Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ADR Centru: „Azi, la școala online, vorbim despre Europa”. Competiție cu premii pentru cadrele didactice din Regiunea Centru


Publicat

”Să vorbim despre Europa” este o activitate online dedicată cadrelor didactice din Regiunea Centru, propusă de Centrul Europe Direct Regiunea Centru, alături de structura gazdă, Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru și partenerii din acest proiect. ”Vorbind despre Europa”, prin acest proiect finanțat de Uniunea Europeană, Europe Direct Regiunea Centru își propune să susțină în primul rând cadrele didactice – și în subsidiar elevii – prin acordarea unor premii ce constau în echipamente IT sau vouchere valorice, pe baza cărora dascălii să poată pregăti lecțiile online mult mai ușor și care să crească vizibilitatea informațiilor predate la cursuri. Activitatea este dedicată cadrelor didactice din unitățile de învățământ din Regiunea Centru, iar de aceasta vor beneficia elevii din toate cele șase județe ale Regiunii, accesând mai ușor informațiile furnizate de profesori.

Pentru învățământul românesc, predarea on-line impusă de aceste vremuri pandemice, a venit cu foarte multe provocări. Sunt cerințe de adaptare a lecțiilor pentru un mediu unde nu se mai poate capta și coordona prea ușor atenția copiilor, de adaptare a timpului și resurselor logistice ale părinților la cerințele școlii, de adaptare a copiilor la clase și acomodarea cu prezența virtuală, de adaptare la informații văzute pe un ecran, în lipsa totală a interacțiunii din clasă. Practic, acum toată lumea vorbește în fața unui ecran, iar imaginea, conexiunea la internet, sunetul, sunt resurse foarte importante, calitatea lor putând altera informațiile, afecta atenția și întregul proces de predare-educare-învățare. Atât profesorii, cât și elevii și părinții, au nevoie de reguli clare, de suport din partea autorităților și solidaritate socială dar, mai ales, de voința și dorința de schimbare a celor implicați, pentru a putea desfășura ore online cu un fond consistent în noțiuni transmise și dobândite.

”Există o teamă generalizată a tuturor celor implicați referitoare la viitorul acestor generații, care acum trebuie să își asume și mai mult responsabilitatea studiului individual. Suntem de acord cu profesorii: niciodată clasa online nu va lua locul unei clase din școală, unde elevii stau în bănci și pot discuta direct cu dascălii. Munca online consumă altfel de energie și timp, iar satisfacțiile nu sunt aceleași, lipsesc sentimentele și reacțiile elevilor. Însă, adaptarea eficientă la această situație va lăsa în urmă mai multă maturitate, adaptare la nou și probleme, modernizare, fiind astfel pentru fiecare dintre noi o lecție. Până la urmă, ar fi bine să fim conștienți că în 10 ani vor exista meserii despre care acum nici măcar nu se vorbește, bazate pe aceste interacțiuni tot mai frecvente în mediul virtual. Există resurse online și platforme, instrumente educaționale, iar profesorii trebuie să facă eforturi de a lucra alături de copii, de a propune metode și exerciții care să-i provoace. Dorim să venim în sprijinul lor, prin această activitate online, oferind un sprijin pentru cel puțin 10 cadre care au nevoie de echipamente mai bune, iar la cerere le putem oferi și suportul echipei noastre”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

În mediul online lecțiile trebuie pregătite cu mare atenție, materialele la fel, iar a da un feedback constructiv este obligatoriu. Online-ul este un mediu nou, mai ales pentru profesori, iar studiul individual și implicarea la cursuri este o provocare pentru tineri. Se pare că a venit vremea ca profesorii să fie învățați de elevi, cum să utilizeze aplicațiile, pentru a putea utiliza corespunzător noile mijloace tehnologice, folosite la predarea lecțiilor. Mediul online impune trecerea de la predarea prin expunere, sau, mai rău, dictare, la adaptarea informațiilor prin utilizarea de aplicații. Astfel, exercițiile cu manualele clasice se transformă în prezentarea de informații succinte, care trebuie să aibă esență atrăgătoare. Pentru un format interactiv al lecțiilor, care să fie plăcute și interesante pentru copii, devine esențială utilizarea echipamentelor IT. În același timp, nu se poate preda și învăța online fără abilități tehnologice, adică abilități informatice de bază, fără abilitatea de a lucra cu aplicații software, sau abilitatea de căutare  pe internet, respectiv fără competențe pentru predarea asincron/sincron. Nu în ultimul rând, sunt foarte importante competențele de comunicare online: familiarizare cu platformele de comunicare și respectarea regulilor de comunicare online, pentru a se asigura legătura cu toți beneficiarii și partenerii actului educațional. Centrul Europe Direct Regiunea Centru vine în sprijinul profesorilor, în primul rând prin oferirea de materiale informative și prin suport de specialitate, dacă au nevoie. Iar acest concurs permite și oferirea unor instrumente utile: tablete simple sau grafice, camere video și microfoane, în funcție de nevoile lor.

Acum, online-ul impune păstrarea unui echilibru. Copiii au nevoie să fie în contact cu cineva și profesorul/dascălul își asumă acest rol pe parcursul predării online, dând astfel dovadă și de solidaritate și empatie. Sarcinile de lucru, proiectele individuale sau în grupuri, concursurile și jocurile sunt metode care acum susțin o mai bună înțelegere a noțiunilor predate și o implicare mai mare a elevilor.

Informații background competiție:

Perioadă derulare – 28.10.2020 – 4.12.2020.

Cine se poate înscrie: Competiția este dedicată cadrelor didactice din Regiunea Centru, respectiv din județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu.

Ce activități trebuie realizate: Profesorii trebuie să susțină o lecție pe teme europene, pornind de la informațiile puse la dispoziție de Centrul Europe Direct Regiunea Centru. Dacă dascălii doresc ca la respectiva lecție să participe și reprezentanții organizatorului, vor preciza într-un e-mail, transmis cu informațiile necesare, precizate mai jos. La finalul orei, elevii vor primi un link pentru un chestionar la care să răspundă, pe câteva noțiuni despre UE, dar și un feed-back despre felul în care percep educația online. Pentru a se înscrie în competiție – fără participarea reprezentanților Europe Direct Regiunea Centru – profesorii transmit un link, un scurt video sau două trei imagini cu elevii din cadrul orei respective, precum și o scurtă descriere a principalelor subiecte dezbătute și reacții ale copiilor.

Cum se pot înscrie profesorii: Pe adresa de e-mail europedirect@adrcentru.ro dascălii vor transmite o notificare cu nume, clasa la care predau, data programată pentru lecția pe teme europene, precum și, dacă consideră necesar, solicitarea de participare a reprezentanților Centrului. După realizarea lecției, se vor transmite imaginile și scurta descriere solicită la punctul anterior.

Regulamentul și anexele competiției pot fi consultate aici: Regulament Concurs profesori

Anexa 1Tematica europeană și resurse de documentare.

Anexa 2Ghid Conduită cursuri online, elaborat de Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Șase medalii de argint și bronz câștigate de sportivi din Alba, la Campionatul Național de Haltere – Juniori I

Publicat

Doi sportivi de la Sportivii CS Unirea Alba Iulia au câștigat șase medalii, de argint și bronz, la Campionatul Național de Haltere – Juniori I, desfășurat la Bascov, județul Argeș.

Competiția s-a desfășurat în perioada 26-27 octombrie 2021.

Nicu Alexandru Vîlcu și Virginia Mîrza au obținut 3 medalii de argint și 3 de bronz.

Rezultate CS Unirea Alba Iulia:

  • Nicu Alexandru Vîlcu (15 ani – categoria 96 kg) – 3 medalii de argint (câte una la smuls, aruncat și total);
  • Virginia Mîrza (16 ani – categoria 81 kg)  – 3 medalii de bronz (câte una la smuls, aruncat și total).

Sportivii secției de haltere sunt pregătiți de către antrenorii Ioan Frățilă și Daniel Ordean.

”CS Unirea Alba Iulia continuă, astfel, seria rezultatelor foarte bune din această toamnă. Cu toate că a fost un an dificil, asupra căruia pandemia și-a pus amprenta, am reușit să obținem performanțe excepționale. Îi felicit pe sportivi și pe antrenori”, a spus Corneliu Mureșan, director CS Unirea Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

CPECA: Proiectul „Necenzurat”, implementat în școlile și liceele din Alba. Elevii, învățați să reziste influențelor sociale

Publicat

Agenţia Naţională Antidrog (ANA), prin Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog (CPECA) Alba, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Alba, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Alba şi Consiliul Judeţean Alba, implementează în anul școlar 2021 – 2022, în 35 unităţi de învăţământ din judeţul Alba, proiectul naţional de formare de abilităţi „Necenzurat”.

Proiectul ”Necenzurat” este implementat de către specialişti din cadrul CPECA Alba şi de către psihologii şcolari formaţi în cadrul proiectului, specialiştii CPECA Alba asigurând atât coordonarea, cât şi monitorizarea implementării proiectului în cele 35 unităţi de învăţământ.

Noile tehnici de prevenire au ca scop formarea de abilităţi sociale care, odată învăţate şi exersate, ajută la creşterea rezistenţei la presiunea grupului de egali și la îndemnul de a consuma droguri.

Scopul acestei abordări este de a dezvolta, în rândul elevilor de 12-14 ani, aptitudini specifice şi resurse de care au nevoie pentru a rezista influenţelor sociale, de a înţelege corect cunoştinţele despre droguri si efectele lor asupra sănătăţii individuale şi colective.

Influenţa socială este cuprinsă în programe ca un factor de protecţie în prevenirea consumului de droguri, iar metodele interactive utilizate în proiectul „Necenzurat” sunt axate pe intensificarea abilităţii de a integra relaţiile sociale și o puternică reţea socială este antrenată în modul de abordare a drogurilor, a consumului de droguri şi a urmărilor acestuia.

Proiectul este compus din 12 lecţii, planificate pentru a fi parcurse în timpul unui semestru şcolar, şi au un caracter interactiv, dinamic, bazat pe multe jocuri de rol, exerciţii practice care stimulează creativitatea, invită participanţii la reflexie, dezvoltă o atitudine critică la adresa comportamentului adictiv şi îmbogăţesc cunoştinţele despre substanţele psihoactive şi efectele acestora asupra dezvoltării psihosomatice.

Programul conţine şi o componentă adresată părinţilor copiilor participanţi, cu scopul de a facilita interacţiunea dintre elevi-familie-şcoală, prin îmbunătățirea relaţiilor şi raporturilor educaţionale privind educaţia pentru viaţă, precum şi dobândirea de abilităţi privind prevenirea consumului de droguri, formarea de atitudini potrivite şi modele adecvate cu privire la abordarea situaţiei de consum.

Cu sprijinul Consiliului Judeţean Alba, au fost tipărite materialele necesare implementării proiectului, respectiv caietele pentru elevi și ghidurile metodice pentru psihologii şcolari şi specialiştii CPECA care vor desfăşura lecţiile „Necenzurat”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Beniamin Todosiu: Lotul II al Autostrăzii A10, între Alba Iulia și Aiud, va fi deschis circulației cel târziu în decembrie

Publicat

Lotul II al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda, între Alba Iulia și Aiud, va fi deschis circulației până în luna decembrie a acestui an, susține deputatul USR de Alba, Beniamin Todosiu. Potrivit acestuia, întârzierile de pe acest tronson au fost deblocate de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

„În timpul mandatului de ministru, colegul nostru s-a asigurat că antreprenorul își respectă graficele asumate, astfel încât anul acesta să circulăm pe întreaga autostradă Sebeș-Turda.

Am făcut, alături de colegii mei, o vizită pe șantierul autostrăzii, iar rezultatele sunt vizibile de la o zi la alta. Astfel, constructorii ne-au informat că săptămâna viitoare vor finaliza turnarea covorului asfaltic, iar în paralel se lucrează la montarea parapeților de drum și a gardurilor exterioare.

 

USR și fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, și-au asumat că tronsonul acesta de autostradă va fi terminat în 2021 și acum avem certitudinea că, cel târziu în decembrie, vom circula pe Lotul II al Autostrăzii Sebeș – Turda.La Oiejdea, în zona alunecărilor de teren, se va da drumul circulației doar pe o singură bandă pe o lungime de 1 kilometru, pentru că mai este foarte mult de muncă la stabilizarea dealului care a produs problemele menționate.

Însă, tot constructorii preconizează că, în 2022, va fi finalizată și această porțiune de 1 km și toată autostrada va fi operațională.

 

Autostrada Sebeș – Turda este unul dintre proiectele de infrastructură prioritare pentru România, iar finalizarea acesteia deschide calea unor noi investiții în localitățile traversate de autostradă.

Aiud, Ocna Mureș, dar și comune precum Ciugud sunt zone tot mai căutate de investitori tocmai pentru că sunt pe traseul acestei autostrăzi.

 

Mă bucur că fostul ministru, Cătălin Drulă, a reușit să urgenteze un proiect care era tărăgănat de peste 7 ani din cauza incompetenței, birocrației și dezinteresului politic.

 

Cu siguranță în următoarea perioadă vom vedea cum politrucii locali și naționali se vor înghesui să taie panglica la un proiect pe care, fără Cătălin Drulă, l-ar fi terminat în alți 7 ani de zile”, a transmis deputatul USR Beniamin Todosiu.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Schimb de experiență Interregional în cadrul proiectului S3UNICA, organizat de Agenția Locală a Energiei Alba

Publicat

În data de 27.10.2021 s-a desfășurat Seminarul Interregional al proiectului european S3UNICA organizat de Agenția Locală a Energiei Alba. Acesta a avut loc în format online din cauza condițiilor impuse de pandemie.

Proiectul S3UNICA ”Specializare inteligentă pentru campusuri universitare” este cofinanțat prin Programul INTERREG Europe având ca principal obiectiv îmbunătățirea politicilor regionale și implementarea ciclului de inovare al eficienței energetice în clădirile din campusuri universitare (de la invenție, prin testare / validarea pieței, până la extindere) și îmbunătățirea ecosistemelor regionale și interregionale legate de acest sector.

În România instrumentul de politică regională abordat prin proiect este Planul de Dezvoltare al Regiunii Centru, principalul document de planificare și programare elaborat la nivel regional și asumat de către factorii de decizie din Regiunea de Dezvoltare Centru.

Un rezultat important al proiectului in România va fi elaborarea Planului de Acțiune pentru îmbunătățirea instrumentului de politica abordat.

”Seminarul Interregional S3UNICA” a avut drept scop reunirea părților interesate (stakeholderi) ale proiectului la nivel european pentru derularea de activități de schimb de experiență.

Activitățile care au avut loc în cadrul acestui eveniment au abordat în special schimbul de bune practici, know – how și soluții inovative legate de eficiența energetică în clădirile campusurilor universitare.

Au participat un număr mare de reprezentanți din toate regiunile europene implicate în S3UNICA, evenimentul bucurându-se de un număr semnificativ de participanți și din rândul părților interesate din România (intre acestea si reprezentanți a 7 universități tehnice).

Acest fapt arată interesul legat de acest domeniu atât din partea universităților cât și din partea autorităților locale și regionale din țara noastră.

Întâlnirea a fost deschisă de reprezentantul partenerului coordonator al proiectului S3UNICA – Regiunea Autonomă Friuli Venezia Giulia din Italia cu o descriere succintă a proiectului urmat de reprezentantul ALEA care a detaliat rezultatele obținute în implementarea S3UNICA la nivel național.

Apoi reprezentantul ADR Centru a evidențiat importanta domeniului eficienței energetice în planificarea dezvoltării regionale, exemplificând sursele de finanțare și politicile regionale în domeniu derulate de către ADR Centru.

A urmat o sesiune tehnică în care Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea Valahia din Târgoviște și Universitatea Tehnică din Cluj au expus inițiativele lor în domeniul abordat de S3UNICA – eficiența energetică in clădirile publice: au fost prezentate modele de management energetic al clădirilor publice, soluții inovative de eficiență energetică în clădirile universitare, soluții de monitorizare și management al consumurilor energetice, precum și echipamente instalate de producere si stocare a energiei din surse regenerabile.

În cadrul evenimentului a avut loc și o intensă activitate de networking între cei aproape 40 de participanți prezenți, prin care aceștia au putut să discute cu omologi din alte țări.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate