Educație
Calificative în loc de note pentru elevi, la orele de Educație Fizică. Proiect, la Senat
Parlamentarii propun înlocuirea sistemului de notare cu numere îngregi de la 1 la 10, în cadrul orele de educație fizică, cu cel bazat pe calificative. Astfel, susțin aceștia, prin renunțarea notării cifrice se încurajează participarea copiilor obezi la orele de sport.
Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.1/2011 a Educaţiei Naţionale a fost întregistrată la Senat pentru dezbatere în 13 iunie.
„Necesitatea înlocuirii sistemului de notare cifrică prin sistemul de evaluare cu calificative bazate pe descriptori de performanță decurge din mai multe considerente. În primul rând notele nu sunt acordate pe baza unor criterii, ci în strânsă legătură cu experiența fiecărui cadru didactic, putându-se că notele nu au o bază științifică bine conturată. De asemenea, sistemul cifric realizează o discriminare destul de fină, învățământul primar nefiind atât de deschis spre această discriminare, accentul trebuind a fi pus în principal pe dezvoltarea spiritului de echipă, de cooperare și egalitate, decât pe cel de competiție”, au explicat inițiatorii, în expunerea de motive.
Potrivit parlamentarilor, prin sistemul cifric se măsura, în special, corectitudinea îndeplinirii sarcinilor, evaluarea se raporta la un număr de greșeli, omisiuni, imperfecțiuni în funcție de condiția fizică a fiecărui elev sau student.
„Copiii obezi sau supraponderali sunt adesea limitați de condiția fizică în a îndeplini anumite sarcini grele și în timpi cât mai scurți, astfel de situații conduc la renunțarea unui număr foarte mare de elevi la orele de educație fizică și sport, prin scutire medicală” , mai explică parlamentarii.
Conform unor studii, adolescenții din România, fete și băieți, ocupă ultimele locuri în Europa privind activități fizice zilnice.
„Încurajarea participării copiilor obezi la orele de educație fizică și sport, prin renunțarea notării cifrice, va conduce la scăderea numărului de copii obezi din România și la stimularea de practicare a sportului încă din tinerețe, în funcție de condiția fizică a fiecărui tânăr”, se mai precizează în expunerea de motive.
Proiectul prevede că, pentru disciplinele din domeniul sportului, rezultatele evaluării sunt exprimate prin calificative, „foarte bine”, „bine”, „suficient”, „insuficient”, pentru toate formele de învățământ și nivel de studiu, excepție făcând școlile de profil sportiv.
sursa: senat.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News