Eveniment
VELO Apuseni – peste 36 de km de piste de biciclete, în zona Munților Apuseni din Alba. Care este stadiul proiectului
VELO Apuseni – peste 36 de km de piste de biciclete, în zona Munților Apuseni din Alba. Cea mai lungă pistă de biciclete din România, care se va întinde pe 227 de kilometri în județele Alba, Cluj și Bihor, prinde contur.
În județul Alba, proiectul ce va include peste 36 km de trasee cicloturistice se află în prezent în faza de elaborare a Studiului de fezabilitate. Urmează apoi elaborarea documentațiilor tehnice și a proiectului tehnic.
Traseul va străbate Parcul Natural Apuseni și teritoriul comunelor Gârda de Sus, Scărișoara și Horea.
Proiectul „VELO Apuseni” presupune amenajarea a 227 de kilometri de piste de biciclete pe raza județelor Alba, Bihor și Cluj.
Valoarea contractului de finanțare este de 110 milioane de lei, banii fiind asigurați, în proporție de 100%, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Lungimea traseului cicloturistic pentru județul Alba este de 36,245 km, din care 35,30 km sunt aprobați prin PNRR.
Consiliul Județean Alba a lansat, în luna noiembrie 2023, o licitație pentru servicii de proiectare și asistență tehnică din partea proiectantului pentru realizarea proiectului „VELO Apuseni – Amenajare trasee cicloturistice în Munții Apuseni, pe zona Județelor Bihor, Alba, Cluj” – Lot județul Alba.
Licitația a fost atribuită în luna mai 2024 către Rheinbrucke SRL, valoarea contractului fiind de 189.900 lei, fără TVA.
Traseul VELO Apuseni – peste 36 de km de piste de biciclete, în zona Munților Apuseni din Alba
Traseul cicloturistic propuse pe raza județului Alba va străbate comunele Gârda de Sus, Scărişoara şi Horea și Parcul Natural Apuseni, pe o lungime de 36,245 km.
Conexiunea auto se face cu drumul naţional DN 74 şi drumul judeţean DJ 750. Traseul cicloturistic face legătura cu județul Bihor şi judeţul Cluj (Poiana Călineasa) şi cu județul Cluj (Pasul Ursoaia cu legătură auto pe DN 1R).
Acesta urmează să fie realizat pe drumuri judeţene, comunale și forestiere și va parcurge:
- Drumul județean DJ 750: DN75 — Ordâncuşa – Gheţar:
- 11,289 km (DN 75 — Cătunul Marocu)
- 1,65 km (Cătunul Marocu — Ocoale DC 264)
- 0,59 km (Gheţar Sat DC 264 — Gheţar Centru DC 260)
- Drumul comunal DC 264: Ocoale DJ 750 — Ocoala – Dealul Frumos — Hănăşești Gheţar Sat:
- 4 km (Ocoale DJ 750 — Gheţar Sat DJ 750)
- Drumul comunal DC 260: Gheţar Centru – Munuma – Dobrești Gârda Seacă:
- 6,6 km (Gheţar Centru – Dobreşti intersecție cu DF)
- Drumul forestier DF: Dobreşti Gârda Seacă — Gura Ordâncuşii DJ 750:
- 2,44 km (Dobreşti intersecţie cu DC 260 — Gura Ordâncuşii intersecție cu DJ 750)
- Drumul forestier DF: Cătunul Marocu — Călineasa:
- 1,596 km (Cătunul Marocu – Vf. Clujului)
- 3,25 km (Vf. Clujului — Călineasa)
- Drumul forestier DF: (Vf. Clujului — Ursoaia – DN 1R):
- 0,9 km (Ursoaia — DN 1R în comuna Horea)
- 3,93 km (Vf. Clujului — Mărşoaia — Ursoaia aparţinând comunei Scărişoara)
Stadiul proiectului VELO Apuseni, în Alba
Reprezentanții Consiliului Județean Alba au transmis recent pentru Alba24 că până în prezent a fost finalizată și predată faza preliminară, urmând ca până în data de 20 septembrie 2024 să fie predat Studiul de fezabilitate.
Mai apoi, Documentația Tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire (DTAC), Documentația Tehnică pentru Organizarea Execuției (DTOE) și Proiectul tehnic urmează a se elabora după aprobarea indicatorilor tehnico economici de către Consiliul Judetean Alba.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News