Connect with us
Publicitate

AIUD

Anul 2021 începe cu sub 1000 km de autostradă în România. Vestea bună: când ar putea fi gata tronsonul Alba Iulia-Aiud de pe A10


Publicat

În România sunt 910 kilometri de autostradă la începutul anului 2021. Vestea bună este că din acest an ar putea fi deschiși și cei 24,2 km de pe lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, între Alba Iulia și Aiud. Astfel, se va putea circula pe autostradă de la Sibiu la Cluj-Napoca.

Din cele mai recente precizări ale oficialilor CNAIR, șansele sunt ca acest tronson să fie finalizat în această vară. Tot până atunci, va fi gata și ”restul” de 2 km din lotul 1. Și reprezentanții Asociației Pro Infrastructura spun la fel.

Vezi și VIDEO: Câți kilometri de autostradă vor fi dați în trafic în 2021. Evoluția din ultimii 14 ani și ce ne asteaptă pe viitor

„În acest moment este cel mai lung lot pe care se lucrează. Trag nădejde că va fi adus la un grad de finalizare astfel încât să putem circula pe el. Și o să avem autostradă completă, fie și semiprofil pe anumite bucățele, dar o să mergem doar pe autostradă de la Cluj la Sibiu”, a declarat pentru Digi24 Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura.

Reamintim că Lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda, între Sebeș și Alba Iulia (Sântimbru) a fost deschis oficial în 3 decembrie 2020, pe o porțiune de 14,8 km din cei 17 km ai tronsonului.

În 24 decembrie, a fost deschisă circulația și pe supratraversarea DN 1 peste Autostrada A10 Sebeș – Turda, în zona Pârâul Iovului, la ieșirea din Alba Iulia spre Cluj. A fost finalizată astfel legătura între cele două sensuri giratorii, unul la ieșirea din municipiu și altul spre Sântimbru, părți componente ale nodului Alba Iulia Nord.

Tronsonul pe care se poate circula este între Nodul Rutier Sebeș (legătura cu DN 1 prin bretelele 5 și 6), nodul Rutier Alba Iulia Sud (complet) și Nodul Rutier Alba Iulia Nord (bretelele 1, 2 și 3).

Pe lotul 2 din A10 se lucrează din 2014, iar la finalul anului trecut stadiul fizic din șantier era la 78%.

Lotul 2

Sector: Sântimbru – Aiud

Lungime (km): 24,25 (17+000 – 41+250)

Antreprenor: Asocierea Aktor Tehnical Societe Anonyme (Aktor S.A.) – SC Euro Construct Trading 98 SRL

Valoare proiect: 549,33 mil, lei fără TVA

Data începerii: 2 decembrie 2014

Data finalizării: iunie 2021, conform grafic de lucrări

Stadiu fizic actual: 78,10%

Stadiu financiar: 68,08%

An deschidere (în folosință): finalizare lucrări – iunie 2021

Stadiul altor proiecte de autostradă

Oficialii CNAIR vor să fie gata în acest an și cei circa 16 kilometri dintre Chețani și Câmpia Turzii, parte din Autostrada Transilvania, unde lucrează un constructor român cu mari probleme financiare, potrivit digi24.ro. Datele CNAIR arată însă un stadiu al lucrărilor de până în 40%, ceea ce face deschiderea acestui lot până la finalul lunii decembrie aproape imposibilă.

Din Autostrada Transilvania cu șanse să fie gata anul acesta este tronsonul Târgu Mureș-Ungheni. Are doar circa 9 kilometri din care doar jumătate sunt la profil de autostradă.

Se așteaptă veste bună și pentru drumul expres Craiova-Pitești, finalizat în proporție de peste 50% pe tronsonul 2 (40 km între Robănești si Valea Mare.

Astfel, în cel mai bun caz, rețeaua de drumuri rapide a României ar putea crește anul viitor cu încă 86 de kilometri.

Noul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, spunea, la preluarea mandatului, că s-a „săturat până peste cap” de „acest sport al kilometrilor de autostradă”, precizând că cei peste 1.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres prevăzuţi în programul de guvernare a fi realizaţi în perioada 2021-2024 includ și proiectele aflate în derulare şi nu vor fi finalizaţi toţi în patru ani.

sursă: digi24.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajații instituțiilor și ai firmelor din Cetatea Alba Iulia, turiști în orașul lor. Abonamentele de parcare nu acoperă zona 0

Publicat

soare

Noul regulament privind parcările din Alba Iulia stârnește deja nemulțumirile celor care lucrează și trăiesc în perimetrul Cetății Alba Carolina, la doar câteva zile de la intrarea în vigoare. 

Acolo, administrația locală a stabilit zona zero de parcare, neacoperită de abonamentele pe care și le pot face locuitorii orașului. Astfel, dacă cineva își face abonament pentru parcarea în oraș, acesta nu este valabil și în zona Cetății, unde se aplică o nouă taxă.

Parcarea pentru o oră costă 2 lei, iar pentru o zi 17,5 lei.

Administrația locală pare a fi luat în calcul doar turiștii care vin să viziteze cetatea.

Asta în condițiile în care acolo își au sediul mai mai multe instituții publice, există mici afaceri care funcționează, dar și locuințe private.

Directorul Muzeului Național al Unirii din Alba Iulia, Gabriel Rustoiu, spune că noul sistem de parcare le creează probleme angajaților instituției.

Acesta spune că muzeul are 83 de angajați, dintre care mulți sunt navetiști care vin la serviciu cu mașina.

”Oamenii ar fi dispuși să plătească abonament, dar abonamentul nu acoperă și această zonă.

De exemplu, eu, aș căuta un alt loc de parcare în afara Cetății și să vin pe jos, dar este foarte greu de găsit un loc cât de cât aproape.

În plus, în zona zero este mult mai scump. Pentru un turist care vine și stă 2,3 ore, este ok, dar pentru cineva care vine la serviciu și stă 8 sau 10 ore, deja este foarte scump” spune Gabriel Rustoiu.

Vezi și Sistemul de PARCARE cu PLATĂ, în vigoare la Alba Iulia. Care sunt tarifele și amenzile, cum se plătesc

Tot în Cetatea Alba Carolina își mai au sediul Arhiepiscopia Ortodoxă de Alba Iulia, Universitatea 1 Decembrie 1918, Biblioteca Batthyaneum, Arhiepiscopia de Alba Iulia a Bisericii Romano-Catolice.

Tot în perimetrul cetății mai există afaceri, cum ar fi restaurante și cafenele, puncte de vânzare a suvenirurilor, terenuri de tenis, piscină… Și angajații acestora vor trebui să plătească o parcare de turist, în cazul în care vin la serviciu cu mașina.

Nici clienții lor nu vor fi mai fericiți, în condițiile în care, pe lângă ceea ce consumă, vor trebui să plătească în plus și parcarea.

”Vin la tenis cu copiii. Plătesc deja abonament pentru parcarea la bloc, plătesc abonament pentru parcarea în oraș, iar aici trebuie să plătesc din nou. Cred că nu s-au gândit bine când ne-au transformat în turiști la noi în oraș” a spus Cristian Radu, din Alba Iulia.

Citește și GHID pentru plata online a parcărilor publice din Alba Iulia. Care sunt pașii pe calculator sau în aplicația de smartphone

De măsură nu sunt afectați angajații Universității 1 Decembrie 1918. Rectorul Daniel Breaz spune că aceștia pot parca în curtea instituției, unde există deocamdată suficiente locuri.

Ce spune Primăria Alba Iulia

Primăria Alba Iulia a transmis un punct de vedere, la solicitarea Alba24, pe care îl redăm mai jos:

”Regulamentul de parcare a fost conceput și votat, de către vechea administrație, în anul 2019. Am încurajat albaiulienii și reprezentanții instituțiilor să ne facă sugestii pentru modificarea regulamentului și am primit multe idei bune.

În viitorul apropiat, după ce adunăm suficiente sugestii pentru modificarea acestuia, noul regulament va fi trecut prin ședință de Consiliu Local.

Dorim să precizăm faptul că instituțiile au dreptul la maximum 3 locuri de parcare gratuit, dar și că majoritatea clădirilor din zona istorică au curte interioară.

Problema celor care domiciliază în zonă va fi tratată unitar, astfel încât să nu fie făcute diferențe față de locuitorii din alte zone.

Deocamdată, cei cu afaceri în zona istorică pot închiria locuri de parcare la prețul de 175 lei/lună”.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Scădere semnificativă a spitalizărilor pentru persoane peste 60 de ani, în Israel, la trei săptămâni după prima doză de vaccin

Publicat

Peste un milion de persoane din Israel au primit ambele doze de vaccin împotriva COVID-19, reprezentând mai mult de 10% din populaţia ţării cu 9,2 milioane de locuitori, a declarat luni ministrul Sănătăţii, Yuli Edelstein, relatează dpa.

Un număr de aproape 2,6 milioane de persoane – mai mult de un sfert din populaţia ţării – au primit prima doză de vaccin, a anunţat ministrul Edelstein pe Twitter.

Datele preliminare din Israel demonstrează o scădere substanțială a numărului de infecții cu COVID în rândul celor mai vulnerabile persoane, cele de peste 60 de ani, care au primit deja prima doză de vaccin.

În urmă cu aproape două săptămâni, un studiu al Serviciilor de Sănătate Maccabi observa o scădere cu 60% a infectărilor în rândul pacienților săi, la trei săptămâni după administrarea primei doze din vaccinul Pfizer/BioNTech, scrie Libertatea.

”Deja în ziua 23 după prima doză, adică la două zile după administrarea celei de-a doua doze, datele au arătat o scădere de 60% a spitalizărilor printre persoanele vaccinate – adică cele de peste 60 de ani. Datele au fost adunate după monitorizarea a 50.775 de pacienți și au rezultat din compararea numărului mediu săptămânal de spitalizări din acel moment cu cel existent imediat după debutul campaniei de vaccinare”, potrivit sursei citate.

Galia Rahav, șefa secției de boli infecțioase de la cel mai mare spital din Israel, Sheba Medical Center, a declarat pentru Times of Israel că datele „sunt foarte importante”, dar și că o parte din scăderea numărului de spitalizări poate fi pusă pe seama tendinței noilor vaccinați de a respecta regulile lockdown-ului, lucru care ar fi putut duce automat și la o scădere a infectărilor.

Conform site-ului „Our World in Data”, Israelul este liderul mondial ceea ce priveşte numărul de persoane vaccinate la 100 de locuitori, urmat de Emiratele Arabe Unite şi Marea Britanie.

Sâmbătă, Israelul a devenit una dintre primele ţări din lume care a început vaccinarea adolescenţilor împotriva COVID-19.

Deşi dispune de una dintre cele mai rapide campanii de vaccinare, Israel încearcă încă să reducă numărul infectărilor cu coronavirus, chiar şi după aproape o lună de lockdown la nivel naţional.

Cabinetul premierului israelian Benjamin Netanyahu a votat duminică suspendarea traficului aerian internaţional de pasageri, măsură luată pentru a preveni intrarea în ţară a unor persoane infectate cu variantele mai contagioase ale coronavirusului SARS-CoV-2 descoperite recent.

Măsura urmează să intre în vigoare luni la miezul nopţii şi este valabilă până la sfârşitul lunii ianuarie.

Şefa serviciilor de sănătate publică, Sharon Elrai-Price, a declarat însă luni, în timpul unei reuniuni parlamentare, că măsura ar trebui prelungită cu cel puţin o lună „pentru a permite înregistrarea de progrese în campania de vaccinare”.

surse: agerpres.ro, libertatea.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Șofer din Alba, implicat într-un accident rutier grav pe DN1, în Cluj. O persoană rănită

Publicat

Un șofer din Alba a fost implicat într-un accident rutier grav petrecut pe DN1 în județul Cluj, la Gilău. O persoană a fost rănită grav.

Potrivit IPJ Cluj, un conducător auto în vârstă de 66 de ani, din comuna Florești, care se deplasa pe strada Gilău, ar fi pătruns pe DN1 E60, intrând în coliziune cu un ansamblu de vehicule condus de un bărbat de 32 de ani, din județul Alba, care circula înspre orașul Huedin.

În urma impactului, autoturismul a fost proiectat pe sensul opus de mers, intrând ulterior în coliziune cu o autoutilitară.

Urmare evenimentului rutier a rezultat rănirea bărbatului de 66 de ani, acesta fiind transportat la o unitate medicală.

La fața locului a fost nevoie de intervenție cu elicopterul SMURD

ISU Cluj a transmis că o autospecială cu modul de descarcerare, un echipaj SMURD și elicopterul SMURD, din punctul aeromedical Jibou, au intervenit ca urmare a unui accident rutier produs în apropiere de localitatea Gilău.

Solicitarea pentru intervenția de urgență a fost înregistrată în jurul orei 15.00, iar în momentul sosirii pompierilor la fața locului pompierii au găsit un bărbat, încarcerat într-un autoturism avariat în urma accidentului, care prezenta multiple traumatisme și era în stare de inconștiență.

S-a intervenit pentru deblocarea ușii și extragerea persoanei, folosind echipamentele din dotare, astfel încât să nu fie agravate leziunile suferite de către persoana rămasă încarcerată.

Bărbatul a primit asistență medicală de urgență de la salvatorii SMURD și a fost transferat la spital.

UPDATE: Potrivit unor surse, șoferul din Alba implicat în accident este din Cugir.

surse imagini: IPJ Cluj, ISU Cluj

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Declarații ale premierului Florin Cîțu: Indicatori de performanță pentru salarizarea bugetarilor și pensii pe baza contribuției

Publicat

Premierul Florin Cîțu a declarat că e nevoie de modificarea legii salarizării bugetarilor și de o nouă lege a pensiilor bazată pe contributivitate. Noua lege ar trebui să introducă indicatori de performanță pentru bugetari. 

De asemenea, acesta a spus că potrivit actualei legi a salarizării, președintele României ar fi trebuit să aibă salariul cel mai mare dintre toți bugetarii, lucru care nu se mai întâmplă. 

Principalele declarații ale premierului:

În acest moment ne uităm la modificarea a două legi care au creat probleme sustenabilității finanțelor publice în România.

Vorbim de legea salarizării unitare, care a fost prezentată public ca o lege care trebuia să elimuine inechitățile din administrația publică, dar a creat probleme cu tot felul de excepții care au apărut în ultimii ani.

Când a fost prezentată această lege, s-a spus că președintele României are salariul cel mai mare și de acolo pornim cu restul salariilor.

Nu mai este așa, președintele României nu mai are salariul cel mai mare și trebuie să reanalizăm această lege a salarizării.

Legea pensiilor – această coaliție a spus din primul moment, vrem o lege a pensiilor bazată pe contributivitate.

La legea salarizării e vorba de a introduce mai multă eficiență. E vorba și de a lega veniturile de performanță, sunt mai multe lucruri.

Trebuie să introducem și niște indicatori de performanță care să fie conectați la aceste venituri, creșterea veniturilor să nu mai fie decisă politic în fiecare an.

Sursă: Digi24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate