Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Exproprieri de 700.000 de lei pe lot 2, la Sântimbru, Galda, Aiud, Rădeşti și Teiuş


Publicat

autostrada

Se aprobă noi exproprieri pe amplasament suplimentar în apropierea Autostrăzii Sebeş-Turda, lot 2. Guvernul are pe ordinea de zi aprobarea unor despăgubiri în valoare de peste 700.000 de lei pentru proprietarii a 556 imobile identificate pe o suprafaţă de peste 200.000 mp în zonele Sântimbru, Galda de Jos, Aiud, Rădeşti și Teiuş din judeţul Alba.

Reamintim că Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda are 24,25 km, de la km 17+000 (Sântimbru) până la km 41+250, zona Aiud-Rădeşti. Stadiu lucrărilor realizate până acum era de aproape 45%.

Proiectul prevede declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ”Autostrada Sebeş – Turda” – Lot 2, aflate pe raza localităților Sântimbru, Galda de Jos, Aiud, Rădeşti și Teiuş din judeţul Alba.

De asemenea, Guvernul va aproba lista cuprinzând imobilele supuse exproprierii, aflate pe raza localităților menţionate, proprietarii sau deţinătorii acestora, precum şi sumele individuale aferente despăgubirilor.

Despăgubirile sunt în cuantum total de 701.000 lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în conformitate cu Legea bugetului de stat pe anul 2018, nr. 2/2018, la capitolul 84.01 ”Transporturi”, subcapitolul 03 “Transport Rutier”, titlul 58 – “Proiecte cu Finanțare din Fonduri Externe Nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020”.

Vezi: Lista exproprieri amplasament suplimentar A10 lot 2_2018

Sumele individuale se virează de către Ministerul Transporturilor, în termen de cel mult 30 de zile de la data solicitării acestora, într-un cont bancar deschis pe numele Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., la dispoziţia proprietarilor de imobile situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național, în vederea efectuării despăgubirilor în cadrul procedurilor de expropriere, în condiţiile legii.

Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. răspunde de realitatea datelor înscrise în lista cuprinzând imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate de interes național, de corectitudinea datelor înscrise în documentele care au stat la baza stabilirii acestora, precum şi de modul de utilizare, în conformitate cu dispoziţiile legale, a sumei alocate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.

Planul cu amplasamentul suplimentar al lucrării de utilitate publică de interes național se aduce la cunoştinţă publică prin afişarea la sediul consiliilor locale implicate şi respectiv, prin afişare pe pagina proprie de internet a expropriatorului, se precizează în proiect.

În documentaţie se explică faptul că, prin HG 565/2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 661/10.08.2017, a fost aprobată declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar care face parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ”Autostrada Sebeş – Turda” – Lot 1 Secțiunea B, km 14+000 – km 17+000.

Pentru Lotul 2 al obiectivului, km 17 + 000 – km 41 +250, este necesară declanșarea procedurii de expropriere aferentă imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, ce fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național, pe raza localităților Sântimbru, Galda de Jos, Aiud, Rădeşti și Teiuș, din judeţul Alba.

Amplasamentul suplimentar al obiectivului a rezultat ca urmare a aprobarii Proiectului Tehnic aferent Lotului 2 avizat de către CTE – CNADNR – S.A. (actuala CNAIR – SA) conform Documentelor de Avizare nr. 4452/03.04.2015 pentru Sector 1 și nr. 4481/16.07.2015 pentru Sectoarele 2 și 3.

Execuţia anumitor lucrări, cum ar fi restabilire de drumuri locale, execuţie Nod Rutier Alba Iulia Sud, km 22+375 pasaj superior, km 35+600 relocare pasaj superior, km 37+800 – 38+850 relocare drumuri agricole, rezultate ca urmare a soluțiilor tehnice proiectate, nu pot fi realizate în întregime în limita coridorului aferent Hotărârii Guvernului nr. 399/2014, astfel încât este necesar acest amplasament suplimentar, se arată în proiect.

Suma necesară aferentă despăgubirilor pentru exproprierea imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ”Autostrada Sebeş – Turda” – Lotul 2, aflate pe raza localităților Sântimbru, Galda de Jos, Aiud, Rădeşti și Teiuş din judeţul Alba, este de 701.000 lei, aferentă unui număr de 556 imobile, în suprafaţă totală de 219.036 mp.

Rapoartele de expertiză au fost întocmite de către expertul autorizat ANEVAR Herbei Roxana Claudia.

Ministerul Transporturilor precizează că prezentul proiect de hotărâre a Guvernului a fost promovat în cursul anului 2017, însă nu fost aprobat, astfel că, pentru repromovarea proiectului în anul 2018, expertul evaluator a realizat o analiză asupra estimărilor valorilor de despăgubire aferente imobilelor care vor fi afectate de procedura de expropriere prin raportare la expertizele notariale valabile pentru anul 2018. Valorile despăgubirilor aferente imobilelor situate pe raza localităților Sântimbru, Galda de Jos, Aiud, Rădeşti, realizate prin Rapoartele de evaluare din anul 2017, nu suferă modificări, fiind în corelație prin raportare la valorile stabilite prin studiile de piață utilizate pentru anul 2018 de către camerele notarilor. Tot potrivit adresei expertului evaluator, raportul de evaluare întocmit în anul 2017 pentru imobilele situate pe raza localității Aiud necesită refacere, în acest sens, întocmindu-se Raportul de evaluare, datat ianuarie 2018.

În plus față de proiectul de act normativ promovat în anul 2017, a apărut necesitatea ocupării unui suprafețe suplimentare de teren, pe raza localității Teiuș, care face parte tot din Lotul 2, motiv pentru care prezentul proiectul de Hotărâre a Guvernului a fost completat și cu imobilele situate pe raza teritorială a orașului Teiuș. Raportul de evaluare aferent justelor despăgubiri pentru imobilele antemenționate este datat februarie 2018.

Lista proprietarilor/deținătorilor imobilelor vizate a fost compusă în baza evidenţelor O.C.P.I. Alba şi unităţilor administrativ – teritoriale ale localităților Sântimbru, Galda de Jos, Aiud, Rădeşti și Teiuş din judeţul Alba şi confirmate de acestea cu ştampilă şi semnătură.

O parte din imobilele proprietate privată ce fac obiectul prezentului proiect de act normativ nu au fost înscrise de către proprietari în cartea funciară în conformitate cu Legea nr. 7/1996 a cadastrului şi a publicităţii imobiliare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Pe coridorul de expropriere nu există imobile ce ar putea constitui monumente istorice /zone de protecţie a acestora.

În măsura în care unele dintre construcţii au destinaţia de locuinţă se va proceda potrivit dispoziţiilor art. 29 alin. (2) din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, republicată, și ale Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, cu modificările şi completările ulterioare, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, cu modificările și completările ulterioare.

La poziția nr. 14 listă, a fost identificată o linie de cale ferată industrială dezafectată, care este în proprietatea privată a SC Fan Construct SRL. La poziția nr. 248 este identificat ca proprietar Biserica Ortodoxă Sâncrai, categoria de folosință a imobilului fiind ”curți construcții”.

Tot în şedinţa de astăzi, Guvernul urmează să aprobe modificări pe lista de exproprieri aprobată în 2014, privind şase imobile aflate în intravilanul municipiului Alba Iulia.

Este vorba despre proprietăţile aflate la numerele 683, 699, 700 – 701 de pe listă. În cazul acestora, a rezultat că unele sume aferente despăgubirilor imobilelor antemenționate sunt mai mari, iar altele mai mici decât cele aprobate inițial prin Hotărârea Guvernului nr. 399/2014, potrivit proiectului.

După întocmirea documentațiilor cadastrale individuale, proprietarii aferenți imobilelor identificate la pozițiile nr. crt. 683, 699, 700 – 701 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 399/2014, au fost identificați.

Pentru pozițiile nr. crt. 683 și 699, din Încheierile de Respingere nr. 1661/16.01.2018 și nr. 66006/08.12.2018 se atestă că aceste imobile se află în cadrul coridorului de expropriere pentru care a fost intabulat dreptul de proprietate în numele statului român și au fost supuse exproprierii, transferul dreptului de proprietate operând odată cu emiterea Deciziei de Expropriere nr. 782/31.07.2014

La poziția nr. crt. 683 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 399/2014, suprafața aferentă acestei poziții în hotărârea antemenționată este de 1.479,15 mp, iar în urma realizării documentației cadastrale individuale,â este de 793 mp (acest aspect rezultă din Planul de amplasament și delimitare avizat de OPCI Alba sub nr. 1661/16.01.2018), motiv pentru care este necesar a se actualiza și datele cuprinse în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 399/2014.

Pentru pozițiile nr. crt. 700 și 701 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 399/2014, la proiectul de act normativ este atașată Încheierea de Respingere nr. 66351/12.12.2017, (rectificată, prin îndreptarea erorii materiale, în conformitate cu Încheierea nr. 1730/16.01.2018), prin care se atestă că imobilele situate la pozițiile antemenționate se află în cadrul coridorului de expropriere pentru care a fost intabulat dreptul de proprietate în numele statului român și au fost supuse exproprierii, transferul dreptului de proprietate operând odată cu emiterea Deciziei de Expropriere nr. 782/31.07.2014.

La pozițiile nr. crt. 700 și 701 în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 399/2014 apărea proprietar neidentificat. După întocmirea documentațiilor cadastrale individuale și ulterior avizate de către OCPI Alba, în baza actelor de proprietate deținute, au fost identificați ca proprietari pentru ambele poziții Lancranjan Ioan și Lancranjan Floare cu suprafața afectată de 432 mp.

Despăgubirile consemnate inițial nu au fost eliberate.

Vezi: Lista modificari exproprieri Alba Iulia_aprilie 2018

foto arhivă: Asociaţia Pro Infrastructura (Facebook)

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Heliport la Blaj: Licitația pentru proiectare și execuția lucrărilor, lansată la licitație. Unde va fi amplasat și cum va arăta

Publicat

Licitația pentru proiectarea și construirea unui heliport în municipiul Blaj a fost lansată. Potrivit documentației, heliportul urmează să fie amenajat pe un teren de circa 9.600 mp, aflat pe partea stângă a DN 14B, la ieșire din Blaj spre Teiuș.

Pe heliport va putea ateriza elicopterul MI – 17 aflat în dotarea Inspectoratului General de Aviație al MAI – cel mai mare elicopter aflat în exploatare în România, dar și alte elicoptere din această clasă sau mai mici, atât de stat cât și private, ceea ce va permite executarea unor misiuni în folosul comunității și al regiunii. Heliportul va putea fi utilizat atât pe timp de zi cât și pe timp de noapte.

Primăria Blaj a lansat marți, 22 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru proiectare și execuția lucrărilor pentru obiectivul „Realizare heliport în municipiul Blaj”.

Valoarea totală estimată este de 1.778.311,26 de lei, fără TVA.

În scopul îmbunătățirii stării de sănătate a populației, în condițiile compatibilizării sistemului sanitar românesc cu a celorlalte state ale Uniunii Europene, a redresării și dezvoltării asistenței medicale, inclusiv a sistemului de urgență prespitalicesc, Primăria municipiului Blaj dorește să amenajeze un heliport de suprafață, destinat elicopterelor care execută misiuni aeromedicale SMURD și în situații de urgență, pentru un trafic aerian pe timp de zi și pe timp de noapte, după reguli de zbor la vedere (VFR).

Amplasamentul propus pentru realizarea heliportului este adiacent Drumului Național DN 14B, pe partea stângă, la ieșirea din localitatea Blaj spre Teiuș, pe un teren cu o suprafață de 9.618 mp.

Platforma heliportuară va avea o suprafață de 441 mp și va fi formată din 23 cm îmbrăcăminte rutieră din beton, 20 cm strat de fundație superior, 30 cm strat de fundație din agregate naturale de balastieră, 20 cm strat de pământ stabilizat cu lianți hidraulici, strat anticontaminant din material geotextil.

Drumul de acces va avea o suprafață de 827,35 mp + remiză 128,85 mp.

Împrejmuirea heliportului se va face perimetral, cu un singur acces, atât rutier cât și pietonal, pe drumul care face legătură dintre DN 14B și heliport. Împrejmuirea heliportului se va realiza din panouri prefabricate din plasă zincată bordurată, cu înălțimea de 1,8 metri și stâlpi intermediari metalici, la pas de 2,5 metri. Lungimea perimetrală a suprafeței împrejmuite este de aproximativ 620 ml.

Accesul auto se va realiza printr-o poartă metalică din panouri de plasă bordurată cu o deschidere minimă de 5 metri.

Heliportul va fi echipat cu o unitate mobilă de stingere a incendiilor.

Rezultatele așteptate a fi atinse prin realizarea investiției:

  • asigurarea infrastructurii necesare operării elicopterelor care execută misiuni aeromedicale și în situații de urgență;
  • reducerea timpului de transport a: pacienților, organelor sau a echipei medicale pentru prelevarea organelor în vederea transplantului, a personalului care intervine în situații de urgență și a materialelor;
  • evitarea aglomerărilor din traficul rutier sau a blocajelor provocate de accidentele rutiere, inundații sau înzăpeziri, pentru deplasarea la locul intervenției;
  • sporirea gradului de disponibilitate a serviciilor medicale, printr-o mai bună acoperire a teritoriului;
  • reducerea timpului de răspuns în situații de urgență;
  • posibilitatea operării cu elicopterele atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte, în condiții de vizibilitate;
  • asigurarea disponibilității de executare a misiunilor aeromedicale 24/7;
  • îmbunătățirea trinomului: cost/misiune/eficiență.

Prin amenajarea unui heliport destinat celui mai mare elicopter aflat în exploatare în România, elicopterul MI – 17 aflat în dotarea Inspectoratului General de Aviație al M.A.I., vor putea ateriza toate elicopterele din această clasă s-au mai mici, atât de stat cât și private, permițând executarea unor misiuni în folosul comunității și al regiunii:

– cercetarea şi supravegherea din aer:

  • pentru respectarea normelor privind ordinea şi siguranţa publică;
  • a traficului rutier pe căile de comunicaţii;
  • pentru urmărirea, căutarea, descoperirea şi prinderea evadaţilor, dezertorilor sau a altor persoane despre care există date şi indicii temeinice că intenţionează să săvârşească sau au săvârşit infracţiuni, ori care se sustrag măsurii arestării preventive sau executării pedepselor privative de libertate;
  • pentru prevenirea şi combaterea braconajului şi a exploatării ilegale a altor resurse biologice şi nebiologice;
  • pentru evaluarea situaţiei şi a evoluţiei acesteia în zonele afectate de calamităţi naturale, accidente, incendii, explozii, avarii, poluări cu diverse substanţe.

– căutarea şi salvarea persoanelor aflate în dificultate sau a căror viaţă este pusă în pericol;

– sprijinul aerian al forţelor de intervenţie din cadrul tuturor structurilor M.A.I., prin: transport aerian, debarcare, paraşutare, coborâre rapidă din elicopter şi asigurare din aer a acţiunilor;

– transportul aerian al:

  • bunurilor materiale afectate de calamităţi naturale, accidente, incendii, explozii, avarii;
  • apei, hranei şi a bunurilor de strictă necesitate, în zonele afectate de dezastre;
  • delegaţiilor oficiale şi demnitarilor;
  • armamentului, muniţiilor, materialelor explozive, a altor substanţe periculoase, precum şi a materialelor care necesită un timp scurt de transport (inclusiv substanţe şi produse farmaceutice).

– escortă aeriană a:

  • coloanelor oficiale;
  • transporturilor speciale.

– comandă-control prin:

  • supravegherea şi coordonarea din aer a operaţiunilor şi acţiunilor structurilor M.A.I.;
  • filmarea, înregistrarea şi transmiterea în timp real a imaginilor în centrele operaţionale, ziua şi noaptea.

– stingerea incendiilor de suprafaţă cu ajutorul instalaţiilor speciale de la bordul elicopterelor;

– informarea/alertarea publică:

  • cu ajutorul dispozitivelor de comunicare acustică;
  • prin difuzare de materiale informative de la bordul elicopterelor.

– misiuni umanitare şi transport aeromedical de urgenţă în cooperare cu SMURD.

Descrierea obiectivului de investiție:

– reguli de zbor: VFR de zi și VFR de noapte, fără procedură de apropiere PinS;

– elicopter critic de proiectare: MI 17;

– tipul heliportului: de suprafață;

– structura platformei de aterizare: betonată;

– platforma de aterizare va avea formă pătrată cu dimensiunile în plan de 20 x 20 m;

– pe heliport nu va fi aterizat mai mult de un elicopter în același timp;

– heliportul nu va fi deschis traficului aerian internațional;

– pe heliport nu vor exista:

  • organe de trafic aerian;
  • depozit de carburant și posibilități de alimentare cu combustibil a elicopterelor;
  • hangar;
  • dispecer de sol.

– Se va amenaja o cale rutieră de acces la heliport.

– Se va realiza împrejmuirea amplasamentului, perimetral, cu un singur acces, atât rutier, cât și pietonal.

– Se va amenaja o parcare în suprafață de aproximativ 129,00 mp, racordată la drumul de acces proiectat, având aceeași structură rutieră cu a drumului.

– Se va realiza o cameră pentru personal, echipamente electrice și echipamente și o remiză pentru Unitatea Mobilă de Stingere a Incendiilor.

– Heliportul va fi dotat cu un indicator al direcției vântului, luminat.

– Heliportul va fi prevăzut cu marcaje și marcaje luminoase.

– Alimentarea cu energie electrică se face de la instalația electrică de 230 V.

– Se va realiza încă un circuit de alimentare a tabloului de comandă, independent, dintr-un generator independent, pentru situații de avarie și UPS.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Tradiție la Colegiul Militar ”Mihai Viteazul” din Alba Iulia. Ultimul apel de seară al promoției 2021

Publicat

Conform tradiției, miercuri 23 iunie 2021, de la ora 21:00, la Colegiul Național Militar ,,Mihai Viteazul” Alba Iulia se desfășoară ultimul apel al Promoției 2021 – „Regele Mihai I – 100”.

Ultimul apel de seară este un moment emoționant pentru absolvenți prin care aceștia își iau rămas bun de la cei patru ani de liceu, de la colegi, cadre didactice și militare, au transmis reprezentanții instituției de învățămînt.

”Apelul de seară este un moment din programul zilnic al elevilor de colegiu militar și se execută numeric, pe subunități, de către elevii gradați.

La terminarea numărătorii, aceștia raportează elevului plutonier adjutant efectivul prezent și absent. După apel elevii trec la activitățile din programul de seară.

Joi, 24 iunie 2021, începând cu ora 9:00 va avea loc ceremonialul prilejuit de absolvirea Promoției 70 „Regele Mihai I – 100” și încheierea studiilor anului școlar 2020 – 2021.

În cadrul festivității sunt incluse momentele specifice: acordarea premiilor de onoare, predarea-primirea cheii generațiilor, dezvelirea tabloului promoției a 70-a, ce poartă denumirea onorifică ,,Regele Mihai I – 100”, și un spectacol artistic susținut de către elevii de la cercurile artistice.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Momentul viiturii de pe râul Geoagiu. Imagini impresionante surprinse de un cetățean din Stremț

Publicat

Momentul viiturii de pe râul Goagiu, în zona comunei Stremț, a fost surprins miercuri de un cetățean al comunei Stremț.

Imaginile impresionante au fost postate pe contul acestuia de Facebook și arată cum, în doar câteva secunde, albia râului s-a umflat și au început să curgă din amonte lemne, gunoaie și tot ce a adunat apa în calea ei.

Miercuri, autoritățile au emis un COD ROSU de vreme rea, valabil în centrul și estul județului Alba.

Autoritățile anunțaseră ploi de 50-60 litri pe metrul pătrat, grindină de dimensiuni medii, vijelii, descărcări electrice.

VIDEO: Facebook, Dorel Lazăr

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 250 de români și-au depus candidaturile pentru un post de astronaut la Agenția Spațială Europeană

Publicat

Un număr de 255 de români (199 de bărbați și 56 de femei) și-au depus candidaturile pentru ocuparea unui post de astronaut al Agenției Spațiale Europene (ESA), după ce pentru prima oară în ultimii 11 ani, ESA a lansat un apel pentru candidați astronauți.

În total, la nivel european, s-au înscris peste 22.000 de candidați, informează Agenția Spațială Română (ROSA), citată de Digi24.ro.

Astfel, ESA caută între patru şi şase astronauţi de carieră, care vor primi poziţii de angajaţi permanenţi şi care vor fi distribuiţi în cadrul unor misiuni spaţiale.

Agenţia doreşte să angajeze, de asemenea, până la 20 de bărbaţi şi de femei în calitate de „rezerve”, iar aceste persoane vor fi selectate pentru o serie de misiuni specifice.

Un astronaut ESA poate ajunge să câștige și peste 10.000 de euro pe lună.

Rundele de evaluare vor determina numărul exact de înscrieri complete și valide depuse și vor marca începutul unui proces de un an și jumătate pentru selecția viitoarei clase de astronauți și astronauți de rezervă ESA.

Etapele prin care vor trece candidații sunt:

Screening: se vor desfășura mai multe runde de screening pe baza tuturor documentelor prezentate împreună cu formularul de cerere, precum și a chestionarului de screening completat ca parte a cererii. În plus, cererile de selecție a candidaților cu dizabilități fizice vor fi supuse unui control medical pe baza deficiențelor eligibile.

Faza 1 de testare: testarea cognitivă, tehnică, motrică și de personalitate

Faza 2 de testare: testarea psihometrică, exerciții de grup și individuale și teste practice

Faza 3 de testare: abilitățile fizice și mentale ale candidaților sunt măsurate în raport cu standardele medicale internaționale pentru misiunile spațiale.

Runda 1 de interviu: interviu în cadrul căruia candidații sunt testați în baza competențelor tehnice și comportamentale (sunt verificate calificările educaționale și verificări ale cazierului judiciar).

Runda 2 de interviu: etapa finală a procesului de selecție. Candidații care ajung în această etapă se pot aștepta la un interviu cu Directorul General al ESA, iar apoi se va lua decizia finală.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate