Connect with us
Publicitate

Actualitate

AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Pe lotul doi, au fost descoperite 10 situri arheologice ce datează din epoca neolitică

Publicat

13658910_1837379236490957_4801787416450001346_n Pe şantierul Autostrăzii Sebeş- Turda, lotul 2, de 24 de kilometri, de la ieşirea din Alba Iulia până la Teiuş, au fost descoperite 10 situri arheologice ce datează din epoca neolitică. Anunţul a fost făcut de Ministerul Transporturilor, ai căror reprezentanţi au verificat şantierul, în această săptămână.

„Pe parcursul lucrărilor au fost descoperite 10 situri arheologice care se află în acest moment în investigaţie. Acestea datează din epoca neolitică”, transmite ministerul, într-un comunicat.

“În ceea ce privește Lotul 3, se execută lucrări pe o lungime de 12,45 km. Constructorul se află deja în teren și este pregătit să accelereze ritmul de activitate. Progresul fizic actual pe Loturile 3 și 4 este de aproximativ 50%. Pe Lotul 1, Autorizația de construire a fost emisă pentru secțiunea A, iar constructorul urmează să antreneze toate resursele la capacitate maximă, în cel mai scurt timp posibil. Traseul acestui lot are 17 km și conține și nodul direcțional Sebeș”, precizează reprezentanţii ministerului.

Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, alături de directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Cătălin Homor au verificat, miercuri şi joi, şantierele de pe Autostrada Sebeş – Turda, respectiv cel de pe lotul 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu (unde lucrările sunt derulate de CNADNR, în regie proprie).

Vezi şi FOTO: Lucrările de pe AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA şi lotul 3 Orăştie-Sibiu, verificate de ministrul Transporturilor şi CNADNR. NOUTĂŢI

Autostrada Sebeş-Turda, situaţia pe loturi

Lotul 1 al autostrăzii are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL, iar la 30 iunie stadiul fizic al execuţiei era de 12%. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Cătălin Drulă, consilierul premierului pe probleme de infrastructură, preciza la sfârşitul lunii iunie că autorizaţiile se referă la 14 din cei 17 km.

Lotul 2 are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. În 30 iunie, lucrările erau la 10%, termenul de finalizare din contract fiind tot 2 octombrie 2016. Potrivit CNADNR, în 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.

Lotul 3, de 12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200). La sfârşitul lunii iunie, era finalizat aproape la jumătate (48,5% stadiul lucrărilor). Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Lotul 4 (16,3 km) de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000) a primit autorizaţiile de construire în iulie. Stadiul era la 48% realizat din lucrări, constructor fiind PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014.

Traseul Lotului 4 se dezvoltă pe raza judeţului Alba, în stânga DN1, pe teritoriul administrativ al comunei Miraslău şi pe cel al comunei Unirea, la vest de râul Mureş şi la sud de pârâul Ciugud. Pe lângă realizarea lucrărilor rutiere, proiectul prevede şi o serie de lucrări ce vizează siguranţa circulaţiei, protecţia mediului, consolidări pentru prevenirea şi/sau combaterea fenomenelor geologice negative, precum şi realizarea sistemului de scurgere a apelor pluviale.

Realizarea lucrărilor aferente Lotului 4 al Autostrăzii Sebeş-Turda are, pe lângă importanţa macroeconomică, şi un impact social benefic asupra calităţii vieţii şi a condiţiilor sociale, prin crearea a peste 300 de locuri de muncă, potrivit autorităţilor din transporturi.

Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

sursa foto: Ministerul Transporturilor (Facebook)

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate