Economie
AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Lucrările încep până la sfârşitul lunii noiembrie, potrivit DRDP Cluj. Din decembrie 2015 va fi dată în folosinţă
Autostrada Sebeş-Turda va fi dată în folosinţă cel mai devreme în decembrie 2015, au precizat, miercuri, reprezentanţii DRDP Cluj, lucrările urmând să înceapă până la sfârşitul lunii noiembrie. În prezent se lucrează la realizarea drumurilor tehnice şi la descărcările arheologice, pe loturile trei şi patru, zona de la Aiud până la Turda.
Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, de care aparţin şi drumurile naţionale din Alba, a declarat, miercuri, în cadrul unei vizite de lucru pe şantierul Autostrăzii Sebeş-Turda, că se va lucra la acest proiect şi în lunile decembrie şi ianuarie în cazul în care condiţiile meteo vor permite.
„În momentul de faţă, au fost rezolvate toate problemele juridice, adică instanţa s-a pronunţat asupra contestaţiilor care au fost făcute după câştigarea licitaţiilor pentru tronsoanele unu şi doi ale Autostrăzii Sebeş-Turda, suntem pe ultima sută de metri cu realizarea drumurilor tehnice, descărcările arheologice nu ne-au făcut probleme, undeva până la sfârşitul lunii noiembrie vom începe lucrările de execuţie. Vom lucra, dacă vremea ne va permite, şi în decembrie şi în ianuarie, dacă nu va fi foarte frig”, a spus Cecan.
Citeşte şi AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Se poate semna contractul şi pentru tronsonul Sebeş – Alba Iulia. Decizie definitivă la Curtea de Apel Bucureşti
Prefectul judeţului Cluj, Gheorghe Ioan Vuşcan, a afirmat, la rândul său, că autostrada va fi finalizată înainte de termenul limită, care este martie 2016. “Aşa că acei 70 de kilometri de autostradă cuprinşi între Sebeş şi Turda, care vor face legătura cu Coridorul IV, vor fi circulabili cel mai devreme în decembrie 2015 sau cel mai târziu în martie 2016″, a declarat Vuşcan.
Pe lotul trei din judeţul Alba, traseul autostrăzii include construirea a două poduri peste râul Mureş, două noduri rutiere – zonele Aiud şi Unirea şi alte 17 poduri şi pasaje. Constul pe kilometru este de aproximativ 9,5 milioane euro şi lucrările sunt executate de societatea Tirrena Scavi SpA Italia.
Posibile probleme de finanţare
Autostrada ar trebui finalizată până la sfârşitul anului viitor, potrivit acordului cu Uniunea Europeană pentru utilizarea banilor de la Bruxelles în perioada 2007-2013, însă contractele pentru loturile 1 şi 2, zonele Sebeş, Alba Iulia, până la intrarea în Aiud vor fi semnate abia în perioada următoare, după rezolvarea contestaţiilor în instanţă.
“Lucrările trebuie să continue, potrivit calendarului contractual. Cheltuielile de după decembrie 2015 nu pot fi rambursate prin programul de transport finanţat în perioada 2007-2013, astfel că finanţarea este pierdută pentru acest proiect (dar nu este pierdută la nivel de program operaţional, astfel că poate fi alocată către un alt proiect)”, precizează experţii DG Regio din cadrul Comisiei Europene pentru Ziarul Financiar.
Ei au mai spus că tronsoanele autostrăzii Sebeş-Turda pot fi finanţate, parţial sau integral, din exerciţiul financiar 2014-2020, dacă acest proiect de infrastructură este stabilit ca fiind prioritate naţională prin Master Planul General de Transport.
Autostrada A10 Sebeş – Turda 70 de kilometri (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor).
Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16. Constructor: Impresa Pizzarotti & C SPA – Pomponio Construcţii SRL, 541.739.137 lei
Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş. Constructor: Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, 549.332.493 lei
Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta). Constructor: asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, 420.511.921 lei; lucrări în desfăşurare, data de finalizare contractuală: 20.03.2016.
Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375. Constructor: Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH, 470.004.894,83, lei; lucrări începute în octombrie, cu dată de finalizare 20 martie 2016.
surse: mediafax, ziarul financiar
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News