Connect with us
Advertisement

Educație

Ce se întâmplă dacă îți lași copilul mic în fața ecranului. Simptomele autismului virtual și efectele asupra dezvoltării

Apare o nouă televiziune pentru copii

Publicat

Prevalența tulburărilor din spectrul autismului a fost în creștere în ultimii ani, dar multe studii medicale sugerează supradiagnosticare, potrivit unui studiu intitulat ”Expunerea timpurie la ecranul electronic și simptome asemănătoare autismului”, publicat pe siteul Bibliotecii Medicale Naționale din SUA.

În prezent, copiii au mai mult acces zilnic la media electronică decât cei din generația anterioară, arată studiul consultat de Alba24.

Se pare că creșterea timpului pe ecran este asociată cu neuronii care exprimă melanopsina și cu scăderea neurotransmițătorului acidului gamma-aminobutiric, și astfel duce la un comportament aberant, scăderea dezvoltării cognitive și a limbajului.

Expunerea timpurie la mediile electronice la începutul vieții (sub 2 ani) dă un impact asupra limbajului, dar încă neconcludent.

”Am realizat un studiu care urmărește să dezvăluie impactul expunerii timpurii a ecranului electronic asupra dezvoltării limbajului și a comportamentului de tip autist.

Rezultatele au arătat că copiii care au petrecut vizionarea ≤ 3 ore pe zi au avut întârziere de limbaj și o perioadă scurtă de atenție, în timp ce copiii care au petrecut vizionarea ≥ 3 ore pe zi au avut întârziere de limbaj, o perioadă scurtă de atenție și hiperactivitate.

În timp ce, am constatat că mai mult de jumătate dintre copii (66,6%) nu au avut nicio interacțiune părinți-copil în timpul expunerii, au fost raportate întârzieri de vorbire și atenție scurtă în toate cazurile, iar hiperactivitate a fost găsită la 66,6% copii” scrie Donna Hermawatti, autoare a studiului alături de alți 3 specialiști.

Expunerea copiilor la ecran crește de la an la an

Prevalența utilizării mediilor electronice în rândul copiilor sub 3 ani tinde să crească.

Unele studii sugerează că creșterea timpului pe ecran la copiii mici este asociată cu rezultate negative asupra sănătății, cum ar fi:

  • scăderea capacității cognitive,
  • tulburarea dezvoltării limbajului,
  • starea de spirit și comportamentul asemănător autismului, inclusiv hiperactivitate,
  • durata scurtă de atenție și iritabilitate.

În prezent, copiii din întreaga lume petrec mai mult timp cu mediile electronice pe ecran, în comparație cu copiii care anterior interacționau mai mult din punct de vedeere social.

Prima expunere are loc la vârste tot mici iar părinții îi lasă la ecran pentru a-i distra și pentru a-i ține ocupați, prin urmare.

Expunerea copiilor la ecran: El se uită, tu îți ”faci treaba”

”Se uită singur la tabletă și nu ai treabă cu el” spune o mămică a unui copil de doar un an și jumătate.

În mod surprinzător, aproape toți părinții au raportat cu mândrie că copilul lor cu vârsta sub 2 ani se bucură de media electronică în mod regulat.

Dar, spun specialiștii, expunerea timpurie la ecran poate provoca modificări neurochimice și anatomice ale creierului.

Concentrația redusă de melatonină a fost găsită în mod semnificativ la un grup de indivizi care au fost expuși la screening.

Deficiența de neurotransmițători cum ar fi dopamina, acetilcolina, acidul gamma aminobutiric și 5-hidrotriptamina a fost observată într-un studiu pe copiii urbani dependenți de internet, rămași în urmă ca dezvoltare.

Perturbarea acelor ritmuri biologice zilnice de lumină-întuneric din mediu poate crește comportamentul asemănător depresiei și funcția cognitivă prin neuronii care exprimă melanopsina.

Specialiștii au găsit întreg mecanismul chimic care face asta.

Atenția și interacțiunea socială vor activa mecanismele creierului care creează un sentiment de relație între sine și ceilalți, precum și sistemele de înțelegere socială care conectează percepția și acțiunea.

Sunt și efecte pozitive ale expunerii la ecran?

  • Specialiștii au constatat că există totuși și efecte pozitive ale expunerii la ecran: ele se manifestă asupra volumului regional al materiei cenușii și al substanței albe din creier, care se pot corela cu competența verbală în limba în care se produce expunerea (spre exemplu engleza, chiar dacă copilul vorbește acasă româna) agresivitatea și abilitățile cognitive.
  • Expunerea la ecranul media ca sursă de informare și divertisment pentru copii care poate contribui la dezvoltarea limbajului copiilor, totuși, învățarea la o vârstă fragedă depinde în principal de influența contextului lingvistic și de interacțiunile sociale.

Dincolo de asta, acest studiu a constatat că în cazul a mai mult de jumătate dintre copii (66,6%) care nu au avut nici o interacțiune părinți-copil în timpul expunerii la mediul virtual, au fost raportate întârzieri de vorbire și atenție de scurtă durată în toate cazurile.

Hiperactivitatea fost găsită la 66,6% copii. Studiile anterioare au arătat asocieri negative între timpul petrecut vizionarea televizorului și gama de rezultate cognitive la copiii mici, inclusiv atenția, inteligența și nivelul educațional viitor.

Un studiu longitudinal din 2004 a constatat că, cu cât sugarii (cu vârste între 1 și 3 ani) urmăreau mai mult televizorul, cu atât este mai probabil ca aceștia să aibă probleme de atenție.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement