Connect with us
Advertisement

Eveniment

Un nou pas pentru reabilitarea a 6,1 kilometri din DJ 705, între Zlatna și Almașu Mare. Decizie luată de APM Alba

Publicat

Un nou pas a fost făcut recent pentru reabilitarea a 6,1 kilometri din DJ 705 Zlatna – Almașu Mare – limita județului Hunedoara. Porțiunea de drum vizată se află în prezent într-o stare tehnică rea și nu mai îndeplinește condițiile de siguranță a circulației. 

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a luat joi, 5 noiembrie, decizia etapei de încadrare – fără evaluarea impactului asupra mediului – în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului pentru proiectul „Reabilitare drum județean DJ 705: limita jud. Hunedoara – Almașu de Mijloc – Almașu Mare – Zlatna (DN 74)”.

În urmă cu un an, în luna noiembrie 2019, documentația privind studiul de fezabilitate și indicatorii economici pentru proiectul a fost retrasă de pe ordinea de zi din cauza sumelor prea mari la care a fost evaluat proiectul: 37.452.304,21 de lei cu TVA, adică aproximativ 7,9 milioane euro. Vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, a declarat atunci pentru Alba24 că proiectul a fost retras de pe ordinea de zi, iar administrația județeană nu are de gând să țină cont de evaluarea inițială, care este prea scumpă.

Citește și OPT milioane euro pentru 6 kilometri de drum între Zlatna și limita cu județul Hunedoara. Proiect al Consiliului Județean Alba

Potrivit proiectului, sectorul drumului județean DJ 705 pe care se va realiza investiția are o lungime de 6.195 metri și este împărțit în 2 tronsoane.

Realizarea investiției presupune:

– Asigurarea unei lățimi a părții carosabile corespunzătoarea drumurilor de clasă tehnică IV ( 6.00 m ), realizarea de benzi de încadrare pe ambele părți de 0.25 m, precum și realizarea de acostamente.

– Structură rutieră parte carosabilă:

  • – 5 cm strat de uzuză MAS 16 rul 70/100 conform SR EN 13108 si AND 605/2016;
  • – 6 cm strat de legatură BAD 22.4 leg 70/100 conform SR EN 13108 si AND 605/2016;
  • – 6 cm strat de bază AB 22.4 baza 70/100conform SR EN 13108 si AND 605/2016;
  • – 25 cm strat superior de fundație din piatră spartă, conform SR EN 13242+A1, STAS
    6400;
  • – 30 cm strat inferior de fundație din balast, conform SR EN 12620+A1, STAS 6400;
  • – 10 cm strat de formă din balast nisipos conform STAS 12253/84

– Structură rutieră acostamente: 17 cm piatră spartă si umplutură din balast.

– Refacerea șanțurilor existente și realizarea de șanțuri și rigole noi pereate cu beton

– Asigurarea funcționalității podețelor existente și înlocuirea podețelor degradate cu unele noi, precum și amenajarea de podețe noi, dacă acest lucru se impune;

– Amenajarea torenților de pe versanți, dacă este cazul;

– Înlocuirea lucrărilor de consolidare vechi ce nu prezintă siguranță și stabilitate, repararea celorlalte lucrări de consolidare existente, precum și realizarea de noi lucrări de consolidare (ziduri de sprijin fundate direct, consolidări de taluz cu piloți etc.)

– Refacerea acceselor existente cu podete tubulare DNe 300-500mm, L=2,00 – 6,00m. Podetele refacute se vor realiza pe amplasamentele existente;

– Refacerea intersecțiilor drumului județean cu drumurile laterale cu pietruire sau structură rutieră suplă, cu asigurarea continuității dispozitivelor de scurgere a apelor;

– Amplasarea de parapeți de siguranță pe sectoarele pe care este necesar, conform normativelor și standardelor în vigoare.

Drumul județean DJ 705 este situat în partea vestică a județului Alba și se desprinde din DN 74 în localitatea Zlatna, și face legătura între localitățile Almașu Mare, Almașu de
Mijloc și limita județului Hunedoara. Tronsoanele care fac obiectul proiectului sunt situate la periferia sudică a Munților Apuseni, în subunitatea Munților Metaliferi.

Tronsoanele de drum propuse spre reabilitare sunt cuprinse între:

  • Tronson 1, km 40+633 și km 41+473, structura rutieră existentă elastică cu îmbrăcăminte asfaltică.
  • Tronson 2.1, km 41+473 și km 44+367, structura rutieră existentă rigidă cu îmbrăcăminte din beton de ciment.
  • Tronson 2.2, km 44+367 și km 46+828, structura rutieră existentă rigidă cu îmbrăcăminte din beton de ciment.

Starea tehnică a ambelor tronsoane de drum este „rea”.  

Pe primul tronson au fost constatate defecțiuni de structură a asfaltului (faianțări, fisuri și crăpături longitudinale), defecțiuni de suprafață (suprafață șlefuită sau cu ciupituri), defecțiuni ale îmbrăcăminții rutiere (gropi, praguri, rupturi de margine).

Tronsonul al doilea, cel din beton, are probleme de structură (pompaj, dale tasate, faianțare, distrugere totală a dalelor), defecțiuni de suprafață (suprafață șlefuită, alunecoasă, peladă), defecțiuni ale rosturilor, defecțiuni ale îmbrăcăminții rutiere (fisuri și crăpături, gropi).

De asemenea, sistemul de captare și evacuare a apelor pluviale din zona drumului este alcătuit fie din șanțuri de pământ, fie din rigole și șanțuri de beton, care sunt colmatate sau parțial înfundate și deteriorate. În unele zone șanțurile lipsesc cu desăvârșire. În multe situații, nu este asigurată colectarea și descărcarea apelor pluviale, astfel încât apa stagnează în bălți și se infiltrează în corpul drumului.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement