile etajate ori centura de nord???
pilu
sâmbătă, 26.10.2024 at 11:09
Măi nea Pleşa, bag de seamă că au trecut patru ani de mandat şi n-ai prea făcut nimic. Din câte văd ai cam multe de rezolvat şi nici nu cred că eşti în stare. Deci, vei veni cu căcila-n mână să mai ceri ceva mandate, cu toate că eu te-am auzit la un post tv că două îţi sunt de ajuns. Măi să fie.