Actualitate
50.000 de lei pentru firme: Ministerul pentru Mediu de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a anuțat când lansează programul de susținere a internaționalizării

Potrivit unui comunicat postat pe pagina de facebook a ministerului, programul urmează să se lanseze pe 25 iulie 2017, în cadrul unei conferințe cu tema „Măsuri de sprijinire și promovare a exportului susținute de Guvernul României. Lansarea Programului de susținere a internaționalizării operatorilor economici români, cu finanțare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020”.
„Cu această ocazie va fi lansat Programul de susținere a internaționalizării companiilor românești și se va prezenta Programul de Promovare al Exportului 2017-2018, privind participarea la târguri și expoziții internaționale sub pavilion național, precum și la misiuni economice, măsuri ale Programului de Guvernare 2017-2020, aflate în responsabilitatea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat”, se mai precizează în comunicat.
Potrivit unei hotărâri adoptate recent de Guvern, accesul pe piața externă a IMM-urilor va fi susținut de la bugetul de stat cu suma de 71 milioane lei, pentru perioada 2017-2020.

Alocația financiară nerambursabilă este în cuantum de maxim 50.000 de lei/beneficiar, reprezentând maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Prin program se finanțează:
- participări individuale la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în străinătate, cu stand propriu, altele decât cele organizate în baza OUG 56/2016 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat şi în baza HG 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a acţiunilor din Programul de promovare a exportului;
- participări individuale la misiuni economice organizate în străinătate, altele decât cele organizate în baza OUG 120/2002 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat şi în baza HG 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a acţiunilor din Programul de promovare a exportului;
- crearea identităţii vizuale a unui IMM (marcă, siglă, slogan);
- realizarea unui site pe Internet/ aplicaţie pentru mobil, pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate, în limba română şi limba engleză/ altă limbă de circulație internațională;
- participări ale angajaților la cursuri de pregătire, în ţară şi/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi pieţe;
- analize și studii de piață;
- alte tipuri de activităţi de promovare şi susţinere a internaţionalizării.
Completarea cererii tip pentru înscriere în program, în vederea obținerii finanțării, se face on-line pe site-ul www.aippimm.ro.

Data de la care este activă înscrierea on-line se comunică pe site-ul instituției cu cel puțin 5 zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis.
Verificarea documentelor depuse și a cererii pentru înscrierea în Program on-line se face în maxim 15 zile lucrătoare, după încheierea sesiunii de înscriere.
Acordarea finanțării se realizează în baza criteriului „primul venit – primul servit”, în limita bugetului.
Beneficiarii alocațiilor financiare nerambursabile au obligația de a raporta efectele participării la Program către minister, pentru o perioadă de 2 ani, începând cu anul următor acordării alocației financiare nerambursabile.
sursa: startupcafe.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News