Actualitate
Administratorii de bloc trebuie să informeze trimestrial proprietarii, în scris sau prin e-mail, privind cheltuielile. Proiect aprobat în Parlament
Deputaţii au adoptat o propunere legislativă prin care administratorii de imobile vor fi obligaţi să informeze trimestrial, în scris sau prin e-mail, proprietarii din cadrul asociaţiei despre cheltuielile, încasările, veniturile şi plăţile efectuate de asociaţie.
Proiectul a fost adoptat miercuri cu 286 voturi „pentru”, niciun vot împotrivă, de Camera Deputaţilor, care este for decizional.
Proiectul de lege completează Legea nr.230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, în sensul stabilirii unei noi atribuţii în sarcina administratorilor de imobile, potrivit căreia aceştia au obligaţia de a informa, trimestrial, proprietarii din cadrul asociaţiei de care răspund, referitor la situaţia financiară cu privire la toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări şi plăţi aferente asociaţiei de proprietari.
Administratorii pot să informeze proprietarii prin poşta electronică sau în scris despre situaţia plăţilor facturilor, a conturilor bancare, dobânzilor, plăţilor salariale, restanţele la facturi sau situaţia lucrărilor angajate.
Proiectul de lege completează Legea nr.230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, în sensul stabilirii unei noi atribuţii în sarcina administratorilor de imobile, potrivit căreia aceştia au obligaţia de a informa, trimestrial, proprietarii din cadrul asociaţiei de care răspund, referitor la situaţia financiară cu privire la toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări şi plăţi aferente asociaţiei de proprietari.
Administratorii pot să informeze proprietarii prin poşta electronică sau în scris despre situaţia plăţilor facturilor, a conturilor bancare, dobânzilor, plăţilor salariale, restanţele la facturi sau situaţia lucrărilor angajate.
Iniţiatorii susţin că, prin măsura propusă, se doreşte, pe de o parte, ca administratorii să dea dovadă de o mai mare corectitudine, iar, pe de altă parte, proprietarii să ia la cunoştinţă situaţia exactă a cheltuielilor asociaţiei.
Iniţiatorii mai apreciază că proiectul ar rezolva situaţiile a mii de acţiuni în instanţă care au ca obiect recuperarea prejudiciilor aduse de administratorii de blocuri care au folosit banii locatarilor în interes personal, iar locatarii au fost în situaţia de a achita de mai multe ori sumele aferente întreţinerii sau au suportat consecinţele opririi furnizării apei potabile sau căldurii deşi şi-au plătit dările.
sursa: mediafax
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News