Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

A crescut numărul intervenţiilor ISU Alba cu 15%. Mai multe solicitări la incendii şi asistenţă SMURD


Publicat

autospeciale isu alba

În 2017, a crescut numărul intervenţiilor ISU Alba cu aproape 15% faţă de anul precedent. Incendiile de vegetaţie s-au înmulţit, aceste cazuri fiind mai multe cu peste 200%. Cele şapte echipaje SMURD au avut 6.620 de intervenții, la fel, în creştere faţă de anul trecut, în vreme ce Dispeceratul Integrat ISU – SAJ Alba a avut, în medie, 188 de solicitări pe zi. Au fost şi peste 300 de alerte false, situaţii în care echipajele au fost întoarse din drum.

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Unirea” Alba Iulia şi-a prezentat, marţi, bilanţul activităţilor pe 2017.

Potrivit raportului, s-au înregistrat 8.488 acțiuni de intervenție (față de 7.415 în 2016, 5.646 în 2015, 4.982 în 2014), în medie 23 pe zi (20 în 2016), numărul acestora crescând cu 14,18 % față de anul 2016. Din total, 1.868 intervenţii au fost pentru diferite situații de urgență sau alte acțiuni, iar 6.620 au fost solicitări SMURD.

De asemenea, 3.766 au avut loc în mediul rural (2.756 în 2016, 2.357 în 2015, 2.171 în 2014) reprezentând 44,37% și 4.722 în mediul urban (4.659 în 2016, 3.289 în 2015, 2.811 în 2014), reprezentând 55,63%.

Acțiunile desfășurate și evenimentele la care au intervenit echipajele inspectoratului:

– 269 pentru stingerea incendiilor (206 în 2016, 222 în 2015, 189 în 2014);

– 240 la incendii de vegetație, fond forestier și deșeuri (72 în 2016, 130 în 2015, 98 în 2014);

– 354 pentru asistență de persoane (176 în 2016, 175 în 2015, 61 în 2014) (degajări de persoane rămase blocate în apartament, ascensor, la înălțime etc.);

– 61 la inundații și fenomene meteo periculoase (78 în 2016, 22 în 2015, 11 în 2014);

– 19 pentru asanări ale terenului și distrugeri de muniție rămasă neexplodată (29 în 2016, 27 în 2015, 24 în 2014);

– 11 pentru protecția mediului (7 în 2016, 11 în 2015, 5 în 2014);

– 14 pentru salvări de animale (14 în 2016, 13 în 2015, 11 în 2014);

– 956 alte intervenții, din care 816 au fost recunoașteri și exerciții (953 în 2016, 126 în 2015, 96 în 2014);

– 6.206 ajutor medical de urgență (5.550 în 2016, 4.740 în 2015, 4.325 în 2014);

– 30 pentru descarcerare (25 în 2015, 30 în 2014);

– 321 alarme false, întors din drum sau deplasări la care nu a mai fost necesară intervenția (180 în 2016, 155 în 2015, 132 în 2014).

Față de anul 2016, a crescut numărul acțiunilor și activităților pentru intervenție cu 14,47%. S-au înregistrat creșteri la numărul intervențiilor la incendii de vegetație uscată cu peste 233,33% (de la 72 la 240) şi ajutorul medical de urgență – a crescut cu 14,55%.

Ca urmare a intervențiilor au fost salvate bunuri în valoare de aproximativ 63 milioane lei (56 milioane lei în 2016, 53 milioane lei în 2015, 28 milioane lei în 2014), iar bunurile materiale distruse în urma situațiilor de urgență au fost estimate la aproximativ 11.460.000 lei. Se constată că bunurile salvate sunt de peste 5 ori mai mari decât cele distruse.

Ca unul dintre cele mai frecvente tipuri de risc, incendiile s-au manifestat în procent de 71,64% la locuințe și anexe gospodărești (75,25% în 2016, 72% în 2015, 75% în 2014), 3,35% în agricultură și silvicultură (0,98% în 2016, 4,1 % în 2015, 2,1% în 2014), 7,46% în industrie (6,31% în 2016, 11,2% în 2015, 7,4% în 2014), 4,85% în administrația publică, învățământ și sănătate (4,85% în 2016, 2,25% în 2015, 3,7% în 2014), 2,98% în transport (4,85% în 2016, 2,25% în 2015, 2,7% în 2014), 2,98% în comerț și alimentație publică (3,88% în 2016, 4,1% în 2015, 5,4 % în 2014), iar 4,10% în alte domenii de activitate (3,88% în 2016, 4,1% în 2015, 3,7 % în 2014).

În urma incendiilor produse, o persoană a decedat (2 în 2016, 4 în 2015, 3 în 2014), iar alte patru persoane au fost salvate, dar au suferit diferite traume (5 în 2016, 18 în 2015 și 7 în 2014). Persoana decedată a fost surprinsă de flăcări înainte ca echipajele de intervenţie să ajungă la locul intervenţiei.

Citeşte şi UPDATE: Tragedie în localitatea Laz. Un bărbat de 37 de ani a decedat în urma unui INCENDIU izbucnit la casa în care locuia

Cauzele incendiilor:

– utilizarea instalațiilor și echipamentelor electrice defecte sau improvizate – 89 incendii, adică 33,20% din total incendii (81 incendii – 39,32% din total incendii în 2016, 77 incendii – 34,7% din totalul incendiilor în 2015 și 67 incendii – 35% din total incendii în 2014);

– mijloace sau sisteme de încălzire cu defecțiuni sau improvizații, coșurile de fum defecte sau necurățate – 59 de incendii ceea ce reprezintă 22,01% din totalul incendiilor (64 incendii – 31,07 din totalul incendiilor, 29 incendii – 13,1% în 2015 și 26 de incendii, 13,8% în 2014);

– acțiunile intenționate – 17 incendii ceea ce reprezintă 6,34% din totalul incendiilor (9 incendii –  4,37 din totalul incendiilor în 2016, 16 incendii – 7,2% în 2015 din totalul incendiilor și 17 incendii – 9 % din totalul incendiilor în 2014);

– focul deschis – 38 incendii ceea ce reprezintă 14,18% din totalul incendiilor (10 incendii – 4,85% din totalul incendiilor în 2016, 29 – 13,1% din totalul incendiilor în 2015 și 30 incendii – 15,8% din totalul incendiilor în 2014);

– fumatul fără respectarea normelor – 22 incendii ceea ce reprezintă 8,2% din totalul incendiilor (22 incendii ceea ce reprezintă 9,9% din totalul incendiilor în 2015 și 14 incendii, 7,4% în 2014);

– jocul copiilor cu focul – 2 incendii ceea ce reprezintă 0,74% din totalul incendiilor (4 incendii cu 1,8% în 2015 și 3 incendii, 1,6% în 2014);

Timpul mediu de răspuns la incendii a fost de 14,55 minute (16 minute în 2015, 17 minute în 2014), iar durata medie a intervențiilor la incendii a fost de 96 minute.

Pentru 41,27% din populația județului aflată în localităţi unde inspectoratul are subunități de intervenție, timpul mediu de deplasare la intervențiile pentru stingerea incendiilor a fost de 7’19”, iar cel al echipajelor SMURD de 6’18”. Pentru populația aflată în zonele de sprijin ale subunităților de intervenție (58,73%), timpul mediu de deplasare la intervențiile pentru stingerea incendiilor a fost de 22’47” iar cel al echipajelor SMURD de 16’18”.

În anul 2017, s-a constatat creșterea numărului de incendii produse la pășuni, terenuri agricole, gropi de gunoi de la 72 la 240 incendii (în 2016 au fost 72, în 2014 au fost 98, iar în 2013 au fost 122).

Aproape 200 de solicitări pe zi, în medie, la Dispeceratul Integrat ISU – SAJ Alba

În anul 2017 au fost înregistrate, în Dispeceratul Integrat ISU – SAJ Alba un număr de 68.506 de solicitări (62.715 în 2016, 63.183 în 2015, 55.873 în 2014), în medie 188 de solicitări pe zi (172 în 2016, 173 în 2015, 153 în 2014).

Dintre acestea, numai la stațiile 112 ale ISU s-au înregistrat un număr de 13.113 solicitări (10.769 în 2016, 11.207 în 2015, 10.539 în 2014 și 18.600 în anul 2013), în medie 36 de solicitări pe zi (30 în 2016, 31 în 2015, 29 în 2014, 51 în 2013), iar la stațiile SAJ s-au înregistrat un număr 55.393 solicitări (61.946 în 2016, 51.976 în 2015, 45.334 în 2014), în medie 152 (142 în 2016, 142 în 2015, 124 în 2014) solicitări / zi.

Din cele 68.506 de solicitări, la peste 23.000 au fost transferate sau a fost pus în ascultare personalul ISU.

Peste 6000 de intervenţii pentru cele 7 echipaje SMURD

Asistența medicală de urgență și descarcerare la nivelul județului Alba este asigurată în mod integrat de către Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare (SMURD), structurile Serviciului de Ambulanță Județean, Unitatea de Primiri Urgențe și Compartimentele de Primiri Urgențe din cadrul spitalelor municipale și orășenești.

Astfel, cele 7 echipaje SMURD Alba (6 echipaje de prim ajutor – EPA și 1 echipaj de terapie intensivă mobilă – TIM) au avut 6.620 intervenții (5.779 în 2016, 4.969 în 2015, 4.487 în 2014), în medie 18 intervenții/zi (15 în 2016, 13 în 2015 și 12 în 2014).

În funcție de tipul solicitărilor SMURD, situația se prezintă astfel:

ajutor medical de urgență – 6.206 (5.550 în 2016, 4.740 în 2015, 4.325 în 2014);

descarcerare – 30 (28 în 2016, 25 în 2015, 30 în 2014);

asistență de persoane – 261 (94 în 2016, 99 în 2015, 46 în 2014);

alte situații – 7 (0 în 2016, 2 în 2015, 1 în 2014);

alerte false, întors din drum și deplasări fără intervenție – 116 (107 în 2016, 103 în 2015, 85 în 2014).

Au fost asistate un număr de 7.170 persoane (5.829 în 2016, 5.210 în 2015, 4.573 în 2014), din care la 7.135 persoane (5.774 în 2016, 5.068 în 2015, 4.518 în 2014) li s-a acordat ajutor medical de urgență sau asistență medicală, iar 35 au fost asistate ca urmare a accidentelor de circulaţie (55 în 2016, 44 în 2015, 55 în 2014).

Timpul mediu de răspuns al echipajelor SMURD a fost de 11’10” (10’15” în 2016, 9’45” în 2015, 10’26” în 2014 și 10’53” – 2013), iar timpul mediu de intervenție a fost de 38’51” (39’07” în 2016, 40’23” în 2015, 44’11” în 2014 și 43’51” în 2013).

În anul 2017 echipajul de terapie intensivă mobilă (TIM) a funcționat 249 zile din cele 365, ceea ce reprezintă 68%. Cu toate acestea, echipajul a desfășurat 553 intervenții (411 în 2016, 628 în 2015, 772 în 2014), peste 8% din totalul intervențiilor SMURD, (medie de 2,22 intervenții/zi), fiind asistate 557 persoane (465 în 2016, 656 în 2015, 867 în 2014 și 896 în 2013), aspect care justifică pe deplin necesitatea și utilitatea echipajului.

Dotări noi la ISU Alba, anul trecut

În decursul anului 2017 au intrat în dotarea inspectoratului și tehnică nouă:

– o autospecială de intervenție și salvare de la înălțime de 42 metri, marca Iveco Magirus

Citeşte şi FOTO: Autospecială de salvare la înălțimi peste 40 de metri, în dotarea ISU Alba. Investiţie de 2,6 milioane lei

– un autocamion cu sistem hidraulic pentru transport container, marca Renault

– un container cu echipamente specifice pentru căutare-salvare

– o motopompă remorcabilă de mare capacitate MPS 600

– o barcă pneumatică, tip BP4.

Totuși mai există 10 autospeciale pentru intervenție care au o vechime în exploatare de peste 20 de ani (o autospecială de intervenție și salvare de la înălțimi, 7 autospeciale de lucru cu apă și spumă, două autocamioane de intervenție).

 

 

Probleme întâmpinate şi planuri pentru 2018

Inspectoratul este afectat de o serie de probleme recurente:

– executarea misiunilor de intervenție la incendii în zone greu accesibile sau fără surse de alimentare cu apă a autospecialelor de intervenție;

– creșterea numărului, diversității și sensibilității intervențiilor, în condițiile în care resursa umană se confruntă cu nevoia de adaptare continuă a competențelor (2 – 3 specializări: medicală, stingere incendii, scafandri, alpiniști, pirotehniști, CBRN etc.);

– ca urmare a misiunilor, concediilor sau cursurilor nu s-a reuşit încadrarea tuturor turelor din an cu 3 subofiţeri la dispeceratul integrat ISU – SAJ, uneori fiind necesar ca, pentru asigurarea unui minim de 2 subofiţeri / tură, să se suplimenteze personalul Dispeceratului cu cadre din alte compartimente funcționale (AECI, CTI, etc);

– spaţiul redus alocat Dispeceratului Integrat ISU – SAJ nu asigură condiţii optime de desfăşurare a activităţilor pe timpul gestionării situaţiilor de urgenţă (centralizare și raportare date, implementarea datelor în aplicații, etc.). Pentru rezolvarea acestei probleme se află în curs de finalizare o investiţie care constă în mansardarea sediului inspectoratului;

– unitatea nu deține baze sportive, poligoane de pregătire sau terenuri pentru amenajarea acestora, astfel că activitățile de pregătire practică, educație fizică și sport s-au desfășurat cu o bază materială incompletă, în curțile subunităților, în funcție de spațiul existent;

– ca o consecință a spațiilor insuficiente destinate garării autovehiculelor de la sediul inspectoratului, nu s-a asigurat protecția tuturor mijloacelor de mobilitate terestră și navală împotriva intemperiilor și agenților de coroziune atmosferici, motiv pentru care au fost necesare activități de întreținere suplimentară a acestora;

– din cauza existenței zonelor fără acoperire radio, în unele situații comunicațiile radio s-au desfășurat cu greutate, în principal în zona de Nord și Nord – Vest (Munții Apuseni) și în zona de Sud (Munții Șureanu). În aceste zone, comunicațiile radio s-au desfășurat prin realizarea unor relee de comunicații între dispecerat și punctul de comandă și de aici cu celelalte forțe de intervenție.

În seria planurilor pentru perioada 2018 – 2020 este amintită dezvoltarea de noi puncte de lucru la Baia de Arieș, Gârda de Sus, Jidvei şi Zlatna și creșterea mobilității inspectoratului.

Având în vedere caracteristicile reliefului și ale raioanelor de intervenție ale subunităților, pentru asigurarea criteriilor operaționale, timpul de răspuns în situații de urgență în orice punct al raionului de intervenție de maxim 25 minute, raza medie a raionului de intervenție (între 15 și 30 de kilometri), este nevoie de înființarea de patru noi puncte de lucru sau subunități astfel:

în zona de Nord a județului – 2 puncte de lucru – unul la Baia de Arieș și unul în localitatea Gârda de Sus;

în zona de Est a județului – un punct de lucru în localitatea Jidvei;

în zona de Vest a județului – un punct de lucru în orașul Zlatna.

De asemenea, se menţionează creșterea participării voluntarilor în echipele intervenție ale inspectoratului.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Incident pe aeroportul din Cluj: un avion a ieșit de pe pistă, din cauza vântului puternic

Publicat

izz

Un incident s-a petrecut luni seara pe aeroportul Avram Iancu” Cluj-Napoca. Un avion al companiei Wizz Air a ieșit de pe pistă, din cauza vântului puternic.

Incidentul nu a avut urmări grave: nu au fost afectați pasagerii sau aeronava.

”La zborul Wizz Air de la Bologna, având în vedere că a bătut vântul puternic și erau condiții de iarnă, nu era recomandat să întoarcă pe pistă, avionul a întors pe pistă, contrar condițiilor meteo și a ieșit puțin în lateralul pistei.

Nu a fost avariată deloc aeronava, nici pasagerii nu au avut probleme. Din acest motiv au fost întârzieri între 30 de minute și o oră la zborurile Wizz Air de la Valencia și Lufthansa de la Munchen”, a spus directorul aeroportului clujean David Ciceo, pentru cluj24.ro.

Potrivit sursei citate, cele două curse au fost redirecționate la Timișoara. Pasagerii nu au fost coborâți din avioane. Au așteptat aproximativ o oră, iar apoi s-au întors la Cluj.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Cine va beneficia de plafonarea prețului la energie și reducerea facturilor. Măsuri extinse convenite de Guvern cu furnizorii

Publicat

contor curent gaz

Nicolae Ciucă i-a adunat marţi pe reprezentanţii producătorilor şi furnizorilor din domeniul energiei și a prezentat soluţiile aflate acum în lucru la nivelul Guvernului. 

Este vorba despre două măsuri importante. Este vorba despre:

plafonarea preţului la energie pentru consumatorii finali casnici şi industriali, pentru întreprinderile mici şi mijlocii, în paralel cu creşterea plafonului de consum până la care se aplică această facilitate,

aplicarea unui sistem de reducere a facturii la energie pentru universităţi şi alte instituţii de învăţământ, spitale, instituţii de cultură şi religioase, furnizori de servicii sociale, instituţii publice, ONG-uri.

Aceste măsuri vor fi incluse într-un act normativ ce va fi supus, în perioada imediat următoare, analizei şi aprobării Guvernului.

„Am văzut familii cu venituri mici, instituţii, reprezentanţi ai cultelor, centre sociale cu facturi foarte mari. Statul are responsabilitatea de a proteja oamenii şi de a interveni în acest sens.

Vă cer să remediaţi problemele şi cei care au avut de suferit în noiembrie, decembrie şi ianuarie să aibă facturile recalculate, iar greşelile remediate.

Refaceţi facturile şi asiguraţi oamenii că nu vor plăti în plus pentru greşeli de facturare. Măsurile Guvernului vor reglementa situaţia astfel încât oamenii să nu fie debranşaţi pentru facturile calculate greşit şi nici să fie obligaţi să plătească penalităţi”, a afirmat premierul Nicolae-Ionel Ciucă.

Controale și facturi recalculate

În cadrul discuţiilor, au fost prezentate în detaliu modalităţile în care se aplică schemele de compensare şi plafonare aflate acum în vigoare pentru facturile la energie, precum şi soluţiile de corectare a facturilor emise eronat pentru consumatorii casnici.

„Potrivit analizei prezentate de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, peste două milioane de facturi pentru furnizarea energie electrice au fost deja recalculate, fiind preluate peste 450 de sesizări de emitere neconformă, în urma controalelor efectuate fiind date amenzi în valoare de peste 600.000 lei.

Alte 101 controale sunt încă în derulare, urmând a se face verificări la toţi operatorii economici furnizori de energie electrică şi gaze.

Furnizorii de energie electrică şi gaze naturale au agreat noile măsuri anunţate de Guvern pentru compensarea şi plafonarea preţurilor, angajându-se, totodată, să depună eforturi susţinute pentru a evita, pe viitor, repetarea problemelor legate de emiterea de facturi eronate.

Responsabilități asumate de furnizori

Totodată, furnizorii şi-au asumat responsabilitatea de a storna şi de a reface facturile emise eronat până acum, urmând ca cele deja achitate să se deducă din următoarea factură”, potrivit comunicatului de presă.

La discuţii au participat membri ai Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE – ce reprezintă cele mai importante grupuri din domeniul energiei electrice şi gazelor naturale) – Eric Stab, preşedintele ACUE, Chairman & CEO ENGIE România şi director executiv ENGIE pentru Europa de Est, Carlo Pignoloni, CEO & Country Manager Enel România, Volker Raffel, CEO E.ON România, membru Board Federaţia ACUE, Corina Popescu, CEO Electrica S.A., vicepreşedinte Euroelectric, membru Board Federaţia ACUE, Ondřej Šafář, CEO CEZ România, vicepreşedinte Federaţia ACUE, Daniela Dărăban, director executiv Federaţia ACUE.

De asemenea, au mai participat Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte A.N.R.E., Mihai Culeafă, preşedinte ANPC, Bogdan Nicolae Badea, preşedinte Hidroelectrica, Aristotel Marius Jude, membru executiv Romgaz, Cosmin Ghiţă, director general Nuclearelectrica, Daniel Burlan, preşedinte Complexul Energetic Oltenia, Gabriel Andronache, preşedinte Transelectrica, Ion Sterian, director general Transgaz, Niculae Havrileţ, director general Distribuţie Energie Electrică România, reprezentanţi ai Consiliului Concurenţei.

Noile prețuri plafonate la gaze și energie electrică

Premierul a anunţat luni seara noile prețuri la facturile la energie electrică şi gaze şi a spus că peste un milion de facturi vor fi refăcute fără ca românii să fie debranşaţi.

La energie electrică scade plafonul de la 1 leu la 0,8 lei per kW în cazul consumatorilor casnici şi se fixează la 1 leu per kW în cazul IMM-urilor, au decis guvernanţii.

În ceea ce priveşte limita de consum, aceasta creşte de la 300 de kW la 500 de kW la persoane fizice.

La gaze plafonul scade la 0,31 Kw, iar limita de consum creşte de la 1.000 la 1.500 de Kw. Discount-ul este 0,221 lei per kW, iar pentru IMM-uri, şcoli spitale, biserici şi industria alimentară este 0,36 lei per kW

Măsura se va aplica de la 1 februarie până la 31 martie şi va avea un impact de aproximativ 3 miliarde de lei, a adăugat premierul.

Toate facturie făcute greşit vor fi refăcute, iar clienţii nu vor plăti penalităţi, a mai spu premierul Ciucă. Este vorba despre peste un milion de facturi greşite, a precizat Nicolae Ciucă.

Care au fost variantele inițiale

Membrii Coaliției de guvernare s-au reunit luni seara în ședință pentru a decide măsuri care să ducă la stoparea creşterii facturilor la energie electrică şi gaze.

Varianta PNL a fost revenirea la preț reglementat pentru o perioadă de până la șase luni pentru consumatorii casnici și variante de compensare de la buget pentru companii.

PSD a propus plafonarea prețului la energie și gaz la o valoare mai mică decât cea stabilită anul trecut, dublarea volumului pentru care prețul este compensat și reducerea TVA la 5%.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 134 cazuri COVID și un deces, în ultimele 24 de ore. Situația infectărilor în localitățile din județ, 18 ianuarie

Publicat

Au fost înregistrate 134 de cazuri COVID în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP) marți, 18 ianuarie.

Numărul cazurilor active a crescut la 1.245 (anterior 1.076). Comparativ, luni erau raportate 122 cazuri noi în 24 de ore.

A fost raportat decesul unei persoane confirmate COVID: o femeie de 59 de ani din Ciugud, nevaccinată, care avea și alte afecțiuni.

În județul Alba, de la începutul pandemiei, au fost 35.864 cazuri confirmate, 33.483 persoane vindecate, 1.136 decese. În același interval au fost prelucrate 378.593 teste (310.097 PCR și 68.496 rapide).

În ultimele 24 de ore au fost făcute 1.276 testări: 519 PCR (281 la DSP și 238 la spitalul județean) și 757 teste rapide.

Localitățile din județ în care au fost raportate cazuri noi (în ultimele 24 de ore):

Mediul urban: 82 cazuri noi, 20 cazuri reinfectare

Alba Iulia: 32 cazuri (+11 cazuri reinfectare)

Cugir: 14 cazuri (+2 cazuri reinfectare)

Sebeș: 13 cazuri (+2 cazuri reinfectare)

Aiud: 13 cazuri (+1 caz reinfectare)

Blaj: 4 cazuri

Abrud: 2 cazuri (+1 caz reinfectare)

Baia de Arieș: 1 caz

Câmpeni: 1 caz (+1 caz reinfectare)

Ocna Mureș: 1 caz

Zlatna: 1 caz (+1 caz reinfectare)

Teiuș: 1 caz reinfectare

1 caz neatribuit

Mediul rural: 26 cazuri noi, 5 cazuri reinfectare

Albac: 4 cazuri

Ighiu: 3 cazuri

Daia Română: 2 cazuri

Galda de Jos: 2 cazuri

Meteș: 2 cazuri

Săsciori: 2 cazuri (+ 1 caz reinfectare)

Almașu Mare: 1 caz

Bistra: 1 caz

Blandiana: 1 caz (+2 cazuri reinfectare)

Cetatea de Baltă: 1 caz

Jidvei: 1 caz

Livezile: 1 caz

Lupșa: 1 caz

Rimetea: 1 caz

Șona: 1 caz

Șpring: 1 caz

Vințu de Jos: 1 caz

Câlnic: 1 caz reinfectare

Roșia Montană: 1 caz reinfectare

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 3,33 (anterior 2,88).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Incidența Cazuri
Urban    
MUNICIPIUL ALBA IULIA 5.98 456
MUNICIPIUL AIUD 5.4 136
ORAŞ CUGIR 3.93 100
MUNICIPIUL SEBEŞ 3.83 126
ORAŞ OCNA MUREŞ 3.61 50
ORAŞ ABRUD 2.71 14
ORAŞ TEIUŞ 2.23 16
MUNICIPIUL BLAJ 1.94 40
ORAŞ CÂMPENI 1.54 11
ORAŞ ZLATNA 1.15 9
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 0.8 3
Rural    
BLANDIANA 9.2 8
SÂNTIMBRU 8.03 24
METEŞ 6.14 17
RIMETEA 6.04 6
CIUGUD 5.52 18
VIDRA 4.6 7
UNIREA 4.32 21
LUNCA MUREŞULUI 4.31 11
LIVEZILE 4.29 5
IGHIU 3.95 28
DAIA ROMÂNĂ 3.83 12
SOHODOL 2.99 5
ŞPRING 2.79 7
NOŞLAC 2.75 5
ALBAC 2.56 5
LUPŞA 2.44 7
VINŢU DE JOS 2.36 13
VADU MOŢILOR 2.35 3
GÂRBOVA 2.32 5
ŞUGAG 2.11 6
CRICĂU 2.04 4
ARIEŞENI 1.95 3
SĂSCIORI 1.85 12
ÎNTREGALDE 1.82 1
SĂLIŞTEA 1.71 4
ALMAŞU MARE 1.66 2
GALDA DE JOS 1.56 7
VALEA LUNGĂ 1.29 4
ŞIBOT 1.28 3
ROŞIA DE SECAŞ 1.25 2
STREMŢ 1.23 3
BERGHIN 1.05 2
DOŞTAT 0.99 1
JIDVEI 0.94 5
BISTRA 0.89 4
CIURULEASA 0.89 1
SÂNCEL 0.78 2
SĂLCIUA 0.72 1
BUCIUM 0.71 1
GÂRDA DE SUS 0.68 1
SCĂRIŞOARA 0.67 1
CÂLNIC 0.51 1
MIRĂSLĂU 0.51 1
CRĂCIUNELU DE JOS 0.47 1
ROŞIA MONTANĂ 0.37 1
MIHALŢ 0.31 1
PIANU 0.28 1
ŞONA 0.23 1
AVRAM IANCU 0 0
BUCERDEA GRÂNOASĂ 0 0
CENADE 0 0
CERGĂU 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 0 0
CETATEA DE BALTĂ 0 0
CUT 0 0
FĂRĂU 0 0
HOPÂRTA 0 0
HOREA 0 0
LOPADEA NOUĂ 0 0
MOGOŞ 0 0
OCOLIŞ 0 0
OHABA 0 0
POIANA VADULUI 0 0
PONOR 0 0
POŞAGA 0 0
RĂDEŞTI 0 0
RÂMEŢ 0 0

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: pot fi puși absenți elevii care nu se prezintă la cursuri, la apariția unui caz COVID în clasă

Publicat

Elevii care lipsesc de la cursuri la apariția unui caz COVID pot fi puși absenți, a precizat ministrul Educației. DSP este instituția care face ancheta epidemiologică.

Potrivit ministrului Sorin Câmpeanu, dacă nu există o decizie oficială de suspendare a activităţii cu prezenţă fizică, elevilor li se pot trece absenţe.

Atâta timp cât şcoala se derulează cu prezenţă fizică, nu există o decizie oficială de suspendare a activităţii cu prezenţă fizică în acea clasă, li se trec absenţe”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Digi24.

Vezi și Weekend prelungit pentru elevi și copiii de grădiniță. Urmează o nouă minivacanță

Ministrul Educației a precizat că ancheta epidemiologică este făcută de DSP, iar elevii din clasă în care s-a depistat un caz de COVID-19 poartă corespunzător masca de protecţie, nu sunt consideraţi contacţi cu cel depistat pozitiv.

”În Ordinul comun se prevede că, încă de la apariţia primului caz, DSP face anchetă epidemiologică. Dacă respectă regulile şi poartă masca de protecţie, aşa cum trebuie să o poarte în clasă, nu sunt contacţi direcţi, conform metodologiei INSP”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Prin urmare, potrivit ministrului, DSP stabileşte contacţii direcţi și încă de la primul caz se face ancheta epidemiologică.

”Cei care sunt stabiliţi contacţi direcţi, dacă există, intră şi ei în izolare, iar clasa merge mai departe”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

Noie SCENARII în școli:

Scenariul 1:

  • Prezență fizică – rata de ocupare la nivel județean a paturilor COVID de cel mult 75%
  • Școală online timp de 10 zile la apariția a 3 cazuri confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învățământ antepreșcolar/preșcolar sau clasă de învățământ primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal.

Scenariul 2:

  • Școală online – rata de ocupare la nivel județean a paturilor de spital COVID-19 de peste 75%;
  • Revenirea la școală cu prezență fizică numai după ce rata de ocupare scade sub 70% la nivel județean.

Suspendarea cursurilor cu prezență fizică pentru o perioadă de 10 zile la nivelul unităților de învățământ preuniversitar/conexe, la apariția a 3 cazuri confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învățământ antepreșcolar/preșcolar sau clasă de învățământ primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal.

Direcțiile de sănătate publică publică pe site-urile proprii rata de ocupare a paturilor în fiecare săptămână (zi de referință, joi) pe baza datelor din platforma ”Alerte MS”.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate