Au fost descoperite două planete ”apropiate” de Pământ, despre care astronomii cred că ar putea susține viața

Astronomii din Marea Britanie susţin că au descoperit o planetă despre care cred că ar putea susţine viaţa şi care orbitează în jurul unei stele aflate la 117 ani-lumină distanţă de Pământ.

Conform NASA, galaxia noastră, Calea Lactee, ar avea cel puţin 300 de milioane de planete pe care s-ar putea locui.  NASA a declarat că acest număr este o aproximare conservatoare și „ar putea fi mult mai multe”.

Steaua în jurul căreia orbitează respectiva planetă este o „pitică albă”, practic o stea de dimensiune medie (aproximativ cât Soarele nostru) aflată „pe moarte”, adică în ultima sa fază a evoluţiei.

Este pentru prima dată când se identifică o planetă locuibilă care orbitează în jurul unei stele pitice albe.

Planeta a fost detectată în aşa-numită „zonă locuibilă” sau „zona Goldilocks” , care reprezintă distanţa ideală faţă de o stea în care un astfel de corp ceresc poate susţine apă lichidă la suprafaţa sa.

Planeta descoperită de astronomi se află la o distanţă de 60 de ori mai mică faţă de steaua proprie, comparativ cu Pământul.

Spre deosebire de o stea mare, care, atunci când „moare”, devine ceea în ştiinţă e cunoscut sub denumirea de gaură neagră, stelele mici devin pitice albe după ce îşi epuizează întregul combustibil nuclear.

În Calea Lactee există între 100-400 de miliarde de stele, conform estimărilor NASA. Fiecare dintre acestea găzduiește probabil cel puțin o planetă, ceea ce înseamnă că există miliarde de planete și doar câteva mii au fost descoperite până acum.

În plus, o mulțime de factori influențează dacă o planetă poate susține viața, inclusiv atmosfera și compoziția sa chimică.

O altă planetă, în jurul Proxima Centauri

O altă planetă au descoperit astronomii folosind Very Large Telescope al Observatorului European de Sud (ESO’s VLT) din Chile. Este vorba despre o planetă de 4 ori mai mică decât pământul, care orbitează în jurul lui Proxima Centauri.

Joao Faria, cercetător la Institutul de Astrofizică și Științe Spațiale din Portugalia, a declarat: „Descoperirea arată că cel mai apropiat vecin al nostru stelar pare să fie plin de noi lumi interesante, la îndemâna unor studii ulterioare și explorări viitoare”.

Numită Proxima d, noua planetă descoperită orbitează Proxima Centauri la o distanță de aproximativ patru milioane de kilometri – mai puțin de o zecea parte din distanța lui Mercur de la Soare.

Astronomii au descoperit că orbitează între stea și zona locuibilă – zona din jurul unei stele în care poate exista apă lichidă la suprafața unei planete – și durează doar cinci zile pentru a finaliza o orbită a Proximei Centauri.

Surse: BBC, Digi24, news.sky.com