Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ce măsuri aplică ANAF pentru cei care nu îşi declară corect veniturile. Despre penalităţile pentru nedeclararea obligaţiilor fiscale


Publicat

anaf

anafContribuabilii care nu își declară corect veniturile riscă să fie sancţionaţi de ANAF, prin calcularea unor penalităţi de nedeclarare. Precizările se regăsesc într-un ordin al Fiscului publicat recent în Monitorul Oficial.

Prin documentul respectiv, au fost introduse în legislația românească două formulare noi, respectiv „Decizie referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând penalități de nedeclarare” și „Notificare privind obligațiile fiscale restante”, care vor fi tipărite și transmise debitorilor prin unitatea de imprimare rapidă.

Cel privind situația contribuabililor care nu își declară corect veniturile se referă la penalitatea de nedeclarare, scopul reglementării fiind de a face diferențierea între contribuabilii care au un comportament corect, de bună-credinţă (cei care declară corect sumele datorate) şi ceilalţi (care depun declaraţii incorecte sau nu declară obligaţiile fiscale).

Pentru obligațiile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de contribuabil/ plătitor și stabilite de organul de inspecție fiscală prin decizii de impunere, contribuabilul/ plătitorul datorează, din 2016, o penalitate de nedeclarare de 0,08% pe fiecare zi, începând cu ziua imediat următoare scadenței și până la data stingerii sumei datorate inclusiv.

Nu se percepe penalitatea de nedeclarare dacă obligaţiile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de contribuabil/ plătitor şi stabilite de organele de inspecţie fiscală prin decizii de impunere rezultă din aplicarea unor prevederi ale legislaţiei fiscale, de către contribuabil/ plătitor, potrivit interpretării organului fiscal cuprinsă în norme, instrucţiuni, circulare sau opinii.

Însă această penalitate se poate majora cu 100% în cazul în care obligaţiile fiscale principale au rezultat ca urmare a săvârşirii unor fapte de evaziune fiscală, constatate de organele judiciare.

Procedura de aplicare a dispozițiilor este aprobată prin intermediul Ordinului Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.834/2015. Potrivit acestuia, penalitatea de nedeclarare poate fi aplicată doar sumelor ce depășesc 50 de lei.

În ceea ce privește termenul de plată al penalităților de nedeclarare calculate de către organul fiscal, acesta se stabilește în funcție de data comunicării acestor decizii, astfel:

– dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună, termenul de plată este până la data de 5 a lunii următoare, inclusiv;

– dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună, termenul de plată este până la data de 20 a lunii următoare, inclusiv.

Fiscul notifică periodic, prin intermediul unor decizii, contribuabilii care au restanţe la bugetul de stat şi care datorează astfel accesorii.

De asemenea, Codul de procedură fiscală prevede că penalitatea de nedeclarare poate fi redusă, la cererea contribuabilului/ plătitorului, cu 75%, dacă obligaţiile fiscale principale stabilite prin decizie:

– se sting prin plată sau compensare;

– sunt eşalonate la plată, în condiţiile legii.

sursa: avocatnet.ro


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Florin Roman, liderul deputaților PNL: Am atacat la CCR legile populiste scrise de Dăncilă și Andrușcă

Publicat

„Pe principiul “Fă-te că muncești”, PSD a depus două inițiative legislative scrise pe “genunche”, parcă de Viorica Vasilica Dăncilă și Dănuț Andrușcă. Deși Constituția prezumă o corectă loialitate între Guvern și Parlament, PSD încearcă practic, să împiedice măsurile luate deja de guvern, prin înregistrarea inițiativelor în aceeași zi în care au fost adoptate de guvern. Și fără avizul Consiliului Economic și Social! În graba de a sabota măsurile luate deja de guvern, majoritatea toxică a PSD a trecut aceste proiecte cu tăvălugul, fără dezbatere parlamentară și fără avize de la comisii importante, precum cea juridică sau economică. Celor două inițiative le lipsesc punctul de vedere al guvernului și impactul socio-economic, juridic și bugetar, deși PSD, partidul populismului, deschide calea unor “facilități”, care în final, vor fi suportate tot de cetățeni, fie în plata lunară a ratei majorate la bancă, fie în factura mai costisitoare la utilități.

În cazul suspendării ratelor la bănci, măsura propusă nu face diferența între rău platnici și buni platnici, propunerea PSD tratând la fel pe cei cu plata la zi a ratelor și pe cei care nu au plătit de 3 luni. În cazul facilităților fiscale, în care PSD propune amânarea plăților la utilități, în comunicarea publică, populiștii au “uitat” să amintească de măsura acoperirii golului la operatorii de distribuție, din credite, ceea ce înseamnă ca după 3 luni, PSD le face cadou românilor facturi greu împovărătoare. La fel și în cazul CAS și CASS.

În forma propusă, cele doua proiecte nu sunt doar neserioase, ci și amatoriste și populiste.

Propunerile domnilor Ciolacu, Ponta și ale aliaților de strânsură, întorc România în vremurile epocii de aur a tovarășului Nicolae Ceaușescu, cu efecte devastatoare pentru economia națională și cetățenii români. Populismul și iresponsabilitatea acestor politicieni declanșează o nouă criză, cea economică, care va genera aruncarea economiei în prăpastie și va genera pierderea a sute de mii de locuri de muncă.

Deputații liberali au explicat în cadrul așa ziselor dezbateri parlamentare, neconstituționalitatea adoptării acestor legi populiste și iresponsabile. Cu toate acestea, PSD, Pro România și acum, “oamenii noi” în politică, au votat cot la cot, din perspectivă pur electorală, în contradicție totală cu funcționarea unei economii funcționale, oricum șubrezită de criza pandemică.

Asigurăm cetățenii onesti ai României și mediul financiar că aceste legi toxice nu vor intra în vigoare, că vom răspunde cu responsabilitate la pericolul populismului PSD”, a transmis, într-un comunicat, Florin Roman, liderul deputaților PNL.

Vezi – Sesizare privind legea pentru suspendarea rambursării creditelor, stare de urgență (.docx)

Vezi – Sesizare de neconstituționalitate lege facilitati fiscale în starea de urgență (.docx)

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Aproape 2.500 de angajați din Alba, vizați pentru șomaj tehnic. AJOFM a primit cereri de la peste 400 firme, până luni

Publicat

ajofm alba sediu

Până luni dimineața, la AJOFM Alba, 414 firme au depus online solicitări de intrare în șomaj tehnic pentru 2.489 de angajați, în total. Reamintim că, în perioada stării de urgență, aceste firme vor primi de la stat contravaloarea a 75% din salariile angajaților vizați, cu un plafon maxim de 75% din salariu mediu brut.

Angajatorii care îşi reduc sau întrerup temporar activitatea total sau parţial ca urmare a efectelor epidemiei COVID – 19 vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020. Reamintim că solicitările pot fi depuse online începând cu data de 1 aprilie. Angajatorii sunt obligaţi, după ce primesc banii, să îi trimită către salariați, în 3 zile. Angajatorii vor trebui să vireze din aceste sume și contribuțiile sociale și impozitul pentru salariați, iar firmele care au posibilitatea să suplimenteze sumele acoperite de stat o pot face.

Citește și ȘOMAJUL TEHNIC: Circa un milion de persoane ar putea primi ajutor de la stat. Domeniile cu cele mai multe cereri

Şomajul tehnic se acordă exclusiv angajaţilor având contract individual de muncă și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic (conform art. 52 alin. (1) lit. “c” din Codul Muncii).

Acte necesare:

– cererea pentru acordarea şomajului tehnic; model AICI.

– declaraţia pe propria răspundere a angajatorului; model AICI.

– lista persoanelor persoanelor cărora li s-a suspendat contractul individual de muncă, din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii; model AICI.

Lista persoanelor cărora li s-a suspendat contractul individual de muncă din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, va fi transmisă atât în format .pdf, cât şi editabil.

Documentele necesare acordării șomajului tehnic se depun prin poșta electronică, la adresa de email: alba@anofm.gov.ro.

Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic pot apela 0742 281 887.

Pentru perioada 16-31 martie, documentele se transmit în perioada 1-10 aprilie; pentru perioada 1-16 aprilie, documentele se transmit în perioada 1-10 mai.

Vezi integral: ȘOMAJUL TEHNIC: AJOFM Alba primește documentele transmise electronic. FORMULARE și alte detalii pentru angajatori

Și PFA, întreprinderile individuale, cele familiale, persoanele cu profesii liberale, cei care obțin venituri exclusiv din drepturi de autor sau conexe, sportivii pot transmite online cereri pentru șomaj tehnic, însă aceste categorii se adresează Agențiilor Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS).

Vezi ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunțat luni că este în pregătire un nou act normativ cu prevederi suplimentare în legătură cu șomajul tehnic.

Ministrul spune că a discutat mult cu băncile pentru a rezolva situația celor care au PFA și doar cont personal. Ajutorul nu poate fi trimis pe cont personal. „Cei care au PFA cu activitate afectată de criză și doar cont personal al celui care conduce, vor putea comunica exclusiv electronic cu băncile ale căror clienți sunt pentru a le deschide și unul pentru PFA. Nu putem trimite bani publici în conturi personale. Mulțumesc băncilor care au fost receptiv”, a scris ministrul pe contul său de Facebook.

Aceasta a mai spus că a primit și integrat în noua propunere pentru Guvern clarificările de la Ministerul Justiției pentru a putea acorda sprijin și avocaților a căror activitate a fost afectată. Se va declara pe proprie răspundere, potrivit hotnews.ro.

Ministrul muncii a mai precizat că se gândește și la alte măsuri și va relua seria consultărilor pentru a valida propunerile.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cadre medicale, transferate temporar la spitalul suport COVID-19 de la Blaj. Protocol între toate spitalele din județ

Publicat

spital blaj

Prefectul județului Alba, Nicolae Albu, a anunțat că a fost semnat un protocol între toate spitalele din județ privind circuitul pacienților. 

Într-o intervenție telefonică la Digi24, acesta a spus că la spitalul de la Blaj, desemnat spital suport pentru bolnavii COVID-19, a fost redistribuit personal de la celelalte spitale din județ, dar și aparatură, care după trecerea perioadei de urgență se vor reîntoarce la spitalele de unde au fost împrumutate.

”Avem o creștere ușoară a numărului de cazuri, asta și datorită faptului că noi testăm mult în județ. Partea bună e că am reușit să le izolăm” a mai spus Albu.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Pachete cu alimente distribuite de Primăria Stremț, pentru localnicii cu posibilități financiare reduse

Publicat

Primăria comunei Stremț a achiziționat și distribuit 25 de pachete cu alimente pentru localnicii cu posibilități financiare reduse. Potrivit reprezentanților instituției, pachetele vor fi distribuite lunar, până la încetarea stării de urgență.

„Trecând de la vorbe la fapte Primăria comunei Stremț, în urma aprobării de către Consiliul local a unei sume de bani pentru a veni în ajutorul unor persoane și famili care au posibilități materiale și financiare reduse, a achiziționat 25 de pachete cu alimente de strictă necesitate care conțin: 2 litri ulei, 1 kg făină albă, 1 kg orez, 1 kg griș, 1 kg făină de mălai, 1 litru oțet și dulciuri.

Aceste pachete cu alimente au fost distribuite de către salariați ai Primăriei Stremț tuturor celor care aveau strictă nevoie de acestea.

Până la încetarea acestei stări de urgență, lunar, Primăria comunei Stremț va distribui asemenea pachete apelând dacă este cazul și la voluntari ai casei de tip familial „Sfântul Ghelasie” care și-au oferit serviciile în acest sens.

Adresăm rugămintea tuturor locuitorilor comunei Stremț de a respecta în continuare regulile impuse de autoritățile locale și centrale”, au scris reprezentanții Primăriei Stremț, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate