Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Vreți să plecaţi la muncă în străinătate? Ce trebuie să verificați, înainte să acceptați jobul. Atenționări de la ANITP


Publicat

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane (ANITP) îi atenționează pe cei care doresc să plece la muncă în străinătate, în această perioadă, să se informeze din timp asupra condițiilor de muncă oferite și prezintă indicatori de pericol ce pot semnala o posibilă situație de trafic de persoane.

”Pandemia de coronavirus, cu care ne confruntăm are efecte multiple, inclusiv în plan economic şi social, iar măsurile impuse de autorităţi, în cadrul efortului general de a limita răspândirea virusului, au afectat cererea şi oferta de pe piaţa forţei de muncă. Multe persoane vulnerabile aleg să plece către orice ofertă de muncă, fără să-şi ia minimele măsuri de precauţie.

După 15 mai, este posibil ca numărul acestor situaţii să crească. Din păcate, un număr destul de mare al victimelor traficului de persoane din Europa este reprezentat de cetăţeni români”, precizează reprezentanții ANITP.

Potrivit sursei citate, ”persoanele care caută locuri şi oportunităţi de muncă pentru a-şi asigura veniturile necesare ar putea fi tentate să accepte aproape orice propunere pentru un loc de muncă, ceea ce îi poate face vulnerabili la capcanele traficanţilor.

Aceştia vor profita întotdeauna de lipsa de informaţie, de nemulţumirea privind nivelul veniturilor şi de credulitatea persoanelor, încercând să le transforme în victime, în scopul exploatării”.

Recomandări ANITP pentru cei care vor să plece la muncă în străinătate

– verificaţi temeinic, utilizând mai multe surse de informare (site-uri, Facebook – grupuri destinate locurilor de muncă, Registrul Comerţului etc.) firma la care urmează să vă angajaţi, precum şi agenţia de plasare a forţei de muncă (dacă este cazul)

– înainte de părăsirea ţării, semnaţi un contract de muncă în limba română sau într-o limbă pe care o cunoaşteţi foarte bine; contractul trebuie să conţină clauze clare referitoare la activităţile pe care urmează să le desfăşuraţi, programul de muncă, drepturile salariale, etc.

– refuzaţi orice angajament care ar putea duce ulterior la şantajarea dumneavoastră (plata unor servicii, a transportului, oferirea unor bani cu împrumut etc.)

– anunţaţi persoanele de încredere când, unde şi cu cine urmează să plecaţi şi stabiliţi o parolă de urgenţă pe care să o folosiţi în caz de pericol

– notaţi coordonatele Ambasadei sau ale misiunii diplomatice a României în ţara de destinaţie sau datele de contact ale unei organizaţii anti-trafic din ţara respectivă

– dacă pe timpul călătoriei aveţi suspiciuni, reţineţi orice detalii privind traseul efectuat şi persoanele care vă însoţesc

– în cazul în care ajungeţi  într-o împrejurare periculoasă, anunţaţi autorităţile (poliţie, ambasadă) și informaţi orice persoană cu care intraţi în contact despre situaţia în care vă aflaţi.

Atenţionare ANITP cu privire la importanţa informării şi verificării prealabile a unei oferte de muncă

Prin intermediul anunţurilor şi al unui comportament specific, traficanţii reuşesc să atragă victimele în plasa exploatării. Există un tipar legat de astfel de anunţuri, mai precizează ANITP:

– anunţul promite câştiguri substanţiale într-un timp scurt;

– nu solicită experienţă în domeniu;

– nu solicită anumite studii, cursuri sau cunoaşterea limbii ţării de destinaţie;

– sarcinile de muncă nu sunt clar specificate;

– Compania/datele de contact ale angajatorului sunt vag prezentate sau nu pot fi clar regăsite în anunţ;

– plata transportului;

– diferite oferte de lucru on-line si nu numai, de regulă însoțite de menţiuni precum: “open mind”, câştiguri rapide peste medie şi activitate discretă

– videochat, asistentă personală;

– căsătoria de convenienţă;

– plata unor servicii turistice în străinătate;

– împrumutarea unor sume de bani.

Indicatori de pericol pot semnaliza pregătirea unei situaţii de trafic de persoane: plata transportului, sprijin pentru perfectarea documentelor, împrumutarea unor sume de bani pentru plata transportului, obţinerea documentelor, şedere (etc.), propunerea de a pleca cu acte false, propunerea de a pleca cu viză turistică, perfectarea documentelor fără participarea ta şi într-un timp foarte scurt, ţinerea secretă a plecării faţă de rude, apropiaţi, prieteni (etc.), sugestia de a nu spune adevărul la frontieră despre scopul plecării, lipsa unor condiţii pentru viitorul loc de muncă: experienţă, studii, cunoaşterea limbii ţării, intenţia de a fi deposedat de actele de identitate: acestea pot fi reţinute doar de oficialităţile de la frontieră, poliţie şi jandarmerie; nicio altă persoană nu are dreptul să le reţină, intenţia de a fi deposedat de telefonul mobil, tabletă, restricţionarea accesului la orice mijloc de legătură.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Andrei Haneș și pasiunea pentru taragot, inspirată de Dumitru Fărcaș. Tânăra speranță a muzicii tradiționale din Apuseni

Publicat

Andrei Haneș  Munților Apuseni, este una dintre marile speranțe ale muzicii Munților Apuseni, grație talentului său extraordinar, dublat de ani de muncă. Andrei cântă la taragot, fiind remarcat de Dumitru Fărcaș, care, după ce l-a auzit, i-a prezis un viitor strălucit. Marele artist l-a luat sub aripa lui și a insistat ca Andrei să meargă la Cluj, să studieze muzica.

”Am 17 ani, sunt elev la Colegiul de muzică Sigismund Toduță din Cluj Napoca, unde îl am ca profesor de taragot pe maestrul Ioan Berci, căruia îi mulțumesc nespus pentru tot interesul și toată răbdarea acordată.

Pot spune că îl consider al doilea părinte, un om de care m-am apropiat foarte mult sufletește.

După terminarea liceului intenționez să îmi continui studiile la conservator, aș fi tentat să merg pe profilul pedagogie muzicală, dar vom mai vedea, nu sunt chiar sigur” spune Andrei Haneș.

În ultimii ani a participat la multe concursuri, unde a câștigat mai multe trofee, dintre care, cu o însemnătate deosebită este trofeul festivalului „Taragotul de Aur, Dumitru Fărcaș” de care Andrei, dar și familia sa, care l-a susținut întotdeauna, sunt foarte mândri.

”Am marele regret că maestrul Dumitru Fărcaș nu este în viață. La insistențele dumnealui am început studiile la liceul la care sunt acum, și a dorit foarte mult să fiu elevul domnului profesor Ioan Berci. Țin în continuare legătura cu fiica dumnealui, Andreea Fărcaș, o femeie deosebită care se aseamănă foarte mult cu maestrul adică este un om de mare caracter” spune Andrei Haneș.

În ce privește timpul acordat taragotului, Andrei studiază între două și opt ore pe zi, în funcție de cât timp are la dispoziție.

”Mă bucur foarte mult că în scurta mea carieră de până acum am avut ocazia să cânt cu mari artiști ai taragotului cum ar fi Dumitru Fărcaș, Luca Novac, Pera Bulz, Adrian Neamțu, Petrică Vița, Sergiu Cipariu și alții. Dar și aici am datoria de a-i mulțumi maistrului Dumitru Fărcaș deoarece dumnealui m-a prezentat acestor martori taragotiști la Festivalul taragotului de la Vața.

Îmi face plăcere să cânt cu absolut toată lumea de la care am ceva de învățat și aici aș vrea să îi mulțumesc unui priceput acordeonist, și anume Domnului Sergiu Croitoru, de care am fost acompaniat la foarte multe evenimente și de la care am învățat foarte multe lucruri și multe melodii vechi din zona noastră.

O melodie care este pe placul sufletului meu de la noi din zonă este melodia din „Vâlcoi în susul țării” a cunoscutului interpret Nicolae Opruț” spune Andrei.

Important a fost și sprijinul familiei sale, fiind încurajat încă de mic, mai ales de tatăl său, Ionel Haneș. În primii doi ani ”a luat ore în particular” de la prof. Gheorghe Bădău, Ioan Selagea și Horia Tanislav, în prezent fiind sub îndrumarea prof. Ioan Berci.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Zborurile interne spre litoral, reintroduse din 16 iulie. TAROM va zbura la Constanța din Cluj, Timișoara și Oradea

Publicat

tarom wikipedia

Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT) anunță că din 16 iulie ar urma să fie reintroduse zborurile Tarom spre mare, pe destinația Constanța, respectiv Timişoara – Constanţa, Cluj – Constanţa, Oradea – Constanţa, în regim de câte două zboruri pe săptămână (joia şi duminica).

Reprezentanta FAPT, Corina Martin, a subliniat că a fost propus un plan strategic, „Reconectăm România”, avându-se în vedere  situaţia generată de pandemia de coronavirus şi efectele acesteia asupra călătoriilor şi turismului intern şi internaţional.

„Noi am propus un Plan strategic: Reconectăm România. Este esenţial să avem zboruri care să ne aducă turiştii români şi potenţiali turişti străini către Litoral şi Delta Dunării, dinspre vestul sau nordul sau estul sau centrul României şi care să asigure accesul facil al românilor care locuiesc în sudul sau sud-estul României, de exemplu, către vestul sau nordul Romaniei, pentru vacanţe şi călătorii sau în scop profesional.

Am colaborat direct cu Ministerul Transporturilor, pentru a se implica alături de noi şi să susţină conectarea aeriană între destinaţiile preferate de români, pentru a facilita circulaţia turistică internă în această perioadă grea, atât pentru industria HORECA, cât şi pentru transportatorul aerian naţional TAROM.

Românii vor avea, astfel, un acces mult mai rapid şi facil la vacanţele şi călătoriile de care au atât de multă nevoie şi care vor susţine turismul naţional şi economia României”, a spus Corina Martin, conform Agerpres.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ministerul de Interne cumpără mașini în valoare de 343 de milioane de lei din rezerva bugetară a Guvernului

Publicat

politie

Bugetul Ministerului Afacerilor Interne a fost suplimentat cu 343 de milioane de lei din fondul de rezervă bugetară la dispoziția guvernului, potrivit unei hotărâri de guvern publicate vineri în Monitorul Oficial.

Toți banii vor fi cheltuiți pentru cumpărarea de autovehicule dotate special pentru structurile ministerului (poliție, jandarmerie, pompieri), potrivit hotărârii de guvern.

Este cea mai mare sumă prevăzută în acest an pentru achiziții de automobile în sistemul public și vine pe fondul implicării fără precedent a forțelor Ministerului de Interne în gestionarea crizei provocate de pandemia de coronavirus.

Sursă: G4Media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

CUGIR

VIDEO: Centura ocolitoare de la Cugir va fi terminată cu câteva luni înainte de termen. Când se va putea circula pe noul drum

Publicat

Primarul din Cugir, Adrian Teban, a declarat pentru Alba24 că șoseaua de centură care va ocoli localitatea Vinerea (aparținătoare) ar putea fi gata cu câteva luni mai devreme față de termenul contractual. 

Acesta spune că șoseaua ar putea fi terminată la sfârșitul lunii august, în loc de luna decembrie a acestui an.

Viitoarea centură va fi conectată direct la DJ 704 la o distanţă de aproximativ 500 m de intrarea în localitate (dinspre Șibot), prin intermediul pasajului CF şi a unui drum de exploatare agricolă.

Drumul va urma aliniamentul liniei ferate, până la trecerea la nivel cu calea ferată (dinspre Cugir), unde se va uni cu str. Victoriei.

Declarațiile primarului Adrian Teban:

”Șoseaua de centură de la Vinerea este făcută pe PNDL. Este o investiție care a început anul trecut și pe care sperăm să o finalizăm în vara acestui an… Contribuțiile sunt 60% de la Guvern și 40% contribuție locală.

Conform contractului, data de finalizare este sfârșitul anului dar noi sperăm ca prin mobilizarea constructorului să terminăm undeva în 31 august, adică să devansăm data de punere în funcțiune.

Sigur că acest lucru depinde de mai mulți factori, dar conform graficului de execuție s-ar putea ca la sfârșitul lunii august să fie terminată. Lungimea totală a centurii este de 4,9 kilometri și valoarea totală este de 10 milioane de lei”.

Contractul de execuție a fost atribuit firmei S.C. Elis Pavaje.

În prezent, tot traficul greu spre și dinspre oraș se desfășoară prin Vinerea. Șoseaua va rezolva o parte din problemele orașului legate de trafic. Rămâne însă problema racordului la Autostrada Sebeș-Deva care trece prin apropiere.

Problema este veche dar anul acesta, pentru prima dată de la finalizarea autostrăzii, au fost alocați bani pentru un studiu de fezabilitate și pentru un proiect tehnic.

Citește și: Nod de autostradă la Cugir: au fost alocați banii pentru un studiu de fezabilitate. Florin Roman: Lucrările încep în 2021

În prezent au fost alocate peste 2 milioane de lei pentru un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic pentru 6 noi noduri rutiere, printre care și cel de la Cugir.

Termenul de execuție al proiectului este de 14 luni, ceea ce înseamnă că lucrările de construcție a nodului pot începe în luna septembrie a anului 2021 și ar putea fi terminate în 2022.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate