Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Centura de Nord a municipiului Alba Iulia a ajuns în faza documentațiilor. CNAIR se va ocupa de exproprieri

Publicat

Studiul de Fezabilitate al Centurii de Nord a municipiului Alba Iulia va fi finalizat în această lună, spune vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan. În următoarea ședință a instituției vor fi aprobați indicatorii investiției. În paralel, administrațiile din Alba Iulia și Ighiu au aprobat planurile urbanistice de zonă. 

Șoseaua cu două benzi va lega giratoriul aflat la ieșirea din Alba Iulia, aproape de intrarea pe Autostrada Sebeș-Turda (din partea nordică), de drumul național DN 74, în zona Șard.

Centura va avea o lungime de 6 kilometri, dintre care 4,2 kilometri pe teritoriul municipiului Alba Iulia și 1,8 kilometri pe teritoriul comunei Ighiu.

Marius Hațegan spune că execuția și proiectarea vor fi scoase la licitație la pachet și că vor fi necesare, cel mai probabil, și câteva exproprieri.

”Vom știi exact abia după ce avem SF-ul (studiul de fezabilitate – n.red.). De exproprieri se va ocupa CNAIR. Proiectarea și execuția ar trebui să dureze aproximativ 14 luni” a adăugat acesta.

Pe unde trece centura

Zona în care urmează să fie dezvoltată centura ocolitoare de nord a municipiului Alba Iulia, este compusă dintr-o serie de suprafețe de teren cu specificitate diferită.

Zona cea mai apropiată de giratoriul centurii existente a fost cândva ocupată de plantații de viță de vie, terasările specifice încă fiind vizibile.

Este vorba despre o lungime de 1.250 de metri măsurată din giratoriu existent, potrivit documentației care s-a aflat în dezbatere publică la Primăria Alba Iulia.

Următoarea zonă este ocupată de terenuri agricole orientate NORD VEST – SUD EST, până în zona de Nord Vest a platformei SATURN S.A.. ( cca 1.300 – 1.350 m).

Cea de-a treia zonă parcursă de viitoarea centură vizează tranzitarea declivității naturale (viroaga) și a liniei de cale ferată ce face legătura Alba Iulia – Zlatna.

Viaduct peste calea ferată

Din considerente tehnice, se propune realizarea unui viaduct curb în pantă ce va realiza conectarea zonei de nord vest a platformei SATURN S.A. cu terenurile situate după linia de cale ferată; (cca 650 – 700 m). De altfel, spune Hațegan, aceasta va fi cea mai complicată lucrare.

Ultima porțiune situată pe teritoriul administrative al municipiului Alba Iulia este compusă din terenuri arabile orientate nord-sud, dispuse pe marginea zonei inundabile a râului Ampoi, și care au avut în permanență folosința de teren agricol.

Dezvoltarea culoarului va începe în sensul giratoriu de nord a centurii ocolitoare existente și se va finaliza în DN 74, între Micești și Șard, pe teritoriul administrativ al comunei Ighiu.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax