Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

UPDATE: Comisia Europeană a acceptat, cu titlu preliminar, includerea autostrăzii Sebeș – Turda în Programul Operațional de Transport


Publicat

dumitrel

Comisia Europeană a acceptat, cu titlu preliminar, în funcţie de stadiul tehnic de pregătire a tronsoanelor suplimentare de autostradă Sebeş-Turda şi Dumbrava-Deva, includerea lor în Programul Operaţional Sectorial Transport, pentru a reduce astfel riscul pierderii finanţării europene până la finalul exerciţiului bugetar. Construirea autostrăzii Sebeș-Turda reprezintă unul dintre obiectivele principale ale vicepreședintelui CJ Alba, liberalul Florin Roman și ale președintelui CJ Alba, Ion Dumitrel și reprezintă unul dintre motivele ”coabitării” la conducerea Consiliului Județean dintre USL și PDL. Proiectul a fost inclus  în Programul Operațional Sectorial de Transport de ministrul Dan Șova. Autostrada Sebeș-Turda se va realiza pe ”scheletul” unui proiectul făcut în urmă cu patru ani care prevedea construirea unui drum expres între Sebeș și Turda, ce urma să lege Autostrada Transilvania de Autostrada Nădlac-Sibiu.

UPDATE: Vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman a făcut public anunţul potrivit căruia Comisia Europeană a aprobat construirea autostrăzii Sebeş-Turda, pe o distanță de 74 kilometri, între A1 şi A3. Autostrada va fi realizată în proporție de 85 la sută din fonduri europene pe programul POS-T, precizează Roman.

“Până în septembrie 2013 trebuie depuse cererile de finanțare si de rambursare a cheltuielilor. Autostrada Sebeş-Turda urmează să fie finalizată în 2015 şi reprezintă polul de dezvoltare economică pe care l-am promis în campania electorală din vară”, precizează Florin Roman pe pagina de Facebook.

Valoarea investiţiei este de aproximativ un miliard de euro.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu si Comisarul pentru Politica Regională, vicepresedinte al Comisiei Europene, Johannes Hahn, au avut, joi, o întrevedere, la sediul Comisiei Europene, potrivit unui comunicat transmis vineri de Ministerul Transporturilor.

Referitor la solicitarea guvernamentală ca finanţarea naţională, în cadrul proiectelor în parteneriat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI), să fie acoperită prin fonduri structurale pentru a degreva astfel bugetul de stat, Comisia a indicat că acest lucru este posibil.

Condiţia esenţială este ca aceste proiecte să fi respectat prevederile de calificare pentru cofinanţare europeană precum şi procedurile de atribuire. În continuare, Comisia a indicat că fondurile BEI astfel eliberate trebuie să se regăsească în alte proiecte ale statului român.

În ceea ce priveşte dezvoltarea proiectelor de autostrăzi prin parteneriat public privat (PPP), reprezentantul Comisiei a sugerat ca România să aibă o abordare foarte precaută în identificarea partenerilor privaţi şi modelelor de parteneriat.

Datorită faptului că perioada de rambursare depăşeşte 10 ani, în opinia Comisiei, evaluările privind posibilitatea recuperării investiţiei au o acurateţe redusă, în special pentru proiectele de infrastructura rutiera. A fost amintita situatia Portugaliei, ca exemplu al nereusitei acestui gen de proiecte, potrivit Ministerului Transporturilor.

Comisarul european a precizat că există un risc potenţial ca orice restructurare majoră în structura de management al fondurilor să compromită eforturile pozitive întreprinse până acum de autorităţile române şi că trebuie să existe o supraveghere eficientă a celor doi mari beneficiari finali.

Sursa: business24.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comments

  1. Ovyeta

    duminică, 28.04.2013 at 15:20

    De peste 10 ani se discuta despre acest drum de parca ar fi Transsiberian sau Transoceanic. 60 de km de autostrada , japonezii ii construiau in 6 luni !!!!!
    Si se va mai discuta inca vreo 20 de ani…. Vorba lunga, moarte sigura !

  2. Pyry Myk

    duminică, 28.04.2013 at 20:25

    Florinel si Dumitrel,
    Doi micuti, la fel
    Zilnic ne arata
    Autostrada visata.

  3. Pingback: Florin Roman despre autostrada Sebeș-Turda: ” Sper ca acest proiect care înseamnă scoaterea județului din izolare să nu fie poticnit de politicieni locali” | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Gabriel Pleșa, Emil Popesu și Adrian Simion: Dragi albaiulieni, dragi (adevărați) liberali

Publicat

Suntem la finalul unei campanii electorale care nu de puține ori a scos la iveală mai degrabă partea urâtă a competiției politice. Am avut parte de tot felul de atacuri care mai de care mai penibile. În ultima vreme una dintre inepțiile care a ținut încinse rândurile comentariilor pe diverse site-uri de socializare a fost acuzația de trădare a valorilor în care am crescut politic de atâția ani.

Poate că nu ar fi rău să își reamitească cei care aruncă de-a valma cu noroi, în speranța că mai câștigă niște voturi, faptul că atunci când am decis intrarea în USR am facut-o cu inima deschisă și conștineți că vom trece de la „guvernare” în „opoziție”. Am spus-o și atunci: decizia nu a fost ușoară, dar a fost necesară. Pur și simplu ne săturasem de un sistem împotriva căruia luptasem din interior și pe care am constatat că doar din exterior îl putem învinge. Era și este un sistem nociv pentru oraș, dar și pentru un partid cu o istorie atât de frumoasă. Ne-am săturat de minciuni prin omisiune, ne-am săturat să ne fie jignită inteligența, ne-am săturat să fie călcate în picioare valori și principii în care noi crescuserăm politic.

Așa cum am mai spus și cu alte ocazii, am trăit vremuri „sănătoase” (mai ales în vechiul PNL Alba Iulia) și nu ar avea rost o dezicere de o istorie reală pentru că ar fi penibil. Problemele grave au apărut după „fuziune”, când alte reguli și obiceiuri venite pe filiera PCR – FSN – PD au virusat grav o organizație cândva mândră de ea însăși. În locul democrației și meritocrației, au apărut pe tapet, tot mai mult, alte obiceiuri, de tipul: „vedem ce facem cu orașul, dar noi ne vedem de ale noastre”, obediența față de tătuc, statul pe la uși doar pentru a te gudura în perspectiva vreunei susțineri, ridicatul osanalelor în spațiul public, pusul batistei pe țambal când derapajele în partid erau tot mai grave, implementarea constantă a sintagmei „ei cu ei, noi cu noi, iar cine nu e cu noi, e împotriva noastră” ș.a.m.d. Și nu vreo frustrare legată de lipsa unei eventuale numiri în vreo funcție sau pe vreo listă a fost motivul rupturii. Căci, dacă era vorba de așa ceva, ar fi trebuit ca ruptura se se fi produs cu mult timp în urmă. Motivul principal a fost legat de lipsa de speranță într-o eliminare a „regulilor și obiceiurilor” venite pe filiera PCR – FSN – PD și reîntoarcerea la ceea ce era cu adevărat valoros ca bază a unui partid liberal.

Iar ceea ce este grav este că nici după această ruptură lucrurile nu s-au îndreptat. Au spus-o fie unii, fie alții, în interior sau în exterior. Adevărurile le-a reiterat (public, de această dată) chiar un membru al PNL Alba Iulia, consilier local, pe numele lui Rareș Buglea într-un interviu care a produs multe trepidații în sediul de partid de pe strada Basarabiei (apropos, știe cineva dacă vechiul sediu al PNL Alba Iulia mai are vreo șansă să iasă din starea dezolntă în care se află?!).

Dragi albaiulieni, dragi (adevărați) liberali,

Trăim vremuri dificile. Sunt vremuri în care un aparat de tip caracatiță, care a pus stăpânire pe oraș în ultimii 25 de ani, luptă din toate puterile pentru a se menține „la butoane”. Unii dintre dumneavoastră ați ales să rămâneți pe baricade în interior (și mereu ați avut respectul nostru pentru această opțiune de sacrificiu). Alții, ca noi, au ales să lupte de pe altă baricadă, o baricadă unde există democrație, meritocrație, colegialitate, respect pentru muncă, libertate de opinie, speranță în mai bine ș.a.m.d. (adică toate acele valori care ne-au format politic pe noi, dar care, din păcate, au fost trecute sub preșul de la intrarea într-un sediu portocaliu). Dar indiferent pe care baricadă suntem, toți avem același ideal: să eliminăm sistemul, să eliminăm „caracatița”, să luptăm pentru Alba Iulia și pentru albaiulieni.

Și pentru că așa stau lucurile, avem o singură opțiune: în 27 septembrie VOTĂM GABRIEL PLEȘA PRIMAR! Vă mulțumim tuturor celor care ați fost alături de noi în această luptă. Împreună am fost mai puternici. Și vom fi!

Dumnezeu să binecuvinteze Alba Iulia!

Cu prietenie și încredere,

Gabriel Pleșa, Emil Popesu și Adrian Simion

(trei albaiulieni cu suflet liber)

Acest articol a fost comandat de Partidul Uniunea Salvați România – Organizația Județeană Alba, parte a alianței electorale “Alianța USR PLUS”, Cod mandatar financiar: 21200251

Executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă Gheorghe Valentin Rotar (PNL): 27 septembrie – ziua când Blajul trebuie pus înainte de toate!

Publicat

Astăzi este ultima zi a campaniei electorale pentru alegerile locale!

În primul rând vreau să vă mulțumesc pentru modul cum ați înțeles să primiți viziunea mea pentru construcția Blajului european!

De asemenea am toată aprecierea față de felul în care am fost primit la întâlnirile electorale! Deși întâlnirile noastre nu au mai avut frecvența de altădată, din cauza pandemiei de coronavirus, am simțit căldura și interesul blăjenilor pentru viitorul Blajului! Și în această perioadă, la fel ca și în anii precedenți, ați rămas partenerii mei în proiectul de viitor al Blajului și sunt convins că vom rămâne aceeași echipă, câștigătoare, formată din Blăjeni, Gheorghe Valentin Rotar – Primarul Blajului și Consiliul Local, Ion Dumitrel – Președintele Consiliului Județean Alba și Consiliul Județean.

Așa cum am promis, am transmis zilnic informații în spațiul public despre echipa pe care o propun pentru Blaj, despre realizările mandatului 2016-2020 și despre viziunea noastră pentru perioada 2021-2027, în care ne dorim să construim Blajul ca un oraș al copiilor noștri !

În semn de respect pentru comunitatea noastră, am ales echilibrul în discurs, am pus în dezbatere idei de viitor pentru Blaj, am promovat, cu eleganță și spirit civic, o campanie electorală corectă și normală, specifică unui oraș civilizat.

Am înțeles spiritul blăjenilor și că aici este vorba despre Blaj, un oraș care impune decență și respect!

Am considerat, că pentru Blaj este important să discutăm despre idei, proiecte și programe, plecând de la faptul că oamenii adevărați discută idei, iar ceilalți vorbesc despre persoane! Unii au înțeles, alții nu, alegând în schimb să-și mascheze lipsa de idei sau de viziune prin minciună și ipocrizie! Eu mi-am respectat cuvântul și nu am căzut „în capcana” de a intra în polemici sterile! Tuturor, Blajul ne va răspunde prin VOT!

27 septembrie este ziua când Blajul trebuie pus înainte de toate!

Vă mulțumesc încă o dată și vă aștept la vot, contez pe voi!

Vă invit să votați echipa noastră câștigătoare, formată din Blăjeni, Primarul Blajului – Gheorghe Valentin Rotar și Consiliul Local Blaj, Președintele Consiliului Județean – Ion Dumitrel și Consiliul Județean Alba!

Victoria echipei noastre va fi victoria Blajului! MERGEȚI CU ROTAR ȘI BLAJUL VA FI BINE!

Comandat de Partidul Național Liberal, distribuit de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro, cod unic mandatar financiar coordonator 21200012.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

OFICIAL: Poţi împuternici un avocat să-ţi ridice certificatele de cazier judiciar, naştere şi căsătorie. Legea intră în vigoare

Publicat

Începând de sâmbătă, 26 septembrie, românii pot să împuternicească un avocat pentru a-și ridica acte importante, măsura fiind extrem de uitilă pentru cetățenii români aflați în străinătate.

Legea 208/2020 îţi permite să împuterniceşti un avocat să ridice, în numele tău, cazierul judiciar sau certificatele de stare civilă: certificatul de naştere şi cel de căsătorie.

Până acum, ridicarea acestor documente de către alte persoane era posibilă doar cu o procură notarială.

Tot de sâmbătă, avocaţii pot rezolva noi formalităţi în relaţia cu statul pentru clienţi firme. În cazul cererilor de înmatriculare la Registrul Comerţului a societăţilor, dovedirea specimenului de semnătură al administratorului sau al reprezentantului firmei se poate face inclusiv prin prezentarea împuternicirii avocaţiale cu semnătura clientului.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Zece noi trasee marcate pentru alergare, în Munții Apuseni. Acestea sunt adresate atât avansaților, cât și începătorilor

Publicat

Au fost realizate zece noi trasee de alergare montană, în Munții Apuseni. 

Membrii clubului Xterra Sport Bihor au anunţat recent că alergătorii montani au la dispoziție zece noi trasee marcate şi realizate de ei, în Remeţi, Vârtop şi Stâna de Vale.

Acestea sunt dedicate atât începătorilor, cât şi avansaţilor, potrivit alerg.ro.

Traseele se adaugă celor cinci deja existente (două în Roșia și trei în Șuncuiuș) și care au fost lansate anul trecut.

Cele zece noi trasee sunt marcate cu plăcuţe desenate cu silueta unui alergător, colorată în funcţie de nivelul de dificultate al traseului: galben – pentru începători, verde şi albastru – nivel mediu şi roşu – pentru avansaţi.

În total, traseele – care sînt în circuit – au 194 de kilometri, iar cel mai lung este de 38km, în Remeți, putînd fi parcurs în circa 5h:30min. Cel mai scurt traseu are 12 km.

Detalii despre noile trasee pot fi găsite pe site-ul SportinApuseni.ro, care oferă informații şi despre atracţiile turistice de pe trasee, cu posibilităţile de cazare din zonă, producători locali, meşterii populari, alte sporturi practicate în zonă: cicloturism, via ferrata, canioning, căţărare, rafting sau ski.

Proiectul de realizate a traseelor noi a fost finanţat integral de către Agenţia de Management al Destinaţiei Bihor (AMD), bugetul fiind de 35.000 lei.

Președintele Xterra Sport , Szokolszky István, a mai spus că în următorii doi ani clubul ar mai vrea să realizeze „Traversarea Apusenilor”, ce ar urma să fie cel mai lung traseu de alergare montană de la noi. „Ne-am gîndit că ar trebui să aibă peste 300 kilometri. Vrem să înceapă din Vadu Crişului şi să se sfîrşească în Zlatna, în judeţul Alba”, a arătat Szokolszky.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate