Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

AJPIS ALBA: Scăderi dramatice ale numărului de copii care primesc alocații de stat. Plăţile s-au redus cu 12% faţă de anul trecut


Publicat

alocatie copii

O statistică a Agenției Județene de Plăți și Inspecție Socială (AJPIS)  Alba arată că, în ultimul an, numărul copiilor care primesc alocație de stat a scăzut cu aproximativ 8.000, respectiv 12%. De asemenea, scăderi considerabile s-au înregistrat nu doar la numărul alocațiilor, ci și la valoarea acestora. Printre cauzele care au generat aceste scăderi se numără reducerea natalității, depășirea vârstei de acordare a alocațiilor, dar și schimbarea politicilor sociale ale Guvernului.

Datele statistice ale AJPIS Alba valabile la sfârşitul lunii martie a anului 2014 arată că, în ultimul an, numărul copiilor care primesc alocaţie de stat a scăzut cu 8.263 copii, de la 64.602 la 56.339, sumele plătite pentru aceste alocaţii scăzând şi ele de la peste 3.900.000 lei la aproximativ 2.400.000 lei.

În condiţiile în care cuantumul alocaţiilor de stat pentru copii nu a suferit vreo modificare în această perioadă, „scăderea cu 8.263 a numărului de copii care primesc alocaţie de la stat arată că acei copii care au depăşit vârsta sau nu mai îndeplinesc conditiile de acordare până la care statul le acordă alocaţia sunt mai mulţi decât aceia care beneficiază în prezent de această subvenţie”, a explicat directorul executiv al Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba, Flaviu Cozuc.

De asemenea, o altă posibilă cauză a acestei scăderi este şi reducerea natalităţii, care s-a accentuat în ultimii ani. Prin analizele efectuate în comparaţie cu anul calendaristic anterior, pe care AJPIS Alba le desfăşoară de anul trecut, impactul fenomenelor sociale la nivelul judeţului poate fi foarte bine observat. Statisticile arată că în perioade de declin economic, când incertitudinile, stresul şi lipsa locurilor de muncă își pun amprenta asupra vieții populației, numărul naşterilor scade foarte mult.

Conform analizei AJPIS Alba de la sfârşitul lunii martie, sumele aferente alocaţiilor pentru susţinerea familiei plătite de stat au crescut cu peste 19%, în timp ce numărul mediu al beneficiarilor este mai mic cu aproape 11%. În această perioadă, sumele plătite drept ajutoare sociale au crescut, la nivelul judeţului Alba, cu puţin peste 20%, în condiţiile în care numărul beneficiarilor a scăzut ușor, cu circa 5%, motivul acestor diferenţe fiind legat de modificarea cuantumului, atât al alocației pentru susținerea familiei, cât și al ajutorului social, ce a fost stabilită de Guvern în ultimul an. Nu în ultimul rând, în ceea ce priveşte alocaţiile de plasament, plătite prin AJPIS Alba, la sfârșitul lunii martie s-a înregistrat o scădere, atât a numărului mediu de beneficiari, cât şi a sumelor plătite, de aproximativ 6%, respectiv 7%, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Sumele plătite de AJPIS Alba în martie 2014 pentru alocații, indemnizații de creștere a copilului, stimulente de inserție, indemnizații pentru persoanele infectate cu HIV/SIDA, ajutoare sociale, indemnizații de handicap sau de însoțitor al persoanei cu handicap și subvenții alocate asociațiilor și fundațiilor care prestează servicii sociale au scăzut, per total, față de luna martie a anului 2013, cu 12,37%, iar numărul mediu total al beneficiarilor a scăzut cu 9,18%.

„Pe lângă sprijinirea categoriilor de persoane vulnerabile, prin politicile sociale pe care le adoptă, Guvernul României urmărește asigurarea unui echilibru, în așa fel încât populația care are nevoie de sprijinul autorităților, să fie ajutată cât mai mult și cât mai eficient. Încă de când am început să facem comparații între datele statistice din anul curent și cele din anul anterior, am înțeles cât de utilă este o astfel de analiză, pentru observarea modului în care evoluează societatea, dar și a direcției spre care aceasta se îndreaptă, din toate punctele de vedere”, a mai precizat directorul Flaviu Cozuc.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

ANUNȚ: Biroul de Cadastru MAXIM Alba Iulia angajează personal pentru munca de teren și de birou

Publicat

Recrutăm personal pentru activițati de teren și personal pentru munca de teren și munca de birou.

Profilul vizat este:

  • – Seriozitate
  • – Disciplină
  • – Dorintă de muncă și de a asimila informații noi

Trainingul este oferit de noi gratuit.

Oferim șansa dezvoltării profesionale într-un mediu modern cu aparatură si tehnologie de ultima generatie.

Pe langă oportunitațile de evoluție profesională punem la dispoziție o gama variata de sisteme financiare accesibile și atractive!

Va asteptăm cu CV la sediu sau pe adresa de email: cadastrumaxim@yahoo.com

Ne găsiti usor pe orice GPS căutând: BIROU CADASTRU MAXIM.

Vă asteptăm!

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rabla pentru electrocasnice începe în 14 mai. Care sunt condiţiile şi ce produse intră în program

Publicat

Programul Rabla pentru electrocasnice va lua startul peste o săptămână, în data de 14 mai. În acest an, fiecare domeniu de electrocasnice va avea propriul buget. Potrivit ministrului Mediului, Tanczos Barna, măsura a fost luată după ce, în ediția anterioară a programului, cei mai mulți bani au fost folosiți pentru cumpărarea de televizoare.

Ministrul a anunțat că primele produse care intră în program sunt maşinile de spălat rufe sau vase, frigiderele şi uscătoarele de rufe. Mai încolo, se vor putea achiziţiona inclusiv laptopuri şi tablete. 

„Pe 14 mai începe Rabla pentru electrocasnice. Regula de bază este, în primul rând, să subvenţionăm schimbarea aparaturii electrocasnice care consumă cel mai mult în casă: frigiderul, maşina de spălat rufe, maşina de uscat rufe. Sunt cele trei cu care pornim”, a spus Tanczos Barna, joi seara, la Digi24.

Prima săptămână o să fie de înscriere, de înregistrare în sistem pentru toţi cetăţenii care doresc să participe în program, după care, la o săptămână, porneşte partea programului pentru cele trei componente: maşini de spălat rufe (și mașinile de spălat vase intră în program), mașini de uscat rufe şi frigidere, a explicat ministrul mediului.

O etapă ulterioară este dedicată pentru laptopuri, tablete şi televizoare.

„Alocăm sume pentru fiecare componentă separat, astfel încât să nu ne trezim, cum s-a trezit ministerul acum doi ani, cred, că 40% sau 60% din bani se duc pe televizoare”, a explicat ministrul mediului, joi seară, la Digi24.

Un echipament vechi cu care participăm la programul Rabla pentru electrocasnice, un frigider, de pildă, poate fi dus la magazinul de unde ne achiziționăm unul nou sau poate veni o echipă să-l ridice de acasă, așa cum se întâmplă și în cazul unei achiziții online.

„În principiu, la fiecare (echipament) se predă ceea ce se cumpără, dar vor fi specificate la fiecare. Vor fi și excepții, acolo unde vrem să ajutăm, de exemplu la laptopuri, tablete, trebuie să ajutăm familiile care nu-și pot trimite copiii la școală. Sau aparatura de aer condiționat – acolo putem să venim cu un consumator mai mare, ca să avem această regulă de a preda un aparat electrocasnic”, a precizat Tanczos Barna.

Inițial, Rabla pentru electrocasnice trebuia să înceapă în 15 decembrie 2020, însă programul a fost amânat din cauza insecurității cibernetice. Ulterior, s-a așteptat bugetul pentru 2021 pentru a fi relansat. Bugetul alocat acum pentru Rabla electrocasnice (75 milioane de lei) este considerabil mai mare decât în ediția trecută, din 2019, când a fost de 40 de milioane de lei.

În cadrul programului, persoanele fizice beneficiază de vouchere pentru achiziţionarea de echipamente electrice și electronice de uz casnic, cu eficiență energetică clasa A++ și A+++, dacă predau echipamente electronice vechi.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Subprefectul de Alba, Viorel Rașcovici, DEMISIONEAZĂ din funcție. Și-a anunțat colegii de partid pe grupul de comunicare

Publicat

Subprefectul de Alba, Viorel Rașcovici, și-a anunțat demisia din motive personale pe grupurile de discuție de discuții interne ale USR PLUS, urmând ca în cursul zilei să o depună la Ministerul de Interne. 

Acest lucru a fost confirmat de deputatul de Alba, Beniamin Todosiu, care a spus că Rașcovici ar urma să își înainteze demisia astăzi.

Prefectul Nicoale Albu a declarat pentru Alba24 că a fost anunțat și el de acest lucru, chiar de către subprefect.

Beniamin Todosiu a anunțat deja situația la București și spune că deocamdată partidul nu are un alt om pentru această funcție.

Lucrurile s-au precipitat brusc după ce reprezentanții Universității ”Babeș Bolyai” din Cluj-Napoca au admis într-un răspuns pentru Alba24 că studiile post-universitare pe care actualul subprefect de Alba, Viorel Rașcovici, spune că le-a urmat la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, ar putea să nu aibă la bază o diplomă de licență valabilă.

Reprezentanții universității spun că acest lucru a rezultat din ”verificările preliminare” și că au solicitat clarificări de la Ministerul Educației.

De asemenea, aceștia spun că vor ”proceda imediat la efectuarea demersurilor permise de lege”, după primirea răspunsului.

Citește și: Mircea Hava anunță schimbarea subprefectului Rașcovici. „O atitudine perversă, USR a „pariat” un întreg sistem pe mâna unui om”

În CV-ul depus cu prilejul instalării ca sub-prefect, Viorel Rașcovici a scris că a urmat ”Universitatea Internațională Deschisă Tecnoeconomie (greșeala este preluată din CV – n.red.) și Cooperare Româno-Americană din București, Facultatea de Drept, Legislație Internațională Comparată, Diplomație și Consultanță Juridico-Economică, domeniul fundamental științe juridice”.

Sună pompos, însă în realitate era doar o fabrică de diplome.

Politicianul (fost polițist) a scris că a urmat aceste cursuri între 2001 și 2005, doar că, în perioada respectivă, „instituția de învățământ” avea probleme serioase cu legea, fiind chiar închisă.

Potrivit unui comunicat al ANPC, universitatea practica o ”publicitate înșelătoare” și oferea servicii neautorizate de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului.

Utilizarea diplomei respective de către Rașcovici a dus la probleme majore și la IPJ Alba, unde a încasat sporuri pentru studii superioare și o investigație legată de acest subiect este aproape finalizată.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Aparatură medicală de peste 520.000 de lei pentru dotarea secțiilor ORL și Neurologie de la Spitalul Județean din Alba Iulia

Publicat

Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia cumpără aparatură medicală în valoare de peste 520.000 de lei, pentru dotarea secțiilor ORL și Neurologie. Se vor achiziționa 12 monitoare funcții vitale, o stație centrală de monitorizare plus 5 monitoare funcții vitale, o unit ORL, două scaune consultație ORL și 12 injectomate. 

Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia a lansat miercuri, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de aparatură medicală, respectiv monitoare funcții vitale, unit ORL și scaune, injectomate.

Valoarea totală estimată este de 525.629 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, achiziția va cuprinde:

  • monitoare funcții vitale (12 buc.) – vor permite monitorizarea următorilor parametrii: ECG, Frecvența Cardiacă (HR), Respirație (RR), SpO2, Puls, Tensiunea arterială neinvazivă (NIBP), Temperatura (Temp)
  • stație centrală de monitorizare plus 5 monitoare funcții vitale – stație centrală de supraveghere pentru minim 8 monitoare cu posibilitate de upgrade. Stația va putea stoca pentru minim 10 zile datele pacienților monitorizați: parametrii numerici, formele de undă, alarmele și evenimentele.
  • Unit ORL și două scaune consultație ORL – Unit compact, ergonomic și independent, mobil pe roți antistatice pivotante
  • injectomate (12 buc.) – pompă pentru seringi ce poate fi utilizată la adulți, copii și nou-născuți. Posibilitate de administrarea intermitentă sau continuă a lichidelor parenterale şi enterale, posibilitate de administrare a substanțelor medicale și farmaceutice în regim PCA și TCI, posibilitate de folosire de sine stătător, ușor de utilizat în transport pacienți sau posibilitate de andocare într-o stație.

„Necesitatea achiziționării acestor aparate ar duce la creșterea profesionalismului, creșterea calității actului medical”, se precizează în caietul de sarcini.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate