Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

17-19 mai: Festivalul Internațional „Alba Jazz”, ediția a II-a: Richard Galliano, Omar Sosa, Cobzality, la Alba Iulia. Vezi PROGRAMUL


Publicat

Iubitorii muzicii de calitate mai au foarte puțin de așteptat până când la Alba Iulia se vor aduna muzicieni de cea mai înaltă clasă, veniți din toată lumea, în Cetatea Alba Carolina. La sfârșitul săptămânii, mai precis în zilele de 17, 18 și 19 mai, se desfășoară Festivalul Internațional „Alba Jazz”, ajuns în acest an la cea de-a doua ediție. Participarea va fi gratuită la toate concertele.

Richard Galliano & Tangaria New Quartet, Marcian Petrescu & Trenul de Noapte, Omar Sosa & The New Afro-Cuban Quartet, Trio Zamfirescu sau Cobzality, sunt doar câțiva dintre marii artiști care vor urca pe scena din Piața Cetății la evenimentul muzical al anului 2013 și vor transforma Alba Iulia în centrul jazzului.

Vedeți mai jos programul și descrierea evenimentelor:

Jazz Coffee

vineri, sâmbătă și duminică, ora 10.00

cafeneaua „La Poarta”

De câțiva ani, multe din evenimentele Consiliului Județean Alba (că vorbim de festivalul de teatru, de folk ori de festivalul „Dilema Veche”) încep, în fiecare dimineață, cu o cafea. Alba Jazz, ajuns la a II-a ediție, nu face excepție. În fiecare dimineață de festival ne vom vedea, la Alba Jazz, în cafeneaua „La Poarta”, de lângă Poarta I a cetății Alba Iuliei, ca să bem o cafea în compania artiștilor invitați în festival. Primitoare, deschisă, neconvențională, prietenească și prietenoasă, întâlnirea de la Jazz Coffee este spațiul în care vorbim despre chitară, despre saxofon, despre pian, despre trompetă. Despre jazz.

Atelier de voce jazz & chitară jazz susținut de Luiza Zan (Universitatea Națională de Muzică din București) și Jimmy Cserkesz (București), vineri, ora 11.30 – club „Habitat”

sâmbătă, ora 11.30

spațiile RYMA

duminică, ora 11.30, club „Habitat”

Este esențial ca tinerii să aibă ocazia de a lucra cu artiști-profesori renumiți. De aceea, în fiecare zi de festival, Luiza Zan și Jimmy Cserkesz se vor ocupa de tinerii „Școlii Alba Jazz”, în spații neconvenționale ale cetății Alba Iuliei, departe de sălile de curs. Proiectul „Școala Alba Jazz” a fost creat pentru a da o șansă tinerilor interesați și pasionați de acest gen. Totodată, proiectul există pentru a ridica nivelul așteptărilor publicului din Alba cu privire la ceea ce înseamnă performanță scenică, într-o haină cu totul alta decât cea clasică, folclorică sau cântat cu negativ în spate… Totul este voluntar, deschis și antrenant. Nimeni nu este privit de sus iar scopul este stabilirea unei legături adevărate, artistice între cel care oferă și cel care primește.

Cursuri de măiestrie de chitară clasică susținute de Kenneth Meyer (SUA), vineri, ora 11.30 – spațiile RYMA, sâmbătă, ora 11.30 – club „Habitat”, duminică, ora 11.30, spațiile RYMA

Încă din 2007, a fost demarat un proiect de festival de chitară clasică în Alba Iulia, ce implică și organizarea de masterclass-uri predate elevilor Liceului de Arte din Alba Iulia, altor elevi de specialitate din Romania și celor care doreau să-și aprofundeze cunoștințele din domeniu. Odată cu organizarea celei de-a II-a ediții a Festivalului Alba Jazz (care a înglobat chitara clasică), o să-i avem ca profesori pe celebrii Trio Zamfirescu și pe Kenneth Meyer – un foarte bun profesor de chitară din New York –, alături de care vom oferi cursuri gratuite elevilor care studiază chitara clasică. De asemenea, cursurile pot avea participanți pasivi.

Atelier de Orgă Hammond susținut de Teodor Pop (Jazzybit) duminică, ora 11.30 – Sala Unirii

Teodor Pop s-a îndrăgostit de pian la vârsta de 4 ani și a studiat muzica clasică până la 14 ani, când a fost admis la secția de jazz din cadrul Școlii Populare de Arte „Francisc Hubic” din Oradea. În 2001 obține un certificat de acreditare în muzică cu specializarea „jazz”, în urma unui examen final perfect. A fost membru în numeroase formații de jazz, blues și rock, participând la nenumărate concerte și festivaluri. În 2002 se mută la Timișoara pentru a-și urma studiile, unde continuă să cânte jazz și blues în mai multe proiecte muzicale. În 2004 a câștigat premiul pentru cel mai bun pianist în cadrul concursului memorial „Iuliu Merca” din Cluj-Napoca. Cât despre atelierul pe care Teodor Pop îl va susține, acesta conține o scurtă istorie a orgilor cu registre armonice de tip „drawbar”, generalități (configurarea registrelor armonice, efectul de percuție, amplificatorul sau emulatorul Leslie), tehnici de interpretare (rest your thumb, slapping, glissando, modul „full drawbar”), presetări ale registrelor și tehnici de improvizație pentru Orga Hammond în Blues, Jazz și Gospel.

Jam session – vineri, sâmbătă și duminică, ora 22.30, cafeneaua „La Poarta”

Un jam session, într-un festival de jazz, presupune ideea ca artiști prezenți pe scenă mai devreme să se strângă într-o locație de dinainte pregătită și să cânte împreună. Să improvizeze. Jam session-ul ar trebui să fie, deci, cel mai savuros și interesant punct din zi, ca moment de creativitate și spontaneitate. De pildă, legendarul Miles Davis a înregistrat albumele sale în studio, într-o manieră de session, cu artiști senzaționali. Pentru duminică seara, lângă Poarta I a cetății, jam session-ul va fi centrat pe percuție. Protagoniști: Kult Tribal Kollective. Cei dornici să li se alăture sunt invitați, deci, la Poarta I, unde pot aduce instrumente de percuție convenționale sau neconvenționale.

Deschidere NOAPTEA MUZEELOR, sâmbătă, ora 19.00 – în fața Muzeului Național al Unirii

2013 e al șaselea an când Muzeul Unirii se conectează la evenimentul național „Noaptea muzeelor”, al patrulea când îl adaptează în manieră proprie și profund nonconformistă și al doilea când se unește cu festivalul Alba Jazz. Personaje marcante ale istoriei naționale vor fi prezente la întâlnirea cu mii de vizitatori, oferindu-le ghidaj și prilejuri de fotografiere, pe parcursul a câteva ore aflate sub sloganul „Noaptea în care istoria prinde viață”.

CONCERT KENNETH MEYER (SUA); concert chitară clasică, vineri, ora 18.00 – Sala Unirii

Kenneth Meyer e profesor de muzică la Siracuse University Setnor School of Music din New York. A fost desemnat câștigătorul competiției asociației naționale americane a profesorilor de muzică și a fost numit, de către celebrul „Washington Post”, drept „un gânditor în materie de chitară – se concentrează pe structura specifică fiecărei lucrări muzicale și interpretează cu o gravitate și cu o forță impresionante”. Colaborarea lui Kenneth Meyer cu școlile de chitară din Romania a început de câțiva ani, oferind masterclass-uri și promovând, mai nou, un proiect de burse oferite elevilor români care excelează în acest domeniu.

BEATS REMEDY (Cluj-Napoca); concert hip-hop jazz, vineri, ora 19.30 – Piața Cetății

Încă de la apariție, hip-hop-ul s-a hrănit din sample-uri de jazz, funk și multe altele, adăugând, totodată, beat-urile sintetice de drum-machine și liniile de bass repetitive: un efect hipnotic asupra timpanului și creierului. Probabil a venit momentul ca hip-hop-ul să înapoieze muzicii live bucățile împrumutate; în acest context, formația Beats Remedy este un grup revendicativ. Bass, tobe, clape și turntables reunite pentru a reda sunetul murdar și sacadat, dar și un suflu proaspăt de originalitate, venite exclusiv din capacitatea de improvizație a unor instrumentiști pe cât de închegați, pe atât de eclectici în resorturile lor intime.

RICHARD GALLIANO & TANGARIA NEW QUARTET (Franța); concert jazz, vineri, ora 21.00 – Piața Cetății

În trecut, nu părea să existe un mare artist asociat cu acordeonul. Apoi a apărut Richard Galliano, mânat de o pornire nestăpânită de a-și împărtăși convingerea că acordeonul merita să aibă un loc al său în inima jazz-ului, alături de saxofon și trompetă. Galliano este un muzician extraordinar de versatil, capabil să-și lase amprenta în tot soiul de contexte muzicale, de la apariții solo, la reprezentații cu trupe ample. Abilitățile sale excepționale de solist sunt, acum, recunoscute iar el continuă să exploreze orizonturi muzicale vaste, fără a pierde, totuși, acea calitate lirică ce inundă baladele.

TRIO ZAMFIRESCU (București); concert chitară clasică, sâmbătă, ora 18.00 – Sala Unirii

Mulți îi cunosc de la „Românii au talent”, concursul TV care le-a adus, anul trecut, o notorietate pe care o meritau, de fapt, de mult în inimile publicului larg. De altfel, 2012 era și anul primei lor participări la Alba Jazz, prilej cu care publicul din Alba Iulia i-a cunoscut pe viu pe cei trei frați Zamfirescu, al căror recital a stârnit aplauze puternice. Iată că primăvara lui 2013 îi găsește din nou la Alba Jazz pe Georgeta, Ionuț și Stan Zamfirescu, al căror grup muzical a fost creat din dorința de a reda și transmite acea trăire pasională regăsită în stilul flamenco, prin etalarea unei palete largi de expresie de la profunzimea stărilor meditative, la intensitatea pasajelor de virtuozitate. Vino să asculți un recital de excepție, al unuia dintre cele mai bune trio-uri din România.

JAZZYBIT (Timișoara); concert blues, latin, jazz, sâmbătă, ora 20.00 – Piața Cetății

JazzyBIT este un trio instrumental format din Teodor Pop (pian, orgă Hammond, sintetizator), Mihai Moldoveanu (bas) și Szabó Csongor-Zsolt (tobe, percuție), ce abordează o muzică inspirată din jazz, latin, funk și blues. Ideea trupei a luat naștere în toamna lui 2011, după ce Teodor și Mihai au cântat împreună în trupele „Timișoara Big Band” și „Blues Project”. La sfârșitul lui 2011 a fost cooptat toboșarul Zsolt, urmând ca trupa să susțină primele concerte la începutul lui 2012. Mai târziu, trupa a susținut concerte în Alba-Iulia, Arad, București, Cluj, Oradea, Târgu Mureș, Timișoara și Szeged (Ungaria), cu participări la evenimente mari, precum Sibiu Jazz Festival sau Timișoara Capital Jazz Festival. Repertoriul grupului e format integral din compoziții proprii, variate atât stilistic cât și dinamic. În 2013, JazzyBIT va înregistra albumul de debut intitulat Touch the Sky.

OMAR SOSA – THE NEW AFRO-CUBAN QUARTET (Cuba); concert jazz, sâmbătă, ora 21.30 – Piața Cetății

„Pentru mulți, globalizarea poate fi un concept abstract, dar pentru pianistul și compozitorul Omar Sosa este o chestiune foarte reală și personală. Născut în Camaguey, Cuba, Sosa a făcut turnee și a înregistrat, foarte devreme în cariera sa, în locuri precum Angola, Congo, Etiopia, Spania și Mexic. A trăit și lucrat în Quito, Ecuador, San Francisco, California iar acum s-a stabilit la Barcelona. Deloc surprinzător, muzica sa este o explorare a culturii africane dintr-o perspectivă globală. În muzica sa, conceptele, instrumentele, ritmurile și texturile din tradiții disparate se suprapun, se amestecă și se ating cu o ușurință înșelătoare. Rezultatele sunt totodată proaspete și revelatoare.” (Fernando Gonzalez, „Down Beat”, mai 2002)

KULT TRIBAL KOLLECTIVE (București); paradă de ritmuri tribale, sâmbătă, ora 22.30 – în fața Muzeului Național al Unirii, duminică, ora 13.00, Piața Cetății, duminică, ora 19.00 – Piața Cetății

Kult Tribal Kollective este noul proiect al Kult Studio (KS), care înseamnă producții audio-video de excepție, nenumărate prezențe scenice ale artiștilor KS în concerte dedicate și festivaluri din țară și Europa, evenimente create integral pentru branduri importante, show-uri de muzică-coregrafie-imagine unice, explorări în lumea filmului, animație, teatru și flash-mob-uri dedicate. Kult Tribal Kollective adună la un loc percuționiști din diverse arii și vine cu un mix de ritmuri afro-latin americane, aranjate într-o manieră Kult. Producătorii KTK (Paul Sensor, Melak Cristian) se pot mândri cu o experiență muzicală vastă, ei fiind membri ai unor proiecte artistice internaționale precum Sensor, Mara & KSA (prezenți la Alba Jazz 2012) sau Drum Cafe. Trupa e formată din Melak Cristian, Gilberto Acen Ortega, Cristi Dimitriu aka Crisdecuba, Alexandru Dan Andrei și Răzvan Sarlea.

Duo LUIZA ZAN voce & JIMMY CSERKESZ chitară (București); concert jazz, duminică 18.00 – Sala Unirii

Luiza Zan s-a format ca o cântăreaţă multilaterală, cu rădăcini în muzica de jazz, cu influenţe din muzica clasică. Cu vocea ei unică, Luiza s-a ridicat deasupra frivolităţii şi plictisului statutului de „vedetă”, îmbrăţişând în schimb filosofia omului simplu. Luiza a câştigat numeroase premii la concursurile autohtone de jazz, pasiunea pentru competiţie ducând apoi la prestigiosul premiu al II-lea, în cadrul festivalului de jazz din Montreux, Elveţia. A scris muzică de film (Carambol, Circul Vesel, Maria), de teatru (Năpasta, în regia lui Radu Afrim) și pentru reclame radio și TV.

Adalbert Jimmy Cserkesz, cunoscut muzician încă din adolescență de la festivaluri studențești de jazz sau rock, este acum un artist căruia i se datorează o contribuție masivă la dezvoltarea industriei muzicale din România. A colaborat cu diverse formații și a amprentat scenele de jazz, funk, drum ‘n’ bass și rock românesc.

COBZALITY; concert world music, duminică, ora 19.30 – Piața Cetății

Folclor, datini, sunet. Sunt esențele muzicii create de Cobzality, o trupă românească 100%, al cărei resort stă în arhiva intimă de sonorități ale folclorului românesc. Născută la 1 decembrie 2012, trupa își propune să deschidă, în muzica tradițională românească, o nouă poartă către universalitate. Amestecă elemente melodice străvechi, instrumente de mult uitate și construcții muzicale sintetice, moderne într-un ansamblu coerent. Nu vei uita acest recital. Protagoniști: Sebastian Burneci (trompetă), Florin Romașcu (percuție), Bianca Purcărea (voce), Cristi Moroianu (nai, călușar), Robert Magheți (tobe).

MARCIAN PETRESCU & TRENUL DE NOAPTE (București); concert blues, duminică, ora 21.00 – Piața Cetății

„Trenul de Noapte” este, azi, unica formație din România care abordează harmonica blues, (blues cântat la muzicuță), Marcian Petrescu fiind cotat drept cel mai bun cântăreț la muzicuță din țară, având o performanță discografică remarcabilă (recent a primit Premiul pentru Blues la Gala Premiilor Jazz din București). Spectacolul formației este unic, la nivel 100% cu cel al artiștilor americani de gen, ca abordare repertorială și sound scenic. Cu elemente din blues-ul de factură Chicago, din funk, soul, rhythm & blues, country și rock & roll, formația merge până la fuziuni cu muzica braziliană și cubaneză, pe textele pline de umor ale lui Marcian. Componența trupei este astfel: Marcian Petrescu (muzicuță, voce, texte), Rareș Totu (chitară), Sheby Joo (bas) și Constantin Bărbășelu (baterie). În cadrul recitalului se va lansa un nou album al trupei – „desCÂNTECE DE BLUES”.

Evenimentul este organizat de Consiliul Județean Alba, cu sprijinul Primăriei Municipiului Alba Iulia, în parteneriat cu Asociația Cultur’ART, Muzeul Național al Unirii Alba Iulia, Liceul de Arte, Sibiu Jazz Festival, Teatrul de Păpuși „Prichindel” Alba Iulia, Asociația „ȚARA VINULUI”, „LA POARTA”, „HABITAT”, spațiile „RYMA”, „Cafeneaua L’ATELIER”.

Vedeți mai jos o mostră din ceea ce va aduce Festivalul Alba Jazz:

FOTO: Facebook Alba Jazz



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

6 Comentarii

Publicitate

EVENIMENT

Generația Z: Tineri informați și amabili, care preferă părinții în locul influencerilor. Studiu

Publicat

Noua generație Zeta sau „Digitalii” adică actualii adolescenți și post-adolescenți, născuți între 1995 și 2010, sunt amabili și informaţi, capabili să stabilească relații empatice prin intermediul internetului și pe rețelele sociale, fără a avea nevoie de influenceri (în care au încredere doar în procent de 17%). 

Prima generație „conectată permanent la Internet”, care o urmează pe cea a Milenialilor, și o precede pe cea Alpha, a crescut cu dispozitive tactile.

Continuă să fie dependenţi de mamă și de tată, atunci când au nevoie, primesc informații despre probleme economice folosind canale diversificate atât online, cât și offline, însă, în final, prevalează influența care provine din cercul familial.

Pentru Generația Z, liderii de opinie pentru informații sunt experții în sector și prietenii, citați ca fiind foarte relevanți, respectiv de 34% și 33% dintre intervievați, iar pe locul trei, pentru cei sub 20 de ani, sunt părinții, cu un procent de 25%, în timp ce pentru tinerii de 20-25 de ani predomină ca sursă jurnaliștii, în procent de 20%, alături de sportivi, pentru adolscenţii de sex masculin, scrie rador.ro.

Influencerii, de la care apreciază în principal capacitatea acestora de a filtra și traduce fluxurile de informații (lucrează ca brokerii) sunt considerați puncte de referință de doar 17% din eșantionul interievat. 57% din eșantion consideră că activitatea de influencer este o profesie reală și 30% ar dori să întreprindă în viitor această carieră.

Este foarte posibil ca datorită faptului că simt mai puternic decât generația alfa anterioară legătura cu membrii familiei, caracteristicile pe care tinerii generaţiei Z le caută în liderii de opinie să fie bunătatea și empatia, aşa cum reiese din studiul „Am încredere în tine”, realizat de Tips Ricerche, o agenție specializată în cercetarea pieței.

În ceea ce privește sfera economică, adolescenţii intervievați par să prefere metodele de interacțiune directă, față în față, motiv pentru care tinerii din generaţia Z apelează la persoane de încredere, cum ar fi membrii ai familiei și cunoscuți. Jurnaliștii, împreună cu experții din industrie (consultanţi, de exemplu), sunt şi ei consideraţi o sursă de încredere.

surse: stiripesurse.ro, rador.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Mai este recomandată dezinfectarea cumpărăturilor? Opinia unor experți americani despre pericolul suprafețelor contaminate

Publicat

Studiile continuă să arate că noul coronavirus poate fi detectat pe obiecte și după zile sau săptămâni, însă printre oamenii de știință s-a răspândit consensul că virusul este rareori transmis prin contact cu suprafețe contaminate.

În opinia acestora, ar fi de preferat abandonarea unor măsuri extreme ca punerea în „carantină” a scrisorilor sau dezinfectarea produselor de băcănie, scrie hotnews.ro.

„Din câte știu, în viața reală oameni de știință ca mine – epidemiolog și medic – și virusologi nu-și bat capul cu asemenea lucruri”, afirmă David Morens, consilier senior al directorului Anthony S. Fauci de la National Institute of Allergy and Infectious Diseases.

Aceasta corespunde cu pagina web de la Center for Disease Control and Prevention (CDC), unde pe pagina „Cum se răspândește Covid-19” actualizată scrie că „nu se consideră că atingerea suprafețelor este calea obișnuită” de transmitere a coronavirusului.

Astfel de studii „tind de fapt să spună că în condiții experimentale, care nu sunt ca în lumea reală, virusul poate persista și poate fi detectat”, afirmă el.

Dar adaugă că aceasta nu înseamnă că oricine poate fi infectat. „Volumul de virusuri care persistă s-ar putea să nu fie cel care vă poate afecta într-un context real”. În lumea reală, curenții de aer, lumina Soarelui și căldura acționează toate cu rapiditate pentru incapacitarea virusului.

„Comportamentul este cel care trebuie să te asigure că nimic dimprejur, inclusiv propriile mâini, nu ajunge la gură, nas sau ochi”. Acest comportament include să nu-ți atingi nimic de deasupra gâtului, să porți mască (ceea ce te ajută să-ți amintești să nu-ți atingi fața), distanțare socială și mâini cât de curate posibil. În aceste condiții poți chiar să mergi la un restaurant și să atingi obiecte acolo – scaunul, meniul – fără să le cureți în prealabil și „dacă ultimul lucru pe care-l atingi este săpunul sau dezinfectantul … ești ok”, spune Morens.

Stefan Baral, profesor asociat în departamentul de epidemiologie de la Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, spune că e o mare diferență între o singură particulă virală capabilă să supraviețuiască pe o anumită suprafață și potențialul virusului de a intra într-o membrană de mucus, a o traversa și a infecta pe cineva.

Angela Rasmussen, virusoloagă la Center for Infection and Immunity de la Columbia Universityʼs Mailman School of Public Health, spune că epidemiologii pot avea dificultăți în aflarea de dovezi din lumea reală ale transmiterii virusului de pe obiecte contaminate.

„Nu cred că este necesar și înțelept să curățăm produsele de băcănie”, nu este nevoie de antibacteriene pentru curățarea căminului, spune aceasta. Săpunul și apa, alcoolul și înălbitorul, pe de altă parte, au spectru larg de acțiune, spune Rasmussen, omorând multe bacterii ca și virusuri.

sursă: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

CÎMPENI

ȘTIREA TA: O familie din Apuseni are nevoie de ajutorul comunității. Casa le-a fost distrusă într-un incendiu

Publicat

Un mesaj de ajutorare a unei familii care a rămas fără locuință a fost transmis de către un cititor Alba24. Este vorba despre incendiul de luni dimineața din satul Huzărești din comuna Gârda de Sus, în urma căruia o casă a fost distrusă de flăcări.

Apelul transmis pe rețeaua de socializare îndeamnă la ajutor pentru proprietari care și-au pierdut bunurile în incendiu.

”În cursul zilei de azi a avut loc un incendiu în comuna Gârda, în sat Huzărești, la o familie a ars casa cu tot ce a muncit o viață, rămânând doar cu hainele pe ei. Vă rog, ajutați acești oameni necăjiți”, este mesajul postat pe rețeaua de socializare.

Pompierii au intervenit cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim-ajutor.

Vezi și UPDATE FOTO: INCENDIU într-un sat din Gârda de Sus. Casă cuprinsă de flăcări. Pompierii au intervenit cu două autospeciale

Nu au fost persoane rănite.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Eseu trimis online profesorului. Variantă luată în calcul pentru teza la Română, în școlile aflate în scenariul roșu

Publicat

Secretarul de stat Luminița Barcari din cadrul Ministerului Educației spune că, în scenariul roșu, tezele ar putea fi date, la Română, sub forma unui eseu.

“Analizăm posibilitatea, să spunem, eliminării tezelor. Trebuie să aplicăm aceeași regulă pentru toată lumea, nu putem să facem discriminări: pentru elevii care învață în scenariul verde să dăm teze, pentru ceilalți nu”, a anunțat în această dimineață secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar.

În scenariul roșu, elevii ar putea susține ca teză un eseu pe care să îl trimită online, în timp ce în scenariul galben elevii ar putea susține tezele pe rând, atunci când revin la școală, a declarat Luminița Barcari, potrivit edupedu.ro.

În prezent, în cadrul Ministerul Educației sunt în analiză mai multe variante, printre care aceea ca în “scenariul galben să susțină aceste lucrări atunci când vin elevii la clasă, profesorul având grijă ca elevii să aibă același tip de item. Iar în scenariul roșu ne gândeam, dar aceasta este doar o variantă, – în funcție de disciplină pot fi concepute subiectele pentru teze adaptat în funcție de tipul de itemi la care se pretează fiecare disciplină. La Limba și literatura română, de exemplu, colegii mei au propus chiar un eseu.

Dar este doar o variantă de lucru și după ce ne vom consulta cu partenerii noștri sociali – sindicatele, parintii, elevii – vom lua o decizie. Deci în scenariul roșu să fie o evaluare care să se preteze online, iar copilul să transmită lucrarea lui în timp real profesorului”, a declarat Barcari.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate