Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Acordarea de servicii medicale la distanță, adoptată de Senat. LISTA serviciilor care pot fi furnizate prin telemedicină


Publicat

Un proiect de lege pentru acordarea de servicii medicale la distanță a fost adoptat recent de Senat. Documentul are ca scop reglementarea și facilitarea accesului pacienților la servicii de telemedicină, o alternativă viabilă atunci când consultaţia faţă-în-faţă nu este posibilă. 

Proiectul de lege pentru acordarea de servicii medicale la distanţă a fost adoptat de Senat în data de 30 septembrie. În data de 6 octombrie, documentul a fost înregistrat la Camera Deputaților pentru dezbatere.

Potrivit inițiatorilor, un grup de parlamentari PSD, proiectul are ca scop stabilirea cadrului juridic și instituțional, precum și a măsurilor și mecanismelor necesare în vederea facilitării accesului la servicii medicale la distanță de către medici, prin mijloace de comunicare electronice.

„Telemedicina se referă la furnizarea de servicii medicale la distanță, prin comunicare bidirecțională, în timp real, între pacient și furnizorul de servicii medicale folosind diverse mijloace electronice audio și vizuale. În asistența medicală primară, telemedicina poate fi de un real ajutor în situația în care pacientul are nevoie de o consultație medicală care nu reprezintă o urgență și care nu face necesară deplasarea în vederea unui consult, din cauza distanței, a costurilor, a condițiilor meteorologice sau a imposibilității pacientului de a se deplasa. 

Unul dintre principalele beneficii ale implementării medicinei constă în accesibilitatea oferită, atât pacientului cât și medicului în înfăptuirea actului medical, evitându-se astfel aglomerarea cabinetelor medicale, a sălilor de așteptare din cadrul unităților medicale și reducerea presiunii pe Unitățile de Primiri Urgențe.

De asemenea, telemedicina poate reprezenta o alternativă în urmărirea pacienților cu boli cronice precum diabet, valori crescute ale colesterolului, tensiune arterială crescută, pacienți care nu au afecțiuni medicale care necesită prezența fizică a pacientului în unități sanitare, dar necesită decizia unui medic specialist cu privire la ajustarea dozelor de medicamente, schimbarea regimului de viață, schimbarea prescripțiilor medicale”, explică inițiatorii proiectului, în expunerea de motive.

Potrivit proiectului de lege, serviciile medicale care pot fi furnizate prin intermediul telemedicinei sunt:

– consultația pentru stabilirea unui diagnostic

– consultația și monitorizarea preventivă sau post – terapeutică a unui pacient

– interpretarea unor rezultate ale investigațiilor medicale

– solicitarea unei alte opinii specializate

– pregătirea unei decizii terapeutice

– eliberarea prescripțiilor medicale

– supravegherea stării de sănătate a pacienților

– efectuarea unei proceduri medicale sau altui tip de intervenție, care presupune integrarea în timp real a unor date de la distanță, inclusiv opinii ale altor specialiști în domeniul sănătății (telemedicina de tip sincron)

„De prevederile prezentei legi beneficiază toate persoanele asigurate în România cât și cele neasigurate. Modalitățile de acordare a serviciilor de telemedicină se stabilesc prin contractul-cadru și pot fi suportate din Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate. 

Unitățile sanitare care asigură asistența medicală prin telemedicină au obligația să garanteze confidențialitatea și securitatea informațiilor legate de starea de sănătate a beneficiarilor acestor servicii pe tot parcursul procedurilor de colectare, utilizare și stocare în format electronic a datelor personale și să respecte drepturile lor referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal. Pacienții vor fi informați despre limitele consultului la distanță și necesitarea apelării cabinetului sau a numărului unic de urgență 112 în situația modificării sau a agravării simptomelor. 

Serviciile de telemedicină se vor programa în mod similar cu cele clasice, astfel încât în momentul în care se va acorda consultația la distanță medicul să aibă acces la fișa pacientului sau la dosarul electronic de sănătate”, se prevede în proiectul de lege, consultat de Alba24.ro.

Potrivit documentului citat, serviciul medical acordat prin telemedicină se poate finaliza, dacă este cazul, cu documentele necesare pacientului, respectiv: prescripție electronică, prescripție simplă, bilet de trimitere/internare, bilet pentru investigații, certificat de concediu medical, recomandare îngrijiri la domiciliu.

„Documentele vor fi trimise direct către pacient sau către persoana desemnată în mod expres de către acesta, inclusiv către alți furnizori relevanți de servicii medicale, prin mijloace de comunicare electronică, securizată, într-un format cât mai lizibil. În cazul în care transmiterea prin mijloace de comunicare electronică nu este posibilă, un aparținător desemnat de pacient se poate prezenta la furnizorul de servicii medicale pentru a primi documentele medicale. Aceste date vor fi consemnate și în dosarul pacientului. 

Prescripția electronică emisă online prin servicii de telemedicină este validată în Sistemul Informatic pentru Prescripția Electronică (SIPE), nu necesită semnătură olografă și parafa medicului și nici ștampila cabinetului și va fi identificată în farmacii pe baza unor elemente de identificare comunicate pacientului în format electronic: serie și număr rețetă, cod parafă medic, CUI cabinet, data emiterii rețetei. Prescripția electronică este valabilă pe tot teritoriul României și pentru toți pacienții”, se mai precizează în proiectul de lege.

În cazul acestui proiect de lege, camera decizională este Camera Deputaților.

sursa: cdep.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

“Săptămâna voluntariatului” – Casa de Cultură a Studenților Alba Iulia. Acces la studio de înregistrări și atelier pentru tineri

Publicat

Casa de Cultura a Studentilor Alba Iulia

Astăzi a început “Săptămâna voluntariatului”, manifestare organizată de Casa de Cultură a Studenților Alba Iulia pentru a evidenția rolul important în comunitate și societate pe care-l au tinerii, elevi sau studenți, dar și pentru a veni în sprijinul acestora prin activități menite să le pună în valoare și dezvolte abilitățile, potrivit reprezentanților instituției.

Pe parcursul acestei săptămâni vor fi distribuite vârstnicilor din Alba Iulia, cu venituri modeste, măști medicale de protecție, această categorie de vârstă fiind considerată de specialiști cea mai vulnerabilă în fața noului coronavirus.

Studenții talentați care activează în cadrul Casei de Cultură a Studenților vor avea, tot în această săptămână, ocazia să lucreze într-un studio profesionist, unde vor învăța lucruri noi în domeniul muzical, dar vor putea și să înregistreze.

Săptămâna se va încheia cu un atelier despre importanța practicării dialogului cu tinerii, implicarea acestora în politicile și programele de tineret, accesul tinerilor la educație ca factor de prevenire a marginalizării tinerei generații, implicarea tinerilor în și prin organizații neguvernamentale, la care vor participa elevii și studenții activi în proiectele Casei de Cultură a Studenților.

“Săptămâna voluntariatului” are ca parteneri Fundația Comunitară Alba și Liga Studenților din Universitatea “1 Decembrie 1918” Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Măsuri pentru școala online. Declarație-angajament de apărare a dreptului la imagine, chestionar de feedback pentru profesori

Publicat

laptop calculator

Ministerul Educației a anunțat luni, într-un comunicat de presă, că au fost luate decizii privind desfășurarea activității în unitățile de învățământ, în sistem online.

Sindicatele vor participa la monitorizarea școlii online, se introduce o declarație-angajament ce va fi asumată de profesori, elevi și părințim prin care este vizată apărarea dreptului la imagine și un chestionar de feedback pentru profesori.

”Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, a avut o întâlnire de lucru cu Marius Ovidiu Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și cu Simion Hancescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ. În cadrul întâlnirii a fost realizată o analiză a aspectelor cu privire la organizarea eficientă a procesului educațional în condițiile desfășurării activității didactice în sistem online”, transmite MEC.

În acest context, s-au decis următoarele:

– monitorizarea de către reprezentanții sindicatelor din cadrul fiecărui județ/municipiului București, împreună cu inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ, a desfășurării în condiții optime a activităților didactice atât în sistem online, cât și față în față și asigurarea consilierii cadrelor didactice în vederea îmbunătățirii actului educațional;

– informarea de către Ministerul Educației și Cercetării a tuturor unităților de învățământ în privința securizării și utilizării optime a platformelor educaționale G suite for Education și Microsoft Office 365 A1;

– angajamentul celor două federații reprezentative din învățământul preuniversitar de a susține demersurile Ministerului Educației și Cercetării, astfel încât toate cadrele didactice să utilizeze cu încredere tehnologia în activitățile de predare-învățare-evaluare în sistem online;

– realizarea unei declarații-angajament ce urmează a fi asumată de cadre didactice, elevi și părinți, declarație care va veni în completarea prevederilor Metodologiei-cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Prin această declarație este vizată protejarea dreptului la imagine atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi;

– simplificarea/eliminarea unor standarde ARACIP și promovarea lor prin hotărâre de guvern;

– continuarea procesului de debirocratizare a activității cadrelor didactice;

– acordarea posibilității cadrelor didactice de a oferi feedback, sub forma unui chestionar, pentru activitatea desfășurată de către conducerea unității de învățământ, pentru activitatea desfășurată la nivelul inspectoratului școlar și pentru activitatea elevilor;

– elaborarea de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație a chestionarului de feedback pentru activitatea cadrelor didactice.

De asemenea, în cadrul întâlnirii de luni au fost discutate chestiuni referitoare la Normele metodologice prevăzute de Legea 185/2020 privind desfășurarea orelor de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială, dar și despre acelea privind reducerea normei didactice de predare cu 2-4 ore/săptămână a profesorilor care desfășoară activitatea de mentorat, mai transmite ministerul.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LISTA candidaților PSD Alba la Parlament. Cine sunt politicienii aflați pe primele locuri pentru Senat și Camera Deputaților

Publicat

PSD Alba și-a stabilit duminică listele de candidați pentru Senat și Camera Deputaților, au declarat pentru Alba24, surse politice. Reprezentanții partidului nu au anunțat încă nimic oficial. 

La Senat, locul I va ocupat de Călin Mătieș, intrat relativ recent în politică (la alegerile locale), un antreprenor cu afaceri în domeniul panificației.

Locul al doilea la Senat va fi ocupat de Călin Andreș, fostul primar al orașului Câmpeni, care a pierdut alegerile locale în favoarea liberalului Cristian Pașca.

Pe cel de-al treilea loc pe lista PSD se regăsește Bogdan Medrea.

Citește și: SONDAJ Alba24: Votează CEL MAI BUN PARLAMENTAR care a reprezentant județul Alba în ultimii 30 de ani. LISTA completă

La Camera Deputaților, pe primul loc se va regăsi președintele organizației județene, Ioan Dîrzu (care a pierdut și el competiția pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Alba, în fața lui Ion Dumitrel (PNL).

Consilierul județean Nicolae Luca, este pe locul al doilea, iar pe locul al treilea se regăsește Marcela Dărămuș, care în administrația PSD a ocupat funcția de inspector școlar general.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: ACCIDENT pe șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia. O persoană rănită

Publicat

politie, IPJ, masina politie

Un accident rutier a avut loc pe șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia, luni, în jurul orei 16:00. Potrivit IPJ Alba, în urma impactului dintre un autoturism și o autoutilitară o persoană a fost accidentată ușor. 

În urma accidentului sensul de mers spre Teiuș este blocat. Polițiștii sunt la fața locului pentru a dirija circulația.

UPDATE 16.45: Potrivit IPJ Alba, traficul a fost reluat.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate