Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

CNAS: Contractele de servicii medicale, prelungite prin acte adiţionale, până în 30 iunie. NEMULŢUMIRILE medicilor de familie


Publicat

CAS Casa de asigurari de sanatate AlbaCasa Naţională de Asigurări de Sănătate anunţă că acordarea de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale în sistemul social de asigurări de sănătate se realizează, până la data de 30 iunie 2016, prin acte adiţionale încheiate la contractele aflate în derulare cu furnizorii de servicii medicale.

Prin HG 200/2016, termenul de aplicare a HG 400/2014 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2014-2015 a fost prelungit până la 30 iunie 2016, potrivit CNAS.

Fondurile necesare decontării serviciilor medicale, a medicamentelor, a materialelor sanitare şi a dispozitivelor medicale sunt asigurate din sumele prevăzute pe domeniile de asistenţă medicală corespunzătoare, prevăzute în bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate pe anul 2016, mai precizează sursa citată.

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a dispus caselor judeţene de asigurări de sănătate încheierea actelor adiţionale, precum şi procedurile necesare derulării contractelor.

Astfel, la nivelul caselor de asigurări de sănătate sunt elaborate actele adiţionale pentru prelungirea valabilităţii contractelor de furnizare de servicii medicale, de medicamente şi dispozitive medicale pentru trimestrul II 2016, fiind prelungit în mod corespunzător programul de activitate al acestora, în vederea încheierii actelor adiţionale, pentru a asigura accesul neîntrerupt al asiguraţilor la servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale.

Medicii de familie spun că nu semnează contractele cu Casa şi cer rezolvarea problemelor din sistem

De partea cealaltă, medicii de familie solicită ca în acest interval să se realizeze modificările legislative şi de finanţare care să permită funcţionarea normală a cabinetelor de medicină de familie, dar şi a altor segmente din sistemul medical.

Potrivit unui comunicat al Societăţii Naționale de Medicina Familiei (SNMF) şi Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie (FNPMF) din 28 martie, “există nemulţumiri justificate şi grave ale medicilor de familie referitoare la imputări inadmisibile pentru simplul fapt că şi-au făcut datoria faţă de pacienţi, dar și la modificările codului fiscal care crește periculos povara fiscală a cabinetelor, precum și pentru birocrația cerută de un sistem care clamează că este electronic, dar solicită menținerea suplimentară a hârtiilor”.

Medicii dau şi exemple

“ – ambiguităţi legislative care au făcut şi fac posibile imputări abuzive ale prescripţiilor medicale necesare pacienţilor

– discriminări în ceea ce priveşte finanţarea şi fiscalizarea excesivă a segmentului de medicină de familia

– incapacitatea de comunicare și indolența forurilor decidente privind probleme semnalate în mod repetat, atât în public, cât și pe căile legale de notificare a autorităților publice.”

Aceştia susţin că “stabilitatea reţelei de asistență primară și accesul pacienţilor la serviciile medicale necesare sunt puse sub semnul întrebării. În acest context, menţionăm că ne oferim disponibilitatea de a colabora cu decidenţii din sistemul medical pentru a rezolva aceste grave deficienţe”.

Prin urmare, forurile reprezentative ale medicilor de familie, Adunarea Generală a FNPMF şi Senatul SNMF, au decis nesemnarea contractelor în forma actuală, indiferent de momentul la care va fi propusă aceasta semnare.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Primele achiziții de echipamente la Spitalul Blaj, din banii donați pentru pentru tratarea pacienților de COVID-19

Publicat

Spitalul Municipal Blaj, spital suport pentru tratarea pacienților de COVID-19, a făcut primele achiziții de echipamente medicale din banii donați pentru „Asociația 2% pentru Spitalul Municipal Blaj”, transmit reprezentanții primăriei.

Au fost achiziționate 2.000 măști FFP și 2.000 combinezoane de protecție (500 măsura L, 500 măsura M și 1.000 măsura XL), care deja au ajuns la unitatea medicală, potrivit sursei citate.

Materialele au fost cumpărate de la compania de stat Unifarm, singura unitate autorizată de Ministerul Sănătății pentru importurile de echipamente și aparatură medicală, la cele mai bune prețuri de pe piață, valoarea totală a achiziției fiind de 212.438,8 lei (cu TVA), mai precizează reprezentanții primăriei.

”Principala preocupare a conducerii Spitalului Municipal Blaj a fost asigurarea echipamentelor de protecție pentru personalul medical”, se arată în comunicat.

Aproximativ 500.000 lei au fost donați până acum la Spitalul Municipal Blaj pentru achiziționarea de echipamente și dotări în vederea tratării cazurilor de COVID-19 (coronavirus).

Persoanele fizice și juridice care vor să doneze, în măsura posibilităților financiare, au la dispoziție următoarele conturi bancare:

CONT LEI

IBAN: RO38 BTRL RONC RT02 8121 4001

BANCA TRANSILVANIA BLAJ

 

CONT EURO

IBAN: RO85 BTRL EURC RT02 8121 4001

BANCA TRANSILVANIA BLAJ

 

TITULAR

ASOCIAȚIA 2% PENTRU SPITALUL MUNICIPAL BLAJ

STR. REPUBLICII, NR. 2, BLAJ, JUD. ALBA

COD FISCAL: 32633019

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

GRAFIC: Cum a evoluat numărul de infectări cu coronavirus în județul Alba, de la primul caz descoperit. Situația în 10 aprilie

Publicat

Numărul de infectări cu coronavirus a înregistrat o creștere exponențială și a ajuns în județul Alba la 98, după aproximativ 3 săptămâni de la primul caz descoperit.

În paralel, în județ a crescut foarte mult și numărul de testări, ajungându-se la un număr de 1.500 de testări finalizate (și 200 în lucru).

Vezi și HARTA: LISTA pe localități a cazurilor de coronavirus din Alba. Cele mai multe, în Alba Iulia

Cea mai mare creștere a fost înregistrată între 5 și 7 aprilie. Cazurile de infectare au fost înregistrate în 24 de localități ale județului Alba.

Situația acestor cazuri, pe fiecare localitate, poate fi consultată aici.

În cele 3 săptămâni au fost înregistrate din păcate 4 decese. De asemenea, 3 persoane au fost declarate vindecate.

În prezent, potrivit autorităților, 40 de persoane sunt internate în spitalele de la Alba Iulia şi Blaj. Restul au forme uşoare ale bolii sau nu au simptome şi sunt izolate la domiciliu sau în centre amenajate special.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Blaj: Ce trebuie să resepecte comercianții și clienții de la piața agroalimentară din municipiu. Program

Publicat

Primăria Blaj anunță că, de duminică, 12 aprilie, toate persoanele care nu vor purta măști de protecție sau nu vor avea gura și nasul acoperite cu fulare, eșarfe sau alte elemente de protecție, nu vor fi lăsate să intre în Piața Mare Agroalimentară.

Potrivit sursei citate, măsura se va aplica atât producătorilor agricoli, cât și celor care își fac cumpărăturile.

În Săptămâna Mare, Piața Mare Agroalimentară Blaj va fi deschisă joi, 16 aprilie, și sâmbătă, 18 aprilie, între orele 09:00 și 13:00. Va fi interzisă comercializarea animalelor vii (miei și păsări).

Locuitorii din Blaj vor putea să cumpere carne de miel din magazinele alimentare de specialitate, de la abatorul SC Montana Popa (abator autorizat de DSVSA Alba) sau direct de la crescătorii de ovine.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Simulările la Evaluarea Națională și Bacalaureat au fost ANULATE. Ordinul, publicat în Monitorul Oficial

Publicat

Ordinul ministrului Educaţiei privind suspendarea organizării şi desfăşurării Evaluării Naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, a simulării Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional în anul şcolar 2019 – 2020 a fost publicat vineri în Monitorul Oficial.

Conform documentului, la data intrării în vigoare a ordinului se abrogă atât calendarul desfăşurării Evaluării Naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, cât şi cel privind simularea pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi probele scrise ale bacalaureatului, potrivit Agerpres.

Citește și Ministrul Educației: Examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat, probele scrise ar putea fi organizate în iulie. Alte măsuri

La începutul acestei săptămâni, Ministerul Educaţiei şi Cercetării anunţa că a agreat cu partenerii educaţionali – reprezentanţii elevilor, studenţilor, părinţilor, cadrelor didactice şi cei ai Consiliului Naţional al Rectorilor – măsurile care se impun în vederea reluării cursurilor şi a finalizării cu succes a anului şcolar şi universitar 2019 – 2020, în contextul pandemiei de SARS-CoV-2.

Conform MEC, în funcţie de data la care se vor relua cursurile, probele scrise ale Evaluării Naţionale şi examenului de bacalaureat ar putea fi organizate în luna iulie. Programa de examen pentru Evaluarea Naţională şi bacalaureat nu va cuprinde materia aferentă semestrului al II-lea. Sesiunea specială a examenului de bacalaureat pentru olimpici va fi anulată.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Noile MODELE de SUBIECTE pentru clasa a VIII-a. Ce trebuie să știe elevii

Situaţia şcolară a elevilor se va încheia cu minimum două note, la care se adaugă nota din teză, acolo unde este cazul.

Subiectele pentru tezele de pe semestrul al II-lea vor fi concepute doar din ce s-a studiat până la data de 11 martie 2020.

Calendarele pentru înscrierea în clasa pregătitoare, grădiniţă şi cel de mobilitate a personalului didactic vor fi decalate.

Citește și BACALAUREAT 2020: Teste de pregătire pentru clasa a XII-a, publicate de minister. Vezi modelele de subiecte, pe discipline

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate