Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF va stabili din oficiu contribuția de asigurări sociale datorată de persoanele fizice care nu depun formularul 600. Proiect aflat în dezbatere


Publicat

ANAF urmează să stabilească din oficiu contribuța de asigurări sociale (CAS) datorată de persoanele fizice, preluate în administrare din 1 iulie 2012 de către autoritate, care nu depun formularul 600. Proiectul de lege a intrat recent în dezbatere publică.
Declaratia 600 se referă la venitul asigurat la sistemul public de pensii de către persoanele fizice autorizate (inclusiv întreprinderile individuale si membrii întreprinderilor familiale), cele care desfasoara profesii libere, persoanele fizice care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuala la care impozitul pe venit se determină pe baza datelor din evidenta contabila în partida simpla, în vederea stabilirii obligatiilor de plata privind contributia de asigurari sociale.

Nu au obligatia depunerii formularului 600 contribuabilii al caror venit net realizat in anul 2013 sau valoarea lunara a normelor de venit, dupa caz, este sub nivelul minim de 35% din câstigul salarial mediu brut prevăzut în legea bugetului asigurarilor sociale de stat. Persoanele fizice care nu se mai încadreaza în niciuna din situatiile mentionate mai sus sau se afla în situatiile prevazute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. a) – c), pct. II, III si V din Legea nr. 263/2010, sau sunt asigurati în sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate în sistemul public de pensii sau au calitatea de pensionari, depun formularul 601 “Cerere de încetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale”, în vederea scoaterii din evidenta fiscala privind contributia de asigurari sociale.

Conform documentului, Fiscul urmează să-i identifice pe cei care nu au depus formularul 600 pe baza unei proceduri specifice, din care vor fi excluse însă anumite categorii de contribuabilii. După aceea, organul fiscal va calcula din oficiu CAS și va emite formularul 640, al cărui model este de asemenea propus spre aprobare prin proiectul de ordin.

Potrivit art. V din OUG nr. 125/2011, actul normativ care a modificat Codul fiscal la finalul anului 2011, Fiscul administrează din 1 iulie 2012 contribuțiile sociale la pensii datorate de persoanele fizice.

De la începutul lunii iulie 2012, casele de pensii au predat organelor fiscale din subordinea ANAF, în vederea colectării, creanțele reprezentând contribuțiile de asigurări sociale datorate de persoanele fizice, stabilite și neachitate până la 30 iunie 2012.

Începând cu 1 iulie 2012, contribuțiile la pensii datorate de persoanele fizice se achita la unitățile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale în raza cărora sunt luați în administrare contribuabilii, în conturi de venituri bugetare distincte, codificate cu codul de identificare fiscală al contribuabililor.

Pentru a-și plăti CAS, persoanele fizice care au calitatea de contribuabili la sistemul public de pensii au obligația să-și declare veniturile care reprezinta baza de calcul a contribuțiilor de asigurări sociale, la organul fiscal competent, prin depunerea Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (formular 600).

Concret, această declarație trebuie depusă de următoarele persoane, menționate în Codul fiscal: intreprinzătorii titulari ai unei întreprinderi individuale;membrii intreprinderii familiale; persoanele cu statut de persoana fizică autorizată să desfășoare activități economice; persoanele care realizeaza venituri din profesii libere; persoanele care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală, la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidența contabila în partida simplă.

Totuși, în cazul în care contribuabilii, preluați în administrare din 1 iulie 2012 de Agenția Națională de Administrare Fiscală, nu depun formularul 600, organul fiscal trebuie să stabilească din oficiu sumele datorate de către aceștia.

Citește și CALENDARUL OBLIGAŢIILOR FISCALE pe luna MARTIE 2014: Vezi până când se depun declarațiile de mențiuni, situații, formulare și plăți

sursa: realitatea.net



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Schema de tratament COVID-19 ACTUALIZATĂ și protocolul de recuperare pentru pacienții vindecați. DOCUMENTE Ministerul Sănătății

Publicat

Ministerul Sănătății a aprobat o schema de tratament COVID 19 dar și o schemă de recuperare după infecția cu COVID-19. Schemele pentru tratarea COVID reprezintă o revizuire a protocolului existent, după acumularea de noi date clinice precum și monitorizarea și îngrijirea în ambulatoriu a tot mai mulți pacienți.

Protocolul de medicină fizică și de reabilitare post-COVID-19 are ca scop ameliorarea stării fizice a pacienților care au fost infectați cu SARS-CoV-2, precum și creșterea capacității lor de a se întoarce la o viață normală.

„Era necesar un astfel de protocol de recuperare pentru evaluarea și pentru managementul terapeutic privind dizabilitățile complexe rezultate în urma infecției cu SARS-CoV-2.

Pacienții care au trecut prin boală, în special cei cu forme severe, trebuie să beneficieze de servicii medicale de recuperare. COVID-19 este o boală cu afectare multiplă de organe și care poate lăsa sechele respiratorii, cardiace, neurologice, musculoscheletale, psihologice.

Efectele bolii se pot întinde pe perioade variabile de timp, afectând calitatea vieții pacienților.

Continuarea reabilitării medicale a acestora va permite monitorizarea atentă, refacerea funcționalității și a capacității de muncă și va scurta timpul de întoarcere la o viață normală”, a declarat ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătății.

De asemenea, ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, a aprobat și ordinul care actualizează protocolul medical de tratament pentru pacienții infectați cu virusul SARS-CoV-2 în conformitate cu cele mai noi studii medicale și recomandările Organizației Mondiale a Sănătății și Centrului European de Prevenire și Control al Bolilor.

Astfel, a fost adaptat tratamentul pacienților infectați cu SARS-CoV-2 în acord cu ultimele considerații legate de medicația antivirală. Totodată, a fost introdus un capitol nou cu recomandări pentru medicii de familie care tratează la domiciliu pacienții infectați.

Cele două protocoale de tratament au fost elaborate de comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătății.

Ordinele ministrului Sănătății care conțin noile prevederi medicale vor fi publicate vineri în Monitorul Oficial.

Documentele aprobate de ministrul Sănătății pot fi consultate aici:

DOCUMENT AICI: Protocol Tratament Covid19

DOCUMENTAICI: Protocol Tratament Recuperare Post Covid

Extras din document: Recomandări pe scurt

  1. Persoana cu infecție asimptomatică cu SARS-CoV-2 nu necesită un tratament medicamentos.
  2. Îngrijirea pacienților cu forme ușoare de boală la pacienți fără factori de risc pentru evoluție severă recurge la medicație simptomatică; simptomaticele pot fi utile și pentru pacienți cu forme mai severe de boală.
  3. Antiviralele au o eficiență cu atât mai mare cu cât sunt administrate mai devreme în cursul bolii, de preferat începând din primele zile de evoluție; de aceea antiviralele se administrează în primul rând pacienților cu forme non-severe de boală care au factori de risc pentru evoluția severă!
  4. Dintre antivirale, remdesivir se recomandă în formele medii de boală la pacienți cu factori de risc pentru evoluție severă și în formele severe (cât mai rapid după instalarea necesarului de oxigen), pe criterii de disponibilitate, eficiență și riscuri.
  5. Monitorizarea pacientului este extrem de importantă pentru a surprinde o evoluție a bolii din faza inițială, de multiplicare virală, către faza inflamatorie, ceea ce impune modificarea atitudinii terapeutice.
  6. Tratamentul antiinflamator cu corticoizi (de preferat dexametazonă) este indicat la pacienții cu inflamație sistemică, care necesită administrare de oxigen.
  7. Imunomodulatoarele sunt rezervate DOAR cazurilor cu inflamație excesivă, rapid progresivă, necontrolată de corticoizi în doză antiinflamatorie, iar alegerea lor va depinde de eficiență, de efectele adverse posibile și de disponibilitatea lor la un moment dat.
  8. Datele privind eficiența și riscurile plasmei de convalescent sunt contradictorii și nu permit formularea unor indicații certe.
  9. Administrarea profilactică de anticoagulant este indicată tuturor pacienților spitalizați, cu excepția celor care primesc deja un tratament anticoagulant și care vor continua să primească doze terapeutice.
  10. Infecția cu SARS-CoV-2 nu reprezintă o indicație suplimentară pentru administrarea de antiagregante (se menține administrarea pentru alte indicații).
  11. Stabilirea riscului tromboembolic se poate face cu scoruri consacrate pentru alte afecțiuni la care se adaugă și factori de risc specifici legați de COVID-19.
  12. Administrarea de doze terapeutice de anticogulant se face pentru indicațiile standard, dar și pentru pacienți cu COVID-19 cu risc trombembolic mare (agravarea suferinței respiratorii și/sau sindrom inflamator marcat) și risc hemoragic mic.
  13. Antibioticele NU se utilizează în tratamentul COVID-19. Ele ar trebui prescrise foarte rar de la începutul tratamentului, deoarece coinfecțiile bacteriene simultane infecției SARS-CoV-2 sunt foarte rare; se administrează antibiotic doar dacă este demonstrată o infecție bacteriană concomitentă.
  14. Inițierea tratamentului antibiotic pe parcursul îngrijirii pacientului cu COVID-19 se face dacă s-a produs o suprainfecție bacteriană.
  15. Alegerea antibioticelor pentru situațiile rare de infecție bacteriană concomitentă sau supraadăugată trebuie să țină cont de eficiență dar și de riscurile de dismicrobisme: infecții

Vezi documentul complet AICI

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: ACCIDENT RUTIER la Alba Iulia, în zona Micești: Două automobile implicate, un bebeluș transportat la spital

Publicat

Un accident rutier a avut loc vineri, în jurul orei 17.00, în Alba Iulia, zona Micești. 

Potrivit reprezentaților ISU Alba, în accidentul rutier au fost implicate două automobile. O persoană a fost rănită, au mai precizat pompierii militari.

UPDATE 17.20: Reprezentații ISU Alba au transmis că persoană rănită este un copil de aproximativ 2 ani, care a primit îngrijiri medicale la fața locului și a fost transportat la Spitalul de Urgență din Alba Iulia cu traumatisme minore.

În total patru persoane au fost implicate în accident dar numai bebelușul a avut nevoie de îngrijiri medicale.

La fața locului a intervenit detașamentul de pompieri din Alba Iulia.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O persoană rănită într-un accident de circulație cu trei autoturisme, între Alba Iulia și Șard. Trafic îngreunat

Publicat

Un al treilea accident s-a înregistrat miercuri, aproape de Alba Iulia. 

Reprezentanții IPJ Alba au transmis că traficul se desfășoară cu dificultate pe DN 74, între Alba Iulia și Sard, din cauza unui accident rutier în care au fost implicate 3 autovehicule.

Potrivit polițiștilor, este posibil ca în urma coliziunii să fi rezultat o victima. Mașinile au ieșit în decor într-o zonă cu linie continuă.

Cercetarea la fața locului este în desfășurare.

Este al treilea accident produs astăzi în apropiere de Alba Iulia. De dimineață s-a înregistrat un alt incident cu 4 mașini la ieșire spre Teiuș, urmat la câteva ore de o tamponare în lanț cu șase mașini, în zona Oiejdea.

Toate cele trei accidente au perturbat traficul, șoferii fiind nevoiți să aștepte zeci de minute în coloană.

Foto: Cititor Alba24

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Hotărâre a CJSU Alba pentru orașul Cugir și comunele Ponor, Șibor și Horea. Care sunt măsurile adoptate

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis vineri o nouă hotărâre prin care a stabilit o serie de măsuri valabile în orașul Cugir și la nivelul comunelor Ponor, Șibot și Horea.

HOTĂRÂREA nr. 114 din 23.04.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza oraşului Cugir, comunelor Horea, Ponor şi Şibot

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 23.04.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 23.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

(1) La nivelul oraşului Cugir şi comunei Şibot unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 24.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

m) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

(1) La nivelul comunelor Horea şi Ponor unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 24.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06.00-22.00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06.00-22.00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 06.00-22.00;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție.

De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.
Alba Iulia, 23.04.2021

PREȘEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

Nicolae ALBU, Prefectul Județului Alba

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate