Blaj
13 blocuri din Blaj vor fi reabilitate termic pentru creșterea eficienței energetice. Licitație pentru elaborarea documentațiilor
Primăria Blaj se pregătește pentru reabilitarea termică a 13 blocuri de locuințe din municipiu. În acest sens, reprezentanții administrației locale au lansat o licitație pentru elaborarea documentațiilor tehnico – economice privind creșterea eficienței energetice a clădirilor.
Primăria Blaj a lansat vineri, 8 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru achiziția de servicii de elaborare documentații tehnico – economice privind creșterea eficienței energetice a clădirilor.
Valoarea totală estimată a contractului este de 201.500 de lei, fără TVA.
Proiectul vizează elaborarea documentațiilor tehnico-economice pentru creșterea eficienței energetice a unui număr de 13 blocuri din municipiul Blaj, respectiv:
- bloc de locuințe, strada Eroilor, Bl. 16
- bloc de locuințe, strada Eroilor, Bl. 16A
- bloc de locuințe, strada Eroilor, Bl. A1 (16A)
- bloc de locuințe, strada Eroilor, Nr. 16 B
- bloc de locuințe, strada Eroilor, Bl. 17
- bloc de locuințe, strada Eroilor, Bl. 25
- bloc de locuințe, strada Eroilor, Bl. 27
- bloc de locuințe, strada Eroilor, Bl. 28
- bloc de locuințe, strada Eroilor, Bl. 29
- bloc de locuințe, strada Eroilor, Bl A2 (30)
- bloc de locuințe, strada Eroilor, Bl. 35
- bloc de locuințe, strada Gheorghe Doja, Bl. 12
- bloc de locuințe, strada Câmpul Libertății, Bl. G5
Contractul va include:
- efectuarea expertizei tehnice
- audit energetic
- certificat energetic raport de audit energetic
- întocmire documentație la nivel de Documentație de Avizare Lucrări de Investiție, conform HG nr. 907/2016, inclusive analiza cost-beneficiu;
- întocmirea documentației pentru Certificatul de Urbanism
- obținerea avizelor impuse prin Certificatul de Urbanism;
- ridicare topo
Potrivit caietului de sarcini, măsurile de creștere a eficienței energetice (cu asigurarea condițiilor de confort interior) includ lucrări de intervenție/activități aferente investiției de bază, respectiv:
a) Lucrări de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii
b) Lucrări de reabilitare/ modernizare a instalațiilor de iluminat in clădiri:
- izolarea termică a fațadei — parte vitrată, prin înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, inclusiv a celei aferente accesului în clădirea publică, cu tâmplărie termoizolantă dotată, după caz, cu dispozitive/fante/grile pentru ventilarea spațiilor ocupate și evitarea apariției condensului pe elementele interioare de anvelopă;
- izolarea termică a fațadei — parte opacă, în care se pot cuprinde termo-hidroizolarea terasei (hidroizolarea terasei nu este eligibilă fără realizarea termoizolării suplimentare a acesteia), respectiv termoizolarea planșeului peste ultimul nivel în cazul existenței șarpantei, cu sisteme termoizolante, după caz; înlocuirea învelitorii cu o soluție altemativă, în măsura în care este justificată printr-o performanță termică superioară, care ar contribui la creșterea performanței energetice a clădirii (îmbunătățirea izolării și inerției termice);
- izolarea termică a planșeului peste subsol neîncălzit, a pereților subsolului (când acesta este utilizat pentru desfășurarea activității) sau a podului existent al clădirii (când acesta este utilizat pentru desfășurarea activității);
- asigurarea unui nivel ridicat de etanșeitate la aer a clădirii, atât prin montarea adecvată a tâmplăriei termoizolante în anvelopa clădirii, cât și prin aplicarea de tehnologii adecvate de reducere a permeabilității la aer a elementelor de anvelopă opace și asigurarea continuității stratului etanș la nivelul anvelopei clădirii.
c) Lucrările de reabilitare/ modernizare a instalației de iluminat în clădiri si management energetic:
- reabilitarea/ modernizarea instalației de iluminat;
- înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri de iluminat cu eficiență energetică ridicată și durată mare de viață,
- instalarea de corpuri de iluminat cu senzori de mișcare/prezență, acolo unde acestea se impun pentru economia de energie;
- montarea echipamentelor de măsurare a consumurilor de energie din clădire pentru încălzire și apă caldă de consum;
De asemenea, măsurile conexe care contribuie la implementarea proiectului pentru care se solicită finanțare (care nu conduc la creșterea eficienței energetice) includ următoarele lucrări de intervenție/activități:
- construcțiile, instalațiile și dotările (utilaje, echipamente tehnologice și funcționale cu și fără montaj, dotări, active necorporale) aferente măsurilor conexe
- repararea elementelor de construcție ale fațadei care prezintă potențial pericol de desprindere și/sau afectează funcționalitatea clădirii;
- repararea/construirea acoperișului tip terasă/șarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare și evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip șarpantă;
- demontarea instalațiilor și a echipamentelor montate aparent pe fațadele/terasa clădirii, precum și montarea/remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenție; – refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenție
- repararea trotuarelor de protecție, în scopul eliminării infiltrațiilor la infrasfructura clădirii; – repararea/înlocuirea instalației de distribuție a apei reci și/sau a colectoarelor de canalizare menajeră și/sau pluvială din subsolul clădirii până la căminul de branșament/de racord, după caz; – măsuri de reparatii/consolidare a clădirii, acolo unde este cazul;
- crearea de facilități / adaptarea infrastructurii pentru persoanele cu dizabilități (rampe de acces); – lucrări de recompartimentare interioară, acolo unde este cazul;
- lucrări specifice necesare obținerii avizului ISU;
- reabilitarea/ modernizarea instalației electrice, înlocuirea circuitelor electrice deteriorate sau subdimensionate;
- lucrări de înlocuire a tâmplăriei interioare (uși de acces și ferestre).
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News