Actualitate
ANAF nu va mai cere agenților economici numărul de card al clienților care au plătit electronic. Precizări de la Ministerul de Finanțe
Ministerul Finanțelor Publice (MFP) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au anunțat că iau în considerare modificarea prevederilor dintr-un proiect de hotărâre de Guvern, potrivit cărora Fiscul ar fi urmat să primească toate datele disponibile despre deținătorul unui card, în cazul plăților electronice. Printre datele care ar fi urmat să ajungă la ANAF se numără inclusiv numărul cardului, ID-ul comerciantului, numărul și valoarea bonului fiscal, precum și data, ora și minutul emiterii bonului fiscal.
„Pentru combaterea evaziunii fiscale, Agenția Națională de Administrare Fiscală vizează atât circuite comerciale ample și complexe, cât și comerțul cotidian.
Dacă pentru identificarea rețelelor tranzacționale frauduloase este necesară monitorizarea tranzacțiilor sau controlul prețurilor de transfer, pentru combaterea “micii” evaziuni, este necesară, printre alte măsuri, corelarea datelor referitoare la rulajele comunicate de POS-uri cu datele înregistrate pe bonul fiscal. Această propunere facilitează combaterea evaziunii fiscale, iar datele sunt necesare în cazul în care casele electronice de marcat întrerup transmiterea de informații către ANAF (defecțiune, suspendare servicii internet, pană de curent, rea intenție etc)”, a transmis într-un comunicat ANAF.
Proiectul publicat în data de 12 iulie prevede ca, în cazul plăților electronice, efectuate cu cardul bancar prin intermediul POS-ului, entitatea care gestionează certificarea/autorizarea tranzacției va comunica Agenției Naționale de Administrare Fiscală, simultan cu transmiterea tranzacției către instituția acceptantă și următoarele date:
– ID terminal;
– ID comerciant;
– numărul bonului fiscal;
– valoarea bonului fiscal;
– data, ora și minutul emiterii bonului fiscal;
– instituția acceptantă;
– numărul cardului utilizat pentru efectuarea plății;
– cod autorizare plată;
– toate detaliile disponibile cu privire la identitatea deținătorului cardului.
Potrivit Fiscului, propunerea respectă prevederile Codului de procedură fiscală conform căruia băncile trebuie să comunice ANAF lista persoanelor care deschid ori închid conturi, rulajele sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum şi informaţiile sau documentele referitoare la operaţiunile derulate prin acele conturi. Fiscul susține că, în acest sens, sunt importante datele aferente tranzacției, inclusiv contul din care s-a făcut plata pentru bunurile sau serviciile achiziționate.
„În urma consultărilor cu patronatele din domeniul bancar ce au avut loc miercuri, 27 iulie 2016, Ministerul Finanțelor Publice și ANAF au luat deja în considerare modificarea articolului 4, alin 3, din Anexa menționată în materialele de presă în sensul eliminării unor date (spre exemplu, numărul cardului bancar din motive de securitate), inclusiv netransmiterea unor date pe care instituția emitentă nu le deține”, au transmis reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice, într-o postare pe pagina de Facebook.
Totodată, Ministerul de Finanțe a ținut să sublinieze că trecerea de la casele de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport hârtie este motivată și de faptul că în statele Uniunii Europene se folosesc demult casele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic securizat.
sursa: hotnews.ro, anaf.ro, facebook.com
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News