Connect with us
Publicitate

Actualitate

Ce măsuri a luat STS pentru eficientizarea serviciului 112. Personalul centrelor pentru apeluri de urgență, reinstruit

Publicat

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a anunțat vineri că, în ultimele trei luni, a luat cu prioritate zero măsuri de ordin legislativ, tehnic și operațional pentru eficientizarea activităților aferente numărului unic de urgență 112. Printre acestea, a amintit de reinstruirea dispecerilor de la centrele unice de urgență, prin cursuri dedicate creșterii competențelor de comunicare și scăderii vulnerabilității emoționale și testări psihologice.

Potrivit STS, ”au fost elaborate și adoptate modificări legislative necesare implementării tehnologiei AML, scurtării timpilor de intervenție, identificării facile a apelantului și reducerii numărului de apeluri non-urgente. Concomitent cu aceste măsuri, pentru îmbunătățirea cooperării dintre operatorii 112 ai STS și dispecerii agențiilor specializate de intervenție (ISU, SMURD, Ambulanță, Poliție, Jandarmerie, Salvamont etc.), Metodologia privind cooperarea agențiilor specializate de intervenție în cazul urgențelor primite prin sistemul național unic pentru apeluri de urgență și procedurile de lucru conexe activităților acestora sunt în plin proces de modificare și actualizare, în conformitate cu cerințele actuale privind gestionarea situațiilor de urgență în cadrul SNUAU”.

Din punct de vedere tehnic, specialiștii STS au finalizat activitățile de consolidare a arhitecturii de sistem pentru componenta software, în concordanță cu detaliile de implementare a tehnologiei AML, urmând ca să se desfășoare și teste preliminare pentru operaționalizarea transmiterii informației de localizare. În paralel cu aceste demersuri, au fost desfășurate activități de identificare a elementelor de infrastructură și a lucrărilor necesare pentru operaționalizarea dispeceratelor unice, mai precizează sursa citată.

De asemenea, personalul centrelor unice pentru apeluri de urgență a fost reinstruit prin intermediul unor programe și cursuri dedicate creșterii competențelor de comunicare și scăderii vulnerabilității emoționale. De asemenea, cu sprijin specializat, operatorii 112 au beneficiat de consiliere psihologică, cu rol de creștere a rezistenței la situații de stres accentuat. S-au luat măsuri pentru intensificarea analizei modului de operare a serviciilor furnizate de operatorii 112, prilej cu care a fost efectuat un nou set de testări psihologice. În acest moment, în urma îndeplinirii tuturor cerințelor necesare, Serviciul de urgență 112 a fost certificat conform ISO:9001/2015 din punct de vedere al asigurării managementului calității.

Concomitent cu toate aceste acțiuni, pentru creșterea vizibilității și transparenței în rândul cetățenilor, Serviciul de Telecomunicații Speciale derulează, la nivelul întregii țări, campanii de promovare a aplicației APEL 112 și de conștientizare a apelării responsabile a numărului unic de urgență 112.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate