Actualitate
UPDATE: Comisia Europeană a acceptat, cu titlu preliminar, includerea autostrăzii Sebeș – Turda în Programul Operațional de Transport
Comisia Europeană a acceptat, cu titlu preliminar, în funcţie de stadiul tehnic de pregătire a tronsoanelor suplimentare de autostradă Sebeş-Turda şi Dumbrava-Deva, includerea lor în Programul Operaţional Sectorial Transport, pentru a reduce astfel riscul pierderii finanţării europene până la finalul exerciţiului bugetar. Construirea autostrăzii Sebeș-Turda reprezintă unul dintre obiectivele principale ale vicepreședintelui CJ Alba, liberalul Florin Roman și ale președintelui CJ Alba, Ion Dumitrel și reprezintă unul dintre motivele ”coabitării” la conducerea Consiliului Județean dintre USL și PDL. Proiectul a fost inclus în Programul Operațional Sectorial de Transport de ministrul Dan Șova. Autostrada Sebeș-Turda se va realiza pe ”scheletul” unui proiectul făcut în urmă cu patru ani care prevedea construirea unui drum expres între Sebeș și Turda, ce urma să lege Autostrada Transilvania de Autostrada Nădlac-Sibiu.
UPDATE: Vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman a făcut public anunţul potrivit căruia Comisia Europeană a aprobat construirea autostrăzii Sebeş-Turda, pe o distanță de 74 kilometri, între A1 şi A3. Autostrada va fi realizată în proporție de 85 la sută din fonduri europene pe programul POS-T, precizează Roman.
“Până în septembrie 2013 trebuie depuse cererile de finanțare si de rambursare a cheltuielilor. Autostrada Sebeş-Turda urmează să fie finalizată în 2015 şi reprezintă polul de dezvoltare economică pe care l-am promis în campania electorală din vară”, precizează Florin Roman pe pagina de Facebook.
Valoarea investiţiei este de aproximativ un miliard de euro.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu si Comisarul pentru Politica Regională, vicepresedinte al Comisiei Europene, Johannes Hahn, au avut, joi, o întrevedere, la sediul Comisiei Europene, potrivit unui comunicat transmis vineri de Ministerul Transporturilor.
Referitor la solicitarea guvernamentală ca finanţarea naţională, în cadrul proiectelor în parteneriat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI), să fie acoperită prin fonduri structurale pentru a degreva astfel bugetul de stat, Comisia a indicat că acest lucru este posibil.
Condiţia esenţială este ca aceste proiecte să fi respectat prevederile de calificare pentru cofinanţare europeană precum şi procedurile de atribuire. În continuare, Comisia a indicat că fondurile BEI astfel eliberate trebuie să se regăsească în alte proiecte ale statului român.
În ceea ce priveşte dezvoltarea proiectelor de autostrăzi prin parteneriat public privat (PPP), reprezentantul Comisiei a sugerat ca România să aibă o abordare foarte precaută în identificarea partenerilor privaţi şi modelelor de parteneriat.
Datorită faptului că perioada de rambursare depăşeşte 10 ani, în opinia Comisiei, evaluările privind posibilitatea recuperării investiţiei au o acurateţe redusă, în special pentru proiectele de infrastructura rutiera. A fost amintita situatia Portugaliei, ca exemplu al nereusitei acestui gen de proiecte, potrivit Ministerului Transporturilor.
Comisarul european a precizat că există un risc potenţial ca orice restructurare majoră în structura de management al fondurilor să compromită eforturile pozitive întreprinse până acum de autorităţile române şi că trebuie să existe o supraveghere eficientă a celor doi mari beneficiari finali.
Sursa: business24.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Ovyeta
duminică, 28.04.2013 at 15:20
De peste 10 ani se discuta despre acest drum de parca ar fi Transsiberian sau Transoceanic. 60 de km de autostrada , japonezii ii construiau in 6 luni !!!!!
Si se va mai discuta inca vreo 20 de ani…. Vorba lunga, moarte sigura !
Pyry Myk
duminică, 28.04.2013 at 20:25
Florinel si Dumitrel,
Doi micuti, la fel
Zilnic ne arata
Autostrada visata.
Pingback: Florin Roman despre autostrada Sebeș-Turda: ” Sper ca acest proiect care înseamnă scoaterea județului din izolare să nu fie poticnit de politicieni locali” | Alba24