Connect with us
Advertisement

Actualitate

ANAF propune actualizarea formularelor 100 şi 710, care se referă la obligațiile către bugetul de stat

anaf

Publicat

anafAgenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) propune, printr-un proiect de ordin, completarea formularelor 100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat” şi 710 „Declaraţie rectificativă”.

Potrivit unui comunicat al ANAF, începând cu luna septembrie 2017, autorităţile şi instituţiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puțin 50 de angajați și care nu angajează persoane cu handicap într-un procent de cel puțin 4% din numărul total de angajați, plătesc lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap.

Conform dispozițiilor art. 90 alin.(4) din Codul de procedură fiscală, a fost reglementată modalitatea de îndeplinire a obligațiilor fiscale în cazul persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa. Codul de identificare fiscală retras ca urmare a radierii înregistrării fiscale poate fi utilizat ulterior radierii pentru îndeplinirea, de către succesorii persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa, a obligaţiilor fiscale aferente perioadelor în care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.

Astfel, ANAF propune, printr-un proiect de ordin, modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr.587/2016, după cum urmează:

  • completarea formularelor 100 „Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat” și 710 „Declarație rectificativă” cu rubricile necesare aplicării dispozițiilor art.90 alin.(4) din Codul de procedură fiscală.
  • modificarea corespunzătoare a instrucțiunilor de completare a formularelor 100 „Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat” și 710 „Declarație rectificativă”.

Reprezentanții ANAF reamintesc că, începând cu data de 1 septembrie 2017, prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.60/2017, a fost modificată Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fiind eliminată dispoziția potrivit căreia contribuabilii pot opta pentru achiziționarea de produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate în unităţile protejate autorizate, pe bază de parteneriat, în sumă echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat.

sursa: anaf.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement