Connect with us
Publicitate

Actualitate

Campania „Hai pe net!” la Colegiul Național „Horea Cloșca și Crișan” din Alba Iulia. Ateliere, jocuri și concursuri pentru elevi și profesori

Publicat

Colegiul „Național Horea Cloșca și Crișan” din Alba Iulia a intrat în campania europeană „Hai pe net! 2014”. În această săptămână, elevii și profesorii au participat la diferite activități, printre care jocuri, concursuri sau ateliere de lucru.

Campania „Hai pe net” a debutat luni la Colegiul Național „Horea Cloșca și Crișan” din Alba Iulia, la Telecentrul colegiului.

Agenda campaniei, coordonată de profesorul de informatică Ramona Humeniuc, a cuprins în această săptămână activități de lansare a campaniei la clasele X-XII – evaluarea competențelor digitale folosind aplicația Skillage dedicată tinerilor, în laboratoarele Centrului de Informatică şi AEL. Marți, între orele 12.00-14.00 a avut loc activitatea “Primul click pentru seniori” – schimb de generații în scopul formării competențelor digitale pentru “offline users”, în laboratorul Centrului de Informatică.

Siguranța pe Internet – jocuri și activități “Vrem respect pe Internet!”, activitate pentru clasele IX-XII s-a desfășurat miercuri, iar joi a avut loc conferința social-media pe temele „Campania GOW la nivel european”, susținerea proiectului “Localizarea prin poze digitale” – invitat profesor pensionar Tiberiu Goia  şi premierea proiectelor multimedia “Siguranța pe Internet”- elevii din clasele IX C și IX D, la sala 31 Amfiteatru.

Vineri sunt programate ateliere de lucru „Certificarea TIC a elevilor” și „Ghidarea profesorilor pentru accesarea rețelei Pil Network”.

Atât elevii, cât și cadrele didactice au fost încântate de ceea ce au învățat, transmit organizatorii.

“Am fost întrebată când am ajuns la Telecentru: Cum erau elevii pe vremea d-voastră? Văzându-i cu ocazia acestei campanii pe bobocii de la Colegiu, am răspuns: la fel, motivați, responsabili. Recunosc că nu am ajuns până acum la nici o formare în ceea ce privește calculatorul și Internetul și pentru mine a fost o mare provocare să fac parte activă în Campania <Hai pe Net 2014!>.

Cu această ocazie am văzut cât de explozivă este tehnologia și ce modalități am de a-mi petrece timpul liber navigând pe Internet. Mulțumesc organizatorilor pentru această inițiativă și încurajez participarea la astfel de acțiuni, susținând că niciodată nu e prea târziu să descoperi ceva nou și folositor”, a declarat fosta profesoară de educație fizică și sport la Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia, Maria Rodean.

Elevii David Gruian și Amalia Bako din clasa a IX-a C (profil matematică-informatică, intensiv informatică) au precizat că au avut ocazia să afle lucruri noi în ceea ce privește siguranța în mediul online (www.sigur.info), să vizualizeze filme și să dezbată teme gen dependența de Internet, sindromul privării de informație, toate acestea în cadrul săptămânii Get Online Week, la Telecentrul Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia. Alături de colegii mai mari care și-au evaluat competențele digitale folosind aplicația Skillage (www.skillage.eu ), au fost implicați activ în campania de incluziune digitală prin realizarea de scurtmetraje care au ilustrat efectele pozitive și negative ale utilizării rețelelor sociale. Participarea ca echipă la concursul “Vrem respect pe Internet!” a fost recompensată cu acordarea, în cadrul Conferinței social-media dde joi, 27 martie, a premiului pentru animație.

„Get Online Week 2014” și „Hai pe net!” sunt parte integrantă a campaniei eSkills for Jobs, care are drept scop creșterea gradului de conștientizare asupra oportunităților educaționale, de training, de ocupare a locurilor de muncă disponibile persoanelor cu competențe digitale, cele care știu să utilizeze efectiv tehnologiile digitale. Derulată de către Digital Europe și European Schoolnet). Skills for Jobs este un răspuns la cererea tot mai mare de profesioniști în domeniul TIC existentă pe piața forței de muncă, cerere care în prezent nu este îndeplinită, în ciuda nivelului ridicat al șomajului în Europa.

„Hai pe net!” este o campanie de incluziune digitală organizată de Fundația EOS Romania în parteneriat cu telecentre, biblioteci publice, școli, puncte de acces public la informație (PAPI) și alte organizații și instituții dedicate alfabetizării digitale în Romania, aceasta fiind derulată în perioada 24-30 martie 2014, cu sprijinul partenerilor strategici precum rețeaua națională de e-centre, ANBPR – Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România, Certipro Education și Microsoft.

Evenimentul derulat în România este parte integrantă a campaniei „Get Online Week 2014”, derulată la nivel European de către organizația Telecentre Europe, de responsabilizare digitală, prin care telecentrele urmăresc stimularea ocupării forței de muncă, formarea și certificarea competențelor digitale (e-competențe), precum și locurile de muncă pentru care este necesară utilizarea Tehnologiei Informației și Comunicațiilor (TIC) în comunitățile din întreaga Europă. Evenimentul se desfăşoară în 30 de țări, cu scopul de a sprijini mii de oameni în obținerea de cursuri de formare și certificare în domeniul TIC și/sau acces la locuri de muncă.

Spre deosebire de edițiile precedente ale campaniei, când pentru înregistrarea tuturor participanților a fost folosit un contor online, anul acesta (a patra ediție) vor fi înregistrate doar persoanele care vor participa efectiv în cadrul telecentrelor la instruirile în domeniul TIC/activități legate de dezvoltarea capacității participanților în acest domeniu pe parcursul derulării campaniei.

Citește și: EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014: Modele de teste pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, publicate de Ministerul Educației

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate