Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Anul CENTENARULUI prinde Sala Unirii de la Alba Iulia cu ușile închise și schela pe ea. La Muzeu, lucrările de reabilitare vor începe abia în 2019


Publicat

Sala Unirii Alba IuliaCentenarul Marii Uniri de la Alba Iulia ar putea prinde principalul obiectiv legat de acest eveniment, Sala Unirii, cu ușile închise și cu schelele pe clădire. Lucrările de renovare a Sălii Unirii și a Muzeului Național al Unirii nu au început încă și nici nu vor începe prea curând, având în vedere că lucrarea nu a fost încă atribuită unui constructor și nici proiectul tehnic nu a fost terminat. Ba chiar, în urma unui răspuns primit de Alba24, din partea Consiliului Județean, termenul de începere a lucrărilor la Muzeu este 2019.

De câțiva ani, CJ Alba înaintează termene, votează proiecte și bugete pentru reabilitarea Sălii Unirii și a Muzeului Național al Unirii de la Alba Iulia, pregătirea lor pentru un secol de la Marea Unire. Cele două obiective ar fi trebuit să fie finalizate până în anul Centenarului, având în vedere că sunt principalele atracții în acest context și că pe tot parcursul anului 2018 sunt așteptați turiști români și străini care vor vrea să vadă unde s-a înfăptuit Unirea în urmă cu 100 de ani.

Cei care vor ajunge anul viitor la Alba Iulia ar putea vedea Sala Unirii în poza și Muzeul exact așa cum arată în prezent. Potrivit răspunsului transmis de Consiliul Județean Alba, la cererea trimisă de Alba24, privind stadiul lucrărilor, termenul preconizat pentru începerea lucrărilor la Muzeu este 2019, iar la Sala Unirii a fost obţinută autorizaţia de construire privind execuţia lucrărilor de „Reabilitare şi refuncţionalizare Muzeul Naţional al Unirii şi Sala Unirii Alba Iulia – SALA UNIRII”, în vreme ce procedura de achiziţie a lucrărilor este în derulare. Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor la Sala Unirii este de 12 luni, iar suma alocată este de 12.192.960 lei.

În ceea ce priveşte Muzeul Naţional al Unirii, „în următoarea perioadă se va elabora documentaţia tehnico-economică faza P.T. (proiect tehnic), după care se va întocmi documentaţia de atribuire în vederea lansării procedurii de atribuire a lucrărilor de <Reabilitare şi refuncţionalizare Muzeul Naţional al Unirii şi Sala Unirii Alba Iulia – MUZEUL NAŢIONAL AL UNIRII>. Termen preconizat pentru începerea lucrărilor: 2019.

<Reabilitare şi refuncţionalizare Muzeul Naţional al Unirii şi Sala Unirii Alba Iulia – SALA UNIRII> are alocată suma – 12.192.960 lei și termen finalizare 12 luni, iar pentru <Reabilitare şi refuncţionalizare Muzeul Naţional al Unirii şi Sala Unirii Alba Iulia – MUZEUL NAŢIONAL AL UNIRII>, cu termen de 24 luni, au fost alocați 19.166.000 lei”, se arată în răspunsul CJ.

Ideea renovării sălii a început încă din 2014 când Consiliul Judeţean Alba a demarat un parteneriat cu Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia în vederea lucrărilor de conservare, restaurare şi reorganizare a Sălii Unirii.  Ideea era ca această clădire să fie complet renovată până la aniversarea a 100 de ani de la Marea Unire de la Alba Iulia, în 1 Decembrie 2018.

În același an, CJ Alba a alocat suma de 6.500.000 de lei pentru restaurarea Sălii Unirii din Alba Iulia. Un an și jumătate de la semnarea acestui parteneriat și alocarea sumei, nu s-a mai auzit nimic despre acest obiectiv. Abia în 2016, s-a aprobat în CJ  documentația de avizare a lucrărilor de intervenţii și a cotei de cofinanțare la obiectivul refuncționalizare și reabilitare Sala Unirii.

Potrivit proiectului aprobat în ianuarie 2016, investiția va costa 10.194.102 lei cu TVA, bani care vor fi puși la dispoziție de la bugetul de stat în cuantum de 9.965.061 lei, prin Programul Național de Dezvoltare Locală și din bugetul Consiliului Judeţean, în sumă de 229.041 de lei.

Firma care se ocupă de proiectare este Megavox Proiect SRL din Cluj-Napoca.

În iulie 2016 s-au aprobat indicatorii tehnici pentru demararea lucrărilor la cele două clădiri monument, și tot în acel an, Florin Roman, vicepreședinte CJ Alba, la acea vreme, declara că încep lucrările de reabilitare.

„În urma discuțiilor purtate cu Guvernul Cioloş, Alba Iulia va fi pregătită așa cum se cuvine pentru a sărbători Centenarul: 100 de ani de la Marea Unire! 1918-2018! Guvernul Cioloș sprijină Consiliul Județean Alba cu finanțarea necesară pentru reabilitarea și refuncționalizarea Muzeului Național al Unirii și Sălii Unirii! Din acest an, atât muzeul cât și Sala Unirii intră în plin proces de reabilitare! Guvernul Cioloș este primul care ajută cu adevărat Consiliul Județean Alba în pregătirea Centenarului Unirii!, a scris Florin Roman.

Sala Unirii din Alba Iulia, monument istoric, este cunoscută drept clădirea-simbol a evenimentului din 1 Decembrie 1918. A găzuit Marea Adunare Naţională, fiind locul unde s-au întrunit cei 1228 de delegaţi care au votat unirea Transilvaniei, Banatului, Maramureşului şi părţilor ungureşti cu România. Aflată în inima Cetăţii Alba Carolina, este unul dintre cele mai importante obiective turistice din oraş.

VEZI:  SALA UNIRII din Alba Iulia, monument-simbol pentru istoria României. Locul în care s-a semnat Actul Unirii Transilvaniei cu ŢARA



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Avertizare Infotrafic: Restricția de circulație pe autostrada A1 Sebeș – Sibiu, rămâne și pe timpul nopții

Publicat

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, restricţia aplicată (prima bandă şi cea de urgenţă) între km 274-272, raza localităţii Sălişte, jud. Sibiu, sensul de deplasare Sebeș – Sibiu, va rămâne şi pe timpul nopţii, până la finalizare, semnalizată corespunzător.

În zonă se fac pentru lucrări de colmatare a fisurilor din asfalt

Pentru prevenirea accidentelor rutiere, Poliția sfătuiește conducătorii auto să ruleze cu prudenţă sporită, să păstreze distanţa regulamentară între vehicule şi să se asigure temeinic la schimbarea direcţiei de deplasare.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

După pandemie, 45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă. IT-iştii și specialiştii, cele mai mari șanse

Publicat

angajat lucru munca

Primul lucru pe care îl vor face 45% dintre români, după pandemie, va fi să îşi schimbe locul de muncă, iar cea mai mare încredere în şansele de a găsi un post disponibil o au IT-iştii, specialiştii şi muncitorii calificaţi, reiese dintr-un sondaj întocmit de o platformă de recrutare online.

Potrivit eJobs România, 14,5% dintre respondenţi nu au în plan să facă vreo schimbare, 11% vor să urmeze un proces de reconversie profesională, iar 9% au de gând să plece din ţară.

De asemenea, 6,5% din totalul celor chestionaţi spun că vor să-şi deschidă un business odată ce economia îşi va reveni, în timp ce 5% se gândesc să solicite o mărire salarială.

Întrebaţi care cred că sunt categoriile profesionale care îşi vor găsi cel mai uşor un loc de muncă la finalul pandemiei, 23% dintre participanţii la sondaj au pus pe primul loc specialiştii, iar 21% cred că şansele cele mai mari le au IT-iştii şi 15% menţionează muncitorii calificaţi. În ierarhie urmează tinerii fără experienţă (14%), muncitorii necalificaţi (12,5%) şi candidaţii peste 45 de ani (7,4%).

În această vară, cel mai bun moment pentru schimbarea locului de muncă

Conform datelor centralizate, pe ultimele locuri apar liber profesioniştii (freelancers) – cu 4,3% dintre sufragii, şi managerii (2,8%).

În acest context, peste jumătate dintre români (52%) sunt de părere că acum este cel mai bun moment pentru a se angaja sau a-şi schimba locul de muncă, în timp ce 20% cred că, în această vară, va fi ocazia potrivită pentru o astfel de schimbare, 12% cred că din toamnă, iar 10% estimează că abia din 2022 piaţa muncii îşi va reveni.

Principalul motiv pentru care cei mai mulţi candidaţi ar schimba în acest moment angajatorul este un salariu mai mare, menţionat de 31% dintre respondenţi. 17% ar pleca pentru oportunităţi mai bune de creştere, 12% s-ar muta într-o companie mai stabilă şi 11% ar pleca dacă ar găsi un loc de muncă într-un alt domeniu de activitate.

O pondere de 6,1% dintre cei chestionaţi au declarat că ar renunţa la locul actual de muncă dacă ar avea posibilitatea să plece în altă ţară şi tot atât de mulţi şi-ar da demisia pentru un pachet de beneficii extra-salariale mai bun decât cel pe care îl au în prezent.

Sondajul eJobs a fost realizat în perioada aprilie – mai 2021, pe un eşantion de 700 de respondenţi.

În acest moment, peste 28.000 de locuri de muncă pentru Romania şi străinătate sunt disponibile pe platforma eJobs şi, pentru acestea, sunt înregistrate, în fiecare lună, între 1,1 şi 1,5 milioane de aplicări.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Elevii din județul Alba pot participa la concursul RoboTEC. În acest an, competiția se desfășoară atât online, cât și fizic

Publicat

Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica Timișoara organizează și în acest an un proiect de tradiție – RoboTEC (Robot Engineering Contest). Elevii din județul Alba sunt invitați să participe. 

Cea de-a VI-a ediție a competiției va avea loc în perioada 21-23 mai 2021, atât online, cât și fizic.

RoboTEC este un concurs internațional și se adresează atât elevilor de liceu cât și studenților pasionați de robotică.

Participanții au ocazia de a-și pune în practică cunoștințele în acest domeniu, dar și a-și măsura creativitatea.

Ediția din acest an beneficiază de sprijinul Universității Politehnica din Timișoara, prin Facultatea de Automatică și Calculatoare.

Noutatea din cadrul acestui proiect constă în susținerea unor sesiuni de workshop pentru cei dornici de a afla informații în domeniul roboticii.

Proiectul este structurat în 4 probe și două formate:

Format on-site:

Line follower
Maze

La probele on-site (în format fizic) participanții trebuie să construiască un robot, să-l trimită echipei de organizare, robotul având scopul de a naviga printr-un labirint și de a urma un traseu.

Format online:

Freestyle: are rolul de a testa imaginația participanților, fiind o probă de tip remote;

Computer Vision Simulation: are scopul de a testa capacitățile tehnice, desfășurându-se prin intermediul unui simulator.

Înscrierile în cadrul concursului sunt deschise pe site-ul Ligii AC până în data de 20 mai 2021, iar câștigătorii vor beneficia de premii în bani, ediția din acest an fiind susținută de patru companii partenere din Timișoara.

Pentru probele on-site, participanții trebuie să-și trimită roboții cu 2 săptămâni înainte de deadline.

Pentru a afla informații suplimentare, cei interesați sunt invitați să viziteze site-ul proiectului, https://robotec.ligaac.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Academia de Poliție va rămâne doar cu două facultăți din cele șase. Declarațiile miniștrilor Educației și Internelor

Publicat

Academia de Poliție va avea doar două facultăți pentru studiile de licență, în locul celor șase de acum. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a dat detalii despre schimbările aprobate joi, prin hotărâre de Guvern.

Este vorba despre reorganizarea studiilor de licenţă la nivelul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” exclusiv în cadrul a două facultăţi, în vederea formării iniţiale a ofiţerilor, respectiv:

  • Facultatea de Poliţie (domeniul de licenţă „Drept”, specializarea „Drept”, şi domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”)

şi

  • Facultatea de Pompieri (domeniul de licenţă „Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-pompieri”).

Vezi și ADMITERE ACADEMIA de POLIȚIE 2021: Înscrieri, calendar, condiții, probe, documente, taxă. Detalii pentru candidați

Facultatea de Poliţie se înfiinţează prin reorganizarea Facultăţii de Poliţie, Facultăţii de Jandarmi, Facultăţii de Poliţie de Frontieră şi a Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Academiei şi preluarea de la acestea a atribuţiilor formative, a elementelor de structură şi a personalului didactic.

AICI, proiectul de reorganizare a Academiei de Poliție.

De asemenea, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță Publică, înființată în anul 2002, vor fi desființate. La nivel de master, pe modelul european, va exista doar masteratul profesional.

Mai mult, Academia de Poliție va fi supusă și unei evaluări făcute de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), însărcinată prin lege cu evaluarea, acreditarea și autorizarea temporară a învățământului superior din România. Evaluarea aceasta se face o dată la 5 ani, iar Academia de Poliție a ajuns chiar la finalul termenului, urmând ca în următoarele luni să aibă loc o nouă evaluare, potrivit edupedu.ro.

„Practic, la nivel de licență, din șase facultăți rămân două, Facultatea de Arhivistică va intra în lichidare în următorii doi ani, va mai școlariza în lichidare, la nivel de licență. La nivel de master, pe modelul european, va susține masteratul profesional, asta va ridica semnificativ nivelul de pregătire al ofițerilor de poliție. Este o măsură de profesionalizare a cadrelor MAI. La nivel de doctorat, așa cum a prezentat și domnul ministru, intră în lichidare cele două școli doctorale, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță publică, înființată în anul 2002.

Ambele școli doctorale intră în lichidare. În concluzie, Academia de Poliție va pregăti ofițeri profesioniști pe diverse specialități la nivel de licență, master profesional și, la fel ca orice altă universitate din România, va acorda atenție nivelului de calificare 5, nivelul colegiilor de învățământ terțiar non-universitar, postliceal cu alte cuvinte. Deci, Academia de Poliție va avea absolvenți cu calificări de licență nivel 6 și calificări de master nivel 7. Toate aceste acțiuni au fost realizate și în vederea pregătirii evaluării instituționale de către ARACIS. Anul acesta se împlinesc 5 ani de la ultima evaluare instituțională și Academia de Poliție va intra lunile următoare în evaluarea instituțională ARACIS.”

Ministrul de Interne, Lucian Bode: se reduc funcții de conducere

„În contextul acumulării în ultimii ani a unor probleme legate de funcționarea Academiei, în deosebi din perspectiva corpului profesoral și al eficienței pregătirii corpului polițienesc, am decis reorganizarea Academiei de Poliție pornind de la câteva aspecte fundamentale. (…) Ne-am propus prin acest demers să restabilim moralitatea și etica academică și profesională în ideea că studenții care ies de pe băncile Academiei de Poliție să fie bine pregătiți profesional și cu o înaltă ținută morală. (…)

Facultatea de Poliție va fi produsul reorganizării anterioarelor facultăți de poliție, de jandarmi, poliției de frontieră și cea de științe juridice și adimistrative. În urma adoptării HG de reorganizare, se reduc, pentru început, o serie de funcții de conducere, spre exemplu patru funcții de decan.

Formarea continuă va fi asigurată prin masterate profesionale destinate doar absolvenților de studii universitare de licență în specializările necesare MAI. (…) De asemenea, reorganizarea Academiei de Poliție vizează desființarea celor două școli doctorale, care, din păcate, au adus mari prejudicii de imagine instituției. Totodată, proiectul de HG prevede desființarea facultății de arhivistică (…)

Programele de studii universitare curente vor continua până la finalizare, conform planurilor de învățământ deja aprobate în cadrul Facultății de Poliție nou înființate.

Numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați în acest an este de 740 la Facultatea de Poliție, învățământ la zi, respectiv 150 la învățământ la distanță și cu frecvență redusă. La Facultatea de Pompieri, numărul de locuri aprobat este de 50”, a declarat, joi, ministrul de Interne.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate