Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ADMITERE în şcolile MAI 2015: Cum poţi deveni poliţist. Detalii de la IPJ Alba privind locuri, condiţii de înscriere şi avantaje


Publicat

politisti ordine publica rurala alba1Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba transmite că au început înscrierile pentru admiterea la instituţiile de învăţământ proprii şi subordonate Ministerului Afacerilor Interne, precum şi pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale Ministerului Apărării Naţionale şi Serviciului Român de Informaţii care pregătesc specialişti pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, sesiunea 2015.

Numărul de locuri şi instituţiile de învăţământ pentru care IPJ Alba selecţionează candidaţi:

Academia de Poliţie „ Alexandru Ioan-Cuza” Bucureşti: – Facultatea de Poliţie

Specializarea „Drept” – 100 de locuri

Specializarea „Ordine şi Siguranţă Publică”:

– 250 locuri având ca beneficiar I.G.P.R.;

– 60 locuri având ca beneficiar I.G.P.F. şi D.G.P.;

Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina – 505 de locuri din care 8 locuri pentru minorităţi (5 pentru romi şi 3 pentru alte minorităţi)

Şcoala de Agenţi de poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca – 125 de locuri, din care 5 locuri pentru minorităţi (3 pentru romi şi 2 pentru alte minorităţi);

Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – 80 de locuri din care 5 locuri pentru minorităţi (3 pentru romi şi 2 pentru alte minorităţi);

Locurile alocate M.A.I. la instituţiile de învăţământ ale M.A.P.N. şi S.R.I.:

Învăţământ superior – studii universitare de licenţă:

– Academia Forţelor Terestre „Nicolae Bălcescu” Sibiu – 45 de locuri;

– Academia Tehnică Militară – 72 de locuri;

– Institutul Medico – Militar – 15 locuri;

– Academia Navală „Mircea cel Bătrân” – 2 locuri;

– Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazul” – 20 locuri;

Învăţământ postliceal (maiştri militari):

– Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre „Basarab I” Piteşti – 38 de locuri;

– Şcoala Militară de Maiştri Militari a Forţelor Navale „Amiral Ion Murgescu” Constanţa – 3 locuri;

În judeţul Alba, recrutarea candidaţilor pentru admiterea la instituţiile de învăţământ amintite mai sus se realizează de către Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba. Cererile de înscriere la concurs se depun la Serviciul Resurse Umane, de luni până vineri între orele 9.00-11.00 şi 13.00-15.00, până la data de 29.05.2015 pentru instituţiile de învăţământ superior ale M.A.I., M.A.P.N. şi S.R.I. şi şcolile postliceale ale M.A.P.N. şi până la data de 7.08.2015 pentru şcolile postliceale ale M.A.I..

La Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” Bucureşti, concursul de admitere se desfăşoară potrivit calendarului admiterii stabilit pentru fiecare facultate, în perioada 19 iulie – 2 august 2015.

La Şcolile de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj Napoca şi „Vasile Lascăr” Câmpina, concursul de admitere se desfăşoară în perioada 5–13 septembrie 2015, conform graficelor stabilite de către aceste unităţi de învăţământ.

Perioadele de desfăşurare, tematica şi bibliografia pentru concursul de admitere în instituţiile de învăţământ ale Ministerului Apărării Naţionale şi Serviciului Român de Informaţii pot fi obţinute de pe site-ul acestor instituţii.

Pentru a participa la concursurile de admitere la instituţiile de învăţământ amintite mai sus, cu excepţia Academiei Naţionale de Informaţii „Mihai Viteazul”, care pregătesc specialişti pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, candidaţii trebuie să fie îndeplinite următoarele condiţii legale şi criterii specifice:

  1. a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  2. b) să cunoască limba română scris şi vorbit;
  3. c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  4. d) să fie declaraţi „apt” din punct de vedere medical, fizic şi psihic; verificările sunt efectuate de structurile de specialitate ale M.A.I.;
  5. e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi în cursul anului în care participă la concurs;
  6. f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat; dovada absolvirii se face cu diploma sau cu adeverinţă din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat;
  7. g) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
  8. h) să nu aibă antecedente penale sau să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  9. i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică în ultimii 7 ani;
  10. j) nu au desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
  11. k) îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 10 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare.

Criterii specifice:

  1. a) să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere (pentru candidaţii pe locurile destinate formării iniţiale a personalului militar);
  2. b) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media generală de minimum 8,00;
  3. c) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;
  4. d) să aibă înălţimea de minimum 1,65 m bărbaţii şi 1,60 m femeile.

Înscrierea, urmarea cursurilor şi absolvirea unei instituţii de învăţământ care realizează formarea iniţială a personalului pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne conferă mai multe avantaje, respectiv:

– asigurarea locului de muncă după absolvire;

– acordarea de acte de studii recunoscute pe plan naţional, care conferă titularilor toate drepturile de care se bucură orice absolvent de învăţământ superior sau postliceal;

– învăţământ gratuit, la standarde europene;

– echipament, cazare şi masă gratuite pe întreaga perioadă de şcolarizare;

– asistenţă medicală permanentă şi gratuită;

– stimulente financiare;

– săli de clasă şi laboratoare moderne;

– bază sportivă modernă;

– poligon de tragere;

– acces la internet;

– mediu competiţional;

Urmarea carierei de poliţist prezintă mai multe avantaje:

– salariu motivant;

– un loc de muncă stabil, în slujba cetăţeanului, plin de satisfacţii profesionale;

– posibilităţi de promovare în carieră;

– echipament gratuit;

– asistenţă medicală gratuită;

– pregătire complexă;

– muncă în echipă;

– condiţii avantajoase de pensionare;

Pentru înscriere, candidaţii se vor prezenta la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba având asupra lor cartea de identitate.

Detalii suplimentare se pot obţine de la Serviciul de Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, la sediul instituţiei sau la telefon 0258806161, interior 20112 sau de pe pagina de internet www.poliţiaalba.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VREMEA până la începutul lunii iunie. Când vor fi temperaturi de vară și perioadele cu ploi. Prognoza meteo pe 4 săptămâni

Publicat

Vor mai fi variații de temperatură în următoarele patru săptămâni însă în general valorile maxime vor fi de peste 20 de grade Celsius, în zonele mai joase.

Administrația Națională de Meteorologie a prezentat prognoza de vreme pentru perioada 10 mai – 7 iunie.

Va mai ploua în jurul datelor de 13, 17, 24 mai, iar în perioadele 21-22 mai, 27-30 mai și 6-7 iunie, sunt posibile furtuni.

Începutul lunii iunie aduce temperaturi maxime de până la 28-29 de grade Celsius.

Prognoza meteo pe 4 săptămâni:

10 – 16 mai

Valorile termice vor fi ușor mai coborâte decât cele specifice acestei perioade, în regiunile sud-estice, dar și ușor mai ridicate în vest și nord-vest, iar în rest vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval.

Cantitățile de precipitații vor fi deficitare în toate regiunile, dar mai ales în zonele montane.

17 – 23 mai

Temperatura medie a aerului va avea valori apropiate de cele normale pentru această săptămână, în cea mai mare parte a țării.

Cantitățile de precipitații se vor situa în jurul celor normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări.

24 – 30 mai

Temperaturile medii ale aerului se vor situa în jurul celor normale pentru această perioadă, pe întreg teritoriul României.

Cantitățile de precipitații vor fi în general apropiate de cele normale pentru această săptămână, dar cu posibilitatea unui excedent local în nord-vest.

31 mai – 7 iunie

Mediile valorilor termice se vor situa în jurul celor specifice pentru această perioadă, la nivelul întregii țări.

Regimul pluviometric estimat pentru acest interval va fi local deficitar în vest și sud-vest, iar în rest va fi apropiat de cel normal pentru această săptămână.

surse: meteoromania.ro, accuweather.com

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

170.000 de dosare din arhiva Primăriei Blaj, scanate pentru a putea fi consultate în format electronic. Cât costă digitalizarea

Publicat

primaria blaj 3

Primăria Blaj a lansat o nouă licitație pentru scanarea a 170.000 de dosare din arhivă. Se urmărește crearea unei arhive de copii electronice fidele ale documentelor, care să faciliteze regăsirea și valorificarea conținutului. Retro-digitalizarea documentelor va asigura totodată protecția documentelor originale, prin eliminarea sau reducerea consultării directe și a contactului fizic cu exemplarul original.

Prin digitalizare se va elimina costul de copiere a documentelor în procesul de consultare și se va asigura gestionarea accesului la documentele arhivate electronic. Administrarea documentelor retro-digitalizate se va putea face prin interfața unui modul de arhivă electronică.

Primăria Blaj a lansat vineri, 7 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o nouă licitație pentru achiziția de servicii de digitalizare a documentelor din arhivă, în cadrul proiectului „Municipiul Blaj – Administrație publică inteligentă și participativă”.

Valoarea totală estimată este de 800.900 de lei, fără TVA. 

Citește și Primăria Blaj vrea să reducă birocrația: 170.000 de dosare din arhivă vor fi digitalizate. Cât va costa noua arhivă digitală

În acest moment, Primăria Blaj are în derulare proiectul finanțat prin POCA „Municipiul Blaj – Administrație publică eficientă – etapa a II-a” (inițiat în anul 2018), proiect complementar cu cel propus, ce are ca obiectiv „simplificarea procedurilor administrative, reducerea birocratiei si cresterea calitatii serviciilor oferite pentru cetățeni de către administrația publică locală a municipiului Blaj”. Proiectul prevede operationalizarea la nivelul municipiului Blaj a unor fluxuri de lucru online și care să furnizeze digital, front și back office o bună parte din serviciile furnizate cetățenilor, respectiv o platformă integrată pentru servicii electronice, o soluție de plată electronică pentru taxele colectate la bugetul local, notificări termene de plată, mecanisme urmărire grad de colectare (pentru stimularea colectării impozitelor și taxelor locale), semnătura electronică a documentelor relevante.

Prin proiectul „Municipiului Blaj – Administrație publică inteligentă și participativă”, se urmărește crearea unei arhive electronice a documentelor instituției, activitatea având ca scop retrodigitalizarea arhivei serviciilor publice, constând în: scanarea, indexarea, validarea și reconstituirea fizică a documentelor din arhiva istorică relevantă pentru furnizarea serviciilor electronice (care prezintă valoare operațională în prezent).

Vor fi digitalizate documentele aflate în termenul de păstrare, cu termen de păstrare de cel puțin 4 ani, conform nomenclatoarelor arhivistice. Nu vor fi digitalizate documente mai vechi de 10 ani.

Copiile digitale vor fi indexate, sub raportul conținutului și a identificatorilor documentelor/grupărilor de documente din care fac parte.

Pentru digitalizarea proceselor de administrare a documentelor, metadatele rezultate din indexare și referitoare la copiile digitale vor fi importate în soluția informatică de arhiva electronică existentă și administrate prin interfața acesteia.

Potrivit caietului de sarcini, necesitatea retrodigitalizării documentelor din arhivă, vine din următoarele nevoi identificate la nivelul administrației publice locale:

  • realizarea unei copii electronice fidele a documentelor, care să faciliteze regăsirea și valorificarea conținutului documentelor;
  • asigurarea protecției documentelor originale prin eliminarea sau reducerea consultării directe și a contactului fizic cu exemplarul original;
  • evitarea riscului de degradare (prindere, rupere) a documentelor în procesul de multiplicare cu un echipament neadecvat scanării documentelor vechi (xerox obișnuit);
  • eliminarea costului de copiere a documentelor în procesul de consultare;
  • gestionarea accesului la documentele arhivate electronic;
  • administrarea documentelor retro-digitalizate prin interfețele unui modul de arhivă electronică

Prin retro-digitalizarea documentelor din arhiva instituţiei se urmăreşte scanarea unui număr de aprox. 170.000 de dosare cuprinse în cererea de finanţare aprobată. Estimarea documentelor este volumetrică.

Un dosar are ȋn medie 2 pag. A4 sau A3 şi 2 pag. de dimensiuni mai mari (adică 6 pag. de dimensiuni A4 sau A3). Un dosar fizic reprezintă un set de documente care conţine cel puţin o filă şi reprezintă un beneficiar unic care a făcut o solicitare de un anumit tip către instituţie, la un moment dat, pe un anumit domeniu de activitate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

8 mai: Ziua Mondială a Crucii Roșii. Misiunile voluntarilor organizației, pentru susținerea persoanelor afectate de COVID

Publicat

Sâmbătă, 8 mai, este sărbătorită Ziua Mondială a Crucii Roșii și a Semilunii Roșii. Această zi este dedicată personalului și voluntarilor Mișcării Internaționale a Crucii Roșii și Semilunii Roșii care intervin și susțin persoanele afectate de COVID-19, care, cu responsabilitate și dăruire duc la îndeplinire misiunea organizației, acțiuni ce sunt „de neoprit”.

În România, de la începutul pandemiei COVID-19, personalul și voluntarii Crucii Roșii Române au fost permanent în acțiune, asumându-și riscul îmbolnăvirii, pentru a oferi asistență umanitară și  servicii socio-medicale celor în nevoie.

Totodată, pentru a ajuta comunitățile să se pregătească, au diseminat  informații esențiale pentru prevenirea și limitarea răspândirii virusului, au sprijinit persoanele izolate la domiciliu cu alimente esențiale și produse de igienă, au oferit sprijin psihosocial persoanelor vulnerabile și în carantină, au monitorizat telefonic persoanele izolate.

Prin implicarea a sute de donatori și parteneri din întreaga țară, personalul și voluntarii Crucii Roșii Române au reușit să sprijine unitățile medicale și instituțiile angajate în combaterea pandemiei cu echipamente medicale și de protecție în valoare de peste 9 milioane de euro, transmit reprezentanții organizației.

„În ultimul an, COVID-19 a adus multă incertitudine și a perturbat viața românilor. Acest lucru s-a reflectat mai ales asupra persoanelor care erau deja afectate de sărăcie și izolare socială. Dar un lucru nu s-a schimbat: sprijinul oferit de voluntarii și personalul Crucii Roșii Române. Oamenii de Cruce Roșie au fost în comunități în fiecare zi, ajutând familiile afectate cu pachete cu alimente și produse de igienă sau oferind informații despre importanța prevenirii răspândirii virusului. Timp de un an ei ne-au demonstrat că angajamentul lor nu se clatină niciodată, iar compasiunea lor nu are limite”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română.

Mișcarea Internațională este alcătuită din 192 de Societăți Naționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie, cu 160.000 de filiale locale și aproximativ 14 milioane de voluntari în întreaga lume. Este estimat că unul din 636 de locuitori ai planetei este voluntar al Crucii Roșii sau al Semilunii Roșii.

Împreună, Crucea Roșie și Semiluna Roșie au ajuns la 650,5 milioane de persoane cu activități de promovare a sănătății și a măsurilor de igienă – adică 1 din 12 persoane, au desfășurat lucrări de alimentare cu apă și salubrizare pentru 106,2 milioane de oameni (adică 1 din 72 de persoane), au acordat asistență alimentară sau în natură pentru aproximativ 79 de milioane de persoane (1 din 97 de persoane) și mai mult de un milion de persoane au fost conectate cu familiile lor prin apeluri telefonice sau video, mesaje scrise sau verbale.

Președintele Federației Internaționale a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC), dl. Francesco Rocca declarat cu ocazia zilei de 8 mai: „Există multe provocări globale serioase de abordat, cum ar fi COVID-19, criza climatică și sprijinul pentru migranți. Dar astăzi avem aproximativ 14 milioane de motive pentru a sărbători: voluntarii noștri de neoprit.

Fiecare act individual de bunătate și sprijin contează – indiferent de cât de mic poate părea. Această acțiune locală colectivă are un impact global masiv în fiecare zi”.

La rândul său, Peter Maurer, președintele Comitetului Internațional al Crucii Roșii (CICR), a declarat: „Personalul și voluntarii Crucii Roșii și Semilunii Roșii se află în prima linie a fiecărei crize, uneori riscându-și propria siguranță. Ei lucrează neîncetat, cu și pentru comunități, pentru a preveni și a atenua suferința umană în cele mai grave situații, în conflicte armate, dezastre și alte crize umanitare. Ziua Mondială a Crucii Roșii și a Semilunii Roșii este ocazia noastră de a le aduce tribut, ei fac o schimbare în toată lumea în fiecare zi și se asigură că nimeni nu rămâne în urmă”.

Societatea Națională de Cruce Roșie din România este o organizație umanitară membră a Mișcării Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie, auxiliară a autorității publice și abilitată prin lege să asigure asistență umanitară în caz de dezastre și să vină în sprijinul persoanelor vulnerabile, serviciile fiind acordate voluntar, imparțial și neutru.

Organizația contribuie, prin programele desfășurate, la prevenirea și alinarea suferinței sub toate formele, protejează sănătatea și viața, promovează respectul față de demnitatea umană, fără nicio discriminare bazată pe naționalitate, rasă, sex, religie, vârstă, apartenență socială sau politică. Umanitate, Imparțialitate, Neutralitate, Independență, Voluntariat, Unitate și Universalitate sunt principiile fundamentale ale  Crucii Roșii Române care stau la baza tuturor  acțiunilor sale.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Declarația unică: 25 mai, termen final pentru depunerea formularului 212. Detalii pentru contribuabili

Publicat

Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) Alba amintește persoanelor care obțin venituri pentru care impozitul nu se reține la sursă şi/sau care datorează contribuţii sociale, că termenul până la care pot depune Declaraţia Unică (formular 212) este data de 25 mai 2021.

Formularul se poate depune:

– prin mijloace electronice de transmitere la distanţă:

  • prin intermediul serviciului „Spaţiul Privat Virtual”, accesând website-ul   www.anaf.ro, secţiunea „Depunere declaraţie unică şi alte formulare SPV-PF”
  • prin intermediul portalului e-guvernare, prin utilizarea unui certificat digital calificat

– în format hârtie, la registratura organului fiscal competent sau prin poştă cu confirmare de primire

În contextul pandemic actual, pentru siguranţa publică şi combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2, ANAF recomandă utilizarea preponderentă a serviciilor electronice:

– depunerea declaraţiei prin mijloacele electronice de transmitere la distanţă menţionate anterior;

– în cazul în care persoanele nu sunt înrolate în „Spaţiul Privat Virtual”, se recomandă ca înregistrarea în această aplicaţie să se facă la distanţă:

  • prin serviciul „Identificare Vizuală Online (sistem video)”, accesibil ca opţiune la „Tipul de aprobare” din cadrul paginii care trebuie completată în vederea înregistrării persoanelor fizice, cu parolă, în SPV (pentru înregistrare se accesează www.anaf.ro/Inregistrare în Spațiul privat virtual/Înregistrare utilizatori persoane fizice și juridice/PersoaneFizice/Înregistrare cu parolă), serviciu prin care se aprobă accesul la aplicaţie în urma unei verificări video cu contribuabilii, la o dată programată anterior de solicitanţi;
  • prin verificarea numărului unei decizii/altui document emis de ANAF (lista documentelor ce pot fi utilizate pentru înregistrare poate fi accesată de pe pagina care trebuie completată în vederea înregistrării în SPV (https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularInregistrare.jsp)

De asemenea, contribuabilii pot obține telefonic informații din domeniul fiscal apelând CALL-CENTER, la numărul de telefon 031.403.91.60 sau pot adresa întrebări în scris pe Formularul de contact disponibil pe site-ul www.anaf.ro.

În condiţiile în care nu pot fi utilizate serviciile online și metodele de comunicare la distanţă, contribuabilii:

  • pot accesa, la sediile organului fiscal, calculatoare puse la dispoziţia acestora, pentru înrolarea în SPV, completarea şi transmiterea Declaraţiei Unice;
  • cei care au domiciliu într-o localitate în care nu există o unitate teritorială ANAF pot beneficia de îndrumare şi asistenţă privind completarea Declaraţiei Unice pe suport hârtie sau în formă electronică, înregistrarea în „Spaţiu Privat Virtual”, transmiterea Declaraţiei Unice prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, de la funcţionarii din cadrul primăriilor în colaborare cu inspectorii desemnaţi din cadrul organelor fiscale. Listele cu persoanele desemnate pentru acordarea asistenţei, atât din cadrul primăriilor, cât şi din cadrul organelor fiscale, pot fi vizualizate pe site-ul www.anaf.ro/Asistenţă contribuabili/Servicii oferite contribuabililor/Campania depunere Declaraţie Unică 2021;
  • pot adresa întrebări la Ghişeele Unice de la sediile ANAF;
  • pot accesa serviciul „Programări on-line” (www.anaf.ro/Servicii electronice/Programări online), prin intermediul căruia, la o dată programată, pot avea o întrevedere cu inspectorii fiscali, la sediul unității fiscale, pentru clarificarea problemelor cu care se confruntă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate