Connect with us
Advertisement

Eveniment

FOTO: Circulație deschisă pe Lotul 3 din Autostrada A1 Lugoj – Deva. Restricțiile de viteză și de tonaj

Publicat

Lotul de 21 de kilometri, între localitățile Ilia și Holdea, din Autostrada Lugoj-Deva a fost deschis circulației rutiere, în această după-amiază, după ora 14.30, cu restricții de viteză și tonaj. Vineri, o comisie a CNAIR a realizat recepția nodului rutier Holdea.

Pe acest tronson se circulă însă cu restricții de viteză de 80 km/h, dar și cu restricții de tonaj (7,5 tone), adică nu au acces camioanele. Lucrările la lotul 3 au durat șase ani.

UPDATE: CNAIR – DRDP Timișoara a transmis următoarele precizări: ”Astăzi, 23.12.2019, s-a deschis circulația pe Lotul 3 Lugoj – Deva, între  Ilia și Holdea cu restricții de viteză și tonaj.

Având în vedere necesitatea deschiderii traficului pe Autostrada Lugoj – Deva Lot 3, Km 56+220 – Km 77+361, C.N.A.I.R. S.A. a întreprins demersurile necesare pentru evaluarea/expertizarea tehnică a calității lucrărilor executate precum și a lucrărilor rămase de executat în cadrul Contractului nr.92/69652/21.10.2013, după cum urmează:

În raportul final al expertizei tehnice a lucrărilor de drum proiectate şi executate în cadrul contractului Proiectare şi  Execuţie Autostrada Lugoj ÷ Deva, Lot 3 km 56+220 ÷ km 77+361 au fost concluzionate restricții pentru circulația pe cei 21,1 kilometri de autostradă:

– circulația autovehiculelor cu masa până la 7,5 tone

– viteza maximă de până la 80 km/h

– viteza maximă de 50 de km/h, când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață, mâzgă sau circulația pe durata ploilor torențiale

– viteza maximă de 60 de km/h pe zona podului peste râul Mureș (rampe şi pod principal, intre km 68+500 şi km 69+500), pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri şi rampe intre km 76+100 şi km 77+000), respectiv pe zona podului de pe autostrada de la nodul Dobra (pod principal şi rampe între km 67+000 şi km 67+500)

– semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezentei animalelor.

„Am deschis Lugoj – Deva 3, cu restricții, după parcurgerea etapei de expertizare a lucrărilor obligatorii pentru apărarea intereselor statului român în fața Curții de Arbitraj, în contradictoriu cu Antreprenorul. Am urmărit ca traficul pe acest tronson să se desfășoare în deplină siguranță.

În prezent, pe Sibiu – Nădlac se circulă pe aproximativ 330 de km, cu excepția celor 13 km de pe Lugoj – Deva 2, pe zona ecoductelor„, a declarat Sorin Scarlat, Directorul General CNAIR SA.

După deschiderea circulației pe cei 21,1 kilometri noi ai Lotului 3 Lugoj -Deva, rețeaua de autostrăzi și drum național în regim de autostradă din România măsoară 857,5 de km.

Deschiderea circulației pe acest tronson a fost amânată din vară, când CNAIR a refuzat acest lucru, pe motiv că lucrările executate de constructorul spaniel Comsa prezentau „numeroase defecte, degradări în evoluție și nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță”. Lucrările erau finalizate atunci în proporție de 99%.

În urma unei expertizei realizate de IPTANA în toamnă s-a constatat „o funcționare defectuoasă a aparatelor de reazem de la Podul peste râul Mureș acestea fiind ieșite în afara marginii plăcii metalice, către râu”. Repoziționarea aparatelor de reazem s-a făcut de către firma TKT Tehnologii și Tensionări în Construcții SRL, valoarea contractului fiind de 280.000 lei, fără TVA. Lucrările s-au finalizat pe 20 decembrie, potrivit g4media.ro

Alte probleme constatate pe acest tronson de autostradă au fost legate de scurgerea apelor, dar și de utilizarea unor umpluturi în terasamente care nu sunt bune, crăpături apărute în taluzuri sau colmatarea unor șanțuri. Potrivit Asociației Pro Infrastructura, toate aceste lucruri puteau fi remediate sub trafic, iar segmentul de 21 de kilometri de șosea rapidă ar fi putut fi deschis traficului încă din vară.

În ceea ce privește recepția bretelei și a nodului Holdea, CNAIR a recepționat vineri lucrările în valoare de 24,38 milioane de lei, dar șefii de la Drumuri spun că sunt mici probleme, adică stratul de asfalt este mai subțire decât ar fi trebuit.

În septembrie, pe lotul construit de spanioli a apărut o fisură în asfalt cu o lungime de 15 metri și o lățime de un centimetru.

Citește și FOTO ”Cârpeală românească”: fisurile din asfalt au fost acoperite cu smoală, pe ”Autostrada-Muzeu” Lugoj-Deva

Toate reparațiile la autostradă se vor face din garanția de bună execuție pe care CNAIR a încasat-o de la constructor.

credit foto: Daniel Guță și forumpeundemerg.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement