Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

ASF: Polițele de asigurare Euroins încetează de drept. Ce trebuie să facă șoferii

Publicat

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) amintește că joi, 7 decembrie, poliţele de asigurare emise de Euroins Asigurare Reasigurare S.A. încetează de drept.

Potrivit sursei citate, excepţie fac contractele de asigurare încadrate în clasa de asigurări 15 – Garanţii.

Acestea vor înceta la data de 5 februarie 2024, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, cu modificările și completările ulterioare.

”Șoferii care dețin încă polițe RCA încheiate cu societatea Euroins sunt obligați să încheie noi asigurări obligatorii de răspundere civilă auto. Cele emise de societatea menționată nu mai sunt valabile începând cu data de 8 decembrie 2023”, menționează ASF.

Ce trebuie să facă creditorii de asigurare

Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a transmis că, după 7 decembrie, creditorii de asigurare se pot adresa FGA cu o cerere de plată de restituire primă (Anexa 9 la Norma ASF nr. 24/2019). Pot solicita restituirea diferenței de primă pentru perioada rămasă neacoperită.

În cazul polițelor de asigurare pentru care a operat încetarea de drept, nu mai este necesar un demers suplimentar

  • în sensul notificării asigurătorului cu privire la încetarea respectivei polițe de asigurare.

Cererile de plată de restituire primă-Anexa 9, pot fi formulate online, pe portalul dedicat: https://portal.fgaromania.ro. Se va primi în mod automat numărul de înregistrare al cererii.

FGA va continua să instrumenteze cereri de deschidere dosar daună primite de la petenți ai Societății Euroins Asigurare-Reasigurare SA, pentru evenimente produse până la data de 7 decembrie 2023, inclusiv.

Cererile de deschidere dosare daune se pot transmite prin intermediul uneia dintre opțiunile puse la dispoziție:

  • online: https://www.fgaromania.ro/formular-daune
  • adresa poștală: Strada Vasile Lascăr nr.31, CP: 020492, sector 2, București

Depunerea cererilor de plată privind acordarea despăgubirilor

Pentru obținerea despăgubirilor / indemnizațiilor este necesară depunerea unei cereri de plată la Fond.

Cererile de plată însoțite de documente justificative se pot formula începând cu data retragerii autorizației de funcționare a asigurătorului (nu mai târziu de 90 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului / de la data naşterii dreptului de creanţă, atunci când acesta s-a născut ulterior).

Cererile de plată / petițiile pot fi formulate online, pe portalul dedicat: https://portal.fgaromania.ro  sau se transmit prin poștă la adresa: strada Vasile Lascăr nr.31, CP: 020492, sector 2, București.

Documentele în completare se transmit pe adresa de e-mail: completari.documente@fgaromania.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax