Connect with us
Publicitate

Actualitate

Administratorii de bloc trebuie să informeze trimestrial proprietarii, în scris sau prin e-mail, privind cheltuielile. Proiect aprobat în Parlament

chirie

Publicat

cartier, alba iulia, blocuri Deputaţii au adoptat o propunere legislativă prin care administratorii de imobile vor fi obligaţi să informeze trimestrial, în scris sau prin e-mail, proprietarii din cadrul asociaţiei despre cheltuielile, încasările, veniturile şi plăţile efectuate de asociaţie.

Proiectul a fost adoptat miercuri cu 286 voturi „pentru”, niciun vot împotrivă, de Camera Deputaţilor, care este for decizional.

Proiectul de lege completează Legea nr.230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, în sensul stabilirii unei noi atribuţii în sarcina administratorilor de imobile, potrivit căreia aceştia au obligaţia de a informa, trimestrial, proprietarii din cadrul asociaţiei de care răspund, referitor la situaţia financiară cu privire la toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări şi plăţi aferente asociaţiei de proprietari.

Administratorii pot să informeze proprietarii prin poşta electronică sau în scris despre situaţia plăţilor facturilor, a conturilor bancare, dobânzilor, plăţilor salariale, restanţele la facturi sau situaţia lucrărilor angajate.

Proiectul de lege completează Legea nr.230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, în sensul stabilirii unei noi atribuţii în sarcina administratorilor de imobile, potrivit căreia aceştia au obligaţia de a informa, trimestrial, proprietarii din cadrul asociaţiei de care răspund, referitor la situaţia financiară cu privire la toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări şi plăţi aferente asociaţiei de proprietari.

Administratorii pot să informeze proprietarii prin poşta electronică sau în scris despre situaţia plăţilor facturilor, a conturilor bancare, dobânzilor, plăţilor salariale, restanţele la facturi sau situaţia lucrărilor angajate.

Iniţiatorii susţin că, prin măsura propusă, se doreşte, pe de o parte, ca administratorii să dea dovadă de o mai mare corectitudine, iar, pe de altă parte, proprietarii să ia la cunoştinţă situaţia exactă a cheltuielilor asociaţiei.

Iniţiatorii mai apreciază că proiectul ar rezolva situaţiile a mii de acţiuni în instanţă care au ca obiect recuperarea prejudiciilor aduse de administratorii de blocuri care au folosit banii locatarilor în interes personal, iar locatarii au fost în situaţia de a achita de mai multe ori sumele aferente întreţinerii sau au suportat consecinţele opririi furnizării apei potabile sau căldurii deşi şi-au plătit dările.

sursa: mediafax

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate