Educație
Bosch, partener pentru învăţământul universitar din judeţul Alba (P)
Fabrica Bosch din Blaj isi extinde parteneriatul cu Universitatea “1Decembrie 1918” Alba Iulia si investeste in educatie.
Bosch Blaj contribuie la pregătirea specialiştilor în aria comercială şi tehnică
Bosch este un angajator dezirabil din perspectiva programelor pentru studenţi
Fabrica din Blaj este un partener de încredere în mediul educational din judeţul Alba
Fabrica Bosch din Blaj are un parteneriat cu Universitatea “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, care vine cu beneficii atât pentru studenţi cât şi pentru companie: universitatea dezvoltă în rândul studenţilor competenţe cerute de piaţa muncii, iar compania beneficiază de personal calificat încă din timpul programului de angajare pentru studenţi.
Noul anul universitar 2021-2022 s-a deschis oficial luni, 4 octombrie, la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, deschidere la care a fost prezent şi directorul comercial al fabricii Bosch din Blaj, dl Berhhard Gehlert, care le-a adresat studenţilor câteva cuvinte. “Astăzi sunteți studenți, mai târziu, după absolvire, veți fi responsabili ca specialiști, ca manageri de proiect ori ca manageri de producție și veți lua decizii importante.
Până atunci vrem să fim un partener foarte bun pentru această universitate și poate, într-un fel sau altul, vă veți găsi calea către Bosch, pentru a contribui la misiunea companiei: tehnică pentru viață “.
Aflat sub spectrul pandemiei, şi acest an universitar va fi unul marcat de schimbări şi de provocări, fapt semnalat şi de Prof. univ. dr. Daniel Breaz, Rectorul UAB: “Pe măsură ce ne confruntăm cu un viitor incert, eu si colegii mei suntem mai pregătiți ca niciodată să ne folosim resursele creative și tehnologice pe care le avem astfel încât să regândim modul în care instituția noastră funcționează și să găsim constant soluții la orice provocare.
UAB pune pe primul loc siguranța și sănătatea membrilor comunității noastre însă excludem din start să ne lipsim de actul învățării. Avem astăzi oportunități nelimitate de a stimula imaginația tinerilor, de a le oferi acestora forme de predare și învățare care să fie adaptate lor și facem eforturi constante de a crea cele mai bune condiții pentru studenții noștri, în această lume aflată în perpetuă schimbare.”
Fabrica Bosch din Blaj vine în sprijinul studenţilor cu o serie de programe special create pentru ei, astfel că aceştia vor putea sa isi inceapa cariera in companie inainte de finalizarea studiilor.
Bosch a oferit oportunitatea studenţilor care au ales să-şi petreacă vara într-un mod productiv, de a se înscrie în programul plătit de internship, pe durata a două luni. Astfel, tinerii au putut observa cum se lucrează într-mediu profesional, alături de specialişti cu experienţă, având posibilitatea dezvoltării unor proiecte proprii pentru facultate, sub îndrumarea permanentă a unui mentor.
Programul de working student Bosch oferă studenţilor, fie ei la licenţă sau masterat, posibilitatea de a lucra pe perioada studiilor într-un mediu multicultural ce îi ajută să îşi îmbogăţească nivelul de cunoştinţe, dar şi competenţele practice.
Pe baza activităţii lor în acest program, studenţii pot fi selectaţi pentru celelalte programe oferite de fabrică. În prezent, în compania din Blaj lucrează peste 120 de studenţi, o mare parte dintre aceşti fiind studenţi ai UAB.
In plus, compania a dezvoltat, în cadrul acestui parteneriat, programul Bosch Academy, un program anual pentru studenţii UAB din anii III și IV, care oferă acestora o privire de ansamblu asupra proceselor din fabrică.
Timp de o săptămână, tinerii abordează mai multe subiecte: provocările de management și leadership din industria automotive, conceptul de lean management, tehnologia de automatizare, industria 4.0@Bosch, logistică industrială, controlling ori Problem solving.
La finalul programului, participantii trec printr-o sesiune de evaluare și primesc certificatul Bosch.
Începând cu anul universitar 2021-2022, Bosch Automotive Blaj propune un nou program pentru studenţii UAB cu rezultate excepţionale, Smart Career. Programul e structurat pe toata durata studiilor, iar participantii vor fi prezenti în companie patru zile pe lună, vor fi implicati într-un proiect, sub îndrumarea unui mentor si va beneficia de o o bursă lunară de studiu.
Totodată, în primăvara acestui an, Bosch Blaj a inaugurat un spaţiu de studiu inspiraţional în universitatea albaiuliana, un pas important către o implicare din ce în ce mai consistentă în pregătirea studenţilor.
De asemenea, fabrica Bosch din Blaj este în plin proces de reamenajare a câtorva spaţii cheie din universitate, astfel încât studenţii să beneficieze de cele mai bune condiţii, atât pentru studiu cât şi pentru recreere.
Parteneriatul diîntre Bosch si UAB şi compania din Blaj constituie o reţetă de câştig reciproc prin intermediul parteneriatelor, accentuând faptul că prin viziune, determinare hotarare şi implicare se poate ajunge la performanță și profitabilitate ȋntre instituțiile de învățământ superior şi industrie.
Grupul Bosch este prezent în România de 27 de ani și are peste 8.160 de angajați în cinci entităţi.
În 2020, Bosch a înregistrat vânzări de 448 milioane de euro pe piața din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro.
Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara.
În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.
Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 395.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Compania a generat vânzări de 71,5 miliarde de euro în 2020.
Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată.
Bosch urmărește o viziunea unei mobilități sustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă.
Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.”
Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume.
Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 73.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare în cele 129 de locaţii din lume, precum și aproximativ 34.000 de ingineri software.
Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”.
Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust.
Restul de acţiuni sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News