Connect with us
Publicitate

Eveniment

”Căsătoria” cu Tudor Chirilă, în festival, la Alba Iulia. Dacă Gogol ar fi trăit în prezent ar fi scris despre Tinder și algoritmi

Publicat

Festivalul de teatru ”Povești” de la Alba Iulia a început cu o piesă de teatru clasică: ”Căsătoria” de Gogol. O piesă clasică, dar adaptată într-o manieră modernă. O adaptare în care personajele au fost ”dezbrăcate” de orice complexitate și lăsate simple. 

Simple și totuși care exprimă mult. Spectacolul Teatrului de Comedie București te duce cu gândul că dacă Gogol ar fi trăit în prezent ar fi scris despre Tinder, algoritmi și matrimoniale pe internet. 

Pentru că teatrul te lasă să înțelegi diferit un spectacol și să îl pui într-un context actual.

Astfel, personajele care au urcat duminică pe scena din Alba Iulia ar putea fi cu ușurință mai multe potriviri pe Tinder care apar, dar și dispar cu un simplu swipe, în mana unei femei care nu este hotărâtă în legătură cu bărbatul pe care îl caută.

De ce? Pentru că descrierea simplă a personajelor și a tiparelor pe care le-au reprezentat te duc cu gândul la un anunț în matrimoniale sau la o descriere superficială de pe o aplicație de dating.

Și, dacă vorbim de scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia, nu putem să trecem cu vederea acustica: aia slabă. Prima parte a piesei, monologul lui Tudor Chirilă a fost mai mult ghicit de către cei din ultimele rânduri, decât auzit.

De asemenea, nu putem să nu vorbim despre public. Unul bun la Alba Iulia, avid de teatru, chiar dacă telefoanele au sunat de vreo câteva ori prin sală.

Totul este la vedere

Totul este la vedere, nu există culise. Decorul ales este unul simplu și totuși bine gândit. Când intri în sala de spectacol, ai primul impact: personajele sunt la vedere și te așteaptă, ca tu să îți găsești locul în sală.

Chiar te grăbești, în ideea în care nu vrei să îi faci pe cei de pe scenă să te aștepte. Până și asta te duce cu gândul la alegeri făcute în grabă. Nu există culise, totul se întâmplă sub ochii spectatorilor.

Chirilă este bun, foarte bun și are pe lângă el o distribuție puternică. Chiar dacă nu este în față de pe toată durata spectacolului, jocul este construit în jurul lui.

Mirela Zeța, Liviu Pintileasa, Mihaela Teleoacă, Alin Florea, Dan Rădulescu, Bogdan Cotleț, Smaranda Caragea și Silviu Debu țes și construiesc un joc în jurul personajului principal.

Despre tipologii

Rețeaua socială, Tinderul este reprezentat de Fiokla Ivanovna, dar și de Ilia Fomici, cei care îi aduc pretendenții pentru rolul de soț, Agafiei.

Piesa începe ușor, pe alocuri monoton și chiar îți dă senzația că timp de două ore o să fie la fel, dar nu. A fost gândită astfel încât să urce în intensitate și să susțină ritmul până la final.

Personajele reprezintă omul din viața de zi cu zi, cel care caută pe cineva și nu înțelege de ce nu l-a găsit încă. Sau de ce a fost respins de atâtea ori.

De la bărbatul trecut cu bine de 40 de ani care încă nu și-a găsit pe cineva, la tânărul parvenit care vrea ceva de viță nobilă. La fel ca și în anunțurile matrimoniale, fiecare vrea ca Agafia să fie într-un fel. Dar cum este Agafia.

Personajul interpretat de Mirela Zeța răspunde aparent simplu, dar foarte complex la întrebare: Cum este ea, dar mai ales cum trebuie să fie alesul ei.

Un joc actoricesc care a ținut în priză sala Casei de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia, pentru două ore.

O comedie cu glume bine plasate, ușoare și controlate, care s-a terminat simplu: ca la un meci, cu o ieșire din teren și un fluier de final.

Sursă foto: Anca Iacob, fotograf al Festivalului Internațional de Teatru Povești

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate